Ateismi - minkä tyhjiön se ihmisessä täyttää, mikä on sen tarkoitus
Tuoko ateismi elämään hyvyyttä mistä johonkin uskova jää paitsi?
en itse oikein perusta ateismista koska en näe mitä hyötyjä siitä on ja miten ne olisivat mitattavissa?
Irtiottona, irtirepäisynä fundamentalistisesta menosta sen näkisin hyvänä välineenä, eli suomessa vanhoillislestadiolaiset, muut kulttilaiset, hindut ja muhamettilaiset.
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vilpin käyttö osoittaa että ateistikin uskoo johonkin, eli ateismin paremmuuteen. "
Mistä ihmeen vilpistä puhut? Enkä minä ateistina koe tarvetta kilpailla teistien kanssa. Eikä ateismi voi "parempi" ollakaan, kun se ei ole aate. Se ei sisällä minkäänlaisia arvolatauksia.
Ei tuota tarvitse hokea alituiseen. Nyt oli kyse siitä kehottaako kristinusko tappamaan vai ei?
Eikä ollut, vaan että kehottaako Jumala tappaamaan. Opettele lukemaan, tollo.
Miksi kristinusko ei ole saanut uusia testamentteja ja päivityksiä raamattuun? Jos lait muuttuvat ja yhteiskunta muuttuu niin miksi kristinuskon oppeja ei voi päivittää?
Niin mutta ateistin arvolataukseen kuuluu siis tarvittaessa valehdella että kristinuskossa kehotetaan tappamaan. Sekä muuten kiemurrella verbaalisella kikkailulla, Ilman toteuttavaa henkilöä kirjoitettu kirjain on vain kirjaimia vailla arvolatausta. Teismi ja ateismi ovat samalla viivalla, miksi ateismi muuten olisi saanut smi- päätteen.
Ei helvetti. Et voi olla oikeasti noin tyhmä, eli trollaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraali vaati vain terveen psyykeen. Moraalittomia ja moraalisia on kaikissa ihmisjoukoissa uskomuksiin katsomatta.
Mutta mitä väärää on moraalittomuudessa?
:D
Arvaan että vastaukset loppui siihen.
Ei mitään. Oliko vielä lisää tyhmiä kysymyksiä?
No miksi se sitten on moraalitonta? Eli vääränä pidetyssä ei olekaan mitään väärää. :D
Kaikki on siis sallittua...
Paitsi uskovaisten moraali on väärä?
Voi elämä teitä kun kompastelette aina näihin!
Koska se on jonkin luomamme moraalijärjestelmän vastaista. Et kai ole niin tyhmä että kuvittelet jonkin universaalin "moraalin" olemassaolon? Tai no, kuvittelethan jonkin satuolennonkin olemassaolon, joten mistä sitä tietää...
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on egoismia ja yhtä hyödyllistä.
Ylpeys käy aina lankeemuksen edellä...
Harva ateisti elää kuin moraalit olisivat suhteellisia, vaikka tuon myöntäisikin ateismin kulmakiveksi.
Eihän kukaan siihen pysty.
Ateismi on arvotyhjiö täytettynä tiedehötöllä.
Tiedeuskovaisia.
Jos evoluutioteoria on totta, niin se kätevästi kumoaa ateismin koska se on hyödytöntä. :D
ATEISTINEN nihilismi aiheutti 1900-luvun massamurhat, mutta sitähän te ette hyväksy.
Luulisi teidän ylpeilevän niillä, koska väärää ei ole.
Ja taas kaikki aivan pisin hevonvittua. Luulisi kaltaisesi tollonkin joskus saavan edes yhden oikein, mutta ei.
Jos itse olet lukenut, pitäisi normijärkisen käsittää että noiden testamenttien välillä on uskonnollisesti opillinen ero. Väität kuitenkin että kristinuskossa kehotetaan tappamaan. Siinä kohtaa olet valehdellut jos samalla kehut tuntevasi kirjoitukset.
Kukaan ei ole väittänyt tuollaista. Lopeta itse keksimiesi olkiukkojen pieksäminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olet lukenut, pitäisi normijärkisen käsittää että noiden testamenttien välillä on uskonnollisesti opillinen ero. Väität kuitenkin että kristinuskossa kehotetaan tappamaan. Siinä kohtaa olet valehdellut jos samalla kehut tuntevasi kirjoitukset.
Kukaan ei ole väittänyt tuollaista. Lopeta itse keksimiesi olkiukkojen pieksäminen.
Minä olen väittänyt, sillä niin raamatussa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateisti julistaa areismiaan? On se verrattavissa uskoontulojulistukseen herätyskokouksessa. Ateistit julistaa kattavammin palstoilla.
Miten ateisti muka julistaa? Julistaminen edellyttää dogmeja, eikä ateismi sisällä niitä.
Eiköhän julistamisella tarkoiteta tässä ihan sitä, että ateismista puhutaan ääneen. Että joku kertoo olevansa ateisti. Ateistin pitäisi vaieta koska uskista ahdistaa ajatellakin että joku voi olla uskomatta. Sen sijaan uskontoja saa (ja pyhän kirjan mukaan täytyy) levittää ympäriinsä vaikka väkisin ja käännyttää ihmisiä.
Moraali on käsitys oikeasta ja väärästä.
Mikä niistä?
Vierailija kirjoitti:
Ateismikin on uskomus
Ihan samalla tavalla kuten postimerkkien keräilemättömyys on harrastus, kaljuus hiusten väri ja selibaatti seksiasento.
Eli ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vankilat ovat täynnä ateisteja.
Tuohon videoon, ihan yhtälailla uskomatonta on "Dawkinsin" nothing kuin jumalakin.
Ei, vaan uskovaisia.
Tuohom videoon ei nyt tarvi kommentoida mitään muuta, kuin että kyseessä on loistava esimerkki uskistollojen älyllisestä epärehellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateisti julistaa areismiaan? On se verrattavissa uskoontulojulistukseen herätyskokouksessa. Ateistit julistaa kattavammin palstoilla.
Katsoppas nyt ääliö ketjun otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Ateismikin on uskomus ja tietynlaista tarinaa kertoo tuo hyvin triggeröitynyt asian puolustelu.
Ateisti ei kykene nähdä, että voi olla asioita, mitä ei juuri tässä ajassa tai kenties koskaan voida todistaa, mutta mahdollisesti ovat silti.
Triggeröityminen johtuu varmaan siitä että uskovaiset toistuvasti väittävät tietävänsä mitä ateisti ajattelee vaikka ateistit kuinka yrittävät itse kertoa mitä ajattelevat. Se tuntuu ainakin minusta turhauttavalta ja jopa loukkaavalta.
Ateisti nimenomaan kykenee ymmärtämään että on asioita joita ei vielä tiedetä, mutta jättää vastauksen avoimeksi eikä selitä kaikkea jumalilla. Ateisti uskaltaa sanoa ettei tiedä.
Uskovaisten väitteet jumalistaan ovat nimenomaan väitteitä. Mitään todisteita jumalista ei ole. Siksi ateisti sanoo ettei usko.
Ehkä uskovaista triggeröi se ettei hän tiedä vastauksia "kaikkiin kysymyksiin", ja on helpompaa elää keksityn vastauksen kanssa. Tässä olemme erilaisia.
Jos ymmärtää sen niin ehkä ymmärtää miksi jotkut voivat hyvin elää jumaluskoa.
Uskovaiset ajattelevat usein, että ateismi on jonkinlaista aktiivista jumalien kieltämistä. Heidän mielikuvissaan ateisti joka päivä ennen nukkumaanmenoaan kieltää kaikki jumalat.
Ateistille ateismi on jumalien olemassaolemattomuutta. Jumalia ei vain elämässä ole, eikä niitä yhtään ajatella päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraali vaati vain terveen psyykeen. Moraalittomia ja moraalisia on kaikissa ihmisjoukoissa uskomuksiin katsomatta.
Mutta mitä väärää on moraalittomuudessa?
:D
Arvaan että vastaukset loppui siihen.
Määrittele moraalittomuus. Esimerkiksi minun ja sinun moraalikäsitykset ovat hyvin erilaiset, sillä sinä perustat moraalisi Jumalaan joka kehottaa tappamaan toisia ihmisiä.
Vasta sitten voidaan keskustella mitä väärää on missäkin moraalittomassa toiminnassa.
Epäilen moraalitonta valehtelua, sillä missä kohtaa kymmenessä käskyssä kehotetaan tappamaan toisia? Se yksi uskonto on erikseen ja niitä onkin vain yksi sitä lajia. Tai sit
Ei missään kymmenessä käskyssä, mutta Raamattu vilisee näitä tappokäskyjä, tässä pieni maistiainen
https://64.media.tumblr.com/d5c89c6ce081af00af1e085013566716/tumblr_pv7…
Et taida itse tuntea uskontoasi kovin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen väite oli kylläkin, että Jumala kehottaa tappamaan. Ei, että kristinusko kehottaa tappamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on egoismia ja yhtä hyödyllistä.
Ylpeys käy aina lankeemuksen edellä...
Harva ateisti elää kuin moraalit olisivat suhteellisia, vaikka tuon myöntäisikin ateismin kulmakiveksi.
Eihän kukaan siihen pysty.
Ateismi on arvotyhjiö täytettynä tiedehötöllä.
Tiedeuskovaisia.
Jos evoluutioteoria on totta, niin se kätevästi kumoaa ateismin koska se on hyödytöntä. :D
ATEISTINEN nihilismi aiheutti 1900-luvun massamurhat, mutta sitähän te ette hyväksy.
Luulisi teidän ylpeilevän niillä, koska väärää ei ole.
Voi kunpa saisin tähän kommenttiin liittyen vastauksen kahteen kysymykseen. Yritän.
1. Miten voi olla tiedeuskovainen? Tiede ei tuota uskomuksia vaan tietoa.
2. Mitä tarkoittaa lause "jos evoluutioteoria on totta, niin se kätevästi kumoaa ateismin koska se on hyödytöntä"? Mikä on hyödytöntä? Ateismi vai evoluutio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen väite oli kylläkin, että Jumala kehottaa tappamaan. Ei, että kristinusko kehottaa tappamaan.
En tiedä onko asiassa eroa tuossa suhteessa, kun kristinusko perustuu jumalan käskyihin.
Miten ateisti muka julistaa? Julistaminen edellyttää dogmeja, eikä ateismi sisällä niitä.