Miksi kukaan menisi terapiaan? Eihän sinne kaiketi pakoteta?
Kommentit (143)
Jokainen voi vaan miettiä kuinka terveitä nuo psykiatrian ja psykoterapian alan ammattilaiset itse ovat kun muistaa sitä Ullanlinnan Bobia. Tuollaiseenko joku menisi luottamaan oman elämänsä kanssa? Ei ehkä kannata.
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Kerro toki, mitä tämä "apu" on! Ap
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Mihin? Ja miten? Hoitaako se terapeutti sun elämän sun puolesta kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Kuten vaikka siltä Bobilta?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi vaan miettiä kuinka terveitä nuo psykiatrian ja psykoterapian alan ammattilaiset itse ovat kun muistaa sitä Ullanlinnan Bobia. Tuollaiseenko joku menisi luottamaan oman elämänsä kanssa? Ei ehkä kannata.
Toissijaista. Sairas voi auttaa toista sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Ei tietenkään mutta se voi auttaa sinua laittamaan elämäsi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Miten? Mikä ihme antaisi jollekulle tähän mitään kyvykkyyttä? Se on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sittenhän niitä neuvoja voi käydä kyselemässä pultsareilta, narkkareilta, vangeilta. Jos kerta kaikki käy. Silloinhan terapeutit ovat täysin turhia, eli juuri kuten ap sanoi ja juuri itse todistit todeksi sen mitä hän sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Mistä sinä tiedät, missä kunnossa hänen elämänsä on? Huvittavaa. -sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sittenhän niitä neuvoja voi käydä kyselemässä pultsareilta, narkkareilta, vangeilta. Jos kerta kaikki käy. Silloinhan terapeutit ovat täysin turhia, eli juuri kuten ap sanoi ja juuri itse todistit todeksi sen mitä hän sanoi.
Toki voit näin tehdä. Siinä on kuitenkin se ero että koulutetulla voi olla paremmat "työvälineet" ja enemmän kokemusta. Tee ihan kuten tahdot, ei liikuta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Elämäsi kuntoon? Eli jos vaikka on vaikea tilanne työelämässä, niin miten sitä alaa millään tavalla ymmärtämätön, kaikesta tietämätön ja melko tyhmä ja huonosti koulutettu sekä elämää kokematon hoitsu voisi neuvoa yhtään missään? Joo ei. Tuollainenhan olisi aivan katastrofaalista.
Terapia on tarkoitettu ihmisille, jotka haluavat puhua itsestään mutta joilla ei ole kavereita kuuntelemassa tai kaverit ovat kyllästyneet. Eli se terapeutti on maksettu kaveri joka rahaa vastaan suostuu kuuntelemaan jorinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Elämäsi kuntoon? Eli jos vaikka on vaikea tilanne työelämässä, niin miten sitä alaa millään tavalla ymmärtämätön, kaikesta tietämätön ja melko tyhmä ja huonosti koulutettu sekä elämää kokematon hoitsu voisi neuvoa yhtään missään? Joo ei. Tuollainenhan olisi aivan katastrofaalista.
Voit kokeilla sitten vaikka kaivoon hyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voit näin tehdä. Siinä on kuitenkin se ero että koulutetulla voi olla paremmat "työvälineet" ja enemmän kokemusta. Tee ihan kuten tahdot, ei liikuta minua.
Koulutetulla? Mutta eihän terapeuteilla ole mitään varsinaista koulutusta. Pari vuotta jotain epämääräistä jorinaa, joka sekin pääosin keskittyy heidän omaan terapiaansa. Ja kuten juuri todettu tuosta Bobista, niin suurin osa tuolla alalla olevista on itse täysin sekaisin.
Kyllä minä ainakin haluan keskustella asioista ihan oikeasti hyvin koulutettujen, älykkäiden, viisaiden, kokeneiden ihmisten kanssa enkä jonkun surkean, osaamattoman, kouluttamattoman ja tyhmän terapeutin.
Ahdistaako? Onko masennusta? Oletko riidoissa ihmisten kanssa? Tuleeko toistuvasti potkut?
Terapian avulla voi oppia tunnistamaan tunteensa ja ymmärtämään miksi reagoi joihinkin asioihin tietyllä tavalla. Siellä voi oppia asettamaan rajoja ja tervettä vuorovaikutusta muiden kanssa. Oppia pärjäämään hankalissa tilanteissa masentumatta ja ahdistumatta. Sehän riippuu ihan siitä minkälaisia ongemia ihmisellä elämässään on.
Jos ne asiat voisi ihan itse ratkaista, niin varmaan se olisi jo tehty? Sitten kun on valmis myöntämään, että tarvitsee apua, niin terapia voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen apua kenties?
Voit kokeilla sitten vaikka kaivoon hyppäämistä.
Miksi? Kun elämässä ei ole mitään ongelmia. Se vaikea työtilanne selvitetään siellä työpaikalla tai vaihtamalla työpaikkaa. Konkreettisen, järkevän toiminnan kautta. Jos siis olisi vaikea tilanne työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaako? Onko masennusta? Oletko riidoissa ihmisten kanssa? Tuleeko toistuvasti potkut?
Terapian avulla voi oppia tunnistamaan tunteensa ja ymmärtämään miksi reagoi joihinkin asioihin tietyllä tavalla. Siellä voi oppia asettamaan rajoja ja tervettä vuorovaikutusta muiden kanssa. Oppia pärjäämään hankalissa tilanteissa masentumatta ja ahdistumatta. Sehän riippuu ihan siitä minkälaisia ongemia ihmisellä elämässään on.
Jos ne asiat voisi ihan itse ratkaista, niin varmaan se olisi jo tehty? Sitten kun on valmis myöntämään, että tarvitsee apua, niin terapia voi auttaa.
Siis oliko kommenttisi jotain parodiaa? Jonkun farssin mainos?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on noin sekaisin, hänen pitää vain kasvaa aikuiseksi.
Terapia sopiikin ainoastaan niille, joilla on kykyä itsereflektioon.
Saadakseen apua kenties?