Miksi kukaan menisi terapiaan? Eihän sinne kaiketi pakoteta?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Terapian avulla voi oppia käsittelemään itse tilannettaan.
Eihän kukaan muu pysty siinä auttamaan. Itsehän ihminen elämänsä elää. Ap
Ymmärrät ap asian sitten, kun olet vähän kerännyt elämänkokemusta ja viisautta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettet uuvuta läheisiäsi haastavalla käytökselläsi.
Millaisella haastavalla käytöksellä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät ap asian sitten, kun olet vähän kerännyt elämänkokemusta ja viisautta lisää.
Kerro toki, miten olet itse niitä kerännyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli sinäkään et osannut vastata mitään. Ja jos tuo sinun luonteesi kertoo jotain siitä millaisia terapiassa käyneet ovat niin ei kyllä vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käydä suihkussa? Ei ole pakko käydä.
Vertaat terapiassa käymistä suihkussa käymiseen? Ap
Ei ole pakko mennä terapiaan. Ja muiden on turha suhtautua siihen negatiivisesti. Terapia ei edes voi auttaa, ellei terapian kohteella ole halua terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko sinun mennä. Moni kyllä menisi jos pääsisi vaan.
Tottakai onhan se teidän naisten parissa samanlainen trendi kuin makuupussitakit.
Ainakin jos hakee kuntoutustukea, niin tietääkseni Kela voi vaatia, että jotain kuntoutusta yritetään. Siis lääkkeitä ja käyntejä terapeutilla/hoitajalla.
Avaus on kyllä juntti, koska on paljon myös tilanteita, joissa henkilö hyötyisi oikeanlaisesta terapiasta. Vaikka nuori paniikkikohtauksia saava ihminen tai väkivaltaisesti käyttäytyvä ihminen tai...
Mutta ymmärrän myös aloitusta. Terapian laatu on keskimäärin paskaa ja hyville terapeuteille aikaa ei saa. Ja aikoja ei saa, koska mielenterveyden ongelmista ja terapiasta on tullut muoti-ilmiö. On niin paljon mukavampaa mennä terapiaan puhumaan itsestään, kuin nähdä vaivaa oman elämänsä eteen. Jopa diagnoosiin takertuminen on mukavampaa.
Parhaassakin tapauksessa terapeutti voi vain antaa lapion ja ohjeet, miten kaivat itse itsesi montusta ylös. Lääkkeet auttaa pysymään melko tyytyväisenä montun pohjalla, jotkin ehkä siinä, että pystyy ottamaan sen lapion kätees.
Vierailija kirjoitti:
Ja kukaan ei ole osannut vastata ap:lle mitään.
Onpas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin on tärkeä asia. Terapiassa on hyvä käydä jos siihen on tarvetta.
Suorittaminen->uhriutuminen->terapia
Tämä on ihan Vihreiden puolueohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko sinun mennä. Moni kyllä menisi jos pääsisi vaan.
Tottakai onhan se teidän naisten parissa samanlainen trendi kuin makuupussitakit.
:D
Kiitos tästä herkästä, silmiä avaavasta ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Avaus on kyllä juntti, koska on paljon myös tilanteita, joissa henkilö hyötyisi oikeanlaisesta terapiasta. Vaikka nuori paniikkikohtauksia saava ihminen tai väkivaltaisesti käyttäytyvä ihminen tai...
Mutta ymmärrän myös aloitusta. Terapian laatu on keskimäärin paskaa ja hyville terapeuteille aikaa ei saa. Ja aikoja ei saa, koska mielenterveyden ongelmista ja terapiasta on tullut muoti-ilmiö. On niin paljon mukavampaa mennä terapiaan puhumaan itsestään, kuin nähdä vaivaa oman elämänsä eteen. Jopa diagnoosiin takertuminen on mukavampaa.
Parhaassakin tapauksessa terapeutti voi vain antaa lapion ja ohjeet, miten kaivat itse itsesi montusta ylös. Lääkkeet auttaa pysymään melko tyytyväisenä montun pohjalla, jotkin ehkä siinä, että pystyy ottamaan sen lapion kätees.
Eiväthän terapeutit anna mitään ohjeita. Ja kuka olisi niin hullu, että ottaisi ohjeita omaan elämäänsä huonosti koulutetulta ventovieraalta ihmiseltä, joka ei tunne sinua eikä elämääsi? Ihan yhtä hyvin voit mennä kyselemään ohjeita joltakin pultsarilta kadunkulmassa, paitsi että sillä pultsarilla todennäköisesti on enemmän viisautta kuin terapeutilla. En minä ainakaan koskaan menisi jollekin sairaanhoitajalle saamaan mitään neuvoja elämään.
Terapia tosiaan on suurin huijaus koskaan. Helppoa rahaa joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Suorittaminen->uhriutuminen->terapia
Tämä on ihan Vihreiden puolueohjelmassa.
Vihreät ajaa jopa maksutonta psykoterapeuttikoulutusta😆🤣
https://www.vihreat.fi/ajankohtaista/maksuton-psykoterapeuttikoulutus-t…
Naiset nyt eivät ole niin tarkkoja onko joku terveyteen liittyvä asia tieteellisesti todistettu tai ei. Sillä se Maria Nordinkin omaisuuksia tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän terapeutit anna mitään ohjeita. Ja kuka olisi niin hullu, että ottaisi ohjeita omaa
Tämä on muuten niin totta. Kuka antaa jonkun ulkopuolisen sanella elämäänsä? Korkeintaan jonkun todella läheisen ja luotetun ihmisen kanssa voi keskustella valinnoistaan, mutta että joku vieras hoitsu menisi kertomaan että miten elää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin on tärkeä asia. Terapiassa on hyvä käydä jos siihen on tarvetta.
Jos vaikka on jättänyt opiskelematta eikä pääse elämässä eteenpäin, mitä terapia siihen auttaa? Ihmisen on itse lähdettävä opiskelemaan, ei terapeutti voi sitä tehdä. Tai jos ei uskalla puhua ihmisille, ihmisen on itse mentävä muiden joukkoon, ei terapeutti voi sitä tehdä. Ja niin edelleen. Ap
Siksi, ettet uuvuta läheisiäsi haastavalla käytökselläsi.