Sanokaa nyt saavatko pillifarkut nykyään näyttämään vanhalta ja ummehtuneelta?
Minulla on ongelma. Omissa silmissäni pillifarkut (siistit, nilkkamittaiset, tasaväriset, ehjät) näyttävät yksinkertaisesti paremmilta, naisellisemmilta ja tyylikkäämmiltä kuin suorat leveät tai bootcut-farkut. Kaikkialla silti kuulee että pillifarkut ovat out.
Kaduilla näkee nuoria naisia joilla on löysät homssuiset farkut. En tajua miten voi olla mahdollista että ne muka näyttävät nyt hyvältä.
Onko minun tyylitajuni rikki vai onko nykytyylissä vikaa?
N46
Kommentit (85)
Enemmän se on kiinni siitä miten yhdistää ja mikä sopii vartalon malliin. Nythän farkkumuoti on oikeasti tosi monipuolista, pitkään ne pillit oli "ainoa oikea" vaikkei ne kaikkien kropalle todellakaan ole se pukevin. Tosin ne mom jeansit näyttää hyvältä lähinnä nuorilla ja hoikilla - keski-ikäinen mamma kun laittaa ne jalkaan niin tätivaikutelma on taattu. Vaikka eihän siinäkään mitään väärää ole jos haluaa näyttää tädiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne nuoret on suloisia niissä vähän ylisuurissa vaatteissaan. Nuoret ihmiset on aina raikkaita ja kauniita.
Niin on. Vähän rupsahtanut keski-ikäinen täti sellaisissa yli-isoissa vaatteissa näyttäisi lähinnä spurgulta, mutta nuorilla ne vaan toimii.
Klassinen sääntö on ollut, että jos on tiukka yläosa, alaosan tulisi olla väljä ja päinvastoin, eli jos alaosa on tiukka, niin sen kanssa laitetaan väljä yläosa. Esim vartalonmyötäisen puseron kanssa leveälahkeiset housut, ja pillifarkkujen kanssa väljä neule.
Mutta nykymuoti ja trendithän on sitä, että kaikki on väljää ja pussittavaa, niin yläosat kuin alaosat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt pillifarkkuja viimeiset 17v. (Ikä 15->32). Kieltämättä tuntuu että housu tyyli on jämähtänyt teini ajoille. Muut vaan tuntuu tyhmältä päällä.
Minä pysyin bootcut farkuissa sitkeästi, 2010 vaikka pillit oli in. Vasta kesällä 2014 luovutin ja ostin ekat pillit.
Nytkö nää on jo 'mummo' tyyliä?? Olen ehtinyt tottua näihin ja bootcut tuntuu vanhan aikaiselta.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostu käyttämään muita kuin pillifarkkuja. Ne sopivat itselleni parhaiten, ihan sama ovatko in vai out tai pitääkö joku minua jumittuneena. Bootcuteista yms. tulee oma teini-ikä 90-luvulla mieleen, enkä kerta kaikkiaan vaan pysty käyttämään sen mallisia housuja enää. N40
Tämä! En vaan pysty käyttämään samanlaisia vaatteita kuin aikoinaan teininä. Vaikka kuinka muodissa olisikin.
Kuulostaa lähinnä päänsisäiseltä asialta. Ilmeisesti et tykkäisi pillifarkuista, jos ne olisivat olleet muodissa teiniaikoinasi.
Minä ostin (kirppikseltä, toisten housujen mukana) yhdet semmoiset bootcut/flare mallin levenevälahkeiset farkut, jotka on just samanlaiset kuin omalla yläasteajalla, paitsi että vyötärö on normaali eikä ultramatala. Ja kyllähän siinä vähän tuli outo olo kun laitoin ne jalkaan, että näytänkö nyt sellaiselle nuoruuden tyyliin jämähtäneelle 😅 mutta aion yrittää päästä siitä yli ja käyttää rohkeasti, koska ne istuu hyvin. Matalavyötäröiseen malliin en sentään pystyisi palaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen sääntö on ollut, että jos on tiukka yläosa, alaosan tulisi olla väljä ja päinvastoin, eli jos alaosa on tiukka, niin sen kanssa laitetaan väljä yläosa. Esim vartalonmyötäisen puseron kanssa leveälahkeiset housut, ja pillifarkkujen kanssa väljä neule.
Mutta nykymuoti ja trendithän on sitä, että kaikki on väljää ja pussittavaa, niin yläosat kuin alaosat.
Ja muutama vuosi sitten muoti oli "kireää kaikki". No, me keski-ikäiset voidaan poimia trendeistä ne jotka itselle sopii.
Hah hah hah vaan, MUOTI ON ORJILLE JA MINÄ OLEN KAPINALLINEN. 46 vuotta urheiltu kroppa mulla, pidän pilleja ja mitä lystään. Vartaloni on keskivertoa näyttävämpi. Nuoretkin jää yleensä toiseksi.
älä kysele. Kuningattaret päättävät itse. N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne nuoret on suloisia niissä vähän ylisuurissa vaatteissaan. Nuoret ihmiset on aina raikkaita ja kauniita.
Niin on. Vähän rupsahtanut keski-ikäinen täti sellaisissa yli-isoissa vaatteissa näyttäisi lähinnä spurgulta, mutta nuorilla ne vaan toimii.
Höpö höpöä.
nykynuoret on läskejä ja isomahaisia, joilla kenkä 40.
kun olin nuori, oli isot farkut jees, koska me oltiin mitoiltamme 170cm/50kg.
tajuutsä..
n46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutama vuosi sitten muoti oli "kireää kaikki". No, me keski-ikäiset voidaan poimia trendeistä ne jotka itselle sopii.
Joo, totta! Nyt se heilahti toiseen ääripäähän, eli kaikki sitten väljää. Eihän kumpikaan ole varsinaisesti tyylikästä, vaikka trendikästä se voikin sillä hetkellä olla.
Kaksi eri asiaa: ajaton klassinen pukeutuminen ja tyylikkyys vs. trendit.
Pillifarkut suurentaa persausta. Jos olet hoikka ja pitkäjalkainen, ne sopivat mutta normi suomi mammoille ei. Eli lyhyt, paksut reidet, iso persaus..ja jalkaterät näyttävät naurettavan pieniltä sen massan alla. Tyyliin muumimamma. Suosittelen peiliin katsomista, myös takaa että sivulta päin. Ja kyllä, pillifarkut ovat pois muodista, ylipainoisille sopii bootcut housut, tasapainoittavat kroppaa ja HOIKENTAVAT. Kannattaa pukea itsensä omaa vartaloaan ajatellen, eikä siksi ettei erotu massasta. Ja nakatkaa ne alushousuleggarit jo roskiin. Karmeimpia saa tosissaan etsiä, rasva hyllyy kun kävelette, sekä treenihousut kuuluvat VAIN salille. Moni niitä käyttävä ei ole edes kuntosalia nähnytkään.
Terveisin muodista ja sopivuudesta jotain tietävä.
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä pillifarkut, eli slim fit malliset tarvitsee parikseen löysähkömmän yläosan, niin silloin tyyli näyttää hyvältä, eikä jämähtäneeltä. Eikä ne housutkaan saa olla ylikireät. Keski-ikäiselle ei sovi enää kireät vaatteet, joita on nuorempana käyttänyt. Esimerkiksi viisikymppinen, jolla on kireät farkut, kireä liian antava paita, lyhyt farkku-/nahkatakki ja punaiseksi värjätyt hiukset, ei näytä hyvältä saati nuorekkaalta. Näyttää yritykseltä olla nuorekas. Kireiden vaatteiden alla vielä ylipaino, niin ei todellakaan näytä hyvältä. Tuo tyyli, jos mikä, näyttää jämähtäneeltä. Arvokkuus kaukana.
Tämä. Itselläkin kaapissa vielä tiukkoja paitoja jotka oli in joskus yli 10 vuotta sitten. Silloin kun s-koko sopi 10-vuotiaalle ja L-kokoon ei mahtunut grammaakaan ylipainoa.
Vaikka olisi säilynyt hoikkana, ei nämä sovi tähän ikään eikä tähän aikaan kuin aluspaitoina. Piukat vaatteet ei tuo nuorekkuutta, eikä sitä tuo tämän hetken ylisuureen teini-muotiin pukeutuminen.
Klassikot on ehkä paras vaihtoehto, kun haluaa että vaatteilla on pitkä käyttöikä. Tässä keski-iässä vaatteita käyttäisi mielellään ns loppuun eikä shoppaile kaappiin trendikkäitä kertakäyttörättejä. Farkut valitaan oman kropan eikä muodin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras vaan miettiä omaa vartalotyyppejä. Itse omenavartaloisena pidän parhaana hyvin kapeita farkkuja, js sitten paita väljä.
Omaan silmääni tuo ei näytä ollenkaan hyvältä. Kapeat farkut sopivat vain harvoille.
Olen n.30 ja olen siirtynyt väljiin housuihin, ja syy on se että ne ovat todella mukavat jalassa! Ei enää ollenkaan tee mieli ahtautua makkarankuorifarkkuihin. Olen hoikka mutta silti pillifarkut on vähän epämukavammat kuin nämä väljät mallit. Suomeen väljä muoti tuli vähän myöhässä. Näin jo 2017 väljiä housuja ulkomailla paljon ja kesti pari vuotta että trendi kantautui Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa näyttää joltain teiniltä jolla ei ola vielä kehittynyttä makua tai omas tyyliä? Sellaiset leveälahkeiset farkut jotka nousee lähes rintoihin asti on ihan kammottavan näköiset. Kysy vaikka miehiltä. Suorat, kapeat housut näyttää hyvältä, klassinen tyyli ei mene koskaan muodista pois.
Leveät farkut näyttävät hyviltä pitkillä ja hoikahkoilla ihmisillä. Useimmille ne ei sovi
Olin nuorena sitä mieltä että pillifarkut on tehty lähes kidutusvälineeksi, koska se puristaa. Nykyään lienee joustavaa mallia. Musta pillifarkku on pahin väri ja näyttää jotenkin sivukujan tyypin housulta. Tykkään ihan normaalista suorasta mallista, ilman pilliä.
En ole kyllä ikinä valinnut housuja muodin mukaan. On bootcut-housuja, pillihousjuja ym. Jos on muodin orja, niin sitten on. Minä sanelen kyllä itse, mitä pidän. Olisi se aika outoakin, jos 55-vuotiaalle vielä joku sanoisi, mitä pitää laittaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras vaan miettiä omaa vartalotyyppejä. Itse omenavartaloisena pidän parhaana hyvin kapeita farkkuja, js sitten paita väljä.
Omaan silmääni tuo ei näytä ollenkaan hyvältä. Kapeat farkut sopivat vain harvoille.
Jos on paljon paksuutta lantiossa ja jaloissa, silloin kapeat housut sopivat. Leveät housut vain leventäisivät alavartaloa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisyyteen liittyy aika vahvasti se, että jämähtää nuoruuden farkkumuotiin. Se on ihan ok. Mutta muiden silmin se kyllä näyttää - jämähtäneeltå.
Pelkät pillifarkut ei saa ketään näyttämään jämähtäneeltä, vaan se kokonaisuus. Ja täytyy kyllä sanoa, että moni bootcuteja käyttävä nimenomaan näyttää siltä, että on jäänyt sinne 2000-luvun alkuun.
Tätä mietin, että jos nyt nelikymppisenä alkaisin taas käyttää bootcutteja, näyttäisinkö trendikkäältä vai siltä, että olen kaivanut kaapista nuoruusvuosien farkut.
En kyllä näin 5-kymppisenä halua näyttää 'arvokkaalta'