Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään ärsytä se lasten isä? Miksi siitti noin monta jälkeläistä?
Olen hänelle yhtä kiitollinen kuin äidille. Joku edes tekee lapsia tähän kuihtuvaan ja harmaantuvaan maahan. Kiitos.
Sairaita lapsia Suomi ei tarvitse.
Yksilapsisessa perheessä varttuminen varmaan saa kasvamaan kieroon. Siksi mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet.
Juuri päinvastoin. Yleensä sisaruksesta on vaan haittaa ihmiselle
No jos kotona opittu kyky sosiaaliseen kanssakäymiseen on haitta, niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jonkin verran kyllä. Itse olen pienipalkkainen ja siksi jätin kolmannen hommaamatta. Kaksi pystyy juuri ja juuri elättämään.
Piti siis tämä lainata tuohon aiempaan viestiin. Miksi et jää tuille ja hommaa lisää lapsia, jos kerta Mirka ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, koska Suomessakin se oli ihan yleistä vielä 50- ja 60-luvulla, eikä sitä kukaan pitänyt ihmeellisenä tai ihmetellyt, vaan lapset nähtiin tulevaisuuden voimavarana. Ja myös nykyään Euroopassa on paljon perheitä, jossa 3-5 lasta ja siellä se on ihan normaalia.
Ja Suomessa lapsiperheen tuet ovat todella pienet, jos niitä vertaa muihin Eu-maihin. Monessa maassa lapsilisät maksetaan tuplana, mitä Suomessa ja niillä parempi ostovoima. Verotuksessa lapsivähennys ja puolisoilla yhteisverotus. Suomessa kotihoitotuki on vain muutaman satasen, kun se esim. Virossa on jopa n. 3.600€/kk.
Itse maksan mielelläni veroja ja tuet lapsiperheelle ok. vaikka olen lapseton.
Ja ymmärrän, lapset ovat sijoitus tulevaisuuteen, jos halutaan pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä ja saada tulevaisuudessa työvoimaa.
Ei noista
Tai sitten parista tulee kasvuyrittäjiä, jotka luovat satoja työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Ihan normaaleilta näyttävät ulkonäöllisesti. Olisiko vaan jotain ADHD-tyylistä? Eihän se ADHD esimerkiksi vakavaa ole vaan heistä kasvaa kyllä todennäköisesti ihan pärjääviä tai jopa todella menestyneitä aikuisia. Yhdelle lapselle äiti hakee omaishoitajuutta, eli ehkä vain yhdellä lapsella on jotain vakavampaa?
Kaikki vammaiset eivät näytä mitenkään poikkeavilta, älyllinen kehitysvammaisuus kun ei näy päällepäin. Olipa hölmö kommentti.
Erityislapsi voi tarkoittaa että lapsella on ADHD. ADHD on todennäköisempi arvaus koska se on yleisempää kuin jokin vammaisuus.
Minua ärsyttää ihmiset jotka saa rahallista tukea yhteiskunnalta. Paitsi eläkeläiset ja ne sairaat jotka ei kykene sairautensa vuoksi tekemään töitä. Kaikki muut tukia saavat ihmiset ärsyttää minua.
Miksi minä en saa tukia vaikka palkkani ei ole järin hyvä?
Ei, jos tulevaisuudessa äänestävät mitä tahansa muuta puoluettaa kuin kokoomusta tai pärsuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tällä laulaja salkkaritähdellä iso liuta lapsia. Vaimo ei ole ollut töissä ja joku pilipali valmentajana nyt toimii. Laulaja tuo veromarkkoja pöytään, mutta on yhteiskunnalle edullisempaa, kuten työllisyyden kannalta äiditkin ovat töissä ja lapset päiväkodeissa.
Hän vaan maksaa vaimonsa ja lastensa elämisen. Joten minulla ei ole valittamista
Miten tiedät heidän taloudestaan niin tarkkaan? Ovat varmaan myös kieltäytyneet lapsilisistä?
Lapsilisiä saa kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Ihan normaaleilta näyttävät ulkonäöllisesti. Olisiko vaan jotain ADHD-tyylistä? Eihän se ADHD esimerkiksi vakavaa ole vaan heistä kasvaa kyllä todennäköisesti ihan pärjääviä tai jopa todella menestyneitä aikuisia. Yhdelle lapselle äiti hakee omaishoitajuutta, eli ehkä vain yhdellä lapsella on jotain vakavampaa?
Kaikki vammaiset eivät näytä mitenkään poikkeavilta, älyllinen kehitysvammaisuus kun ei näy päällepäin. Olipa hölmö kommentti.
Erityislapsi voi tarkoittaa että lapsella on ADHD. ADHD on todennäköisempi arvaus koska se on yleisempää kuin jokin vammaisuus.
Eikä ADHD tee ihmisestä työkyvytöntä, joten melkoinen liuta tulevia veronmaksajia tuolta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ihmiset jotka saa rahallista tukea yhteiskunnalta. Paitsi eläkeläiset ja ne sairaat jotka ei kykene sairautensa vuoksi tekemään töitä. Kaikki muut tukia saavat ihmiset ärsyttää minua.
Miksi minä en saa tukia vaikka palkkani ei ole järin hyvä?
No lopeta työt ja jää tuille, niin saat tukia. Vähemmän rahaa se on kuin palkkasi, mutta sitten ei tarvitse ärsyyntyä ja marista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jonkin verran kyllä. Itse olen pienipalkkainen ja siksi jätin kolmannen hommaamatta. Kaksi pystyy juuri ja juuri elättämään.
Piti siis tämä lainata tuohon aiempaan viestiin. Miksi et jää tuille ja hommaa lisää lapsia, jos kerta Mirka ärsyttää?
Mirka ärsyttää koska hän elää muiden työllä. Työssä käyvät maksavat veroja jotta hän saa olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hänhän on toiminut juuri kuten te incelit olette käskeneet.
1. antanut pllua usealle huonolle miehelle nirsoilematta
2. synnyttänyt lisää suomalaisia
3. elättää ne kuten parhaaksi näkee, kun ei isistä siihen ole.
Mieshän käy töissä. Toisin kuin tuo nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat asumistukea, koska tulot on pienet yhdeksälle hengelle. Vammaistukiahan ei huomioida tuloina (eikä pidäkään). Saa kokeilla vaihtaa osia erityislasten vanhemman kanssa, jos on kateellinen. Arki erityislasten kanssa on tosi rankkaa.
Eli ei ärsytä ollenkaan. Hienoa, että isä käy töissä ja lapsillakin on jotain harrastuksia niin eivät syrjäydy ja kasvavat toimeliaiksi nuoriksi.
Mutta ydinkysymys on se, miksi hankitaan yhdeksänhenkinen perhe, mikäli siihen ei ole varaa? Se erityislapsiarkikin on vähemmän rankkaa, jos niitä erityislapsia olisi kolmen sijaan vaikkapa yksi.
Diagnoosit lapsille on luultavasti saatu perheen jo oltua iso. Hyvähän se on, että kantasuomalaisetkin lisääntyy. Erityislapseus ei tarkoita tyhmyyttä. Heitä on paljon julkkiksissakin ja muissa menestyjissä, adhd ja autismi ei
Jos 90% nyky lapsista on erityisiä niin kaikkien kannattaa hakea tätä vammaistukea niin katsotaan miten käy.
Mieti ap. millainen tulevaisuuden kuva piirtyy näille nuoremmille sukupolville, jotka ovat syntyneet 80-luvun jälkeen ja miten yhteiskunnan rattaat pyörivät, kun ei ole työvoimaa ja veronmaksajia riittävästi.
Tähän saakka on pärjätty vielä hyvin, kun suurten ikäluokkien (joita oli paljon) lapset ovat työelämässä, mutta viimeistään parinkymmenen päästä heistä siirtyvät eläkkeelle, vanhenevat, sairastuvat ja kuolevat. Jo muutaman vuoden sisällä jää eläkkeelle valtava määrä ihmisiä tai poistuvat tästä ajasta eli 60-luvulla syntyneet, sitten 70-luvulla syntyneet ja pieni joukko jää pyörittämään tätä yhyeiskuntaa, palveluita ja veronmaksukykyä.
Ehkä siinä tilanteessa, niillä sipsipusseilla ei ole mitäån merkitystä tai anna aihetta keskusteluun, kun ollaan suurempien ja merkittävempien asioiden ja ongelmien äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri, myös vammaistukea sai, joten lapsimäärän sijasta olisi pitänyt tavoitella laatua. Onko äiti käynyt kaikissa sikiötutkimuksissa ja olisiko osa näistä voitu ehkäistä oikealla ruokavaliolla raskausaikana?
Itse kyllä käyn ennemmin töissä kuin kasvatan kotona 7 lasta. Voin vain kuvitella, millaista elämä on, kun nämä lapset tulevat vuorollaan murrosikään. Itsellä kaksi lasta, toinen ADD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirka ärsyttää koska hän elää muiden työllä. Työssä käyvät maksavat veroja jotta hän saa olla kotona.
Mutta ne nykyiset työssäkäyvät ovat tulevia vanhuksia, joiden eläkkeitä Mirkan lapset sitten pääsevät maksamaan.
Tuskinpa tuo sakki on missään kunnon hotellissa yöpynyt. Hiljaisina aikoina parin yön paketteja saa halvalla. Eri juttu sitten, miten joku edes viihtyy jossain kämäisessä hotellihuoneessa. Ehkä se köyhälistön paratiisi eli aamiainen houkuttaa. Sääli muita hotellin asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei noista kukaan tule koskaan töitä tekemään.
Työelämän pitäisi muuttua kannattavammaksi, niin myös vasemmisto menettäisi kannatustaan. Jos palkat olisi hyvät ja säästöön jäisi rahaa, niin ei tarvittaisi myöskään työttömyysturvaa, jos joutuu työttömäksi. Pärjäisi säästöillään kunnes saisi uuden työn. Mutta nykyään ei ajatella niin. Työnantajalle halvempaa maksaa kehnoa palkkaa ja pistää yhteiskunta maksamaan kuin ottaa vastuu työntekijöistään.
Siinä on kaale ja kaajo löytäneet toisensa.
Ei. Hänhän on toiminut juuri kuten te incelit olette käskeneet.
1. antanut pllua usealle huonolle miehelle nirsoilematta
2. synnyttänyt lisää suomalaisia
3. elättää ne kuten parhaaksi näkee, kun ei isistä siihen ole.