Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Tähänkö on tultu? Lapsiperheitä kutsutaan tukilusmuiksi?
Tuossakin perheessä on käytännössä 15 vuotta ollut kokoajan alle kouluikäisiä. Äiti on heidät hoitanut kotona. Se on ihan oikeus kaikille suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyttäisi? Suurin osa noista tuista on sellaisia, jotka tämä perhe saisi vaikka äiti tekisikin töitä.
Mutta jos äiti tekisi töitä, maksaisi hän myös veroja mikä kompensoisi saamaansa tukipottia.
Toisaalta, jos äiti olisi töissä, lasten pitäisi olla hoidossa. Siitä taas tulee kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Mä mietin tässä kans, että miten ihmeessä se tuntuu samoihin perheisiin kasautuvan työttömyys (tässä sentään vain toisella vanhemmista), iso määrä lapsia ja useampi erityislapsi.
Varmaan siten, että se erityislapsi tai -lapset vähän haittaa työnsaantia. Jatkuvastihan tälläkin palstalla valitetaan siitä, jos kollegan pitää kesken päivän lähteä hoitamaan lapsen asioita.
Joo, siitähän se vasta 💩 myrsky nousisikin jos tämä Mirka menisi töihin ja sen lapset menisi päiväkotiin ja sit Mirkan kaikki 4-5 alle 10-vuotiasta on vuorollaan kipeänä ja Mirka hoitamassa sairaita lapsia. Ja itse sairastuu tietty siihen päälle. Ja sen lisäksi pitäisi saada vuorot järjesteltyä silleen että ehtii käyttää ne erityislapset viikottaisissa terapioissa ja yhdellä oli se lentopalloharrastus johon ehkä tarttee välillä kuskata ja niin edelleen.
Ei, käytännössä kaikille parempi että 7 lapsen äiti (tai isä, jompikumpi tai vuorotellen) on kotona kunnes nuorinkin on about kouluiässä. Varsinkin kun se nuorin (?) on se erityislapsi.
Nämä kaikki syntyvyys nousuun huutelijat pitäisi tuomita elinkautiseen vankeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kyse on loisimisesta. Ei paljon tunnu olevan omia urahaaveita. Tuollaiset valinnat eivät tue sitä, että ihminen pyrkisi elättämään itsensä. Puhumattakaan siitä, että olisi intohimoja kehittää itseään jonkin alan osaajaksi. Elämänkoulua kun ei voi laskea mukaan.
Ei mullakaan ole urahaaveita. Käyn vaan töissä. Ja vaihdan työpaikkaa, kun edellinen alkaa kyllästyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Niin paljon on näitä "Mirkoja" jotka tekee aina vaan lisää kersoja. Lasten synttärit varustellaan sossun maksusitoumuksilla ja valitellaan kun on raskasta.
Lapsia otetaan toisesta päästä huostaan ja aina tulee lisää! sossupummeille pakkosterilisaatio, ei vaan käy että toiset nai ja lisääntyy yhteiskunnan laskuun
Ei ole paljon. Tosi vähän on.
Ärsyttää. Tyhmät kansoittavat maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille jotka tässä kutsuvat perhettä tuilla eläviksi lusmuiksi jne.
Mitkä perheen saamista tuista ovat sellaisia mitkä pitäisi yhteiskunnan jättää maksamatta?
lapsilisä?
vammaistuki?
ansiosidonnainen?
asumistuki?
Mä tunnustan että olen työssäkäyvänäkin saanut lapsilisiä ja jopa vammaistukea erityislapsesta. Kerran olin puoli vuotta työttömänä ja silloin sain myös ansiosidonnaista. Opiskeluaikana sain asumistukea, sen lisäksi myös opintotukea.
Nyt mulla on ikää 40+ ja tosissaan toi puoli vuotta on ollut ainoa pätkä mitä ikinä olen työttömänä ollut. Olen käynyt muuten keikkatöissä niin opiskeluaikoina kuin vanhempainvapailla ja kotihoidontuella ollessani. On miehen kanssa yhteinen talous joka on välissä sallinut kummallekin vuorollaan opiskelua ja lasten kanssa kotona
Järjestelmää tosiaan pitäisi rukata niin, että tuen maksu loppuisi viimeistään neljännen lapsen myötä. Miksi juuri tämän pariskunnan pitäisi saada täyttää maa erityislaosilla? Toivottavasti edes nyt on jo piuhat katkaistu. Toki tämän perheen kohdalla vahinko on jo käynyt kun ei niistä tehdyistä mukuloista voida päästä eroonkaan. Tässähän se nähdään, että Suomessa on nämä tuet aivan tajuttoman kun niitä on lähtökohtaisesti joka iipolle jaossa niin paljon kun viitsii kahmia.
Miten sen tietää etukäteen, tuleeko niistä lapsista jotakin erityislapsia? Ei kaikki kovin nuorena diagnoosia saa. Ja, kuten täällä jo todettiinkin, ei kaikki ns. erityisyys estä myöhemmin opinnoissa ja työelämässä menestymistä edes.
Suomessa syntyvyys on jo nyt alakantissa. En ymmärrä, miksi sitä pitäisi yrittää vähentää entisestään. Lisääntykööt ne, jotka tykkää. Ei minua harmita, jos joudun heille tukia maksamaan.
Köyhät ja sivistymättömät tykkäävät lisääntyä tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä nainen nostaa työttömyyskorvausta kun kuitenkin sanoo ettei hän lasten takia edes pääse töihin?
Kyllä varmasti jotakin työtä pystyisi tekemään. Onhan joissakin töissä esim. kokonaan etätyömahdollisuus.
Mutta lasten takia tulisi varmasti silloinkin paljon poissaoloja. Ymmärrän, ettei ole työnantajan ykkösvalinta.
Mutta kuinka helppo on sitten saada sellaista työtä, jossa on 100% etätyömahdollisuudet ja täydet joustot niin että voi hoitaa seitsemän lapsen asiat siinä sivussa? Jos niitä paikkoja ois joka oksalla tarjolla niin tokihan kaikki tekisi sellaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Niin paljon on näitä "Mirkoja" jotka tekee aina vaan lisää kersoja. Lasten synttärit varustellaan sossun maksusitoumuksilla ja valitellaan kun on raskasta.
Lapsia otetaan toisesta päästä huostaan ja aina tulee lisää! sossupummeille pakkosterilisaatio, ei vaan käy että toiset nai ja lisääntyy yhteiskunnan laskuun
Ei ole paljon. Tosi vähän on.
Paljon on, jokainen on liikaa. Yksin on liikaa
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja sivistymättömät tykkäävät lisääntyä tässä maailmassa.
Onneksi sinä vihdoin älysit tämän ja ymmärrät olla lisääntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme erityislasta, eli ei luultavasti koskaan nettoa yhteiskunta tästä pesueesta.
Aika usein näissä perheissä se perheen äidin aika menee siihen, että käyttää lapsia erilaisissa terapioissa. Töissä käyminen olisi aika mahdottomuus kun koko ajan pitää olla viemässä jotain jonnekin.
Mulla on erityislapsi, joka kulki kahdesti viikossa terapiaan taksikyydillä, kun itse olin töissä. Huono syy olla työttömänä.
3 - 4 vuotias kulkee yksin taksilla terapiaan?
Niin, vakitaksi eli tuttu kuski ja tuttu terapeutti vastassa, niin miksi se olisi ongelma? Lapsi ei jää missään vaiheessa yksin selviytymään.
Itseasiassa matalimmin koulutetut saa vähiten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ihan *ittuilumielessä tehty juttu. Retostellaan mönkijöillä, mekkivaatteilla, lomamatkoilla ja vielä kovaan ääneen mesotaan ettei pystytä käymän töissä koska lapset sitä ja lapset tätä. Töihin se olisi tämänkin pikkurouvan vaan alennuttava, sitten otetaan palkatonta, pyydetään apua, setvitään asioita jne että saadaan lapset kuskattua terapiaan. Näin se menee muillakin työssäkäyvillä perheillä. Vai onko yhteiskunnan velvollisuus muka maksaa äidille rahaa kotiin loputtomasti vain taksikuskina olemisesta?
Kuka oikeasti edes menee omalla naamalla tällaseen roskajuttuun ja laittaa vielä lapsetkin kuviin. Kyllä ukolle nauretaan työpaikan kahvihuoneessa... toivottavasti lapset edes säästyvät kavereiden pilkalta. :/
Ihan mielenkiinnosta. Ottaisitko sinä töihin ihmisen, jonka pitää säännöllisesti useampana päivänä viikossa ottaa keskellä päivää palkatonta, jotta voi viedä lapsensa terapiaan?
Aivan, niin ajattelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein näissä perheissä se perheen äidin aika menee siihen, että käyttää lapsia erilaisissa terapioissa. Töissä käyminen olisi aika mahdottomuus kun koko ajan pitää olla viemässä jotain jonnekin.
Mulla on erityislapsi, joka kulki kahdesti viikossa terapiaan taksikyydillä, kun itse olin töissä. Huono syy olla työttömänä.
3 - 4 vuotias kulkee yksin taksilla terapiaan?
Niin, vakitaksi eli tuttu kuski ja tuttu terapeutti vastassa, niin miksi se olisi ongelma? Lapsi ei jää missään vaiheessa yksin selviyty
Ääliö. Ei tuonne ikäistä päästetä matkustamaan ilman huoltajaa. Oletko täyttänyt jo 13?
Minun eksä teki 3 lasta 3 eri miehen kanssa. Elää tukirahoilla. Minä olin työssä käyvä ja olen yhä ja se ei halunnut minun kanssa lapsia tehdä. Ei naiset halua työssä käyvää miestä. No minun rahat säästyy, on velaton ok talo ja rahaa pankissa säästössä. Kyllä säälittää naiset jotka kitkuttelee tukirahoilla.
Ei ärsytä yhtään. Päinvastoin on hyvä, että joku tekee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhemman pitäisi jo yhden jälkeen ymmärtää olla lisääntymättä enempää.