Jos tuo paikallinen sopiminen menee eduskunnassa läpi ja työoloni sen johdosta tippuvat, pakkaan kimpsuni ja lähden muualle
Jossain palmun alla voinkin työskennellä vaillla huolta huomisesta, eikä niin väliä paljonko rahaa saa tai paljonko töitä tekee mutta tällaisen Suomen eteen en jää sekunniksikaan. Tämänkö takia esivanhempani taistelivat sodassa, tällaisen maan eteen joka pala palalta myydään jonnekin sijoittajien taskuihin? Luojan kiitos ei ole velkaa, ei omaisuutta niin lähtö tulee olemaan hyvin helppo.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Näinköhän se työnantaja vaikkapa sairaalassa suostuisi siihen että hoitaja tulee töihin vain niinä päivinä kuin miehensä on töissä ja muina saa pitää vapaata eikä tarvitse maksella mitään lisiä öistä tai illoista?
Hoitokoteja ollaan lopettamassa.
Puhuin kylläkin sairaalasta. Eli potilaan leikkaus voidaan perua joltain päivältä jolloin anestesiahoitajan miehellä onkin vapaapäivä niin hoitaja ei tulekaan töihin? Näin tehdään, ilman muuta. Sovitaan siis paikallisesti. Entä jos kirurgin miehen vapaapäivä onkin vasta seuraavana päivänä? Kuka sitten päättää milloin potilas leikataan? Kumpi saa pitää vapaata miehen vapaapäivänä ja kumpi ei? Miten tämä sovitaan paikallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua vaihtaa työtä. Pidän siitä ja myös työyhteisöstä. En haluaisi huijata tekemällä noin, mutta kai sitä sitten voisi. Samalla tapaa etänä iso osa työtä.
Mieti nyt vähän järjelläsi. Sinulla on työ ja työyhteisö, josta pidät. Ilmeisesti rahatilannekin niin hyvä, että tekisit melelläsi töitä iltaisin ilman lisiä.
Kuinka moni muu voi sanoa samaa? Mutta ei, sinun itsekkyytesi takia haluat, että iltalisät poistetaan kaikilta, myös huonotuloisilta, jotka oikeasti tarvitsevat ne eurot. Kuten tuossa edellä joku toinen kysyi, niin onko puolisosikin sitä mieltä, että kiva, kun vuorolisät poistetaan ja kaikki se vain yhteisen maanantain takia?
Eikö aivoistasi löydy htään laajempaa näkemystä työelämään kuin lapsellinen minäminä-asenne? Ilman liittoja sinulla ei olisi lähellekään niin hyvää elämää kuin ny
Tässähän puhutaan nimenomaan paikallisesta sopimisesta. Siitä, että meidän työpaikalla voisi vapaasti sopia näin. Jossain muualla sitten toisin. Tällä hetkellä minun pitää joustaa näiden muiden työpaikkojen tyyppien takia.
Eläkeläinen myy 1980 - luvun omakotitaloa hintaa 110000 euroa. Voi voi, kun nuoremmat ei saa lainaa.
Eli menkää vaam nyt sitä lunta kolaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Näinköhän se työnantaja vaikkapa sairaalassa suostuisi siihen että hoitaja tulee töihin vain niinä päivinä kuin miehensä on töissä ja muina saa pitää vapaata eikä tarvitse maksella mitään lisiä öistä tai illoista?
Eri
Haha, mä menisin kyllä lähärin hommiin hoivatyöhön takas heti jos työnantaja antais tehä vain päivävuoroa, elämiseen riittävällä palkalla, ja sais pitää lomaa aina kun lapset on lomalla. Paluu vakkari lähäriks ei näytä tödennäköseltä 😂
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen myy 1980 - luvun omakotitaloa hintaa 110000 euroa. Voi voi, kun nuoremmat ei saa lainaa.
Ja tulevaisuudessa on omaisten murhe, kun ei ole ostajia jotka saisi lainaa.
Ja kuka ottaa, kun voidaan irtisanoa helposti eikä saa ansiosidonnaista.
Koska hoitoalalla pitää olla tiettyyn aikaan töissä, niin kukaan muukaan ei saa sopia asioita järkevämmin. Voisitteko hoitajat joskus ajatella muita kuin itseänne? Se, että teillä on paska työ ei tarvitse tarkoittaa sitä, että kaikilla on.
80-vuotias äiti valittaa, että ei jaksa kolata lunta.
Me asutaan kerrostalossa vuokralla niin ei tarvitse kolata lunta.
Vierailija kirjoitti:
Koska hoitoalalla pitää olla tiettyyn aikaan töissä, niin kukaan muukaan ei saa sopia asioita järkevämmin. Voisitteko hoitajat joskus ajatella muita kuin itseänne? Se, että teillä on paska työ ei tarvitse tarkoittaa sitä, että kaikilla on.
Tämä koko ketju on hoitajan aloittama....
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työtä, etkös sinä olet niin hieno työntekijä, että kaikki sinusta kilpailevat ja haluavat tarjota parhaimmat edut? Minä teen etätöitä kotona. Saan tehdä niitä mihin kellonaikaan vaan. Iltalisiä ei makseta, mutta kukaan ei kiellä tekemästä hommia illalla tai yöllä, jos niin päätän. Työaikaraportteihin laitan, että työskentelin päivällä
En minä halua vaihtaa työtä. Pidän siitä ja myös työyhteisöstä. En haluaisi huijata tekemällä noin, mutta kai sitä sitten voisi. Samalla tapaa etänä iso osa työtä.
Tämä on keskusteltu yhdessä työnantajan kanssa, joten en minä siinä mielessä ketään huijaa. Jos sinulla ei ole kykyjä sopia töistäsi samalla tavalla nyt, tuskin pystyt sopimaan niitä silloinkaan, kun teille tulee paikallinen sopiminen.
Vierailija kirjoitti:
80-vuotias äiti valittaa, että ei jaksa kolata lunta.
Me asutaan kerrostalossa vuokralla niin ei tarvitse kolata lunta.
Miksi toi lumen kolaaminen olisi meidän nuorempien ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työtä, etkös sinä olet niin hieno työntekijä, että kaikki sinusta kilpailevat ja haluavat tarjota parhaimmat edut? Minä teen etätöitä kotona. Saan tehdä niitä mihin kellonaikaan vaan. Iltalisiä ei makseta, mutta kukaan ei kiellä tekemästä hommia illalla tai yöllä, jos niin päätän. Työaikaraportteihin laitan, että työskentelin päivällä
Tämä on keskusteltu yhdessä työnantajan kanssa, joten en minä siinä mielessä ketään huijaa. Jos sinulla ei ole kykyjä sopia töistäsi samalla tavalla nyt, tuskin pystyt sopimaan niitä silloinkaan, kun teille tulee paikallinen sopiminen.
Työttömyyskorvauksia leikataan. Kohta sun hommia tulee joku tekemään halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän järjelläsi. Sinulla on työ ja työyhteisö, josta pidät. Ilmeisesti rahatilannekin niin hyvä, että tekisit melelläsi töitä iltaisin ilman lisiä.
Kuinka moni muu voi sanoa samaa? Mutta ei, sinun itsekkyytesi takia haluat, että iltalisät poistetaan kaikilta, myös huonotuloisilta, jotka oikeasti tarvitsevat ne eurot. Kuten tuossa edellä joku toinen kysyi, niin onko puolisosikin sitä mieltä, että kiva, kun vuorolisät poistetaan ja kaikki se vain yhteisen maanantain takia?
Eikö aivoistasi löydy htään laajempaa näkemystä työelämään kuin lapsellinen minäminä-asenne? Ilman liittoja sinulla ei
Tässähän puhutaan nimenomaan paikallisesta sopimisesta. Siitä, että meidän työpaikalla voisi vapaasti sopia näin. Jossain muualla sitten toisin. Tällä hetkellä minun pitää joustaa näiden muiden työpaikkojen tyyppien takia.
Et sinä voi oikeasti olla noin tyhmä, vai oletko? Miksi luulet, että muilla työpaikalla maksettaisiin lisiä, jos sinun työpaikkasi antaisi esimerkkiä, ettei niitä tarvitse maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tulevaisuudessa on omaisten murhe, kun ei ole ostajia jotka saisi lainaa.
Ja kuka ottaa, kun voidaan irtisanoa helposti eikä saa ansiosidonnaista.
Monella on oma asunto ja kohta saavat hoidettavaksi ja maksettavaksi vanhempiensa asunnon ja 5 vuoden home vastuun, jos joku sattuu ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on työpaikalla yksi kyylä, joten siksi ta on tosi varovainen tämäntyyppisten sopimusten kanssa. On kyllä suoraan sanonut, että muuten toki voisi tehdä milloin huvittaa työt.
Et sinä voi oikeasti olla noin tyhmä, vai oletko? Miksi luulet, että muilla työpaikalla maksettaisiin lisiä, jos sinun työpaikkasi antaisi esimerkkiä, ettei niitä tarvitse maksaa?
Tälläkin hetkellä on paljon työpaikkoja, joissa niitä ei makseta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko ketju on hoitajan aloittama....
Niinpä..
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä on paljon työpaikkoja, joissa niitä ei makseta..
Onnea jos löydät sellaisen sairaalan missä on henkilökuntaa iltaisin ja viikonloppuisin vain sinun tarpeitasi odottamassa - ilman lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on työ
Onneks jatkossa kyylän voi irtisanoa koska vaan. Tai sitten irtisanoo kaikki kyylän kohteet ja palkkaa vain kyyliä :)
Tämä on ihan hullu ketju. Koska jossain työpaikalla on asiat huonosti, niin missään ei saa olla paremmin. Perus Ay-meininkiä..
Sinä SAAT SOPIA, kun vaihdat työtä. Nythän itse priorisoit mainitsemasi kivan työn puolisosi edelle. Mietipä sitä. Itse haluat toimia näin. Älä syytä työpaikkaa tai liittoja tai aiemmin tekemääsi sopimusta. Sano ihan vaan suoraan puolisollesi, että sinä ET HALUA yhteistä maanantaita.