Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset ärsyyntyvät iloisista ihmisistä?

Vierailija
12.05.2022 |

Olen monesti huomannut, kuinka erilaisissa tilanteissa iloiset ihmiset tuntuvat käyvän joidenkin hermoille. Näille hermostujille muiden iloisuus on sietämätöntä ja he eivät myöskään osaa peittää ärsytystään, vaan saattavat tiuskia menemään tai pitää iloista ihmistä ärsyttävänä. Olen kohdannut tätä toisinaan myös itse, ts. mikäli on ollut hyvä päivä ja on mukava fiilis, löytyy ryhmästä aina vähintään se yksi henkilö, joka katsoo asiakseen murista.

Tässä pätee varmasti hyvin myös sanonta "kel onni on, se onnen kätketöön". Mutta todella kurjaa tällainen. Oletteko koskaan kiinnitäneet huomiota samaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, koska omassa elämässä menee päin persettä?

Vierailija
2/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus, kateus, paha olo jne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman, en välitä. Kikatan vaan menemään jos siltä tuntuu.

Vierailija
4/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heille pitää sitten oikein vielä tieten tahtoen aiheuttaa lisää pahaa oloa ja hieroa omaa onnea naamaan?

Vierailija
5/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla se iloisin henkilö peittää tyhmyytensä sen jatkuvan hölpöttämisen ja nauramisen alle.

Vierailija
6/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että suurin osa näistä "iloisista" ihmisistä eivät ole aitoja. Ovat vaan tekopirteitä teeskentelijöitä jotka yrittävät esittää, että heillä on kaikki hyvin.

Vierailija
7/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heille pitää sitten oikein vielä tieten tahtoen aiheuttaa lisää pahaa oloa ja hieroa omaa onnea naamaan?

Eos.

Vierailija
8/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sama, kuin että rauhallisista ja hiljaisista ihmisistä aina ärsyynnytään, ja sitten on tylsä ja perästä vedettävä,  vaikka ei olisi yhtään perästä vedettävä, vaan ihan vain tyytyväinen siinä ollessa vaan.

Ei tartte välittää kyllä minä osaan itse kotiin ja vaikka kirjastoon

Vierailija
9/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko itse todella iloinen ja onnellinen? Tuo sinun purkautumisesi kertoo kyllä jostain ihan muusta.

Vierailija
10/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama aloittaja kuin eilinen "miksi ihmiset ärsyyntyvät toisten isoista taloista"?

Vierailija
11/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin ärsyttäviä.

Vierailija
12/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä mieliala sillä toisella on vai onko ikitotinen. Jos toinen olisi surullinen, peloissaan tai järkyttynyt, iloinen ihminen voi olla ahdistava?

Vierailija
13/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, enkä välitä. Ankeuttajat on mulle kuin ilmaa. Tai joskus kyllä hymyilen heille vielä enemmän kuin muille ja huikkaan jonkun kohteliaisuuden, tyylin onpa nätti paita. Jäävät sitten toljottamaan perään.

Mitäpä noista. Mun hyvätuulisuus yleensä tarttuu ja jää mieleen. Tuli yksi päivä eräs vuosia sitten eläkkeelle jäänyt työntekijä vastaan kadulla ja sanoi, että välillä olen tullut mieleen ja se miten kiva olen. Ai että, tulin vielä paremmalle tuulelle.

Että ankeuttaja. Ole mikä olet. Ei haittaa, paitsi ehkä itseäsi.

Vierailija
14/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset oikeasti ovat luonnostaan hymyileväisempiä kuin toiset. Yleensä aidosti iloisilla ja positiivisilla on elämänfilosofiat on kohdillaan. Ehkä elämässä on käynyt aiemmin jotain sellaista kurjaa / opettavaista, että tyhjänpäiväiset "pikkujutut" ei enää tunnu missään. Elämä ei ehkä ole ollut aina helppoa, joten osataan arvostaa sitä mitä on nyt. Tiedän joitain ihmisiä, jotka ovat valoisia, eivät mitään tyhjännaurajia - ne on asia erikseen. Valoisat tyypit voivat hyvin kehossaan ja elämässään - sellainen sädehteminen käy joskus ärsyttämään ihmisiä. On kuin heillä olisi jokin salaisuus, jota eivät suostu paljastamaan. Sekös uteliaita ärsyttää.

Vierailija
15/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä, huomionhakuisia tiedän erään kassalla toimivan. Nauraa niin, että koko kauppa raikuu ja usein. Onko sekään nyt ok. Mielestäni se ei aitoa vaan huomionhakua. Sensijaan eräs naisjulkkis jo kypsä nainen on aidosti naurava ja ei teeskentele.

Sen aitouden vain aistii, huomaa.

Vierailija
16/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin samassa työpaikassa tällaisen iloisen ja onnellisen "tekopirteän" ihmisen kanssa, oli muuten nainen. Aina haukkui meikäläistä miksi olen niin introvertti enkä koskaan juttele ja naura jatkuvasti. Hän itse ei osannut keskittyä ollenkaan töihinsä ja haukkui aina muitakin työntekijöitä. Hänet sitten siirrettiinkin muihin hommiin.  Sain myöhemmin kuulla, että hänelle oli tullut avioero, en tiedä onko vielä samassa työpaikassa mutta oli kertakaikkiaan rasittava ihminen.

Vierailija
17/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset voivat tulkita iloisuuden esittämiseksi tai huomion hakemiseksi. Iloisen ihmisen helposti saamasta huomiosta voidaan olla kateellisia, koska se huomio on pois siltä hiljaisemmalta/ujommalta ihmiseltä.

Masentunut henkilö taas voi kokea toisen ilon ahdistavana ja vaikeana kestää. Itse olen luonteeltani peruspositiivinen ja herkästi hymyilevä/naurava ihminen, mutta masennusjaksoina ns. tavallisten ihmisten seura tuntuu pahalta. Jopa oman lapsen normaali iloisuus vain ahdisti, kun ei kyennyt sitä iloa tuntemaan.

Sitten on vielä ihmisiä, jotka pitää positiivisia ja sosiaalisia ihmisiä vähän alempiarvoisina ja tyhmempinä, koska "oikeasti fiksut" ihmiset on tietenkin niitä hiljaisia ja vakavia introverttejä vakavine tärkeine ajatuksineen.

Itse olen sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkia. Tiedän oman energiani olevan toisille ihmisille liikaa enkä odota kaikkien pitävän musta. Ymmärrän kyllä, mikä mussa toisia ihmisiä ärsyttää. Keskityn lähinnä niihin ihmisiin, joihin mun ilo tarttuu ja jotka mun seurasta ilahtuvat. Mörököllit saa olla mörököllejä keskenään.

Vierailija
18/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset voivat tulkita iloisuuden esittämiseksi tai huomion hakemiseksi. Iloisen ihmisen helposti saamasta huomiosta voidaan olla kateellisia, koska se huomio on pois siltä hiljaisemmalta/ujommalta ihmiseltä.

Masentunut henkilö taas voi kokea toisen ilon ahdistavana ja vaikeana kestää. Itse olen luonteeltani peruspositiivinen ja herkästi hymyilevä/naurava ihminen, mutta masennusjaksoina ns. tavallisten ihmisten seura tuntuu pahalta. Jopa oman lapsen normaali iloisuus vain ahdisti, kun ei kyennyt sitä iloa tuntemaan.

Sitten on vielä ihmisiä, jotka pitää positiivisia ja sosiaalisia ihmisiä vähän alempiarvoisina ja tyhmempinä, koska "oikeasti fiksut" ihmiset on tietenkin niitä hiljaisia ja vakavia introverttejä vakavine tärkeine ajatuksineen.

Itse olen sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkia. Tiedän oman energiani olevan toisille ihmisille liikaa enkä odota kaikkien pitävän musta. Ymmärrän kyllä, mikä mussa toisia ihmisiä ärsyttää. Keskityn lähinnä niihin ihmisiin, joihin mun ilo tarttuu ja jotka mun seurasta ilahtuvat. Mörököllit saa olla mörököllejä keskenään.

Lisään vielä, että sellanen jenkkityylinen tekopirteys sitten asia erikseen, sellaista esittämistä on raskasta seurata vierestä. Kaikki ei kuitenkaan erota tekopirteyttä ja aitoa iloisuutta toisistaan, jolloin se tulkitaan juurikin esittämiseksi ja/tai huomionhauksi.

Vierailija
19/19 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, että miksi katkera ja elämäänsä pettynyt ihminen saa myrkyttää ilmapiiriä ja hieroa sitä pahaa oloaan muiden naamaan? Miks se on ok?

Noin yleisesti ottaen niin voin sanoa, että myös iloisilla ihmisillä on huonoja päiviä. Tuolloin saa kuulla, että "hyvä nähdä, että sullakin on huonoja päiviä". Iloiset ihmiset eivät useinkaan saa samanlaista empaattisia tukea pahaan päivään kuin muut ihmiset, paitsi muilta iloisilta ihmisiltä. Usein iloiset ihniset ovat myös empaattisia ja haluavat parhaansa mukaan myös piristää muita ihmisiä. Heillä saattaa olla myös miellyttämisen tarve ja he usein tiedostavat oman roolinsa työilmapiirissä, minkä vuoksi he haluavat olla aiheuttamatta mahdollisimman vähän muille ongelmia. Se usein myös kaataa nämä ihmiset, koska heidän pahaa oloaan pidetään hyvänä asiana ja siten he eivät saa vastaavaa tukea kuin muut.

Tietynlaisen kiltteyden ja iloisuuden vastapainona joutuu opettelemaan rajansa. Sanoa erikseen jämäkästi milloin ne rajat on ylitetty. Muutoin saattaa menettää ilosuutensa hyvin pitkäksi aikaa...

iloisuuttaan ei kannata kadottaa vain sen vuoksi, että muilla on paha olla. Tsempatkaa toisianne sen iloisen työkaverin kanssa huojen päivien yli. Hän ymmärtää sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän