Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tuo paikallinen sopiminen menee eduskunnassa läpi ja työoloni sen johdosta tippuvat, pakkaan kimpsuni ja lähden muualle

Vierailija
14.01.2024 |

Jossain palmun alla voinkin työskennellä vaillla huolta huomisesta, eikä niin väliä paljonko rahaa saa tai paljonko töitä tekee mutta tällaisen Suomen eteen en jää sekunniksikaan. Tämänkö takia esivanhempani taistelivat sodassa, tällaisen maan eteen joka pala palalta myydään jonnekin sijoittajien taskuihin? Luojan kiitos ei ole velkaa, ei omaisuutta niin lähtö tulee olemaan hyvin helppo.

Kommentit (412)

Vierailija
401/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asiakas kysyi nimen ja soittaa kuulemma kesällä.

No, soita vaan, mun sijaisuus päättyy keväällä, mutta en voi sanoa sitä asiakkaalle. 

Vierailija
402/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asiakas kysyi nimen ja soittaa kuulemma kesällä.

No, soita vaan, mun sijaisuus päättyy keväällä, mutta en voi sanoa sitä asiakkaalle. 

Niin ja voihan sitä ottaa työntekijän  nimen varoiksi, jos se on tehnyt töissä virheen, mutta kun asiakas ei tiedä, että se on vaan 6 kuukautta töissä niin ei siitä hyötyä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Teillä tämän niminen virkailija on tehnyt virheen. 

- Jaa, joo ei se enää ole meillä töissä. Sillä oli sijaisuus 6 kuukautta. 

Vierailija
404/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Teillä tämän niminen virkailija on tehnyt virheen. 

- Jaa, joo ei se enää ole meillä töissä. Sillä oli sijaisuus 6 kuukautta. 

Niin, se oli uusi eikä osannut. Ei voi mittään. 

Vierailija
405/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täytyy taas laittaa sähköpostiin: olen siirtinyt muihin tehtäviin.

Eli toisin sanoen työttömäksi kotiin. Sijaisuus päättyy.

Vierailija
406/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpoimijat tekevät itse sopimuksensa. Nythän kävi ilmi, että työnantajat olivat sopineet keskenään mitä maksetaan. Neuvottelepa siinä sitten. 

Kun markkinoille tulee tarpeeksi epätoivoisia työnhakijoita, jotka tekevät työn halvemmalla, niin paine laskea palkkoja tulee kaikille yrityksille, tietenkin, koska muutoin ei pysty kilpailemaan.

Älkää ikinä aliarvioiko ahneutta.

Vierailija
407/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asiakas sanoi, että sinä olet niin rauhallinen ja ystävällistä palvelua. 

Itse ajattelin, että juu, palvelen asiakkaita 6 kuukautta sijaisuuden ajan. 

Vierailija
408/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asiakas sanoi, että sinä olet niin rauhallinen ja ystävällistä palvelua. 

Itse ajattelin, että juu, palvelen asiakkaita 6 kuukautta sijaisuuden ajan. 

Sitten teitä palvelevat taas töihinsä kyllästyneet vakituiset. 

Vierailija
409/412 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään löydä mistään mitään tuoretta artikkelia missä selitettäis maallikon sanoinkin mitä muutoksia työministeri hakee. Yksi artikkeli oli mutta maksumuurin takana.

Osaako kukaan silleen simppelisti selittää mitä muutoksia haetaan?

Vierailija
410/412 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen tarkoittaa sitä että työpaikoilla voidaan muokata toimintatapoja vastaamaan paremmin todellista tarvetta. Yleissitovat sopimukset ovat liian jäykkiä joissain tapauksissa. Kuten termistä voi päätellä, niin kyseessä ei ole mikään työnantajan saneluautomaatti, vaan asioista sovitaan yhdessä.

Ainahan om mahdollista antaa paremmat edut kuin mikä yleissitovissa sopimuksissa on, joten yleissitova sopimus ei pitäisi olla siinä mielessä mikään ongelma työnantajalle.

Vierailija
411/412 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähdössä myös. Miehen kanssa hänen kotimaahan täällä kasvavan rasismin vuoksi. Hän on ollut nettomaksaja saapumisestaan saakka. Minä taas olen tk-eläkkeellä, joten nekin rahat kulutetaan sitten jatkossa sivistyneemmässä valtiossa.

Vierailija
412/412 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vahvasti syrjäkylille muuttoa. Ei paljoa virastot kiusaa tai korkeat kulut vaivaa kun lähin bussipysäkki on 15 kilometrin päässä. Näillä tuloilla en autoksi muutu, voihan voi.