Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1821/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on ollut hyvin silmiä avaava kokemus.

Minulla on kolme lasta. Olen vuosia opettanut heille samoja käytöstapoja mitä minulle lapsuudessani opetettiin. Sosiaalisissa suhteissa tulee olla kohtelias, huomioida toinen ja omata tilannetajua. Näin ollen minulle ja minun teineille (kysyin asiaa heiltä) olisi ollut itsestään selvää mukauttaa omat juomiset ja syömiset tarjoajan juomisiin ja syömisiin. Eteenkin, kun ketjussa ilmeni, että aloittaja oli jo itse pelkän kahvin ottanut ja nainen teki tilauksensa hänen jälkeensä.

Mutta, mutta. Olen mitä ilmeisemmin todellinen dinosaurus ja opettanut lapsilleni vuosia ns. menneen maailman tapoja. Olisi pitänyt opettaa, että jos joku tarjoaa karkkipussista karkkia, tulee ottaa kourallinen. Kylässä tulee aina syödä niin paljon, kun haluaa, kunhan oma vatsa ja mielihalut tulevat tyyd

Ja muutenkin on kiva tarjota jotain hyvää,parempaa ehkä mitä itse on jokapäivä tottunut syömään ja juomaan. Treffit ei kuitenkaan oo jokapäiväistä huvia. Sitten sinne mennään halvin mahdollinen-tyylillä. Ainakin itse ajattelen näin:).

Vierailija
1822/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, on se vaikeaa nykyään. Hyvä että ei tarvitse käydä treffeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuota enempää miettimään. Ette ole hyvä match toisillenne.

Kulutustottumuksenne ovat liian erilaiset. Jos opiskelija laittaa huolettomasti 15€ kahvilaeväisiin, niin minulla tulee ainakin mieleen, että miten hoituu hänen muut raha-asiansa. Onko paljon velkaa, pysyykö raha kädessä.

Toisekseen, jos käytti tilannetta vain hyväkseen ottaakseen mahdollisimman kallista kun kerran saa, niin hän on ahne ja häikäilemätön. Ehkä ei välitä miten käyttäytyy eikä häntä kiinnosta tuleeko seuraavia treffejä.

Jos hän oli taas tilannetajuton, niin ei sekään minusta ole hyvä asia. Jos on kuin norsu posliinikaupassa eikä huomaa mitä ympärillä tapahtuu eikä ole tilanneherkkä jja muita kohtaan hienotunteinen niin en sellaistakaan seurustelukumppania haluaisi.

Olen samaa mieltä, että ap ja tyttö eivät ole hyvä match erilaisten rahankäyttötapojen vuoksi. Kuitenkin haluan sanoa, että meitä opiskelijoita on monenlaisia ja ainakin itselleni treffit ovat vähän erilainen tapaaminen, kuin joku kaverin kanssa kahvittelu. Olen itse opiskelija ja teen töitä lomat ja vapaapäivät. Jos menen kahvilaan, en tosiaan osta sitä halvinta kahvia mitä saan kotonakin keitettyä paljon kahvilahintoja halvemmalla. Ei ole tapana käydä kahvilassa muutenkaan niin usein, mutta tuon 15e olisin treffeillä valmis ruoastani maksamaan ja siitä ei tarvitse vetää johtopäätöksiä siihen, miten hoidan raha-asiani muuten. Nyt ap halusi maksaa, eikä ilmeisesti kertonut että kyseessä on tosiaan vaan se halvin kahvi koska on rahasta tiukkaa tai muuten pihiys iskenyt. Totta kai tajuan, että toiselle opiskelijalle tuo on jonkinmoinen raha, mutta ehkä en siinä kassalla ajattele että ap ei ole töissä tai halukas maksamaan kolmea euroa enempää, kun hän ei ole mitään sellaista tuonut ilmi. Hän kuitenkin tarjoutui maksamaan minunkin juomani! En varmaan olisi ottanut paninia kysymättä, mutta jos olisi ollut nälkä niin olisin kysynyt että meneekö leipä samaan laskuun vai maksanko itse. Suurin red-flag on, että ap ei sietäisi tuollaista törsäämistä naiselta edes tämän omilla rahoilla. Olen ollut kerran tuollaisen kanssa treffeillä, kerroin ostaneeni sängyn kesätyörahoista (ei edes mikään kallis, vaan joku 200-300e) kun muutin opiskelupaikkakunnalle ja mies (25v) kauhisteli, kun uudet huonekalut on niin kalliita ja kierrätyskeskuksesta olisi ollut halvempaa. Ei tullut meistä paria.

Vierailija
1824/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa fiksulta nuorelta mieheltä, joka hallitsee rahankäytön eikä käytä rahaa turhuuksiin. Ja kalliit kahvilatuotteet todellakin ovat turhuuksia silloin kun rahaa on vähän käytettävissä (=opiskelija).

Ap:n kannattaakin etsiä samanlaista fiksua ja rahankäytöltään järkevää kumppania. Säästyy jatkossa monelta murheelta kun ajatukset ja arvot kohtaavat.

Tuhlarit ja hyväksikäyttäjät voi jättää muiden riesoiksi.

Sinä olet ap, ja ap on palstan vakitrolli, joka ei ole koskaan ollut treffeillä, eikä koskaan tule olemaankaan.

Sinä taidat olla se porukan lokki, jolla on aina rahat loppu ja lompakko jäi kotiin.

Vierailija
1825/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nälkä niin syödään ruokaa. 15€:lla saa jo hyvän ruoka-annoksen. Jos tarjoaja haluaa vatsasi täyteen hän vie sinut syömään ravintolaan, ei kahvilaan.

Kahvilassa otetaan kahvi ja jotain pientä. Kahvilassa tarjoaja ei oleta, että hänen piikkiinsä syödään vatsa täyteen kahvilan tuotteita.

Kahvi ja "jotain pientä" maksaa sekin monessa paikassa jo lähemmäs kympin. Tuskinpa ap olisi sitäkään hyvällä katsonut, kun oma kahvi on kustantanut kolme euroa.

Vierailija
1826/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö halvemmalla saisi maksulliselta, kuin että näille gold diggereille tarjoilee aterioita kahviloissa ja siltikään ei saa?

Vierailija
1827/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla herrasmies, jos haluaa laadukkaan naisen. Onko tuollainen ininä herrasmiehen käytöstä? 

Jos olet pyytänyt naisen treffeille, niin sitten tarjoat. Älä pyydä sellaiseen paikkaan, mihin rahasi eivät riitä. 

Vierailija
1828/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panini ja kaakao, suolaista kaloripitoista hiilaria ja sokeripitoista juotavaa.

Ei jatkoon tätä neitiä.

Vierailija
1829/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää olla herrasmies, jos haluaa laadukkaan naisen. Onko tuollainen ininä herrasmiehen käytöstä? 

Jos olet pyytänyt naisen treffeille, niin sitten tarjoat. Älä pyydä sellaiseen paikkaan, mihin rahasi eivät riitä. 

Rahojen riittävyys on invalidi argumentti. 

Kyllä minullakin riittäisi rahaa käydä syömässä vaikka joka päivä kahvilassa, mutta en tee sitä koska se on typerää rahan käyttöä. 

Just tuollaisilta sinunlaisiltasi on aina rahat loppu kun kaikki aina mällätään menemään "kun on varaa".

Vierailija
1830/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on nälkä niin syödään ruokaa. 15€:lla saa jo hyvän ruoka-annoksen. Jos tarjoaja haluaa vatsasi täyteen hän vie sinut syömään ravintolaan, ei kahvilaan.

Kahvilassa otetaan kahvi ja jotain pientä. Kahvilassa tarjoaja ei oleta, että hänen piikkiinsä syödään vatsa täyteen kahvilan tuotteita.

Kahvi ja "jotain pientä" maksaa sekin monessa paikassa jo lähemmäs kympin. Tuskinpa ap olisi sitäkään hyvällä katsonut, kun oma kahvi on kustantanut kolme euroa.

Kahvi 3€ ja pulla 3-4€ tekee 6-7€. Se on aika paljon vähemmän kuin 15€.

Vierailija
1831/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa fiksulta nuorelta mieheltä, joka hallitsee rahankäytön eikä käytä rahaa turhuuksiin. Ja kalliit kahvilatuotteet todellakin ovat turhuuksia silloin kun rahaa on vähän käytettävissä (=opiskelija).

Ap:n kannattaakin etsiä samanlaista fiksua ja rahankäytöltään järkevää kumppania. Säästyy jatkossa monelta murheelta kun ajatukset ja arvot kohtaavat.

Tuhlarit ja hyväksikäyttäjät voi jättää muiden riesoiksi.

Ite kyllä varoittaisin omaa tytärtä katsomasta tuollaista miestä päinkään. Ja onko tullut  mieleen, että loppujen lopuksi tuo ap on se hyväksikäyttäjä?

Meillä  asuu tuollainen mies, kuin ap on, eli trefeille mentiin kaljupääkahveille ja senkin maksaminen selvästi kirveli ja nyt tilanne on se, että miehen mielestä se maitolitrakin on niin kallista, ettei sitä voi itse oikein ostaa, jonkun muun pitäisi se hänelle kustantaa. Ylipäätään kaikki ruoka/vaatteet/normaaliin elämiseen kuuluvat ym ym on niin kallista, että niitä ei raaski ostaa, mutta annas olla, kun tulee autoista puhe, niin ei olla köyhiä eikä kipeitä tai kun pitää  omaa harrastustaan kustantaa. 

Minä kustannan koko perheen ruuat, juomat, matkat, vaatteet , pesuaineet ym ym,  siis koko elämän koska miehen mielestä ne on kalliita ja ilmisesti myös turhia.

Ikinä ei kannat ottaa ukkoa, joka ei edes ekatreffeihin ole valmis panostamaan kuin 2.90e.

Vierailija
1832/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö halvemmalla saisi maksulliselta, kuin että näille gold diggereille tarjoilee aterioita kahviloissa ja siltikään ei saa?

Treffeillä ei käydä seksin takia. Vaan siksi että voi tutustua henkilöön. 

Vierailija
1833/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa opiskelijan kustannuksella ostatetut 15€:n syömiset on törkeää käytöstä.

Siinä ei ole ihmisellä mitään käytöstapoja varsinkin jos maksaja ottaa itse vain kahvin. 

Vierailija
1834/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näinhän nainen teki. Tilasi yhden asian sen kahvin lisäksi.

Vierailija
1835/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa että daami vetää jotain kallista paninia. Kyllä jonkun pienen leivonnaisen saa 3-4 eurolla. Täytyy olla tajua että aluksi ottaa hieman halvempaa sorttia. Daami ei vaikuta fiksulta, varsinkin jos tiesi että mieskin opiskelee.  Toisaalta mieskään ei voi otaksua että vain kahvin tai teen "saa" juoda.

Vierailija
1836/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet. 

Miksi kukaan mies seurustelisi naisen kanssa jos ei ole seksiä luvassa? Jos vain läppää haluaa heittää, niin äijien kesken se on paljon hauskempaa.

Vierailija
1837/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ap vei tytön kahvilaan ja sanoi, että haluaa tarjota. Mistä voi tietää, että saa ottaa vain kahvin ja jotain "pientä" eikä sitä paninia, joka myös on aika pientä . Kahvilassa myydään muutakin, kuin rinkelimunkki ja ihan kaikki ne on ostettavisi sinne laitettu. Mistä voi tietää, että sinulle ja ap:lle se "tarjoan" tarkoittaa vain sitä halvinta?:D

Kannattaako edes sanoa, että haluaa tarjota, jos se sitten tarkoittaa kaljupääkahvia 2,90? Olisko vaan  voinut sanoa, että maksetaan itse, niin saa kunpikin ostaa mitä haluaa. 

Tyttö ei luultavasti edes juonut kahvia, niin kuin nykyään moni ei juo (omistakaan nuorista ei kukaan) . Olisiko pitäny vain kiltisti ottaa se kahvi ja sitten pyöritellä siinä lusikkaa, kun juodakaan ei olisi voinut?

AP olis edes voinut etukäteen ottaa selvää, juoko tyttö kahvia ja jos kaakao oli jo kukkarolle liian kallista, jättää kokonaan sanomatta, että tarjoaa. AP halusi vain päteä ja olla muka fiksu, vaikka rahkeet ei riitä. Kannattaa vain olla rehellinen alausta asti, niin selviää pettymyksittä.

Onneksi pihejä naisia on tämäkin ketju täynnä, jotka kiltisti ja nöyrästi juo kaljupääkahvit, kun mies sen heille ritarillisesti tarjoaa ja ovat siitä hyvin kiitollisia, joten eiköhän ap kantensa/vertaisensa löydä. 

Jätetään ne enemmän rahaa ja elämän nautintoja(esin kaakaota ja paniineja) käyttävät ihmiset sitten taas pariutumaan keskenään. 

Vierailija
1838/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soot nii nuori vielä. Naiset kerkee viedä sun rahat monta kertaa vielä...

Vierailija
1839/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet. 

Miksi kukaan mies seurustelisi naisen kanssa jos ei ole seksiä luvassa? Jos vain läppää haluaa heittää, niin äijien kesken se on paljon hauskempaa.

UUU, miten ois, kannattaisiko kokeilla jos se seksikin olisi niiden äijien kanssa hauskempaa;) Kannattaisko kokeilla. Olisit koko ajan seurassa missä saa heittää rentoa läppää ja panna takaläppään, jee siinäpä sinulle ihana elämä.

Vierailija
1840/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli nälkä ja tarvi syötävää, sitten jos toinen siinä nimenomaan sanoo tarjoavansa, niin tuntuu sekin hieman kyseenalaiselta miestä kohtaan alkaa kysellä, mitä voi tilata. 🤔