Jos tuo paikallinen sopiminen menee eduskunnassa läpi ja työoloni sen johdosta tippuvat, pakkaan kimpsuni ja lähden muualle
Jossain palmun alla voinkin työskennellä vaillla huolta huomisesta, eikä niin väliä paljonko rahaa saa tai paljonko töitä tekee mutta tällaisen Suomen eteen en jää sekunniksikaan. Tämänkö takia esivanhempani taistelivat sodassa, tällaisen maan eteen joka pala palalta myydään jonnekin sijoittajien taskuihin? Luojan kiitos ei ole velkaa, ei omaisuutta niin lähtö tulee olemaan hyvin helppo.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hullu ketju. Koska jossain työpaikalla on asiat huonosti, niin missään ei saa olla paremmin. Perus Ay-meininkiä..
...eli et tiedä mitä paikallinen sopiminen tarkoittaa.🤦
Nykyäänkin saa neuvotella minimiä parempia ehtoja paikallisesti. "Paikallinen sopiminen" -nimellä markkinoitu uudistus tarkoittaa sitä että myös huonompien ehtojen neuvottelu tulee mahdolliseksi.
O oo, ei se ollutkaan vakituinen myyjä joka laittoi juustoja kaupassa hyllyyn, se olikin työtön työkokeilussa työmarkkinatuella.
Asuntojen hinnat nousevat.
😂😂😂😂😂
Ei kukaan maksa enää liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista.
Ei liiton jäsen maksu nytkään liity mitenkään ansiosidonnaiseen, joten miksi tilanne olisi jatkossa eri?
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö. Ei ne liitot mihinkään katoa ja edelleen hoitajat saavat lisänsä. Se, että sopimista helpotetaan ei ole teiltä pois.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hullu ketju. Koska jossain työpaikalla on asiat huonosti, niin missään ei saa olla paremmin. Perus Ay-meininkiä..
...eli et tiedä mitä paikallinen sopiminen tarkoittaa.🤦
Nykyäänkin saa neuvotella minimiä parempia ehtoja paikallisesti. "Paikallinen sopiminen" -nimellä markkinoitu uudistus tarkoittaa sitä että myös huonompien ehtojen neuvottelu tulee mahdolliseksi.
No täällä on aika monta esimerkkiä, että ei ole mitään absoluuttista parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan maksa enää liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista.
Ei liiton jäsen maksu nytkään liity mitenkään ansiosidonnaiseen, joten miksi tilanne olisi jatkossa eri?
Ei kassa puolusta sun vuorolisiä.
Moni kuuluu liittoon ansiosidonnaisen takia. J
Luuletko, että maksan liiton jäsenmaksua, jos palkkatukityöstä ei kerry ansiosidonnaista?
No, en tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö. Ei ne liitot mihinkään katoa ja edelleen hoitajat saavat lisänsä. Se, että sopimista helpotetaan ei ole teiltä pois.
😜
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja se tiedetään ja siksi ansiosidonnaista leikataan.
Seuraavaksi lähtee vuorolisät.
Miksi ihmeessä joku kuuluisi liittoon ansiosidonnaisen takia, kun ei se liitto niitä maksa vaan kassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Sinä SAAT SOPIA, kun vaihdat työtä. Nythän itse priorisoit mainitsemasi kivan työn puolisosi edelle. Mietipä sitä. Itse haluat toimia näin. Älä syytä työpaikkaa tai liittoja tai aiemmin tekemääsi sopimusta. Sano ihan vaan suoraan puolisollesi, että sinä ET HALUA yhteistä maanantaita.
Mitä ihmettä.. Minä toivoisin, että työpaikalla voitaisiin paikallisesti neuvotella, että esimerkiksi työntekijän omasta toiveesta viikonloppuisin voisi työskennellä ilman lisiä. Tämä ei olisi meillä työpaikalla keltään pois. En minä halua työpaikkaa vaihtaa, mutta valitettavasti tämä ei ole kankean sopimisen takia mahdollista.
Tuo on kyllä erikoista. Tai siis hyvinkin odotettavaa tässä sääntöyhteiskunnassa. Luulisi kuitenkin olevan kaikkien etu, että työntekijä voi omasta halustaan ns. heikentää omia etujaan, kuten tehdä viikonloppuna töitä ilman lisiä. Silti edelleen pysyisi lisät niille, jotka työnantajan velvoittamina joutuvat viikonlopputöihin.
Kaikessa mennään nykyään joustavampaa jo optimoidumpaan suuntaan, joten olen varma, että tuokin tulee joka paikassa mahdolliseksi, että voi heikentää omia etujaan omasta tahdostaan, jos se sopii omaan ja työnantajan aikatauluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😜
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja se tiedetään ja siksi ansiosidonnaista leikataan.
Vuokralla asuvat saavat asumistukea ja toimeentulotukea, mutta asuntovelkaiset puolison kanssa asuvat ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku kuuluisi liittoon ansiosidonnaisen takia, kun ei se liitto niitä maksa vaan kassa?
Veikkaan, että moni ei ymmärrä tuota. Se on joku automaatio kuulua liittoon, koska se luo ehkä jotain turvallisuudentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😜
Vuorolisät on työehtosopimuksessa, joten kuulu sinä liittoon, joka niiden haluat pysyvän. Ei muiddn tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Saa liitosta muitakin etuja, kuten vuokramökin kesällä halvemmalla ja alennusta bensasta ja sitä ansiosidonnaista.
Mutta älä huoli, kohta ihmiset eroavat liitoista ja sulta lähtee vuorolisät ja palkankorotuksen neuvottelet itse, et pääse enää siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😜
Vuorolisät on työehtosopimuksessa, joten kuulu sinä liittoon, joka niiden haluat pysyvän. Ei muiddn tarvitse.
Kun ei ole liittoja, voidaan työehtosopimusta muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tippuvat jos osaat työsi.
Ei kyllä mene noin. Jos olet korvaamaton, niin sinulla on jonkinlaiset mahdollisuudet sopimiseen. Suomessa ei valitettavasti arvosteta työntekijöitä. Tämä on fakta. Kaikissa Pohjoismaissa on parempi kunnioitus duunaria kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että moni ei ymmärrä tuota. Se on joku automaatio kuulua liittoon, koska se luo ehkä jotain turvallisuudentunnetta.
Kuulu sinä Loimaan kassaan.
Kun muut liitot loppuvat, niin vuorolisät lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tippuvat jos osaat työsi.
Ei kyllä mene noin. Jos olet korvaamaton, niin sinulla on jonkinlaiset mahdollisuudet sopimiseen. Suomessa ei valitettavasti arvosteta työntekijöitä. Tämä on fakta. Kaikissa Pohjoismaissa on parempi kunnioitus duunaria kohtaan.
Voi olla muuallakin, mutta kokemusta ei ole muualta.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä.
Ja eroavat liitoista, kun soviteltua päivärahaa leikataan.
No, nuoret duunarit näkevät itse kun vuorolisät poistetaan. Onnea asuntovelan maksuun.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Olen seurannut mitä nuorten kanssa sovitaan, niin aika huonot ehdot työntekijöillä. Kaikkien myös pitäisi toimia oman toiminimen alla, että saisi sillä töitä. Riskit halutaan siirtää työntekijälle.