Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Aika usein näissä perheissä se perheen äidin aika menee siihen, että käyttää lapsia erilaisissa terapioissa. Töissä käyminen olisi aika mahdottomuus kun koko ajan pitää olla viemässä jotain jonnekin.
Mulla on erityislapsi, joka kulki kahdesti viikossa terapiaan taksikyydillä, kun itse olin töissä. Huono syy olla työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan ihmisiä jotka uskaltaa elää omaa elämäänsä. Nuo sipsit kuvissa on nyt liikaa jollekin? Haloo, niillä on teinejä kotona. Pitäisikö heille ostaa vain selleriä ja porkkanatikkuja?
Voi ostaa ihan juureksia ja tehdä niistä itse lastuja. Itse valmistettuna popcornitkin on edullisempia kuin sipsit ja eivät sisällä niin tajuttomasti rasvaa ,suolaa ja lisäaineita.
Joo ja ainahan tämä äiti voi ommella itse vaatteet lapsille, käydä kävellen kaupassa ja ottaa kottikärryt mukaan ruokaostosten kuljetusta varten. Oikeastaan he voisivat vaikka pyöritellä savesta heille ekologisen ja huoneilmaltaan terveen majan , kantaa kaivosta veden ja poimia yhdessä sienet ja marjat säilöön talven varalla.
Yks
Nykyään vaatteiden ompeleminen itse tulee paljon kalliimmaksi kuin niitten ostaminen. Ei todellakaan kannata taloudellisesti. T. Yksi joka ompelee lapsilleen
Eli ihan hyvin mahtuisi, järjestelykysymys. 6-vuotiaalle voi hommata vaikka parvisängyn. Ja jos olisitte valmiita tinkimään sijainnista niin mahtuisi vieläkin paremmin. Luuletko että näillä olisi yhtään sen enempää tilaa per henkilö käytettävissään? Ei ole, vähemmän on.
Työmatkaa nyt jo 35-45km, sijainnista ei voi valitettavasti enää yhtään tinkiä. Toinen matkustaa tunnin julkisilla, toinen 45min autolla kun julkisilla kestäisi 1,5h yhteen suuntaan.
Edelleenkin kysyn miksi työssäkäyvän pitäisi elää huonommin kuin tukilusmujen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Aika usein näissä perheissä se perheen äidin aika menee siihen, että käyttää lapsia erilaisissa terapioissa. Töissä käyminen olisi aika mahdottomuus kun koko ajan pitää olla viemässä jotain jonnekin.
Mulla on erityislapsi, joka kulki kahdesti viikossa terapiaan taksikyydillä, kun itse olin töissä. Huono syy olla työttömänä.
3 - 4 vuotias kulkee yksin taksilla terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Toki, unohdin äitiyspäivärahan. Mutta se kuuluu muillekin odottajille kuten lapsilisäkin. Ei ole varsinainen lisätuki kuten asumistuki tai tt-tuki
Emme asu vuokra-asunnossa, ei ole varaa. Tämän alueen 3h vuokra-asunnot maksaa n 1000€ ja 4h n 1200€. Töiden takia emme voi enää muuttaa kauemmas, nyt jo 35-45km työpaikoille ja hankalat työajat esim päiväkodin aukio
Miksi teillä pitäisi olla kolmen huoneen asunto? Katselkaapa vuokrakaksioita. Jos lapsia oikeasti haluaa niin ei se asumisväljyys ole tärkeintä. Mirkakin perheineen asuu aika ahtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan hyvin mahtuisi, järjestelykysymys. 6-vuotiaalle voi hommata vaikka parvisängyn. Ja jos olisitte valmiita tinkimään sijainnista niin mahtuisi vieläkin paremmin. Luuletko että näillä olisi yhtään sen enempää tilaa per henkilö käytettävissään? Ei ole, vähemmän on.
Työmatkaa nyt jo 35-45km, sijainnista ei voi valitettavasti enää yhtään tinkiä. Toinen matkustaa tunnin julkisilla, toinen 45min autolla kun julkisilla kestäisi 1,5h yhteen suuntaan.
Leveämminhän te elätte ja eläisitte toisenkin lapsen kanssa kuin tämä Mirkan perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin tässä kans, että miten ihmeessä se tuntuu samoihin perheisiin kasautuvan työttömyys (tässä sentään vain toisella vanhemmista), iso määrä lapsia ja useampi erityislapsi.
Varmaan siten, että se erityislapsi tai -lapset vähän haittaa työnsaantia. Jatkuvastihan tälläkin palstalla valitetaan siitä, jos kollegan pitää kesken päivän lähteä hoitamaan lapsen asioita.
Miksi hiomapaperin tuotenimi on annettu naiselle?
Onneksi jokaisella on sama vaihtoehto: saa jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan niin halutessaan. Yllättävän harva haluaa, vaan " pää hajoaa" jo alle vuodessa omaa lasta kotona hoitaessa. Minä arvostan äitejä jotka hoitaa itse lapsiaan , vaikka se on rahallisesti tiukkaa. Kaikkea ei kuitenkaan voi mitata rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä nainen nostaa työttömyyskorvausta kun kuitenkin sanoo ettei hän lasten takia edes pääse töihin?
Kyllä varmasti jotakin työtä pystyisi tekemään. Onhan joissakin töissä esim. kokonaan etätyömahdollisuus.
Mutta lasten takia tulisi varmasti silloinkin paljon poissaoloja. Ymmärrän, ettei ole työnantajan ykkösvalinta.
Vierailija kirjoitti:
Näille jotka tässä kutsuvat perhettä tuilla eläviksi lusmuiksi jne.
Mitkä perheen saamista tuista ovat sellaisia mitkä pitäisi yhteiskunnan jättää maksamatta?
lapsilisä?
vammaistuki?
ansiosidonnainen?
asumistuki?
Mä tunnustan että olen työssäkäyvänäkin saanut lapsilisiä ja jopa vammaistukea erityislapsesta. Kerran olin puoli vuotta työttömänä ja silloin sain myös ansiosidonnaista. Opiskeluaikana sain asumistukea, sen lisäksi myös opintotukea.
Nyt mulla on ikää 40+ ja tosissaan toi puoli vuotta on ollut ainoa pätkä mitä ikinä olen työttömänä ollut. Olen käynyt muuten keikkatöissä niin opiskeluaikoina kuin vanhempainvapailla ja kotihoidontuella ollessani. On miehen kanssa yhteinen talous joka on välissä sallinut kummallekin vuorollaan opiskelua ja lasten kanssa kotona olemista. Toimeentulotukea ei ole koskaan saatu.&nb
Järjestelmää tosiaan pitäisi rukata niin, että tuen maksu loppuisi viimeistään neljännen lapsen myötä. Miksi juuri tämän pariskunnan pitäisi saada täyttää maa erityislaosilla? Toivottavasti edes nyt on jo piuhat katkaistu. Toki tämän perheen kohdalla vahinko on jo käynyt kun ei niistä tehdyistä mukuloista voida päästä eroonkaan. Tässähän se nähdään, että Suomessa on nämä tuet aivan tajuttoman kun niitä on lähtökohtaisesti joka iipolle jaossa niin paljon kun viitsii kahmia.
Lapsia pitäisi hankkia sen verran kuin itse pystyy elättämään.
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä aiheuttaa hämmennystä, että miksi tuo nainen on halunnut omalla naamallaan tehdä tämmöisen jutun. Tuskinpa kukaan oikeasti ajattelee, että onpas siinä reipas ja aikaansaava nainen ja onpa hyvä, ettei edes yritä hakea töitä ja kiva, että tuilla on mahdollisuus hankkia lomia, lenkkareita, mönkijöitä jne.. Eli en kovin älyykkänä pidä, mutta ei varsinaisesti aiheuta kummoisia reaktioita..
No eipä tuokaan perhe ihan hirveästi saa sellaisia tukia, mitä ei saisi työssäkäyvänäkään. Lapsilisät ja vammaistuki tulisi siltikin. Lisäksi omaishoidontuki, jos sellaista hakee.
Saavat siis asumislisää ja tuo nainen ansiosidonnaista (?).
Mikä olis helpompaa elämää kuin kasvattaa 7 lasta.
Onpa täällä taas laumoittaan lestoja kommentoimasta.
Vierailija kirjoitti:
No hommaa se toinen lapsi ja rupea tukilusmuksi, jos kerran elintasosikin sillä paranee!
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin sais maksaa! Ehkä saatais syntyvyys vihdoin nousuun! Äitiys on työ siinä missä mikään tahansa muukin. Paitsi että olet töissä 24/7 ilman lomia ja työterveyttä + yleensä vielä saat haukut niskaan..
Ai rahallako se syntyvyys saadaan nousuun? Äitiys on maailman vanhin ammatti? Prostituutiota jossa mies siittää ja valtio maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niistä lapsista tulee kunnon kansalaisia niin ei ärsytä yhtään.
Tuskinpa tulee. Elämäntyyli ja sellainen asenne että töitä ei tarvitse tehdä kun muut maksaa siirtyy lapsille.
Ja vastauksena kysymykseen, ärsyttää. Monella keskituloisella saati sitten pienituloisella työssäkäyvällä ei ole varaa läheskään kaikkeen mitä heillä on. Saavat tukia liikaa, lapsille merkkivaatteet verorahoilla..
Isä käy töissä, jos et älynnyt. Ja äitikin on työssä ollessaan saanut ihan hyvää palkkaa. Eiköhän moni noista hankinnoista ole tehty silloin, kun taloudessa on ollut kaksi työssäkäyvää.. Muinoin pystyi helposti ostamaan omakotitalot ja kaikki vaikka vaimo olisi ollut kotirouvana.
Älysin ja sen takia ärsyttääkin että isän palkan lisäksi saavat tolkuttomat määrät tukia. Kotirouvana olossa ei ole niin kauan mitään pahaa kunhan se rahoitetaan itse eikä oteta vastaan kaikkia mahdollisia tukia mm. työttömyystukea vaikka mitään tarkoitusta mennä töihin ei olisi.
Mistä tiedät, ettei hänellä ole aikomusta mennä töihin? Pienin lapsi on sen ikäinen, että juuri on hoitovapaa loppunut. Jos ei ole työpaikkaa olemassa heti vapaan loppumisen aikaan, pitää olla työttömänä, kunnes niitä töitä taas saa.
Tuttavalle (nelikymppinen nainen) syntyi juuri kuudes lapsi.
Hän on itse kouluttautunut koko ajan peruskoulupohjalta eteenpäin ja lasten välissä tehnyt koko ajan töitä tai opiskellut uuden ammatin.
En itse kyllä ikinä tuota määrää lapsia haluaisi, mutta hänen lapsensa ovat hyviä tulevia veronmaksajia.
Ai että! Eikö olekin ihanaa kun pääsee taas haukkumaan muita , "itseään huonompia" ihmisiä ja oksentamaan oman pahan olonsa? Käynti lääkärissä vois olla tehokkaampaa.