Jos tuo paikallinen sopiminen menee eduskunnassa läpi ja työoloni sen johdosta tippuvat, pakkaan kimpsuni ja lähden muualle
Jossain palmun alla voinkin työskennellä vaillla huolta huomisesta, eikä niin väliä paljonko rahaa saa tai paljonko töitä tekee mutta tällaisen Suomen eteen en jää sekunniksikaan. Tämänkö takia esivanhempani taistelivat sodassa, tällaisen maan eteen joka pala palalta myydään jonnekin sijoittajien taskuihin? Luojan kiitos ei ole velkaa, ei omaisuutta niin lähtö tulee olemaan hyvin helppo.
Kommentit (412)
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kokoomus hoitaa eläkeläiset, kun omaiset ei osallistu.
Työnantaja sanelee ja työntekijä kyykkää. Näin se on mennyt ja jatkossa vielä enemmän, etenkin meille perusperteille ja -pirkoille jotka ei olla mitään huippuosaajia, joille headhuntterit soittelee joka päivä.
Mä sanon vaan jotta heippa määräaikaisen pätkän jälkeen, nostelen ansiosidonnaista ja jossain vaiheessa taas valehtelen itteni johonkin toiseen pätkään jos katson tarpeelliseksi.
Haistakaa paska hallitus ja elinkeinoelämä, mä alan työmarkkinahäiriköksi
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja sanelee ja työntekijä kyykkää. Näin se on mennyt ja jatkossa vielä enemmän, etenkin meille perusperteille ja -pirkoille jotka ei olla mitään huippuosaajia, joille headhuntterit soittelee joka päivä.
Mä sanon vaan jotta heippa määräaikaisen pätkän jälkeen, nostelen ansiosidonnaista ja jossain vaiheessa taas valehtelen itteni johonkin toiseen pätkään jos katson tarpeelliseksi.
Kohta ei saa ansiosidonnaista.
Kun laitetaan palkattomaan työkokeiluun niin joka maanantai menen julkiselle sairaalaan hakemaan saikkua.
Kun ei saa sitä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan älytöntä, että vain liittoon kuuluva luottamusmies voi toimia sopijaosapuolena. Tämä on täysin ristiriidassa yhdistysmisvapauden kanssa. Ei meillä kukaan mihinkään liittoon kuulu ja ihan itse tiedämme parhaiten millä ehdoilla työtä haluamme tehdä.
Sinä pystyt jo nyt sopimaan paremmat työskentelyehdot kuin tes. Miksi haluaisit huonommat? Juuri kaltaistesi takia on hyvä että luottamusmies valvoo etujasi kun itse et osaa.
Haluaisin tehdä samaan aikaan töitä, kun vuorotöitä tekevä puoliso, jotta vapaapäivät olisivat yhteisiä. Mutta näin ei voi sopia, koska silloin minulle pitäisi maksaa kaiken maailman lisiä. Miten tämä nyt ei olisi minun etu, että tekisin työt lauantaina ja meillä olisi yhteinen vapaapäivä maanantaina??
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset tekevät keittiö remonteja. Nuorempi sukupolvi asuu vuokralla ja ostaa vain keittiön siivousaineita, verhot kirpputorilta.
Kävin Hemtexissä ja totesin, että liian kalliita verhoja.
Menin Konttiin ja sieltä ostin olohuoneen verhot.
Minä ostin Marimekosta.
Vaihda työtä, etkös sinä olet niin hieno työntekijä, että kaikki sinusta kilpailevat ja haluavat tarjota parhaimmat edut?
Minä teen etätöitä kotona. Saan tehdä niitä mihin kellonaikaan vaan. Iltalisiä ei makseta, mutta kukaan ei kiellä tekemästä hommia illalla tai yöllä, jos niin päätän. Työaikaraportteihin laitan, että työskentelin päivällä
En minä halua vaihtaa työtä. Pidän siitä ja myös työyhteisöstä. En haluaisi huijata tekemällä noin, mutta kai sitä sitten voisi. Samalla tapaa etänä iso osa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun laitetaan palkattomaan työkokeiluun niin joka maanantai menen julkiselle sairaalaan hakemaan saikkua.
Kun ei saa sitä palkkaa.
Tänne tarhaan piti tulla työkokeilijan hoitamaan lapsia, mutta taas se hakee saikkua.
Voi hitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei saa sitä palkkaa.
Tänne tarhaan piti tu
Raha ongelmia, sai nukutta vain 2 h taas yöllä. Huimaa, tekee pahaa, pää särkee. Nukun pystyyn.
Ja vaimo olisi tyytyväinen kun saa tehdä kans vuorotyötä ilman (kaiken maailman) lisiä 🥰 oishan sitten ainakin se yhteinen maanatai.
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Vierailija kirjoitti:
No minä olen se vaimo eikä puoliso edes saa lisiä, kun on kokonaispalkka. Ja kyllä, todellakin haluttaisi viettää vapaapäivät yhdessä. Kerrotko, miksi tämä olisi minulle huono, jos näin saisi sopia?
Eihän siitä varmaan mitään haittaa sulle olisikaan, jos se "sopiminen" jäis siihen. Mutta jos työnantajilla on oikeus "sopia" ihan mitä niitä huvittaa niin pian olet töissä myös maanantaina, ehkä sunnuntai ois vapaa, noin niinku hyväntahdon eleenä, paitsi jos töissä on kiire niin sitten pitää sunnuntaikin olla varmasti töissä (ilman kaiken maailman) lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän se työnantaja vaikkapa sairaalassa suostuisi siihen että hoitaja tulee töihin vain niinä päivinä kuin miehensä on töissä ja muina saa pitää vapaata eikä tarvitse maksella mitään lisiä öistä tai illoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan älytöntä, että vain liittoon kuuluva luottamusmies voi toimia sopijaosapuolena. Tämä on täysin ristiriidassa yhdistysmisvapauden kanssa. Ei meillä kukaan mihinkään liittoon kuulu ja ihan itse tiedämme parhaiten millä ehdoilla työtä haluamme tehdä.
Sinä pystyt jo nyt sopimaan paremmat työskentelyehdot kuin tes. Miksi haluaisit huonommat? Juuri kaltaistesi takia on hyvä että luottamusmies valvoo etujasi kun itse et osaa.
Se möhömahainen Ay-setä tai Mirkku-Petterin harrrastuskuljetuksia järjestävä Laura luottamusmies ei valitettavasti tiedä, mikä minusta olisi hyvää tai huonoa. Esimerkiksi kesällä oleva kahden viikon "pakkoloma" on aivan älytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset tekevät keittiö remonteja. Nuorempi sukupolvi asuu vuokralla ja ostaa vain keittiön siivousaineita, verhot kirpputorilta.
Kävin Hemtexissä ja totesin, että liian kalliita verhoja.
Menin Konttiin ja sieltä ostin olohuoneen verhot.
Minä ostin Marimekosta.
Juu ja vielä eläkeläiset ostaa. Heidän jälkeensä on meitä nuorempia joilla ei ole rahaa.
Niin, palataan 50/60 luvuille ennen ay-aikaa jolloin työnantajat pystyivät uhkaamaan potkuilla, jos liittyi ammattiliittoon. Tämä on paluu paikalliseen sanelemiseen. Suomea viedään yhä enemmän kohti itää. Verrokkeja pitää etsiä jo Albaniasta tai Moldovasta vai ovatko hekin jo meitä edellä? Suomella on kautta historian ollut huonot ja heikot johtajat...
Vierailija kirjoitti:
En minä halua vaihtaa työtä. Pidän siitä ja myös työyhteisöstä. En haluaisi huijata tekemällä noin, mutta kai sitä sitten voisi. Samalla tapaa etänä iso osa työtä.
Mieti nyt vähän järjelläsi. Sinulla on työ ja työyhteisö, josta pidät. Ilmeisesti rahatilannekin niin hyvä, että tekisit melelläsi töitä iltaisin ilman lisiä.
Kuinka moni muu voi sanoa samaa? Mutta ei, sinun itsekkyytesi takia haluat, että iltalisät poistetaan kaikilta, myös huonotuloisilta, jotka oikeasti tarvitsevat ne eurot. Kuten tuossa edellä joku toinen kysyi, niin onko puolisosikin sitä mieltä, että kiva, kun vuorolisät poistetaan ja kaikki se vain yhteisen maanantain takia?
Eikö aivoistasi löydy htään laajempaa näkemystä työelämään kuin lapsellinen minäminä-asenne? Ilman liittoja sinulla ei olisi lähellekään niin hyvää elämää kuin nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän se työnantaja vaikkapa sairaalassa suostuisi siihen että hoitaja tulee töihin vain niinä päivinä kuin miehensä on töissä ja muina saa pitää vapaata eikä tarvitse maksella mitään lisiä öistä tai illoista?
Hoitokoteja ollaan lopettamassa.
Jos työpaikan pysyvyys perustuu siihen että miellytät työnantajaa, et valita työoloista, palkasta, ei siis riitä vankka ammattitaito tai joustavuus, työsuhde ei ole silloin terveellä pohjalla. Paluuta johonkin 30-luvulle.
Kun palkat laskevat niin laskevat myös asuntojen ja tuotteiden hinnat tai niitä ei myydä.
Vaihda työtä, etkös sinä olet niin hieno työntekijä, että kaikki sinusta kilpailevat ja haluavat tarjota parhaimmat edut?
Minä teen etätöitä kotona. Saan tehdä niitä mihin kellonaikaan vaan. Iltalisiä ei makseta, mutta kukaan ei kiellä tekemästä hommia illalla tai yöllä, jos niin päätän. Työaikaraportteihin laitan, että työskentelin päivällä.