Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Minä näyttäisin oman tasoni ja mieltymykseni heti kättelyssä deitilleni.
En itse tykkää esim. suomalaisten suosikeista kahvista ja pullasta yms. perusjutusta, mutta saahan sitä kahvilasta muutakin kuin niitä. Kaikki lapsuudenperheeni jäsenet syövät niitä, mutta tietävät minut leivos- ja suolaisen pikkupurtavan ystäväksi. En siis treffeillä todellakaan jotain munkkia ostaisi, josta en edes tykkää, sen takia, että ajattelisin deittini ajatuvan talousahdinkoon, jos otan leivoksen. 😂
Onhan se hassua. Jos vaihtoehto on a) peruspulla ja peruskahvi TAI b) shamppanjaa iso lasi ja hyvä leivos ja suolainen fetapiirakan pala, niin kumpikohan vaihtoehto sitä maistuisi mukavammalta?
Realismia vaan yleensä on se pulla ja kahvi eikä 70€ arvoinen valinta.
Ollaan me silleen hassuja:)
Olen opiskelija ja viikon ruokabudjettini on n. 30€.
Kyllä sapettaisi, jos deitti maksattaisi 15€ kahvilaostoksensa minulla. Kahvi ja pulla olisi ollut ok.
En usko, että pääsisin tuollaisen röyhkeyden ylitse. Pitäisi olla jotain todella erikoista, että seuraavia treffejä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet.
Miksi kukaan mies seurustelisi naisen kanssa jos ei ole seksiä luvassa? Jos vain läppää haluaa heittää, niin äijien kesken se on paljon hauskempaa.
Seurustelisi eli on parisuhteessa. Kyllä silloin on seksiä. Ensimmäinen tapaaminen on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö halvemmalla saisi maksulliselta, kuin että näille gold diggereille tarjoilee aterioita kahviloissa ja siltikään ei saa?
Treffeillä ei käydä seksin takia. Vaan siksi että voi tutustua henkilöön.
Niinhän sinä luulet.
Miksi kukaan mies seurustelisi naisen kanssa jos ei ole seksiä luvassa? Jos vain läppää haluaa heittää, niin äijien kesken se on paljon hauskempaa.
Eihän nyt pelkät treffit tarkoita seksiä. Treffeillä tutustutaan ja katsotaan, voisiko ihastua ja rakastua ja ruveta suhteeseen ja sitten jossain kohtaa voi seksi tulla mukaan kuvioon.
Vasta kun seksi tulee mukaan kuvioihin, voi alkaa tarjot
Pihi mikä pihi. Ei tuolla tavalla tee vaikutusta naiseen. Miksi sitä seksiä pitäisi edes saada, jos suhdetta ei kuitenkaan ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun seksi tulee mukaan kuvioihin, voi alkaa tarjota naiselle. Sitä ennen vain ilmaisia treffejä. On liian suuri riski, että nainen ghoustaa ennen kuin seksiä edes saa, jolloin rahat menevät hukkaan.
Palkkaa maksullinen nainen niin saat mitä haluat. Sinusta ei ole parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaakao ja paniini, ei jatkoon jo sillä. Ja jos ei naisella ole pelisilmää katsoa mitä toinen tilaa että ottaisi vähänkään samaan suuntaan mitä tarjoaja. Jos kahvilla käydään niin ok on kahvi/tee/kaakao ja leivos/leipä.
Mitä ihmeen matkia-apinoita naiset täällä on? Tuollaiseksiko naiset on opetettu? Pitää ottaa samaan, kuin se herra ja hidalgo, vaikka ei yhtään sitä samaa haluasi . Pakko ottaa kahvi, jos mieskin otti, vaikka et voisi sietää kahvia ja ei nyt ainakaan saa ottaa mitään muuta, jos se mieskään ei ottanut.
Oisko vaan parempi, ettei mies jolla ei ole varaa tarjota ei sitten yrittäisi tarjota, niin ei naisen tarvitse lipittää kahvia jos ei halua tai lipittää pelkkää teetä jos ei halua. Onko naisen vieläkin pakko olla varjo miehestä ja tehdä samalla tavalla, kuin se edessä menevä mies?
Mitä jos se mies vain tunnustaisi, ettei ole rahaa, osta sinä mitä haluat , minulla rahat riittää juuri ja juuri pelkkään kahviin. Naisenko se pitää pönkittää miehen egoa silloinkin, kun mies luulee itsestään liikoja ja on rintarottingilla tarjoamassa daamille, vaikka rahaa siihen on varattu 2,90e Ei saatana.
Ja eihän tuo nainen ottanut , kuin kaakaon ja paninin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä niin syödään ruokaa. 15€:lla saa jo hyvän ruoka-annoksen. Jos tarjoaja haluaa vatsasi täyteen hän vie sinut syömään ravintolaan, ei kahvilaan.
Kahvilassa otetaan kahvi ja jotain pientä. Kahvilassa tarjoaja ei oleta, että hänen piikkiinsä syödään vatsa täyteen kahvilan tuotteita.
Kahvi ja "jotain pientä" maksaa sekin monessa paikassa jo lähemmäs kympin. Tuskinpa ap olisi sitäkään hyvällä katsonut, kun oma kahvi on kustantanut kolme euroa.
Onhan siinä vitriinissä mun kokemuksen mukaan runsaastikin vaihtoehtoja 3 euron ja 14 euron välillä. Voisin mielelläni tarjota muutaman euron viinerin/sämpylän, mutten 14 euron hintaista.
Ja olen kohtuupalkkaa nauttiva, velaton nainen. Mutta menotkin pidän kohtuullisina.
No niin ap.
Olemme tässä palstalla tulleet panini ja kaakao 15€ -analyysissämme siihen lopputulokseen, että deittisi on
-ahne paskiainen
-röyhkeä hyväksikäyttäjä
-tilannetajuton moukka
-epäterveellisen ruuan mussuttaja
-todennäköinen tuleva läski
-huonoa seuraa sinulle
-kynii sinut viimeistään avioerossa puille paljaille, ja todennäköisesti myös ennen sitä
Emme suosittele häntä sinulle.
Toivon et se näkee tän ja blokkaa sut. Pihi paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainenkin oli opiskelija, niin ehkä hänellä oli vaan yksinkertaisesti nälkä.
Miehellä on edelleen koska nainen söi miehen ruokarahat.
Jos näin on, pitäisikö ap:n olla edunvalvonnassa, koska tarjoaa tuosta vain toiselle eväät kahvilassa, vaikka on vähissä rahoissa? Yli varojensa eläminen ja maksuhäiriöiden hankkiminen on miestyypillinen ongelma. Ei tarvitse sanoa tarjoavansa, eikä sitä pildeä siltikään kahvikupillisen ja voikkoleivän hinnalla voi olettaa saavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainenkin oli opiskelija, niin ehkä hänellä oli vaan yksinkertaisesti nälkä.
Miehellä on edelleen koska nainen söi miehen ruokarahat.
Kukaan ei pakottanut miestä viemään naista kahvilaan ja vieläpä repimään suustaan niin suuria sanoja, kuin, että TARJOAN, kun ei kerran ollut varaa:D Mies on varannut 2,90e "tarjoamisiin" niin olisko vaan ollut reilumpaa molemmille, että mies olisi sanonut olevansa käytännössä rahaton. Tuskin tuo nainen olisi halunnut edes sitä 2,90e maksavaa kahvia, jos olisi tiennyt, että ne on miehen viimeiset rahat. Ei pitäisi esittää "rikasta" jos taskussa on 15e .
Ehkäpä nälkä opettaa miestä pitämään seuraavan kerran suuta soukemmalla, eikä suotta hopise, että tarjoaa, kun ei kerran oikeasti ole varaa.
"Ei pidä sitten luvata tarjoamisia, muttei myöskään odottaa että nainen kiinnostuu juuri sinusta jos vaikuttaa siltä että vallan välttelet tarjoamista, saati että ap:n tavoin tuomitsisit liian kalliit kahvilaostokset. Hyvän ensivaikutelman teko on treffeillä tärkeämpää kuin moni tajuaa, se tarjoaminen on yksi tapa parantaa ensivaikutelmaa, vaikka ei toki ainoa tai edes pakollinen. Ja voi se nainen silti olla multideittaaja, vaikka maksaisi omat ostoksensa ja tapaisi sinut vielä toistekin."
Ei haittaa naisen paljastuvan multideittaajaksi siinä tapauksessa, jos ei ole panostanut rahallisesti häneen. Ainoastaan aikaa on molemmilta kulunut hukkaan. Se harmittaa todella paljon, jos on panostanut paljon rahallisesti naiseen ja joka paljastuu myöhemmin multideittajaksi tai jos nainen ghoustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sapettaisi, jos deitti maksattaisi 15€ kahvilaostoksensa minulla. Kahvi ja pulla olisi ollut ok.
En usko, että pääsisin tuollaisen röyhkeyden ylitse. Pitäisi olla jotain todella erikoista, että seuraavia treffejä tulisi.
Tuolla budjetilla en kehtaisi tarjota edes sitä 3e kahvia, koska koko kahvilareissu olisi 6e eli viidesosa koko viikon budjetista. AP:lla ei selvästi ollut yhtä tiukka tilanne kuin sinulla. Mitä ihmettä edes syöt tuolla 30e/vk budjetilla? Kysyn vaan, koska oma ruokabudjettini per viikko on jotain 50e ilman mitään käyttötavaraostoksia ja olen opiskelija itsekin. Ei tuolla saa muuta kuin leipää, puuroa, makaronia ja purkkiruokia, jos käy syömässä viidesti viikossa opiskelijaruokalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näyttäisin oman tasoni ja mieltymykseni heti kättelyssä deitilleni.
En itse tykkää esim. suomalaisten suosikeista kahvista ja pullasta yms. perusjutusta, mutta saahan sitä kahvilasta muutakin kuin niitä. Kaikki lapsuudenperheeni jäsenet syövät niitä, mutta tietävät minut leivos- ja suolaisen pikkupurtavan ystäväksi. En siis treffeillä todellakaan jotain munkkia ostaisi, josta en edes tykkää, sen takia, että ajattelisin deittini ajatuvan talousahdinkoon, jos otan leivoksen. 😂
Onhan se hassua. Jos vaihtoehto on a) peruspulla ja peruskahvi TAI b) shamppanjaa iso lasi ja hyvä leivos ja suolainen fetapiirakan pala, niin kumpikohan vaihtoehto sitä maistuisi mukavammalta?
Realismia vaan yleensä on se pulla ja kahvi eikä 70€ arvoinen valinta.
Ollaan me silleen hassuja:)
No jaa, käyn usein treffeillä ja maksetaan puoliksi. Leivos ja kuohuviinipullo puoliksi maksaa noin 20 egeä per nenä, ja kummallakin on siihen varaa.
Ehkä rahattomien kantsii satsata työllistymiseen eikä larpata rikasta miestä tyhjätaskuna, koska ei se nainen voi tietää, että mies on persaukinen tollo, joka haluaa vain leveillä.
Vierailija kirjoitti:
"En vaadi miestä maksamaan, tienaan itsekin rahaa, mutta kyllä se parantaa hänen mahdollisuuksiaan. Minä vaivaudun kuitenkin sinne paikalle tulemaan ja viihdyttämään miestä, jota useimmiten en edes välitä tavata uudelleen enkä saa tapaamisesta itse yhtään mitään. "
Tää on jotain itselleni käsittämätöntä. Juuri sen vuoksi, että olen kaunis nainen, joka saa helposti deittejä, en todellakaan jaksa tai viitsi lähteä jonkun edes mahdollisesti epäkiinnostavan tyypin kanssa minnekään, en siis vaivaudu paikalle vain sen vuoksi, että saisin deitin. Mitä ihmeen järkeä tässä on?
Ei mun tarvitse ketään yksin viihdyttää tai terapioida, jos lähden deitille, oletan todellakin, että saan siitä tapaamisesta jotain irti ja että MYÖS mua viihdytetään ja että mä viihdyn. Se on se vähimmäisodotus.
Eikä mun kanssa kukaan kyllä millään tarjoamisella voi parantaa mahdollisuuksiaan, mitenkään. Jos ei mahdollisuuksia ole ni
Kyllähän tarjoaminen kertoo halukkuudesta panostaa sinuun. Parantaa minun kirjoissani kyllä osakkeita. Itse en yleensä kiinnostu helposti vieraista miehistä, vaan ihastun yleensä vasta tutustumisen kautta ja sellaisiin miehiin, jotka pitävät minusta ja myös näyttävät sen eri tavoin. Siksi on vähän pakko käydä treffeillä ennen kuin tietää onko mies kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakao ja paniini, ei jatkoon jo sillä. Ja jos ei naisella ole pelisilmää katsoa mitä toinen tilaa että ottaisi vähänkään samaan suuntaan mitä tarjoaja. Jos kahvilla käydään niin ok on kahvi/tee/kaakao ja leivos/leipä.
Jos miehellä olisi pelisilmää hän antaisi naisen tilata sitä mitä naisen tekee mieli.
No, nainenhan sai mitä tilasi.
Sekä panninin että miehen miettimään, onko suhteella jatkomahdollisuuksia.
Vaikka onkin opiskelija, voi olla tulevaisuus kaavailtuna siihen malliin, että löytää järjelliset syömä- ja kulutustavat omaavan kumppanin.
Jos opiskelijanainen tilailee muiden maksaessa kahvilan kalleimpia syömisiä, millaiset ne muut kulutustottumukset mahtanevat olla.
Kauan sitten kävin naapurin rouvan kanssa kahvilassa kaupunkire
Oiskohan tuo panini nyt sitten ollut sieltä kalleimmasta päästä, koska siellähän oli myynnissä konjakkia ja vaikka mitä.
Mutta joo, kannattaa tosiaan miettiä, voiko alkaa seurustella sellaisen ihmsen kanssa, joka syö paniinia. konkurssihan siitä seuraa ......
Vierailija kirjoitti:
Maksattaisi? Ap nimenomaan sanoi tarjoavansa. Itse teki typeryyttään ja heikkoa itsetuntoaan pönkittääkseen aloitteen siitä, ei nainen pyytänyt eikä vaatinut yhtään mitään. Normaali käytäntö on, että kumpikin maksaa omansa.
Älä pullistele, ei sulle ole seuraa tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä niin syödään ruokaa. 15€:lla saa jo hyvän ruoka-annoksen. Jos tarjoaja haluaa vatsasi täyteen hän vie sinut syömään ravintolaan, ei kahvilaan.
Kahvilassa otetaan kahvi ja jotain pientä. Kahvilassa tarjoaja ei oleta, että hänen piikkiinsä syödään vatsa täyteen kahvilan tuotteita.
Kahvi ja "jotain pientä" maksaa sekin monessa paikassa jo lähemmäs kympin. Tuskinpa ap olisi sitäkään hyvällä katsonut, kun oma kahvi on kustantanut kolme euroa.
Onhan siinä vitriinissä mun kokemuksen mukaan runsaastikin vaihtoehtoja 3 euron ja 14 euron välillä. Voisin mielelläni tarjota muutaman euron viinerin/sämpylän, mutten 14 euron hintaista.
Ja olen kohtuupalkkaa nauttiva, velaton nainen. Mutta menotkin pidän kohtuullisina.
Samoin minäkin ajattelen. Kyllä henkiset kulmakarvani nousisivat jos olen luvannut pullakahvit tarjota ja seuralainen nappaisi vitriinistä paniinin ja juoman 15€:lla.
Ap jäi kuitenkin harkitsemaan jatkoa, koska nainen oli kaunis. Kuulostaa siltä, että ap:nkin parisuhdetoiveet ja kriteerit ovat vähemmän tasa-arvoiset ja enemmän konservatiiviset kuin hän itse hoksaakaan. Eikä siinä mitään, me olemme parinvalinnassa hyvin geneettisesti koodattuja, emmekä kovin tarkkanäköisiä omia kaksoisstardardejamme kohtaan. Mutta tästä syystä, sillä välin kun ap-parka on jäänyt analysoimaan suhteen jatkoa, joku toinen mies on ehtinyt tarjoamaan tälle naiselle jotain enemmänkin kuin paninin. Sellaista se on kauniin naisen todellisuudessa. Joten ap voisi vähintään vapauttaa itsensä turhasta pohdinnasta. Hän ei ole tässä missään valitsijan asemassa.
No, nainenhan sai mitä tilasi.
Sekä panninin että miehen miettimään, onko suhteella jatkomahdollisuuksia.
Vaikka onkin opiskelija, voi olla tulevaisuus kaavailtuna siihen malliin, että löytää järjelliset syömä- ja kulutustavat omaavan kumppanin.
Jos opiskelijanainen tilailee muiden maksaessa kahvilan kalleimpia syömisiä, millaiset ne muut kulutustottumukset mahtanevat olla.
Kauan sitten kävin naapurin rouvan kanssa kahvilassa kaupunkireissulla. Kuuntelin jutut vaivoista ja rahanpuutteesta. Samalla seurasin melkoisella hämmästyksellä sitä rahattoman kulutusjuhlaa. Hän otti kahvinsa seuraksi kolmea eri sorttia syötävää. Itse jaoin taaperoni kanssa karjalanpiirakan (lapsella oli toki omat hänelle sopivat eväät kotoa). - Opiskelijaperheitä siis olimme.