Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?

Kommentit (812)

Vierailija
541/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, koska Suomessakin se oli ihan yleistä vielä 50- ja 60-luvulla, eikä sitä kukaan pitänyt ihmeellisenä tai ihmetellyt, vaan lapset nähtiin tulevaisuuden voimavarana. Ja myös nykyään Euroopassa on paljon perheitä, jossa 3-5 lasta ja siellä se on ihan normaalia. 

Ja Suomessa lapsiperheen tuet ovat todella pienet, jos niitä vertaa muihin Eu-maihin. Monessa maassa lapsilisät maksetaan tuplana, mitä Suomessa ja niillä parempi ostovoima. Verotuksessa lapsivähennys ja puolisoilla yhteisverotus. Suomessa kotihoitotuki on vain muutaman satasen, kun se esim. Virossa  on  jopa n.  3.600€/kk. 

Itse maksan mielelläni veroja ja tuet lapsiperheelle ok. vaikka olen lapseton. 

Ja ymmärrän, lapset ovat sijoitus tulevaisuuteen, jos halutaan pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä ja saada tulevaisuudessa työvoimaa. 

Ei noista kukaan tule koskaan töitä tekemään.

Totta, siinä vaiheess kun nuorimmat on siinä iässä, että voisivat töihin mennä, työpaikkoja on täällä varmaan entistä vähemmän.

Vierailija
542/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Koko tukisysteemi pitäisi romuttaa. Maksaisivat itse pilluhedelmänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään. Päinvastoin on hyvä, että joku tekee lapsia.

Ei ole hyvä että lapsia tekee ne joilla ei ole vara elättää

Vierailija
544/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ääliö? Mun lapsi kulki 6 vuotta terapiaan taksilla 2 kertaa viikossa ilman huoltajaa. Ei ikinä ollut ongelma kenellekään, ei lapselle, ei taksikuskille, ei terapeuteille. Kaikki sujui aina hyvin ja ongelmitta. Ainoa kenelle tuo taksilla kulkeminen on ongelma niin sulle. 

Vierailija
545/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään. Päinvastoin on hyvä, että joku tekee lapsia.

Kaikkien ei kuulu lisääntyä. Jos materiaali on heikkotasoista pitäisi steriloida.

Vierailija
546/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota perhepotrettia kun katsoo niin ei voi todeta muuta kuin huh mikä w e e t e e perhe.

Vierailija
547/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta. 

Eikö vanhemman pitäisi jo yhden jälkeen ymmärtää olla lisääntymättä enempää. 

Harvempi syntyy erityislapsena, useimmiten asia selviää vasta myöhemmin. Mahdollisesti vasta koulussa. Tässäkin tapauksessa ilmeisesti se erityinen on se nuorin eikä sen jälkeen ole sitten enempää tehtykään. 

Vierailija
548/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riittänyt yksi vammainen pentu kun piti vielä toinen samanlainen poikia ? Kauheita kulureikiä yhteiskunnalle. Lisääkin varmaan tulee ettei rouvan vaan tarvitse kouluttautua ja mennä töihin!

Vierailija
549/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että juuri Mirkaa niin arvostellaan. Mirka on loinen, Mirka sitä ja tätä. Mirka saa niin paljon tukia uli uli

Kyseessä on kuitenkin PERHE ja vaikkei Mirka tällä hetkellä ole työelämässä, niin Mirka ei saa muuta rahaa kuin ansiosidonnaista. Asumistuesta toki osan. Mies käy töissä ja saa siitä palkkaa. Ks rahat ovat miehen rahoja jota ei Mirkalle makseta. 

Koska heillä on lapsia niin he ovat molemmat elatusvelvollisia lapsistaan ja koska he asuvat yhdessä ovat he tavallaan  elatusvelvollisia myös toisistaan.

Lapsilisät maksetaan niistä lapsista tuloista ja työllisyydestä riippumatta. Vammaistukea maksetaan tietyin edellytyksin mutta kyse ei ole vielääkään Mirkan rahoista.

Koko perhe saa siis asumistukea. Mieskin, vaikka käy töissä. Yhtälailla ne Mirkan saamat ansiosidonnaiset kuluu perheen elättämiseen kuin miehensäkin. 

Mirkalla on ikäviä tuttavia. Ei saa edes lomailla rauhassa perheensä kanssa kun alkaa nokkiminen. Ihan kuin Mirka olisi syypää muiden ihmisten ongelmiin ja ettei hänellä olisi oikeutta mihinkään hyvään. 

Mirkaa loiseksi haukkuvat eivät taida ansiosidonnaista saada tai olla sellaiseen ylipäätään oikeutettuja.  Niin onhan sekin hirveää että joistakin töistä maksetaan enemmän kuin toisista etenkin jos itse tienataan huonommin eikä syystä tai toisesta haluta/voida tehdä sitä parempi palkkaista työtä. 

Vierailija
550/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niistä lapsista tulee kunnon kansalaisia niin ei ärsytä yhtään.

Luuletko että tuollaisen elätin lapsista tulee yhtään mitään kun saavat noin hyvän mallin kotoa.

Vierailija
551/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Pukkaa k e h a r e i t a liukuhihnalta ja muut maksavat tämän huvin.

Ilmiannettu vihapuhe

Vierailija
552/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ärsyttää.

Elättäisi itse tienaamillaan rahoilla lapsensa.

Vierailija
553/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu päästä tuollaisen lapsimäärän edessä. Siinä on kädet täynnä. 

Vierailija
554/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ja olen työssäkäyvä.

Juu minkin käyn töissä 5 päivää viikossa, saan reilun tonnin bruttona palkkaa ja tuntuu vähintään oudolta, että joku saa sohvalla istumisesta 5500e/kk, eli 5 kertaa paremman palkan kuin töissä käymällä?????

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Niin, hän siis saa äitiyspäivärahaa (sitä saa kaikki äidit), vammaistukea (sitä saa kaikki, joilla on vammaisia lapsia), kotihoidontuki (edelleen sitä saa kaikki, jotka hoitaa lapsia kotona), omaishoidontuki (sitä saa kaikki, joilla on omaishoidettavia) ja lapsilisät (sitä saa kaikki, joilla on lapsia). Ainoa tuloharkintainen on tuo asumistuki ja ilmeiseti elarit.

Sanoisin, että tuossa tapauksessa on yhteiskunnalle halvempaa nyt ja tulevaisuudessa, että tuo nainen on kotiäiti yhteiskunnan tuella, kunnes hänen on järkevää mennä töihin (jos siis töihin pääsee). Hyvä, että edes joku niitä lapsia tekee ja kasvattaa. Jotenkin kumma ajatus, että luulet hänen vain istuvan sohvalla ja saavan siitä rahaa. Hänellä on monta lasta, joita hoitaa kotona, ei tuon katraan kanssa yksinhuoltajana (?) paljon sohvalla chillailla.

Vierailija
555/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton. Lisäksi äärettömän surullinen ihmisten mielenterveyden puolesta. Se on selkeästi romahtanut, mitä näitäkin kommentteja tällä palstalla lukee. Hakekaa ihan oikeasti apua , ei ole normaalia tuntea tuommoista vihaa ja kateutta tuntemattomia ihmisiä kohtaan. 

Tämäkin perhe on ihan tavallinen suurperhe. Ei siinä ole mitään väärää tai pahaa. 

Jokaisella saa olla niin suuri perhe kuin haluaa, mutta se tulee itse elättää. Ei yhteiskunnan ja veronmaksajien rahoilla. Sitä paitsi kaikkien ei kuuluisi lisääntyä. Heidän olisi pitänyt jo aiemmin ymmärtää, ettei noilla geeneillä lottovoittoa tule. 

Vierailija
556/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä nainen nostaa työttömyyskorvausta kun kuitenkin sanoo ettei hän lasten takia edes pääse töihin?

Samaa mietin. Miksi on työtön työnhakija vaikka ei ole aikomustakaan mennä töihin. Eihän hän edes voi työllistyä. 

Vierailija
557/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla äijälle pitäisi tehdä vasektio kun ei rouvallakaan ole järkeä päässä.

Vierailija
558/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta. 

Näin juuri, myös vammaistukea sai, joten lapsimäärän sijasta olisi pitänyt tavoitella laatua. Onko äiti käynyt kaikissa sikiötutkimuksissa ja olisiko osa näistä voitu ehkäistä oikealla ruokavaliolla raskausaikana?

Mulle neuvottiin hakemaan vammaistukea kun olis masentunut ollut pidemmän aikaa. Mulle myönnettiin se tuki :D En tiiä voitinko mitään kun jossain vaiheessa siirryin sairaspäivärahalta toimeentulotuelle, mut pari vuotta tilille kilahti vammaistuki kerran kuussa, joku noin satasenko se oli.

Eli ei tarvi olla mitenkään vammainen saadakseen vammaistukea. Esimerkiksi masennusdiagnoosilla voi saada vammaistukea, vähän hämmentävä nimi tolla tuella. Enkä itekään ihan tajunnut miksi sain, mut täytin h

Vammaistuki annetaan vammasta johtuvien ylimääräisten kustannusten kattamiseksi. 

Vierailija
559/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava tuttava. Satunnaisesti on tehnyt keikkaa lähihoitajana ja sitä enemmän lapsia randomeitten kanssa.

Isoimmat lapset nyt 24, 23, 21 ja 18. Nuoremmat 15 ja 13.

Isommista kaksi raskaana, kaikki ovat lähihoitajia.. työssäkäyvät, kun työkkäri vaatii.

Muuten äitinsä kaltaisia työnvieroksujia. Nuorin on tällä huostassa, kun koulu ei maistü.

Vierailija
560/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljoon heillä kuitenkin on varaa. Meillä oli kahdeksan alaikäistä yhtä aikaa, iso osa ruuasta kasvatettiin itse, ei ollut varaa maksullisiin harrastuksiin, terapiaan tai merkkivaatteisiin, puhelimen sai sitten kun pystyi itse maksamaan laskut. 

Rahaa kyllä on, senkun hakee sitä kelan taikaseinästä. Ennen ihmiset olivat ylpeitä siitä, että pärjäsi ilman sossun rahaa . Nykyään kaikki on kokoajan käsi ojossa vinkumassa lisä rahaa itselleen kun ei viitsitä pistää tikkua ristiin itsensä elättämiseksi.. Tämän yhteiskunnan tuho ei ole sukupuutto vaan tässäkin keskustelussa esiin tuleva moraalinen rappio.

Sitten kehtaavat vielä antaa itsestään juttuja lehtiin omalla pärställään. No toisaalta älykkyys ei tuossa porukassa loista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän