Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten ystävyydet on aivan perseestä

Vierailija
15.01.2024 |

En jaksa enää selän takana toimimista, sitä että ei tykätä somessa kuvista vaikka ollaan muka päin naamaa niin hyviä kavereita, en jaksa enää mitään tälläistä kieroa paskaa, vaan jättäydyn kokonaan pois tälläisestä seurasta. En jaksa yksipuolisuutta että ihmiset haluaa tietää sun tekemiset, mutta omiaan eivät jaa. Ykkösinhokki tälle vuodelle on ihmiset, jotka jatkuvasti selittää miten täynnä kalenteri on! Että seuraava vapaa viikonloppu on vasta elokuussa 2024! Itsellä vaativa työ, puolisolla sama juttu, harrastavat lapset ja aina löytyy aikaa tavata. Luotettavat ja reilut naiset, täysin häviävä luonnonvara🤯🤯🤯

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut näin, että joukossa on yksi johtajatyyppi joka määrää toisten mielipiteen ystävyydestäkin. 

Vierailija
62/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ole ystäviä ollenkaan. On vain ryyppy- ja urheilukavereita. Oma puoliso on yleensä miehen ainoa ystävä. Eikä mies muita ystäviä kaipaakaan.

Edelleen, mistä ihmeestä oikein löydät näitä miehiä? Muualta kuin jostain viime vuosisadan stereotyyppien museosta? Jos sinä olet epäsosiaalinen erakko, niin ei se tarkoita että muut ihmiset olisivat. Sinä vain et tunne heitä, koska olet erakko.

Ei miehiä kiinnosta keskustelut. Nuorena kavereita tavattiin vain silloin kun oltiin menossa yökerhoon/ravintolaan tai pelaamaan jalkapalloa/salibandyä.

Ja koska sinä toimit noin, niin kaikki muutkin 4 miljardia miestä maailmassa ovat välttämättä samanlaisia? Hämmentävää, millaisilla älynlahjoilla aikuinen ihminen voi elämäänsä elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ollut näin, että joukossa on yksi johtajatyyppi joka määrää toisten mielipiteen ystävyydestäkin. 

Mut varmaan mieltää ainakin yks entinen ystävä tälläseks. Totuus on, että kritisoin entisen ystäväni miehen käytöstä häntä kohtaan. Mies mm sanoi, että jos tää nainen tulee vahingossa raskaaksi hän heittää sen samantien pihalle ja niiden suhde loppuu siihen. Mies rajoitti tän naisen kavereiden tapaamista, haukkui sitä ja manipuloi seksillä. Sama mies haukkui kaikkia homoseksuaaleja ja ulkomaalaistaustaisia avoimesti, vaikka tää nainen oli bi ja sen kaikki ystävät kuului jompaan kumpaan kategoriaan. Kaikki tän naisen kaverit se tapas mun kautta kun ystävystyi mun kanssa. Lopulta tää mies asetti naiselle ehdot valita joko ystävyys mun kanssa tai suhde hänen kanssaan. Aikaa valita oli 12h ja nainen kertoi siitä mulle. Mä sanoin, että en oo vihanen valitsi hän mitä tahansa ja etten halua vaikuttaa valintaan sen enempää. Nainen valitsi miehen, muttei vaivautunut kertomaan sitä mulle ennen kun kysyin.

Tottakai muutkin kaveripiirissä sai tietää tästä ja temperamenttisin poisti hänet mm ryhmäkeskusteluista. Kaikki tiesi tän miehen ja sen käytöksen. Ja tosiaan nainen oli tavannut ainoot kaverinsa mun kautta. Tottakai mä vaikutan tässä kohtaa siltä, että oon päättänyt ettei kukaan enää oo hänen kaveri ja muut tekee mun mielen mukaan, mutta totuus on, että mä pyysin mun parasta ystävää olemaan vielä tän naisen ystävä, koska kukaan ei halunnut ja tiesin tän naisen jäävän ihan yksin miehensä varaan. Mun parasystävä yritti ja näki tätä naista pari kertaa, kunnes sanoi ettei pysty esittämään että kaikki on kunnossa ja olemaan tän naisen ystävä. 

Siihen aikaan kun tää nainen valitsi miehensä olin viime kerralla kun nähtiin kertonut siitä, kuinka elän vaikeinta aikaa mun elämässä ja siihen aikaan olin ihan rikki kokoajan. Mua satutti, että hän jätti mut niin, mutten koskaan ollut vihanen, koska tiedän kuinka iso askel omilleen ero tästä miehestä olis hänelle ollut. Kaikki ois mennyt uusiks ja kaikki rahat ja huonekalut oli miehen. Mut ymmärrän myös mun ystävien kannan tähän, koska heidän silmissä taa nainen hylkäs mut sillon kun eniten tarvitsin tukea ja sillon arvot ei välttämättä oikein kohtaa. 

Anyway toivon tälle naiselle vaan hyvää ja toivon, että se on löytänyt ystäviä. Toivon myös et joku päivä se pääsee tästä miehestä eroon, koska se miten tää mies kohtelee sitä, ei oo kenellekään oikein. 

Vierailija
64/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten keskinäiset suhteet ovat kyllä kummallisia kun niitä seuraa sivusta miehenä.

Samat naiset, jotka valvovat pienen pieniäkin vihjeitä toistensa käytöksessä, tulevat ihan hyvin toimeen miesten kanssa vaikka ei välittäisi paskankaan vertaa asioista, jotka aiheuttavat kitkaa naisten kesken.

Vierailija
65/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkin heti täällä juoruamassa. Kaksinaismoralismi huipussaan.

Vierailija
66/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nyt on aika kattoa peiliin. Mulla on monta hyvää ystävää, eikä oo tapana puhua seläntakana. Millanen ystävä ite oot? Sellasia vedät puolees. 

Mulla on ystäviä, jotka oli jatkuvasti apuna mun vaikeimpana aikana ja esim nyt lopetin ite toisen työni toistaiseksi, jotta mulle jää aikaa auttaa ystävää jolla on nyt ne vaikeimmat ajat menossa. Hän on raskaana ja päätyi turvakodin kautta avioeron keskellä leikki-ikäisen lapsensa kanssa uuteen kotiin tyhjänä päälle. 

Mä en aina ehdi/jaksa vastata kaikkiin viesteihin mitä ystäviltä tulee, mutta vastaan puhelimeen jos joku soittaa, yölläkin. Enkä todellakaan tykkäile toisten somepäivityksistä. Ei ystävyyttä sillä mitata. 

Mulla on ollut pari sellasta "ystävää" joilla ei oo oikein koskaan ollu ystäviä. Jossain kohtaa on selvinnyt miksi. Se "ystävän" kohtelu mitä oon saanut takaisin päin on syy sille, miksi ne ihmiset ei enää oo "ystäviä". Molemp

Tämä pitää vain osittain paikkansa. Niitä kun on sellaisia "ystäviä" jotka vain ja ainoastaan käyttävät toisia hyväkseen antamatta koskaan mitään takaisin vastavuoroisesti.

Vierailija
67/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mäkin löytäisin tuommoisia ystäviä🥲 

Vierailija
68/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten keskinäiset suhteet ovat kyllä kummallisia kun niitä seuraa sivusta miehenä.

Samat naiset, jotka valvovat pienen pieniäkin vihjeitä toistensa käytöksessä, tulevat ihan hyvin toimeen miesten kanssa vaikka ei välittäisi paskankaan vertaa asioista, jotka aiheuttavat kitkaa naisten kesken.

Tämä on ihan totta!

Jos Tiina ei jonain aamuna tervehdikään, niin tästä väännetään aivan uskomattomat skenaariot, kaivetaan kaikenmaailman piilomerkityksiä, loukkaannutaan verisesti pitkäksi aikaa eikä itsekään tervehditä enää Tiinaa.

Mutta jos Pekka jättää tervehtimättä, niin siihen todetaan vaan "hehheh, tais Pekalla olla huono aamu" ja asian vatvominen päättyy siihen.

Vierailija
69/109 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää😑. Onkohan hänellä traumasidos tähän mieheen, se voi olla niin vahva et ihminen voi hylätä ystäviä ja perheenjäseniä jos kumppani manipuloi. Näin olen ainakin ymmärtänyt. 

Vierailija
70/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ole ystäviä ollenkaan. On vain ryyppy- ja urheilukavereita. Oma puoliso on yleensä miehen ainoa ystävä. Eikä mies muita ystäviä kaipaakaan.

Usein kytkeytyvät jonkin teeman ympärille, miesten kaverit.

Oikeastaan on kysymys myös teemasta, esimerkiksi serkkujen kanssa lähdemme kalaan, uistelemaan. Ja siinä otamme pari kaljaa. Ja sitten saunominen.

Tuttavapariskunnan kanssa käymme veneellä saaressa grillaamassa. Uimme, otamme kuohuviinit ja teemme täytetyt letut.

Ystävyys, vaatii sekin aikaa. Ja itseasiassa myötävaikutusta.

Näin miehenä, jos vaimoni olisi ainoa ystävä, menisi homma ankeeksi. Tarvin myös naispuoleisia ystäviä.

Yleensä ystävyyden lomassa on hyvä olla jokin muu teema kuin alkoholi.

Vaikkapa pitkät lenkit tms.

Mitään somekuvien tms naamojen, perseiden, tissien tms, vertailua ei mielestäni tarvi naistenkaan tehdä.

Jos on sopiva teema, esim pyörä, urheiluväline tms, niitä voi sitten sivumennen vertailla, jos liittyy yhteiseen lajin harrastamiseen.

Vierailija
71/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina hävettää, kun kalenterissani olisi kyllä tilaa. Ja kun olisin valmis myös spontaaniin tekemiseen. En tietenkään aina ja joka hetki, mutta olisin kuitenkin. 

Ja sitten suurimmalla osalla ihmisistä on tosiaan jo kesäsuunnitelmatkin tehty. 

Itsestäni on aina tuntunut siltä, että en mahdu mukaan koskaan. Olen rikkinäisestä perheestä ja riitaisasta suvusta. Lapsena muutimme usein ja teininä olin koulukiusattu. Minulla ei ole lapsuudenkavereita. Ei nuoruudenkavereita. Ei opiskelukavereita. Muihin äiteihin tutustuin helposti ja vietimme aikaa kun elämäntilanne oli täsmälleen sama. Kun tuli yhtään muutoksia, minä jäin kelkasta.

Tunnistan jopa tuon, että muiden some-päivityksistä tykätään mutta minun ei. Itselläni oli jopa niin, että kaikki muut merkittiin kuvaan mutta ei minua. Tai jos vietettiin aikaa yhdessä, minusta ei koskaan tehty mitään päivitystä että "Kaverin kanssa siellä ja täällä, kiitos seurasta X". Ehkä tämä on jonkun mielestä turha murhe, mutta minua se satutti.

Nykyään en pyri tutustumaan muihin ollenkaan ja vanhatkin tutut kierrän kaukaa. Helpompaa kaikille niin.

Vierailija
72/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te akat YLEISTÄTTE? Tulette aina pillittämään jos miehiä yleistää, vaikka miesten pettämiset, väkivaltaisuus ja kaksinaamaisuus sekä naisviha on todistettavissa. Miehet ovat pahimpia, pientä on Facebook-"draamasi" kun samaan aikaan miehet lyö, hankkii useampia vaimoja, sallii vain poikien syntymisen ja saattaa hyökätä kimppuusi koska vain. Miehet itse julistavat miten pettäminen, väkivalta ja rai*kaaminen on aina naisuhrin vika, eipä kukaaaaaaan silti kyseenalaista suhteita miehiin.

Voitteko lopettaa tämän akkamaisen itseinhon? Miehet on tasan pahimpia, lopeta tuo naisten yleistäminen. Jokainen tietämäni mies ahdistelee, sallii rai*kauksen. Ainoastaan naisilta olen saanut inhimillisyyttä. En koskaan koskisi mieheen.

Vierailija
73/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta!

Jos Tiina ei jonain aamuna tervehdikään, niin tästä väännetään aivan uskomattomat skenaariot, kaivetaan kaikenmaailman piilomerkityksiä, loukkaannutaan verisesti pitkäksi aikaa eikä itsekään tervehditä enää Tiinaa.

Mutta jos Pekka jättää tervehtimättä, niin siihen todetaan vaan "hehheh, tais Pekalla olla huono aamu" ja asian vatvominen päättyy siihen.

Tää ulottuu hirveän moneen asiaan. Tytöiltä vaaditaan enemmän jo alakoulussa, kun taas pojat taas on poikia, heh heh. Jotenkin tää sama asenne jatkuu läpi elämän. Mies saa paljon helpommin anteeksi esim. huonoa käytöstä. Ajatellaan, että se nyt vaan on sellainen persoona. 

Vierailija
74/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä joidenkin "ystävyydet" kuulostavat vaikeille! Itse lopetin yhteydenpidon kavereihin noin 15 vuotta sitten eikä ole kukaan juuri perään kysellyt. Ystäviä ei sitten olekaan enää. Yksi lukiokaveri keikkuu mukana, nähdään 1-2 kertaa vuodessa vaikka asutaan aika lähellä toisiamme. Viestejäkään emme lähetä kuukausiin. Mutta tämä toimii meillä, jatketaan aina siitä mihin viimeksi jäätiin.

Vierailija
75/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi miellyttää "ystävää" tykkäämällä ja aktiivisesti kommentoimalla hänen instatiliä? Haloo! Jos joku ottaa tykkäämättämyyden ja kommentoimatta jättämisen laiminlyömisenä ystävyydelle niin antaa mennä. Luon oikeat ysävyyssuhteet muualla, en koskaan somessa. Korkeintaan tykkään kuvista, joista oikeasti pidän.

Vierailija
76/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aktuaalista fittua nyt taas? "Mun kuvista ei tykätä, byhyy."

Kuulostaa ihan peräkamaripojan vollotukselta, kun kukaan ei alennu hänen runkkupatjakseen.

Vierailija
77/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt ei ole naista nähnytkään. Hän on harvinainen olento, naisvauva. Miesvauvoihin rinnastettava keskimääräistä hemmetin paljon typerämpi olento.

Vierailija
78/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ihmetellään, etkö muuten ole netissä. No en ole. Onpa niillä ihmettelemistä.

Työasiat on eri. Mutta vapaa-ajan asioita ei tarvi laittaa mihinkään. Ei vaan tarvi. Eikä tykkäillä mistään.

Vierailija
79/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako friendzonessa oleva mies siis kuitenkin peppuseksiä naiselta?

Vierailija
80/109 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina hävettää, kun kalenterissani olisi kyllä tilaa. Ja kun olisin valmis myös spontaaniin tekemiseen. En tietenkään aina ja joka hetki, mutta olisin kuitenkin. 

Ja sitten suurimmalla osalla ihmisistä on tosiaan jo kesäsuunnitelmatkin tehty. 

Itsestäni on aina tuntunut siltä, että en mahdu mukaan koskaan. Olen rikkinäisestä perheestä ja riitaisasta suvusta. Lapsena muutimme usein ja teininä olin koulukiusattu. Minulla ei ole lapsuudenkavereita. Ei nuoruudenkavereita. Ei opiskelukavereita. Muihin äiteihin tutustuin helposti ja vietimme aikaa kun elämäntilanne oli täsmälleen sama. Kun tuli yhtään muutoksia, minä jäin kelkasta.

Tunnistan jopa tuon, että muiden some-päivityksistä tykätään mutta minun ei. Itselläni oli jopa niin, että kaikki muut merkittiin kuvaan mutta ei minua. Tai jos vietettiin aikaa yhdessä, minusta ei koskaan tehty mitään päivitystä että "Kaverin kanssa siellä ja

Miten suhun voisi tutustua? Vaikutat hyvältä tyypiltä. Ääliömäistä käytöstä tuo että ei tägätä, ei tykätä, ja Whatsapp-ryhmissä tykätään sydämellä vain tiettyjen juttuja. Mutta kyllä, tälläisiä ovat suomalaiset todella juntit 40+ perheenäidit! Tuollaiset voit poistaa, tai ei kannata olla tekemisissä. Kaikilla on luppoaikaa! Kaikki vaan esittää että on niin kiireistä ja suunnitelmia 😂 paljon.