Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?

Kommentit (812)

Vierailija
121/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään ärsytä se lasten isä? Miksi siitti noin monta jälkeläistä?

Olen hänelle yhtä kiitollinen kuin äidille. Joku edes tekee lapsia tähän kuihtuvaan ja harmaantuvaan maahan. Kiitos.

Sairaita lapsia Suomi ei tarvitse.

Yksilapsisessa perheessä varttuminen varmaan saa kasvamaan kieroon. Siksi mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet.

Vierailija
122/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita Mirkkuja pitäisi olla enemmän, jotka synnyttävät seitsemän lasta, jos edes yksi tulisi hoitoalalle. 

Juuri uutisissa. Joku lääkäri kertoi Suomen väistämättä siirryvän muutamaa sairaalan järjestelmään, ehkä olisi 5. sairaalaa Suomessa ja hoidot keskitettäisiin sinne, jolloin henkilökunta riittäisi, kun niitä hoitajia ei vain riitä suurempaan järjestelmään, kun nuoremmat ikäluokat vanhenevat. 

Meinaat että ne lapset lähtisi pienipalkkaista hoitotyötä tekemään kun tuilla elää leveämmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jonkin verran kyllä. Itse olen pienipalkkainen ja siksi jätin kolmannen hommaamatta. Kaksi pystyy juuri ja juuri elättämään.

Vierailija
124/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, koska Suomessakin se oli ihan yleistä vielä 50- ja 60-luvulla, eikä sitä kukaan pitänyt ihmeellisenä tai ihmetellyt, vaan lapset nähtiin tulevaisuuden voimavarana. Ja myös nykyään Euroopassa on paljon perheitä, jossa 3-5 lasta ja siellä se on ihan normaalia. 

Ja Suomessa lapsiperheen tuet ovat todella pienet, jos niitä vertaa muihin Eu-maihin. Monessa maassa lapsilisät maksetaan tuplana, mitä Suomessa ja niillä parempi ostovoima. Verotuksessa lapsivähennys ja puolisoilla yhteisverotus. Suomessa kotihoitotuki on vain muutaman satasen, kun se esim. Virossa  on  jopa n.  3.600€/kk. 

Itse maksan mielelläni veroja ja tuet lapsiperheelle ok. vaikka olen lapseton. 

Ja ymmärrän, lapset ovat sijoitus tulevaisuuteen, jos halutaan pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä ja saada tulevaisuudessa työvoimaa. 

Ei noista kukaan tule koskaan töitä tekemään.

Vierailija
125/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. 

Vierailija
126/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti ja tuuppaa 4-vuotiaan tarhaan... Hoitaa vain kuopusta kotona. Tämä on mielestäni väärin ja rusinat pullasta touhua.

Mirka tulee jossain vaiheessa itkemään lehtiin, kun ei ole kunnon eläkettä. Kotiäitiys on hyvä asia, jos on taloudelliset resurssit esim.  laittaa rahaa säästöön eläkepäiviä varten. Nyt miehellä olisi mahdollista tehdä uraa ( mitä ei ilmeisesti tee) ja eron tullen Mirka jäisi tyhjän päälle.

Vierailija
127/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita Mirkkuja pitäisi olla enemmän, jotka synnyttävät seitsemän lasta, jos edes yksi tulisi hoitoalalle. 

Juuri uutisissa. Joku lääkäri kertoi Suomen väistämättä siirryvän muutamaa sairaalan järjestelmään, ehkä olisi 5. sairaalaa Suomessa ja hoidot keskitettäisiin sinne, jolloin henkilökunta riittäisi, kun niitä hoitajia ei vain riitä suurempaan järjestelmään, kun nuoremmat ikäluokat vanhenevat. 

Meinaat että ne lapset lähtisi pienipalkkaista hoitotyötä tekemään kun tuilla elää leveämmin?

Juuri näin. Misi kukaan tekisi vaativaa työtä kun kotona istuen saa enemmän?

Vierailija
128/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään ärsytä se lasten isä? Miksi siitti noin monta jälkeläistä?

Olen hänelle yhtä kiitollinen kuin äidille. Joku edes tekee lapsia tähän kuihtuvaan ja harmaantuvaan maahan. Kiitos.

Sairaita lapsia Suomi ei tarvitse.

Yksilapsisessa perheessä varttuminen varmaan saa kasvamaan kieroon. Siksi mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet.

Juuri päinvastoin. Yleensä sisaruksesta on vaan haittaa ihmiselle

Vierailija
129/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, koska Suomessakin se oli ihan yleistä vielä 50- ja 60-luvulla, eikä sitä kukaan pitänyt ihmeellisenä tai ihmetellyt, vaan lapset nähtiin tulevaisuuden voimavarana. Ja myös nykyään Euroopassa on paljon perheitä, jossa 3-5 lasta ja siellä se on ihan normaalia. 

Ja Suomessa lapsiperheen tuet ovat todella pienet, jos niitä vertaa muihin Eu-maihin. Monessa maassa lapsilisät maksetaan tuplana, mitä Suomessa ja niillä parempi ostovoima. Verotuksessa lapsivähennys ja puolisoilla yhteisverotus. Suomessa kotihoitotuki on vain muutaman satasen, kun se esim. Virossa  on  jopa n.  3.600€/kk. 

Itse maksan mielelläni veroja ja tuet lapsiperheelle ok. vaikka olen lapseton. 

Ja ymmärrän, lapset ovat sijoitus tulevaisuuteen, jos halutaan pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä ja saada tulevaisuudessa työvoimaa. 

Ei noista

Mihin tuo käsitys perustuu?

Vierailija
130/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää lähinnä se, että näihin juttuihin lisätään yleensä aina jotain mahdollisimman provosoivaa. Tässä tapauksessa esimerkiksi se, että puhutaan suurista ruokakuluista ja kummatkin kärrykuvat ovat sellaisia, joissa sipsit ovat pääroolissa. Pelkästään sipseistä tulee vähintään 10€ lisää ruokalaskuun. Samalla rahalla saisi kilokaupalla perunaa vähän paremmassa muodossa.

Suurperhe ei saa ostaa sipsejä, koska.... :D ???

Miksi pitäisi ostaa sipsien sijasta perunaa, jos halusivat kerran herkutella sipseillä? Miksi herkut olisi kielletty?

Ja sipsit menee yleensä päälle, etteivät murskaannu muiden ostosten alle, niin se on järkevää. Ja yleensä haetaan viimeiseksi muutenkin kun hyllyt on kaupoissa silleen sijoitettu.

Kyse ei ehkä ole siitä, mutta onhan siinä melkoinen dissonanssi suhteessa tuohon tekstiin, jossa Mirka kertoo, ettei perhe osta vanukkaita tai eineksiä, koska ovat kalliita. Tuskin siis kukaan on suurperheiltä herkkuja kieltämässä, mutta nykyisellään koko juttu tuntuu tarkoituksellisesti provosoivalta.

Vierailija
131/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat niin erityistarpeisia, että terapia- yms käyntejä sattuu useampi joka viikolle, niin on aika selvää, ettei heistä välttämättä edes työelämään ole. Työelämässä pitäisi olla superihminen ja vaikka miten erityislapsille kaadetaan kalliita tukitoimia koko lapsuus, kannattelu loppuu, kun he tulevat aikuisiksi eikä kukaan hoida asioitaan heidän puolestaan. Toki he ovat jo tottuneet siihen, että tukea tulee ja ovat lapsuudenperheessään nähneet mallin ettei töitä oikeastaan tarvitse edes tehdä. Erityisesti tytöt voivat jatkaa äitinsä tapaan tekemällä lapsia koko hedelmällisen ikänsä, kun eivät muuta keksi. Ei Suomelle ole mitään hyötyä, että tänne tehdään liukuhihnalla erityislapsia. Oikeasti koulutettujen uraihmisten pitäisi hankkia lapsia, mutta systeemi ei siihen kannusta, vaan heidän on helpompi jäädä lapsettomiksi tai hankkia max kaksi lasta. Lisäksi on ikävää, että nykyiset resurssit menevät heikoimpien tukemiseen, mikä ei edes tuota tulosta. Jos myös niihin lahjakkaisiin lapsiin panostettaisiin, tällä maalla olisi jotain toivoakin.

Vierailija
132/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vituttais, jos olisi taikaseinä, josta rahaa voitais jaella kaikille perusteella, mut kun mä halusin. Nyt v-tuttaa, kun kaikkiin eritysilapsiin ja perheisiin yms. mätetään rahaa ja ne on pohjaton kaivo. Kaikille kuuluvista peruspalveluista on tingitty. Terveyskeskukseen ei saa aikoja (takaisin ei soiteta) ja tiet on hoidettu miten sattuu. Kieli keskellä suuta sai viime perjantainakin lähteä autolla, kun tiet auraamatta ja muhjua 20 cm.

.

Noita ongelmia ei tietenkään olisi maassa, jonka väestöstä 80% on eläkkeellä, ja loput eläkeiän kynnyksellä? Nykyinen syntyvyys vie meidät siihen tilanteeseen.

Vierailija
133/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tällä laulaja salkkaritähdellä iso liuta lapsia. Vaimo ei ole ollut töissä ja joku pilipali valmentajana nyt toimii. Laulaja tuo veromarkkoja pöytään, mutta on yhteiskunnalle edullisempaa, kuten työllisyyden kannalta äiditkin ovat töissä ja lapset päiväkodeissa.

Vierailija
134/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttavat aika impulsiivisilta tapauksilta. "Mä haluisin vielä yhden vauvan, kyl ne raha-asiat sun muut aina jotenkin järjestyy!"

Impulsiiviset ihmiset ovat noin yleensäkin hyvin rasittavia, tyypillisintä on se minäminäminä-ajattelu, MINÄ haluan MINÄ vaadin jne.

En ymmärrä, miksi lapsesta haaveilu tarkoittaa teille impulsiivisuutta? Ihan normaalia se on haaveilla ja suunnitella että tehtäisiinkö vielä yksi lapsi. 

Eikä heillä nytkään suurempia ongelmia ole vaan hyvin näyttävät pärjäävän, joten ei heillä ole mitään syytä huolehtia raha-asioista. Ovat pärjänneet nytkin joten mikseivät pärjäisi myös yhden lisälapsen kanssa? Eli jos heillä on tunne, että jaksaisivat tehdä ja hoitaa vielä yhden vauvan niin siitä vaan. Ei siinä mitään väärää ole. 

Vierailija
135/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve näillä tukien varassa elävillä on jatkuvasti tulla julkisuuteen? Miksi pitää saada kertoa koko kansalle kuinka tukirahansa käyttävät, siis miksi? Olen nyt ilkeä mutta pidän näitä lehtien palstoille änkeäviä tuki-eläjiä jotenkin yksinkertaisina, en ymmärrä sitä pointtia tälle julkisuushakuisuudelle. Mitä merkittävää tässäkin jutussa oli?

Vierailija
136/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa. Mahtaa olla rankka arki kun on noin paljon lapsia.

Meilläkin rankka arki, kun käydään töissä. Vaikka tienataan ihan hyvin, ei olisi varaa mönkijän ylläpitoon/saatika sen ostoon. Hotellilomia ei koko perheelle pysty järjestämään. Ruokaostoksia tehdään harkiten ja tarjousten perässä juoksemalla. Asumiskulut ovat kovat, vaikka asunto ei ole luksus. Tukia ei saada.

Vierailija
137/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ärsyttää siksi että haluat samaa kuin Mirka, miksi et jää tuille ja hommaa lisää lapsia? Tätä en ole ärsyyntyjissä ikinä ymmärtänyt. Jokainen voi jäädä tuille jos haluaa, silti selkeä enemmistö ei sitä tee.

Vierailija
138/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tällä laulaja salkkaritähdellä iso liuta lapsia. Vaimo ei ole ollut töissä ja joku pilipali valmentajana nyt toimii. Laulaja tuo veromarkkoja pöytään, mutta on yhteiskunnalle edullisempaa, kuten työllisyyden kannalta äiditkin ovat töissä ja lapset päiväkodeissa.

Hän vaan maksaa vaimonsa ja lastensa elämisen. Joten minulla ei ole valittamista

Vierailija
139/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirkalle pitää antaa jokin mitali.

Vierailija
140/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän vaan maksaa vaimonsa ja lastensa elämisen. Joten minulla ei ole valittamista

Miten tiedät heidän taloudestaan niin tarkkaan? Ovat varmaan myös kieltäytyneet lapsilisistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi