Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Jos niistä lapsista tulee kunnon kansalaisia niin ei ärsytä yhtään.
Ei jos lapsista tulee työtä tekeviä veronmaksajia aikuisina. Ja ärsyttää jos ei tule vaan jatkavat äidin mallin mukaan riippuvaisina yhteiskunnan tukijärjestelmästä.
En kyllä ravintolassa haluaisi noita viereiseen pöytään mesoamaan, kun Mirka huutelee kovaäänisesti komentojaan milloin millekin lapselle.
Ei. ja sekös toimittajaa sapettaa, kun klikkiotsikko ei aiheuta reaktioita kaikissa.
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Miksi ärsyttäisi? Suurin osa noista tuista on sellaisia, jotka tämä perhe saisi vaikka äiti tekisikin töitä.
Tämä juttu vaikutti aika tarkoitushakuiselta. Jokaisessa ruokakuvassa pääosan vievät sipsit, rahat valuvat osamaksuihin ja näemmä veden tasauslasku on suurin piirtein yhtä paljon kuin meidän viisihenkisen perheen vuosilasku. Niin, ja asutaan kaupungissa, mutta pitää olla kaksi autoa ja mönkijä. Mutta ei harmita.
Jos 34 % suomalaisista 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, niin kai sitä jonkun täytyy uhrautua?
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Mä mietin tässä kans, että miten ihmeessä se tuntuu samoihin perheisiin kasautuvan työttömyys (tässä sentään vain toisella vanhemmista), iso määrä lapsia ja useampi erityislapsi.
Ei ärsytä, mutta ihmetyttää. Miksi esim. 4 lasta ei riittänyt?
MIKSI aloitit TAAS, tästä on jo aloitus!
Ei ärsytä. Syntyvyys on kohta niin alhainen ettei ap:n tarvitse itsekään ärsyyntyä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Jos 34 % suomalaisista 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, niin kai sitä jonkun täytyy uhrautua?
Toisaalta yhteiskunnalle halvemmaksi tulisi, jos seitsemällä naisella olisi kullakin yksi lapsi vs. yhdellä naisella seitsemän. Eikös ensimmäisen lapsen lapsilisä ole edelleen jotain satasen luokkaa, joten 7 yksilapsiselle perheelle pitää maksaa lapsilisiä vähän reilu 700 yhteensä kun taas tää perhe saa reilusti yli tonnin.
Vaikuttavat aika impulsiivisilta tapauksilta. "Mä haluisin vielä yhden vauvan, kyl ne raha-asiat sun muut aina jotenkin järjestyy!"
Ei minua haittaa. Mahtaa olla rankka arki kun on noin paljon lapsia.
Niin ääriharvinaisia tällaiset naiset, ettei vaikuta valtion kassassa mitenkään. Kuriositeetteja, joista iltapäivälehdetkin uutisoi.
Huomattavasti enemmän ärsyttää ihmiset, jotka puuttuvat asioihin, jotka eivät ole heidän ymmärryskyvyn puitteissa ymmärrettävissä.
Ei ja olen työssäkäyvä.