Sanokaa nyt saavatko pillifarkut nykyään näyttämään vanhalta ja ummehtuneelta?
Minulla on ongelma. Omissa silmissäni pillifarkut (siistit, nilkkamittaiset, tasaväriset, ehjät) näyttävät yksinkertaisesti paremmilta, naisellisemmilta ja tyylikkäämmiltä kuin suorat leveät tai bootcut-farkut. Kaikkialla silti kuulee että pillifarkut ovat out.
Kaduilla näkee nuoria naisia joilla on löysät homssuiset farkut. En tajua miten voi olla mahdollista että ne muka näyttävät nyt hyvältä.
Onko minun tyylitajuni rikki vai onko nykytyylissä vikaa?
N46
Kommentit (85)
Muodin orjat luulevat tietävänsä, että mikä on tyylikästä, vaikka todellisuudessa kyse on markkinoinnin manipulaatiosta. Toki ei siinä mitään pahaa ole, jos tykkää uudesta trendituotteesta, mutta siihen pohjautuva ylimielisyys on vain yksiselitteisesti typerää. Puhumattakaan trenditatuoinneista jotka pysyy iholla kauemmin kuin mitä kyseinen trendi elää.
.
Itse käytän slimfit farkkuja. Inhoan leveälahkeisia housuja, mutta pillit on liian tiukat
N24
"Jouduin" ostamaan suoralahkeiset farkut, kun ei löytynyt sopivaa kokoa muun mallisista (plus oli tiukka budjetti). Eivät sovi minulle ollenkaan, pillit näyttäisi paljon paremmilta.
No kos kroppa on kuin pystyyn pönkitty amerikkalainen jalkapallo, jonka keskikohdalla on makkaroita, pillifarkut näyttävät kyllä aika ummehtuneilta.
Pillifarkuissa perse näyttää jättisuurelta ja jalkaterä Hessu Hopon jaloilta.
Minusta ne nuoret on suloisia niissä vähän ylisuurissa vaatteissaan. Nuoret ihmiset on aina raikkaita ja kauniita.
Pillifarkut on kyllä nykyisin klassiset. Ei siis mene koskaan muodista.
Inhosin pillifarkkuja. Niitä oli tuskallista vetää päälle ja varsinkin pois. Vaikka olen hoikka. On oikein ihanaa, että on taas tarjolla normaaleja farkkuja leveämpine lahkeineen. Legginsitkin on joustavina mukavampia pitää mutta collareihin olen myös ihastunut.
Kaffebulla kirjoitti:
Mulla on iso perse, mutta vahvuutena pitkät hyvännäköiset jalat. Jos laitan mom jeanssit, näytän vain valtavalta laatikolta. Pilleissä sentään mun hyvännäköiset kintut näyttää hyviltä. Vatuttaa, kun keksin tämän vasta juuri siinä kohtaa kun ne meni muodista. Huoh.
Eikös iso ole pop?
Jos laskee pökälettä niin löysistä farkuista hulahtaa suoraan läpi.
T. Huomaaja
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso, joka elää tätä muotia ekaa kertaa, ei voi ymmärtää perspektiiviä.
Sama juttu esim. sivujakaus vs keskijakaus hiuksissa. Onko pakko laittaa keskijakaus, jos se omassa elämässä lukeutuu pikkulasten ja "lest0jen" tyyliksi from ysäri?
Nyrkkisääntö vois olla, että aikuisen ihmisen pitää jo vuosien varrella olla oppinut, mikä iskee omaan makuun ja mikä sopii itselle. Miksi meidän edes pitäis miellyttää nuoria? Sen takiahan ne hyppii silmille, kun aikuisen mallia ei nää enää kunnolla.
Samaa mieltä, tosin sillä erotuksella, että minusta varttuneemmallakin iällä voi ja kannattaa yhä kokeilla uusia juttuja. Voi löytyä jotain vielä parempaa ja imartelevampaa kuin mihin on tottunut. Tosin se EI tarkoita nuorten TikTok-trendien yms. perässä juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne nuoret on suloisia niissä vähän ylisuurissa vaatteissaan. Nuoret ihmiset on aina raikkaita ja kauniita.
Minä olen syntynyt 1977 ja käytin teininä juuri noita ylisuuria vaatteita. Tekee mieli halia vastaantulevia nuoria.
Kuka keski-ikäinen haluaa näyttää joltain teiniltä jolla ei ola vielä kehittynyttä makua tai omas tyyliä? Sellaiset leveälahkeiset farkut jotka nousee lähes rintoihin asti on ihan kammottavan näköiset. Kysy vaikka miehiltä. Suorat, kapeat housut näyttää hyvältä, klassinen tyyli ei mene koskaan muodista pois.
Nuoret näyttää kyllä mukavilta hassuissa tyyleissään. Jotain yksisarvispukuja
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa näyttää joltain teiniltä jolla ei ola vielä kehittynyttä makua tai omas tyyliä? Sellaiset leveälahkeiset farkut jotka nousee lähes rintoihin asti on ihan kammottavan näköiset. Kysy vaikka miehiltä. Suorat, kapeat housut näyttää hyvältä, klassinen tyyli ei mene koskaan muodista pois.
Joo, aikuisella naisella pitää olla oma kehittynyt maku ja tyyli. Kysy vaikka miehiltä!
Näin nelikymppisenä pillifarkut, eli slim fit malliset tarvitsee parikseen löysähkömmän yläosan, niin silloin tyyli näyttää hyvältä, eikä jämähtäneeltä. Eikä ne housutkaan saa olla ylikireät. Keski-ikäiselle ei sovi enää kireät vaatteet, joita on nuorempana käyttänyt. Esimerkiksi viisikymppinen, jolla on kireät farkut, kireä liian antava paita, lyhyt farkku-/nahkatakki ja punaiseksi värjätyt hiukset, ei näytä hyvältä saati nuorekkaalta. Näyttää yritykseltä olla nuorekas. Kireiden vaatteiden alla vielä ylipaino, niin ei todellakaan näytä hyvältä. Tuo tyyli, jos mikä, näyttää jämähtäneeltä. Arvokkuus kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä pillifarkut, eli slim fit malliset tarvitsee parikseen löysähkömmän yläosan, niin silloin tyyli näyttää hyvältä, eikä jämähtäneeltä. Eikä ne housutkaan saa olla ylikireät. Keski-ikäiselle ei sovi enää kireät vaatteet, joita on nuorempana käyttänyt. Esimerkiksi viisikymppinen, jolla on kireät farkut, kireä liian antava paita, lyhyt farkku-/nahkatakki ja punaiseksi värjätyt hiukset, ei näytä hyvältä saati nuorekkaalta. Näyttää yritykseltä olla nuorekas. Kireiden vaatteiden alla vielä ylipaino, niin ei todellakaan näytä hyvältä. Tuo tyyli, jos mikä, näyttää jämähtäneeltä. Arvokkuus kaukana.
Yksi tärkeä juttu on tosiaan, että on oman kokoiset vaatteet. On hyvä asia olla ekologinen ja käyttää vaatteitaan pitkään, mutta kun muoti on muuttunut ja samalla hiipinyt lisää painoa, näyttävät ne vartalonmyötäiset trikoopaidat ja pillifarkut aika hyytäviltä. Minulla ainakin. Mutta kyllä niitä kaapissani edelleen on.
Mun pitäisi löytää jostain joku teini, joka haluaisi ostaa aivan älyttömän matalavyötäröiset farkut. Joo, tiedän, farkkuja ei pitäisi koskaan ostaa sovittamatta, mutta niin tein ja ne on ihan todella matalavyötäröiset, vaikka koko ja väri muuten sopivat ja demin paksua sekä hyvälaatuista. En pysty käyttämään niitä, pelkään koko ajan, että alushousut vilkkuu, ehkä se onkin niiden koko pointti.
Nythän nuoret jopa tekee sitä ysärin loppupuolen hullutusta, että ottaa vyötärönauhan farkuista irti, jotta ne roikkuu vielä alempana lantiolla. Silloin ysärin/nollarin taitteessa kaikki oli matalavyötäröistä, jopa niin matalalla että stringien takaosa näkyi ja senhän kuului näkyä, joidenkin housut oli melkein niin matalalla, että häpyluu vilkkui ja pojilla housut roikkui myös, kalsarien takamuksen kuului olla esillä lököttävissä housuissa. Minusta se ei vaan tällä iällä näytä hyvältä.
Jos kuuluu niin n onnellisiin joilla on upeat sääret, iästä huolimatta, kannattaa laittaa pillifarkut aina. Me muut voidaan laittaa mamma farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostu käyttämään muita kuin pillifarkkuja. Ne sopivat itselleni parhaiten, ihan sama ovatko in vai out tai pitääkö joku minua jumittuneena. Bootcuteista yms. tulee oma teini-ikä 90-luvulla mieleen, enkä kerta kaikkiaan vaan pysty käyttämään sen mallisia housuja enää. N40
Tämä! En vaan pysty käyttämään samanlaisia vaatteita kuin aikoinaan teininä. Vaikka kuinka muodissa olisikin.
Kuulostaa lähinnä päänsisäiseltä asialta. Ilmeisesti et tykkäisi pillifarkuista, jos ne olisivat olleet muodissa teiniaikoinasi.
Kyllä on aikakin, että pillit vaihtuvat. Eivät näytä kenenkään päällä paremmilta kuin hieman levenevät bootcutit.
Pillit saavat vain jalat näyttämään tikuilta ja jalkaterät liian suurilta.
Jos katsot kuvaa jossa joku näyttää hyvältä pilleissä niin se henkilö näyttäisi vielä paremmalta bootcuteissa.