Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?

Kommentit (812)

Vierailija
561/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ja olen työssäkäyvä.

Juu minkin käyn töissä 5 päivää viikossa, saan reilun tonnin bruttona palkkaa ja tuntuu vähintään oudolta, että joku saa sohvalla istumisesta 5500e/kk, eli 5 kertaa paremman palkan kuin töissä käymällä?????

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Niin, hän siis saa äitiyspäivärahaa (sitä saa kaikki äidit), vammaistukea (sitä saa kaikki, joilla on vammaisia lapsia), kotihoidontuki (edelleen sitä saa kaikki, jotka hoitaa lapsia kotona), omaishoidontuki (sitä saa kaikki, joilla on omaishoidettavia) ja lapsilisät (sitä saa kaikki, joilla on lapsia). Ainoa tuloharkintainen on tuo asumistuki ja ilmeiseti elarit.

Sanoisin, että tuossa tapauksessa on yhteiskunnalle halvempaa nyt ja tulevaisuudessa, että tuo nainen on kotiäiti yhteis

Vaikea uskoa, että täällä valittavat ihmiset selviytyisivät seitsemästä lapsesta, pahimmillaan yksinhuoltajana, vaikka kaikki olisivat aivan terveitäkin. 

Vierailija
562/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. 

Mulla on itselläni neljä lasta joista kaksi erityislapsia. Ei ne olleet helppoja vuosia kun joutui olemaan kotona omaishoidontuella kun lasten tilanne oli sellainen ettei töissäkäynti onnistunut. Onneksi olen nyt päässyt takaisin töihin ja lasten kanssa tilanne helpottanut. 

Kyllä mä samat lapsilisät, vammaistuet ja jopa omaishoidontuen saan yhäkin. Nyt vaan tulee oma palkka päälle. Ollaan siis molemmat työssäkäyviä vanhempia. Mulla oli kädet ihan riittävän täynnä aikanaan neljänkin lapsen päälle, en olisi siihen yhtään enempää jaksanut. 

No miksi teit niin monta lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti vetää yli 3000 euroa kuussa veronmaksajien rahaa ja vielä kehtaa valittaa.

Ei hän kyllä artikkelissa ainakaan valittanut mistään.

Vierailija
564/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitalihan tuolle pitäisi antaa, syntyvyys on muuten niin huonolla tolalla.

Sanos muuta, harvasta on tuollaisen lapsikatraan äidiksi nykypäivänä. Siinä täytyy omat tarpeet laittaa aika sivuun vuosikausiksi. 

Tämähän ei ole kenellekään pakollista. Ihan on itse itsensä tuohon jamaan hankkinut. Sossupummeja nuo ovat, eivät mitään muuta.

Vierailija
565/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, unohdin äitiyspäivärahan. Mutta se kuuluu muillekin odottajille kuten lapsilisäkin. Ei ole varsinainen lisätuki kuten asumistuki tai tt-tuki

Emme asu vuokra-asunnossa, ei ole varaa.  Tämän alueen 3h vuokra-asunnot maksaa n 1000€ ja 4h n 1200€. Töiden takia emme voi enää muuttaa kauemmas, nyt jo 35-45km työpaikoille ja hankalat työajat esim päiväkodin aukio

Miksi teillä pitäisi olla kolmen huoneen asunto? Katselkaapa vuokrakaksioita. Jos lapsia oikeasti haluaa niin ei se asumisväljyys ole tärkeintä. Mirkakin perheineen asuu aika ahtaasti.

Koska kaikki ei halua yhtä surkeaa lapsiperhe-elämää kuin Mirka ja vastaavat luuserit. 

Vierailija
566/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Mirka ja tsemppiä! Äläkä kuuntele mahojen mammojen valitusta. Aina suomeen vauvoja mahtuu. Nyt vaan pyöreä kymppi täyteen!!

Ai että vielä yksi k e h a r i katraaseen mukaan. Sinä varmaan voit sitten sen elämisen maksaa?

Vierailija
567/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tuollaiset aina ärsyttää. Eihän yhteiskunnalla ole  mitään omaa rahaa tuollaisten elättämiseksi. Yhteiskuntahan vaan jakaa meiltä työtä tekeviltä keräämiään rahoja henkilöille, jotka eivät viitsi itse huolehtia asioistaan. Ilman tällaista systeemiä meidän tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja.

Miksi yhteiskunta muuten jakaa niin paljon rahaa johonkin koulutukseen vaikka? Eikö vanhemmat voisi opettaa kotona lapsilleen perusasiat, esimerkiksi lukutaidon? Ja sitten työnantajat voisivat työntekijöille opettaa kaiken, mitä työn tekemisessä tarvitsee osata. Miksei työnantajat viitsi huolehtia näistä koulutusasioistaan itse, vaan pitää jakaa meiltä veronmaksajilta kerättyä rahaa siitäkin huolehtimiseen. Tarvitsisi maksaa huomattavasti vähemmän veroja, jos yhteiskunnan järjestämä koulutus vain lakkautettaisiin. Ja aikuinen ihminenhän voi muutenki

Eikö näille voisi opettaa ehkäisystä?

Vierailija
568/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niistä lapsista tulee kunnon kansalaisia niin ei ärsytä yhtään.

Luuletko että tuollaisen elätin lapsista tulee yhtään mitään kun saavat noin hyvän mallin kotoa.

Niin, eli menevät töihin, asuvat vaatimattomasti, kuten vanhempansa.

Vierailija
569/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ärsytä, jos hän kasvattaa lapsensa kunnolla, opettaa heille kaikki hyödylliset taidot ja lapsista tulee kunnollisia veronmaksajia. Jokainen ihminen tarvitsee jossakin elämänvaiheessa rahallista tukea. Mirkan ja muiden hänen kaltaistensa lapset elättävät sinutkin, kun jäät eläkkeelle, btw. Tuossa artikkelissa ei myöskään muistaakseni kerrota Mirkan menneisyydestä; hän on voinut olla työelämässä useita vuosia ennen lasten hankintaa, kuka tietää. Monet nykypäivän suomalaiset kotiäidit ovat olleet työelämässä ennen lasten saamista ja he palaavat takaisin töihin sitten, kun nuorin lapsi menee eskariin tms. Osa tuntemistani kotiäideistä on ihan korkeakoulutettujakin, mukaan lukien minä itse piakkoin.

Minusta olisi ihan hyvä palata entiseen, jolloin miehet kävivät töissä ja naiset hoitivat lapsia ja kotia. Se tosin vaatisi sen, että pojat kasvatetaan kunnolla

Mun mielestä ei. Saan työnteosta sentään jotain mielekästä irti, toisin kuin siivoamisesta ja pyykinpesusta.

Vierailija
570/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vastaava tuttava. Satunnaisesti on tehnyt keikkaa lähihoitajana ja sitä enemmän lapsia randomeitten kanssa.

Isoimmat lapset nyt 24, 23, 21 ja 18. Nuoremmat 15 ja 13.

Isommista kaksi raskaana, kaikki ovat lähihoitajia.. työssäkäyvät, kun työkkäri vaatii.

Muuten äitinsä kaltaisia työnvieroksujia. Nuorin on tällä huostassa, kun koulu ei maistü.

Niin, siinä on opittu malli kotoa. Miten eletään yhteiskunnan tuilla ja lisäännytään holtittomasti. 

Vierailija
571/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurissa työtön yh juoppo ketjupolttaja. Äärimmäisen vastenmielinen ihminen kaikin puolin. Aina tulee uutta taistelukoiraa perheeseen kun edellinen määrätty lopetettavaksi. Lapset harrastaa ratsastusta, jalkapalloa, on tietysti iphonet jokaisella ja kalliit uudet polkupyörät ym trendivillitykset. En tiedä kuka/mikä kustantaa kun äiti pitkäaikaistyötön, isiä ei ole näkynyt vuosiin. Meillä molemmat töissä ja ei ole varaa edes haaveilla moisesta. Että ei tämä nyt ihan oikein mene.

Jalkapallo on lähes ilmainen harrastus ja osamaksulla noi on kaikki ostettu, saisit sinäkin jos haluasit.

Vierailija
572/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja sivistymättömät tykkäävät lisääntyä tässä maailmassa.

Onneksi sinä vihdoin älysit tämän ja ymmärrät olla lisääntymättä.

Harmi sinulle kun et itse sitä tajunnut ennenkuin oli jo ne puurot pohjassa :D 

Vierailija
573/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä nainen nostaa työttömyyskorvausta kun kuitenkin sanoo ettei hän lasten takia edes pääse töihin?

Samaa mietin. Miksi on työtön työnhakija vaikka ei ole aikomustakaan mennä töihin. Eihän hän edes voi työllistyä. 

Paljon on työttömiä työnhakijoita vaikka eivät edes pystyisi työhön. 

Vierailija
574/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näin et täällä moni katkeroitunut koska ei itse ole valinnut vaikkapa kotiäitiyttä.Onko rah ollut niin tärkeää et määrittelee kaiken.

Suurimmalle osalle ihmisistä on tärkeää tehdä mielekästä työtä ja ansaita oma elanto loisimisen sijaan. 

Enpä sanoisi, että ihminen  "loisii" kun hänellä on 7 lasta. Miksi nykyään ei arvosteta sitä, että lapsia hoidetaan kotona? ja siihen ei todellakaan riitä 2500e/kk mitä tuo isä tienaa, joten kyllä perhe tarvitsee totta kai esim sen pienen asumistuen. Lapsilisäthän he saisivat, vaikka äiti kävisi töissä ja uuvuttaisi itsensä tekemällä, koska noin ison perheen arki tarvitsee kovasti  töitä pyöriäkseen.

Miksi naiset on näin kateellisia toisilleen? Kukaan ei koskaan paheksu ihmisiä, jotka loisii ihan itsekseen siellä kotona ja nostavat kaikki tuet tai terveitä raavaita miehiä, jotka vetelehtii kotonaan koneella pelaten ja kaljaa lipittäen.

Vierailija
575/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Pukkaa k e h a r e i t a liukuhihnalta ja muut maksavat tämän huvin.

Ilmiannettu vihapuhe

Uuu, olen peloissani. 

Vierailija
576/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näin et täällä moni katkeroitunut koska ei itse ole valinnut vaikkapa kotiäitiyttä.Onko rah ollut niin tärkeää et määrittelee kaiken.

Suurimmalle osalle ihmisistä on tärkeää tehdä mielekästä työtä ja ansaita oma elanto loisimisen sijaan. 

Enpä sanoisi, että ihminen  "loisii" kun hänellä on 7 lasta. Miksi nykyään ei arvosteta sitä, että lapsia hoidetaan kotona? ja siihen ei todellakaan riitä 2500e/kk mitä tuo isä tienaa, joten kyllä perhe tarvitsee totta kai esim sen pienen asumistuen. Lapsilisäthän he saisivat, vaikka äiti kävisi töissä ja uuvuttaisi itsensä tekemällä, koska noin ison perheen arki tarvitsee kovasti  töitä pyöriäkseen.

Miksi naiset on näin kateellisia toisilleen? Kukaan ei koskaan paheksu ihmisiä, jotka loisii ihan itsek

Miksi sä kuvittelet, että täällä pelkkiä naisia kirjoittelee?

Vierailija
577/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset on näin kateellisia toisilleen? Kukaan ei koskaan paheksu ihmisiä, jotka loisii ihan itsek

Eiköhän ne oo miehiä (tai siis kakaroita), jotka suoltaa noita loisimisjuttuja. Naisilla on vähän enemmän empatiakykyä. 

Vierailija
578/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä nainen nostaa työttömyyskorvausta kun kuitenkin sanoo ettei hän lasten takia edes pääse töihin?

Samaa mietin. Miksi on työtön työnhakija vaikka ei ole aikomustakaan mennä töihin. Eihän hän edes voi työllistyä. 

Paljon on työttömiä työnhakijoita vaikka eivät edes pystyisi työhön. 

Minäkin olen lähes 40 vuoden työrupeaman jälkeen työtön. Sairastin vuosi sitten aivoinfarktin ja ikää on 63v ,mutta niin vain  olen työnhakijana. Onkohan minullakaan realistisia mahdollisuuksia saada töitä. 

Tämän ketjun aiheena oleva nainen voisi hyvinkin työllistyä vaikka osa-aikaisena alkuun. Sitten, kun lapset on isompia, voisi työtunteja lisätä. Iso homma on hoitaa noin suurta perhettä ja käydä kokopäiväisesti töissä.

Vierailija
579/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla paheksutaan kaikkia ,jotka hankkiutuu tilanteeseen, jossa eletään tuilla. Tämäkin perhe on tehnyt enemmän lapsia kuin pystyvät elättämään. Normaalilla moraalilla varustetut ihmiset eivät näin toimi vaan tekevät sen verran lapsia kuin itse pystyvät huolehtimaan ja elättämään. Miksi täällä tällaisia sossutapauksia nyt näin paljon ihannoidaan. Lestoja linjoilla?

Vierailija
580/812 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen ostoskärryissä huomion kiinnittää vihannesten ja hedelmien puuttuminen, mutta läjäpäin ostellaan sipsejä. Vessapaperikin olii edulliempaa ostaa isommissa erissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi