Naisten ystävyydet on aivan perseestä
En jaksa enää selän takana toimimista, sitä että ei tykätä somessa kuvista vaikka ollaan muka päin naamaa niin hyviä kavereita, en jaksa enää mitään tälläistä kieroa paskaa, vaan jättäydyn kokonaan pois tälläisestä seurasta. En jaksa yksipuolisuutta että ihmiset haluaa tietää sun tekemiset, mutta omiaan eivät jaa. Ykkösinhokki tälle vuodelle on ihmiset, jotka jatkuvasti selittää miten täynnä kalenteri on! Että seuraava vapaa viikonloppu on vasta elokuussa 2024! Itsellä vaativa työ, puolisolla sama juttu, harrastavat lapset ja aina löytyy aikaa tavata. Luotettavat ja reilut naiset, täysin häviävä luonnonvara🤯🤯🤯
Kommentit (109)
Ap, jospa ystävilläsi on ongelmia tai sairauksia, joista et tiedä. Ehkä he eivät ole yhtä onnellisessa tilanteessa kuin sinä, että heillä olisi voimia aktiivisesti tavata ystäviä.
Minulla on katkennut monta ystävyyssuhdetta perheenjäsenen vakavan sairauden takia. Ei ole voimia, tai kiinnostusta kuulla, mitä mukavaa muut ovat tehneet, kun itselläni ei ole mahdollisuutta tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jospa ystävilläsi on ongelmia tai sairauksia, joista et tiedä. Ehkä he eivät ole yhtä onnellisessa tilanteessa kuin sinä, että heillä olisi voimia aktiivisesti tavata ystäviä.
Minulla on katkennut monta ystävyyssuhdetta perheenjäsenen vakavan sairauden takia. Ei ole voimia, tai kiinnostusta kuulla, mitä mukavaa muut ovat tehneet, kun itselläni ei ole mahdollisuutta tehdä mitään.
Siitähän AP juuri kirjoitti, että ns ystävät ei jaa omia asioitaan. Jos mitään ei sano itsestään, niin muut ei välttämättä jaksa vetää kivirekeä. Tuntuu ettei toista kiinnosta, niin hyvästit vaikkakin harmilliset, on paikallaan. Minun ns ystävä ei löytänyt muutamaan vuoteen aikaa tapaamiseen, soitteli kyllä usein kysyäkseen kuulumiset. Minulle se ei riittänyt joten lopetin yhteydenpidon.
Mä myös ihmettelen, miten aikuiset naiset ei pysty ystävyyteen. En kaipaa mitään 247 yhdessä hengaamista tai edes säännöllisiä tapaamisia, mutta ärsyttää sosiaalinen pelaaminen. Meillä on yksi entinen opiskelukaveriporukka, joka hajosi käytännössä siihen, että yksi ihminen alkoi aina pelata jotain tyyppiä systemaattisesti porukasta pois. Vähitellen hän oli pelannut kaikki ulos ja tämä hänen pelikaverinsa jäi ainoaksi. Sitten pelikaverille tuli yllätyksenä kun muita ei enää huvittanutkaan nähdä "porukalla" ja hänkin jäi yksin, kun peluria ei oikeastaan lähempi kaveruus kiinnostanutkaan. Se kiinnosti niin kauan, kun saattoivat yhdessä sorsia muita. Millainen ihminen toimii noin?
Tää on ihan oikeasti juttu jonka ymmärrän mitä AP hakee takaa. Ei se, kuinka moni tykkää sun kuvista, se on ihan sama, vaan se, että voi kyllä katsoa ja seurata, mutta ei klikata tykkäystä. Miksi?
Tuli mieleen kun kerran eräs ystäväni kertoi yhdestä hassusta jutusta somesta minkä oli nähny. Kun oli joku oli laittanut. Niin. Se olin minä. Se oli minun postaus. Mutta ei koskaan tykkää julkaisuistani, mutta näkee ja pitää niitä jopa niin hauskoina että voi kertoa eteenpäin niistä. Mutta ei koskaan kommentoi, tykkää tm. That's toxic. Ja sitä naiset tekee. Mä tykkään kaikesta mitä mun ihanat ystävät postaa, mä näen tiedät ja tykkään seurata. Sitä lisää😌 Vähemmän kieroilua, kilpailua ja peliä kiitos!
Olen nainen ja en ole somessa juuri siksi, etten jaksaisi sitä "mikset katsonut mun päivitystä/tykännyt mun päivityksestä?!" -rumbaa, mikä seuraisi siitä että olisin. Lisäksi panostan ystävissä laatuun, en määrään ja omia asioitani saati sitten valokuviani en todellakaan halua jakaa internetissä kenellä tahansa, sieltä kun ei koskaan saa mitään pois, kun kerran on sinne laitettu.
Minuun saa yhteyden puhelimitse ja tekstiviestillä 24/7 ja sähköpostiakin luen tällä kirjaston koneella jolla kirjoittelen, niin useita kertoja viikossa. Minulla ei ole nettiä koton tai puhelimessa, juuri siksi etten olisi netissä liikaa, viihdyn siellä liiankin hyvin. Kirjaston tunni pituinen koneaika riittää mainiosti useimpina päivinä.
Ihminen jonka ainoa tapa olla minuun kontaktissa on se, että minun pitäisi seurarta jotain huomiohuorauspäivityksiä jossain sosiaalisessa mediassa, ei ole valmis näkemään tarpeeksi vaivaa ollakseen kanssani kontaktissa, eikä sen vouksi ansaitse olla minuun kontaktissa.
Eikä perhettämme kutsuttu viime kesänä purjehtimaan! Lapseni sydän särkyi.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on just sellaista bullshittiä mitä aloituksessa on kuvattu.
Ja mitä sä Ap:ta alat haukkumaan?
Ap kertoo että hänellä on aina aikaa tavata ja auttaa. Ei tarvi antaa kalenterista aikoja seuraavalle vuodelle. Vastaa myös viesteihin heti toisin kuin sinä."
Mut ymmärrän, että jos ihmissuhteissa on vaikeeta niin mun viestin lukeminen voi ottaa koville. Siinä vaiheessa jos se miten mä oon ystävyyssuhteissa on jotain "bullshittiä" niin kannattaa ehkä miettiä myös
miksi minkäkin asian kokee ystävyyssuhteessa tärkeeksi.
Joo ei, en tykkäile kuvista somessa, keskityn irl elämään. Ja ei en vastaa ystävien viesteihin heti, koska mä oon se ystävä joka keskittyy ystävän kanssa ollessa juuri siihen ystävään irl. Mä en näpytä toiselle ystävälle samalla viestiä. Ja mun ystävät tietää sen, että aina voi soittaa ja puheluihin vastaan aina. Muhun siis saa yhteyden aina, ei vaan v
Siis oletko ystävillesi sosiaali- ja kriisityöntekijä? Miksi ihmeessä panostat nimenomaan tuollaisiin ihmissuhteisiin ja miten jaksat tuota? Tuollaisen vaikutelman sain kertomastasi.
Mun ystävyyssuhteet ei ole koskaan olleet kiinni mistään sometykkäyksistä, ja niitä yhdistää myös se, että yhteydenpito voi olla välillä vähäistä, mutta sitten kun nähdään niin juttu jatkuukin kuin ei ois mitään taukoa ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävyyssuhteet ei ole koskaan olleet kiinni mistään sometykkäyksistä, ja niitä yhdistää myös se, että yhteydenpito voi olla välillä vähäistä, mutta sitten kun nähdään niin juttu jatkuukin kuin ei ois mitään taukoa ollutkaan.
Missasit vähän kyllä pointin nyt.
Taidan olla erikoinen nainen, kun juttelen ystävien kanssa mieluummin mistä tahansa muusta kuin henk.koht. asioista. Kuuntelen kyllä ja olen tukena vaikeissa tilanteissa, mutta ei kai kaikilla ole oletusarvoisesti aina vaikea, avautumista vaativa tilanne?
"Suuret mielet puhuvat ideoista; keskivertoiset mielet puhuvat tapahtumista; pienet mielet puhuvat ihmisistä. - Eleanor Roosevelt
Some on myös minulle aivan yhdentekevä asia.
Mä oon varmaan ap:n inhoama ihmistyyppi. Harvoin tykkäilen somepäivityksistä ja jos tykkäilen, niin en välttämättä edes kiinnitä huomiota kenen ne on. En siis laske, että kaikki saisivat tasapuolisesti tykkäyksiä, vaan reagoin niihin jotka mua puhuttelee. Paras ystäväni jakaa geneerisiä juttuja jotka eivät minua juurikaan kiinnosta, enkä varmaan koskaan tykkää niistä. Silti tykkään hänestä henkilönä ihan täysillä.
Mulla on myös kiireinen elämä ja monesti saattaa mennä kuukausia ennen kuin oikeasti löytyy aikaa tapaamiselle. Onneksi mulla on paljon pitkäaikaisia ystävyyssuhteita, joissa on välillä mennyt jopa vuosia ilman yhteydenpitoa. Kun ollaan samalla aaltopituudella niin elämäntilanteiden vaihtuessa voi ystävyys jatkua ihan kuin taukoa olisi ollutkaan.
Jännä, että ap syyttää ainoastaan naisia tällaisesta käytöksestä, vaikka monet miehetkään eivät tykkäile somepäivityksistä tasapuolisesti eivätkä laita ystävyyksiä kaiken edelle. Heille se ilmeisesti kuitenkin suodaan, mutta naisilta vastaava käytös on "kieroilua". Miksi?
Osasta näistä vastauksistakin huomaa tämän naisten keskinäisen kilpailun ja myrkyllisyyden. Indeed. Ei tulla tänne auttamaan AP:ta vaan kertomaan kuinka itse on taas hieman ap:ta parempi, koska some on yhdentekevää, ja voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on katkennut monta ystävyyssuhdetta perheenjäsenen vakavan sairauden takia. Ei ole voimia, tai kiinnostusta kuulla, mitä mukavaa muut ovat tehneet, kun itselläni ei ole mahdollisuutta tehdä mitään.Siitähän AP juuri kirjoitti, että ns ystävät ei jaa omia asioitaan. Jos mitään ei sano itsestään, niin muut ei välttämättä jaksa vetää kivirekeä. Tuntuu ettei toista kiinnosta, niin hyvästit vaikkakin harmilliset, on paikallaan. Minun ns ystävä ei löytänyt muutamaan vuoteen aikaa tapaamiseen, soitteli kyllä usein kysyäkseen kuulumiset. Minulle se ei riittänyt joten lopetin yhteydenpidon.
Kysyitkö sinä häneltä kuulumisia? Itseäni on usein ihmetyttänyt tyypit, joilta kysyn kuulumisia ja he kertovat, mutta vastavuoroisesti eivät kysy minulta koskaan mitään. Toivottavasti he eivät sitten peräti syytä minua takanapäin, että kyselen vain heiltä enkä itse jaa mitään. Ei ole tullut ennen tätä ketjua mieleenkään että noinkin voi ajatella.
Oikea ystävyys on ihan muuta,kuin että odottaa,että jokaisen on pakolla pidettävä sun kuvista😅lapsellista! En todellakaan tykkää ystäväni jokaisesta kuvasta,ystävyys ei ole perzeennuolentaa.
Vierailija kirjoitti:
Osasta näistä vastauksistakin huomaa tämän naisten keskinäisen kilpailun ja myrkyllisyyden. Indeed. Ei tulla tänne auttamaan AP:ta vaan kertomaan kuinka itse on taas hieman ap:ta parempi, koska some on yhdentekevää, ja voi voi.
Keskinäisen kilpailun? Pitääkö esim. mun naisena olla samaa mieltä ap:n kanssa jotten olisi myrkyllinen? Sittenhän pitäisi olla kaikessa samaa mieltä koko maapallon naisten kanssa.
Erilaisia kokemuksia myrkyllisempää mun mielestä on tällainen naisten haukkuminen ja stereotypioiden vahvistaminen mitä ap itse harrastaa. Hänen mielestään naiset ovat kieroja ja paskoja, eivätkä osaa olla ystäviä toisilleen. Mulla rehellisesti on täysin eri kokemus, ja paljon pitkäaikaisia, reiluja ja vilpittömiä ystävyyssuhteita naisten kanssa. En tiedä miten ap:ta auttaisi se että liittyisin tähän naisia haukkuvaan kuoroon jankuttamaan miten naiset ovat kieroja, kilpailevia, manipulatiivisia, itsekeskeisiä ym ym. Hyvä kysymys on myös se, miksi nämä negatiiviset ominaisuudet liitetään vain naisiin, eikä miesten käyttäytymistä ystävyyssuhteissa tarkastella lainkaan.
Olet tosi onnekas, että sinulla ei ole ollut kokemuksia myrkyllisistä ystävyyssuhteista. Mutta monella naisella valitettavasti on, kuten AP:llakin. Ja minulla. Minulla on myös terveitä ihania ystävyyksiä mutta olen kokenut myös sen toisen puolen. Et ehkä ole oikea ihminen kommentoimaan siinä tapauksessa tähän ketjuun koska et tiedä mistä puhut. Tulet kertomaan että asia ei ole niin tai näin, asiasta josta sinulla ei ole kuitenkaan kertomuksesi mukaan kokemusta. Asia on valitettavasti molemmin päin, maailmasta löytyy ihania tyyppejä mutta myös toksisia. Myös miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskinäisen kilpailun? Pitääkö esim. mun naisena olla samaa mieltä ap:n kanssa jotten olisi myrkyllinen? Sittenhän pitäisi olla kaikessa samaa mieltä koko maapallon naisten kanssa.
Erilaisia kokemuksia myrkyllisempää mun mielestä on tällainen naisten haukkuminen ja stereotypioiden vahvistaminen mitä ap itse harrastaa. Hänen mielestään naiset ovat kieroja ja paskoja, eivätkä osaa olla ystäviä toisilleen. Mulla rehellisesti on täysin eri kokemus, ja paljon pitkäaikaisia, reiluja ja vilpittömiä ystävyyssuhteita naisten kanssa. En tiedä miten ap:ta auttaisi se että liittyisin tähän naisia haukkuvaan kuoroon jankuttamaan miten naiset ova
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia kokemuksia myrkyllisempää mun mielestä on tällainen naisten haukkuminen ja stereotypioiden vahvistaminen mitä ap itse harrastaa. Hänen mielestään naiset ovat kieroja ja paskoja, eivätkä osaa olla ystäviä toisilleen. Mulla rehellisesti on täysin eri kokemus, ja paljon pitkäaikaisia, reiluja ja vilpittömiä ystävyyssuhteita naisten kanssa. En tiedä miten ap:ta auttaisi se että liittyisin tähän naisia haukkuvaan kuoroon jankuttamaan miten naiset ova
Samaa mieltä. Ap haukkui aloituksessaan naiset selän takana toimimisesta, kieroilusta, yksipuolisuudesta, epäluotettavuudesta, epäreiluudesta ja perseestä olemisesta.
Mun mies ei varmasti saa somessa tykkäyksiä kaikilta kavereiltaan, eikä kaikki hänen kaverit välttämättä tapaa häntä vuosiin, eivät jaa kaikkia asioitaan keskenään eikä hän varmasti tekisi aloitusta aiheesta kuinka miesten ystävyydet ovat perseestä.
Mua oikeasti inhottaa tämä joidenkin naisten, kuten ap:n, vaativuus ja haukkuminen omaa sukupuoltaan kohtaan. Miksi jotkut naiset kokevat vaikkapa sometykkäykset heti kieroiluksi kun tarkastellaan naisten toimintaa? Mutta miehiltä sama käytös ei sitten jostain syystä olekaan kieroutta.
Vierailija kirjoitti:
Olet tosi onnekas, että sinulla ei ole ollut kokemuksia myrkyllisistä ystävyyssuhteista. Mutta monella naisella valitettavasti on, kuten AP:llakin. Ja minulla. Minulla on myös terveitä ihania ystävyyksiä mutta olen kokenut myös sen toisen puolen. Et ehkä ole oikea ihminen kommentoimaan siinä tapauksessa tähän ketjuun koska et tiedä mistä puhut. Tulet kertomaan että asia ei ole niin tai näin, asiasta josta sinulla ei ole kuitenkaan kertomuksesi mukaan kokemusta. Asia on valitettavasti molemmin päin, maailmasta löytyy ihania tyyppejä mutta myös toksisia. Myös miehistä.
No totta kai mulla on kokemusta myrkyllisistäkin ystävyyssuhteista. En kuitenkaan syytä ihmisiä sukupuolen perusteella sen takia että on huonojakin ystäviä ollut. Miten niin väitän että asia olisi niin tai näin? En tietenkään sano toisten ystävyyksistä mitään enkä väitä että kaikki naisten tai miesten ystävyydet olisivat terveitä ja ihania. Tässähän nimenomaan ap väittää että asia on niin, että naisten ystävyydet ovat perseestä. Se on myrkyllistä yleistämistä ja naisten haukkumista, ja sen takia tulin itse kertomaan toisenlaisia kokemuksia. Sekä sinä että minä ja moni muu voimme todistaa että naisten ystävyydet voivat olla myös terveitä ja ihania. Itselläni suurin osa. Jos ap ei sellaisia koe lainkaan, kannattaisiko ennemmin miettiä miksi, kuin syyttää puolia maapallon väestöstä kieroudesta ja epäreiluudesta? Sekin on huomionarvoista, että hän syyttää näistä vain naisia. Eikö se sinusta ole outoa, vaikka itsekin sanot että toksisia tyyppejä löytyy myös miehistä. Näin on myös minun kokemukseni mukaan.
Oli miten oli, mutta ap:n olisi hyvä edes se käsittää, että hyvän ystävyydenmittari ei ole sometykkäykset. Moni ihminen tosiaan ei pidä tuollaista asiaa noin tärkeänä. Voi siis olla, ettei tuo mainitsemasi ystävä edes ymmärrä loukanneesi sinua, kun jätti tykkäämättä kuvastasi.
Itse olen kokenut, että näissä naisten ystävyyssuhteissa tulee helposti jonkinlainen kilpailuasetelma "paremmuudesta". On tuntunut myös usein, että olen päätynyt ns. terapeutin rooliin, ja ystävyyssuhteessa on käytetty paljon aikaa ja voimavaroja toisen osapuolen elämään ja sen ongelmiin. Olen myös kokenut, että nämä ystävyyssuhteet ei kestä juuri minkäänlaisia erimielisyyksiä. Ystävyys on yleensä tämmöisessä tilanteessa sitten päättynytkin eikä erimielisyyksiä ole voitu mitenkään selvittää tai sopia.
En nyt tässä sen kummemmin syytä ketään mistään, mutta voi vaan todeta, ettei edellämainitut asiat ole olleet millään tavalla antoisia.
Olen ajatellut, että minulle riittää jatkossa kontakteiksi pitkälti perhe+ työ asiakaspalvelun parissa. Toki minulla silti on edelleen olemassa myös pitkäaikainen ystävyys muutaman naispuolisen ystävän kanssa, ja nämä ystävyyssuhteet ovatkin sitten todella kullanarvoisia nykyaikana.