Jos tuo paikallinen sopiminen menee eduskunnassa läpi ja työoloni sen johdosta tippuvat, pakkaan kimpsuni ja lähden muualle
Jossain palmun alla voinkin työskennellä vaillla huolta huomisesta, eikä niin väliä paljonko rahaa saa tai paljonko töitä tekee mutta tällaisen Suomen eteen en jää sekunniksikaan. Tämänkö takia esivanhempani taistelivat sodassa, tällaisen maan eteen joka pala palalta myydään jonnekin sijoittajien taskuihin? Luojan kiitos ei ole velkaa, ei omaisuutta niin lähtö tulee olemaan hyvin helppo.
Kommentit (412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä voi oikeasti olla noin tyhmä, vai oletko? Miksi luulet, että muilla työpaikalla maksettaisiin lisiä, jos sinun työpaikkasi antaisi esimerkkiä, ettei niitä tarvitse maksaa?
Tälläkin hetkellä on paljon työpaikkoja, joissa niitä ei makseta..
Onnea jos löydät sellaisen sairaalan missä on henkilökuntaa iltaisin ja viikonloppuisin vain sinun tarpeitasi odottamassa - ilman lisiä.
Kohta hoitajat tekevät töitä ilman lisiä. Voi irtisanoa itsensä, jos pystyy maksamaan kulunsa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Eikä kohta ole liittoja eikä ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Sinä SAAT SOPIA, kun vaihdat työtä. Nythän itse priorisoit mainitsemasi kivan työn puolisosi edelle. Mietipä sitä. Itse haluat toimia näin. Älä syytä työpaikkaa tai liittoja tai aiemmin tekemääsi sopimusta. Sano ihan vaan suoraan puolisollesi, että sinä ET HALUA yhteistä maanantaita.
Mitä ihmettä.. Minä toivoisin, että työpaikalla voitaisiin paikallisesti neuvotella, että esimerkiksi työntekijän omasta toiveesta viikonloppuisin voisi työskennellä ilman lisiä. Tämä ei olisi meillä työpaikalla keltään pois. En minä halua työpaikkaa vaihtaa, mutta valitettavasti tämä ei ole kankean sopimisen takia mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hullu ketju. Koska jossain työpaikalla on asiat huonosti, niin missään ei saa olla paremmin. Perus Ay-meininkiä..
Niimpä. Koska jossain työpaikalla asiat on huonosti, niin niin osa haluaa kaikkialle asiat vielä huonommin, vielä hullumpaa 🤯
"Ihan mahdollista, tosin en missään vaiheessa sanonut, että minulla on erityisen hyvä palkka nytkään. Saan noin 16 euroa tunnilta, eikä tämä edes ole kokoaikatyö. Jos haluavat tekijän kympillä tunti, niin heillä on siihen oikeus. Itse en tule siinä tilanteessa uutta työntekijää opettamaan."
Lisään tähän kommenttiini, että pyysin työhaastattelussa palkkaa 13 euroa tunti. Se sanoivat, että maksavat 15 euroa tunti. :) Tuon perusteella en ihan heti en usko, että näinkin reilu firma olisi haaveilemassa halvemmasta työntekijästä, mutta tosiaan eihän sitä koskaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä voi oikeasti olla noin tyhmä, vai oletko? Miksi luulet, että muilla työpaikalla maksettaisiin lisiä, jos sinun työpaikkasi antaisi esimerkkiä, ettei niitä tarvitse maksaa?
Onnea jos löydät sellaisen sairaalan missä on henkilökuntaa iltaisin ja viikonloppuisin vain sinun tarpeitasi odottamassa - ilman lisiä.
Kohta hoitajat tekevät töitä ilman lisiä. Voi irtisanoa itsensä, jos pystyy maksamaan kulunsa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Pitää olla rikas ukko.
Hoitajat, teille on yksi ihan järkevä ratkaisu. Älkää te erotko liitosta, jotta voitte neuvotella lisistä ja muista. Mutta älkää estäkö muita aloja tekemästä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole. Ansiosidonnaista ei saa alle 12 kuukautta työsopimuksilla eikä enää palkkatukitöillä. Ei saa soviteltua päivärahaa eikä ansiosidonnaista saa pienemmillä palkoilla. Ei kukaan maksa enää liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Sinä SAAT SOPIA, kun vaihdat työtä. Nythän itse priorisoit mainitsemasi kivan työn puolisosi edelle. Mietipä sitä. Itse haluat toimia näin. Älä syytä työpaikkaa tai liittoja tai aiemmin tekemääsi sopimusta. Sano ihan vaan suoraan puolisollesi, että sinä ET HALUA yhteistä maanantaita.
Mitä ihmettä.. Minä toivoisin, että työpaikalla voitaisiin paikallisesti neuvotella, että esimerkiksi työntekijän omasta toiveesta viikonloppuisin voisi työsk
No ainahan voit antaa pomolle käteistä rahaa siitä ilosta että saat tulla viikonloppuna töihin??
Sinun asenteesi vuoksi ei kannata kuitenkaan romuttaa systeemiä joka turvaa mahdollisuuden viikonloppulisiin niille joilla olisi muutakin tekemistä viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä.. Minä toivoisin, että työpaikalla voitaisiin paikallisesti neuvotella, että esimerkiksi työntekijän omasta toiveesta viikonloppuisin voisi työsk
Sitä ihmettä, että kuten olen tässä ketjussa kertonut, minä olen onnistunut tekemään tuollaisen sopimuksen. Jos sinun työpaikallasi ei kyetä samaan, miksi luulet, että paikallisen sopimisen myötä henki muuttuu niin paljon, että kaikki muutokset tulevat olemaan vain työntekijän kannalta hyviä? Voi olla, että saat tehdä lisättömiä iltatöitä, mutta vaihtokaupaksi siellä vaaditaan jotain sellaista, josta sinä et taas pidäkään.
Älä ole naiiivi, ja kuvittele, että paikallista sopimusta ajetaan vain siksi, että työntekijät saavat kaikkea kivaa.
Juuri sinun kaltaisten naiivien takia tässä ollaan nyt heikentämässä työehtoja. Uskotte sokeasti sellaista, mitä ei tule olemaan. Se on paketoitu nätisti, mutta sisältö ei tule olemaan yhtä nätti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hullu ketju. Koska jossain työpaikalla on asiat huonosti, niin missään ei saa olla paremmin. Perus Ay-meininkiä..
AY-liikkeellä ei ole mitään sitä vastaan, että työpaikoilla asiat ovat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen myy 1980 - luvun omakotitaloa hintaa 110000 euroa. Voi voi, kun nuoremmat ei saa lainaa.
Eli menkää vaam nyt sitä lunta kolaamaan.
Jos asunto on alueella, jossa tuo on realistinen hinta, niin sitten nuoret menköön töihin, niin saavat lainaa. Ai eivät saa töitä? No sitten nuoret opiskelkoon itselleen ammatin tai kunnon koulutuksen, niin alkaa töitä löytymään. Ai ei koulutetuillekaan ole töitä? No sitten maailma tai Suomi on jo sellaisessa jamassa, että on aivan sama, mitä tekee, jos kenellekään ei ole muka enää töitä.
No, ei ole. Ansiosidonnaista ei saa alle 12 kuukautta työsopimuksilla eikä enää palkkatukitöillä. Ei saa soviteltua päivärahaa eikä ansiosidonnaista saa pienemmillä palkoilla. Ei kukaan maksa enää liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista.
Eihän liiton jäsenmaksu tälläkään hetkellä liity mitenkään ansiosidonnaiseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen myy 1980 - luvun omakotitaloa hintaa 110000 euroa. Voi voi, kun nuoremmat ei saa lainaa.
Eli menkää vaam nyt sitä lunta kolaamaan.
Jos asunto on alueella, jossa tuo on realistinen hinta, niin sitten nuoret menköön töihin, niin saavat lainaa. Ai eivät saa töitä? No sitten nuoret opiskelkoon itselleen ammatin tai kunnon koulutuksen, niin alkaa töitä löytymään. Ai ei koulutetuillekaan ole töitä? No sitten maailma tai Suomi on jo sellaisessa jamassa, että on aivan sama, mitä tekee, jos kenellekään ei ole muka enää töitä.
Minä olin palkattomassa työkokeilussa AMK tutkinnolla. Tulee karenssi, jos ei suostu.
Ei työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä mitään lainaa saa.
Kun opintotuet on käytetty niin opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Täällä ilmeisesti vain työpaikoistaan peloissaan olevat Ay-työntekijät ja hoitajat vastustavat paikallista sopimista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän liiton jäsenmaksu tälläkään hetkellä liity mitenkään ansiosidonnaiseen..
No, ei ole hyötyä kuulua kassaankaan, jos ei saa ansiosidonnaista.
Kassa ei puolusta vuorolisiä eikä aja palkankorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmeisesti vain työpaikoistaan peloissaan olevat Ay-työntekijät ja hoitajat vastustavat paikallista sopimista.
En mä pelkää ollenkaan vaan valmistaudun lähtemään. Suomen vetovoimatekijä ei ole se että työehtosopimuksia ei ole. Kerro yksikin syy miksi pitäisi jäädä tähän uppoavaan laivaan?
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Tulee karenssi, jos ei mene.
Toivoisin että hyväveliverkostoon kuuluvat potkaistaisiin pois.
Töitähän eivät tee, saikuttavat koko ajan mutta suupielet ruskeana kehuvat olemattomia töitään.
Siinä mielessä kannatan uudistusta mutta eipä taida koskea perseennuolijoita.
Tuleeko ensimmäisen saikkupäivän palkattomuus?
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
Ihan mahdollista, tosin en missään vaiheessa sanonut, että minulla on erityisen hyvä palkka nytkään. Saan noin 16 euroa tunnilta, eikä tämä edes ole kokoaikatyö. Jos haluavat tekijän kympillä tunti, niin heillä on siihen oikeus. Itse en tule siinä tilanteessa uutta työntekijää opettamaan.