Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa nyt saavatko pillifarkut nykyään näyttämään vanhalta ja ummehtuneelta?

Vierailija
13.01.2024 |

Minulla on ongelma. Omissa silmissäni pillifarkut (siistit, nilkkamittaiset, tasaväriset, ehjät) näyttävät yksinkertaisesti paremmilta, naisellisemmilta ja tyylikkäämmiltä kuin suorat leveät tai bootcut-farkut. Kaikkialla silti kuulee että pillifarkut ovat out.

Kaduilla näkee nuoria naisia joilla on löysät homssuiset farkut. En tajua miten voi olla mahdollista että ne muka näyttävät nyt hyvältä.

Onko minun tyylitajuni rikki vai onko nykytyylissä vikaa?

N46

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisyyteen liittyy aika vahvasti se, että jämähtää nuoruuden farkkumuotiin. Se on ihan ok. Mutta muiden silmin se kyllä näyttää - jämähtäneeltå.

Pelkät pillifarkut ei saa ketään näyttämään jämähtäneeltä, vaan se kokonaisuus. Ja täytyy kyllä sanoa, että moni bootcuteja käyttävä nimenomaan näyttää siltä, että on jäänyt sinne 2000-luvun alkuun. 

Kyse on ihan samasta asiasta, Viisikymppisellä bootcutit, nelikymppisellä pillifarkut, molemmat omissa hupaisissa aikakapseleissaan. Pillifarkkujen käyttäjä toki ajattelee olevansa nuori ja trendikäs kun vertaa itseään bootcutien käyttäjään, mutta kumpikaan ei ole kumpaakaan. Mutta ei se mitään haittaa. Ei se nuoruus tai trendikkyys kenelläkään loputtomiin säily. 

Vierailija
22/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostu käyttämään muita kuin pillifarkkuja. Ne sopivat itselleni parhaiten, ihan sama ovatko in vai out tai pitääkö joku minua jumittuneena. Bootcuteista yms. tulee oma teini-ikä 90-luvulla mieleen, enkä kerta kaikkiaan vaan pysty käyttämään sen mallisia housuja enää. N40

Siis joo, nuo leveälahkeiset housut on ihan hirveitä ja siihen yhdistettynä vielä matala vyötärö. Ei pue kyllä juuri ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu tasan vartalonmallista! Jokaiselle kropalle sopii omanlaisensa farkkumalli. Miksi pitäisi näyttää typerältä vain siksi, että joku on muotia ja joku on jämähtänyttä? Ehkä sille pitkälle ja laihalle mallivartalolle sopii lähes mikä malli tahansa, mutta sellaisia vartaloita etenkin Suomessa on aika vähän... 

Vierailija
24/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutte muiden pukeutumistyyliä. Aikuiset ihmiset... 🙄

Vierailija
25/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostu käyttämään muita kuin pillifarkkuja. Ne sopivat itselleni parhaiten, ihan sama ovatko in vai out tai pitääkö joku minua jumittuneena. Bootcuteista yms. tulee oma teini-ikä 90-luvulla mieleen, enkä kerta kaikkiaan vaan pysty käyttämään sen mallisia housuja enää. N40

Siis joo, nuo leveälahkeiset housut on ihan hirveitä ja siihen yhdistettynä vielä matala vyötärö. Ei pue kyllä juuri ketään.

Tällä hetkellä kyllä taitavat vyötäröt olla korkeita. Näyttää tosi kauniilta hoikalla. Niin kuin toki pillifarkutkin.

Itse olen reitevä suomalainen, ja mieluummin vähän löysemmät farkut. Näytän pillifarkuissa broilerilta.

Vierailija
26/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerren kokeilin, epämiellyttävät.. Vein kierrätykseen.

Vierailija
27/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on farkkuja laidasta laitaan. Riippuu päivästä minkä malliset vedän jälkeen. 

Vierailija
28/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli tuo pillifarkujen aika tuskaa tällaiselle reilu viiskymppiselle, töpöjalkaiselle, siron 42 kengän koon omaavalle tanttaralle, kyllä bootcut korkokengillä on se ainoa vaihtoehto tälle ruumiin rakenteelle.

Vierailija
29/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä kyllä taitavat vyötäröt olla korkeita. Näyttää tosi kauniilta hoikalla. Niin kuin toki pillifarkutkin.

Itse olen reitevä suomalainen, ja mieluummin vähän löysemmät farkut. Näytän pillifarkuissa broilerilta.

Nimenomaan niille 175 cm 50 kg sopii kaikki mallit! Mutta ei meille suomalaisille 10 cm lyhemmille ja yli 10 kg painavammille persjaloille.

Vierailija
30/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut on keski-ikäisten boomereiden farkut. Käyttäkää ihan rauhassa niitä.

Vierailija
31/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli tuo pillifarkujen aika tuskaa tällaiselle reilu viiskymppiselle, töpöjalkaiselle, siron 42 kengän koon omaavalle tanttaralle, kyllä bootcut korkokengillä on se ainoa vaihtoehto tälle ruumiin rakenteelle.

Tämä. Vartaloni mukaan farkut valitsen minäkin, lyhytjalkaiselle reitevälle päärynälle ei pillit käy, mutta bootcuteilla saa kivasti tasapainotettua kokonaisuutta.

Vierailija
32/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! En vaan pysty käyttämään samanlaisia vaatteita kuin aikoinaan teininä. Vaikka kuinka muodissa olisikin.

Vierailija
33/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kropan malliltani päärynävartalo (kokoa 40) ja pillifarkut on itselläni parhaimman näköiset. Bootcut farkut saavat kroppani näyttämään tasapaksulta ja tekevät jaloista lyhyemmän ja paksumman näköiset. Toki näin 40 plus ikäisenä pillifarkut ei saa olla ylikireät, jotta mahdolliset läskimuhkurat ei pullota.

Mulle on aivan sama mikä housumalli on muotia. Tärkeämpää on, että vaatteet ovat siistit ja itsellä on hyvä olla omassa tyylissä. 

Vierailija
34/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut on keski-ikäisten boomereiden farkut. Käyttäkää ihan rauhassa niitä.

Niin. Ilmankos nuoremmat näyttää monesti ihan typeriltä, kun ei ole kropalle sopivia farkkuja, vaan mennään muodin mukaan. Typerältä näyttää myös jumppatrikoot lyhyen paidan kanssa.

Vierailija
35/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ilmankos nuoremmat näyttää monesti ihan typeriltä, kun ei ole kropalle sopivia farkkuja, vaan mennään muodin mukaan. Typerältä näyttää myös jumppatrikoot lyhyen paidan kanssa.

Näin! Tosin tästäkin ketjusta huomaamme, että on se pikkuisen näkökulmastakin kiinni, mikä kenellekin sopii. Viisikymppisten ja siitä vanhempien vartaloille sopii parhaiten bootcutit, nelikymppisten vartaloille sopii pillifarkut, ja nuorille ei vaan sovi mikään ainakaan mammojen mielestä.

Vierailija
36/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän pilli farkkuja, enkä välitä siitä onko ne muodissa vai ei. En pukeudu muodin mukaan, vaan sen mukaan mistä itse pidän.

N.22

Vierailija
37/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso, joka elää tätä muotia ekaa kertaa, ei voi ymmärtää perspektiiviä. 

Sama juttu esim. sivujakaus vs keskijakaus hiuksissa. Onko pakko laittaa keskijakaus, jos se omassa elämässä lukeutuu pikkulasten ja "lest0jen" tyyliksi from ysäri?

Nyrkkisääntö vois olla, että aikuisen ihmisen pitää jo vuosien varrella olla oppinut, mikä iskee omaan makuun ja mikä sopii itselle. Miksi meidän edes pitäis miellyttää nuoria? Sen takiahan ne hyppii silmille, kun aikuisen mallia ei nää enää kunnolla.

Vierailija
38/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapealahkeiset ok, mutta pillit todella näyttää siltä, että on jämähtänyt menneisiin vuosiin. Pillifarkut, korolliset leveävartiset saapikkaat ja a-linjainen takki..

Kuvailit juuri 90% naisista parhaiten vartaloa imartelevaa asua. Nykymuoti tosiaan on leveät lahkeet, pussittavat housut ja paidatkin on mallia säkki. Joku nuori, hoikka ja kaunis voi näyttää ihan kivalta sellaisessa, mutta näyttäisi ihan kuvalta myös vaikka juuttisäkkiin verhoutuneena.

Hieman varttuneempi nainen, tai mies pussittavissa housuissa ja säkkimallisessa puserossa näyttää äkkiä spurgulta.

Vierailija
39/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapealahkeiset ok, mutta pillit todella näyttää siltä, että on jämähtänyt menneisiin vuosiin. Pillifarkut, korolliset leveävartiset saapikkaat ja a-linjainen takki..

Kuvailit juuri 90% naisista parhaiten vartaloa imartelevaa asua. Nykymuoti tosiaan on leveät lahkeet, pussittavat housut ja paidatkin on mallia säkki. Joku nuori, hoikka ja kaunis voi näyttää ihan kivalta sellaisessa, mutta näyttäisi ihan kuvalta myös vaikka juuttisäkkiin verhoutuneena.

Hieman varttuneempi nainen, tai mies pussittavissa housuissa ja säkkimallisessa puserossa näyttää äkkiä spurgulta.

*kivalta

Vierailija
40/85 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso, joka elää tätä muotia ekaa kertaa, ei voi ymmärtää perspektiiviä. 

Sama juttu esim. sivujakaus vs keskijakaus hiuksissa. Onko pakko laittaa keskijakaus, jos se omassa elämässä lukeutuu pikkulasten ja "lest0jen" tyyliksi from ysäri?

Nyrkkisääntö vois olla, että aikuisen ihmisen pitää jo vuosien varrella olla oppinut, mikä iskee omaan makuun ja mikä sopii itselle. Miksi meidän edes pitäis miellyttää nuoria? Sen takiahan ne hyppii silmille, kun aikuisen mallia ei nää enää kunnolla.

Mutta kummasti ne aikuisetkin edelleen seuraavat muotia, eivät samaa muotia kuin nuoret vaan omaansa.