Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2670)
En jaksa kaikkia sivuja kahlata läpi, joten voi olla että joku on jo tämän maininnut.
Ehkäpä tapauksen osapuolilla on eri tavat, toisen tapoihin kuuluu juoda pelkkä kahvi ja toinen on tottunut myös kastamiseen. Esim. jos minun tuttavapiirissäni mennään jonkun kanssa kahvilaan "kahville", tuskin koskaan pelkkää kahvia juodaan vaan kyllä siinä nautiskellaan jotain rinnalla, joskus jopa suolaista että makeaa, riippuen aika paljon siitä millainen päivä on ollut ja mitä kellonaikaa eletään. Ikinä ei ole tullut maksamisesta ongelmaa, jos itse olen kutsunut, viimeistään tiskillä toiselle selväksi että ei pelkällä juomalla tarvi pärjätä. Jos toinen on kutsunut, on aktiivisesti kysellyt tahdonko kahvin oheen muuta.
Treffijännitys voi myös olla ihan mahdollista, vuosia sitten lähipiirissä sattui tapaus jossa stressaavaan tapahtumaan menossa olevalle ystävälle puolituttu lupasi tarjota juotavaa ja henkistä tukea, ystäväni hätäpäissään otti kaikkein suurimman kupillisen kahvia vaikka ei juonut muulloin kahvia ollenkaan. Se ei juuri sen hetkistä tilannetta parantanut 🙄
Molemmilla lienee ollut kahvihetkestä omanlaisensa etukäteisoletus, kahvikutsun esittäjän täytyy tulevaisuudessa olla tarkempi sen suhteen mitä kutsu sisältää.
Mulla on niin kauan kun olen viimeksi treffeillä käynyt, ainakaan romanttista taka-ajatusta sisältävillä, että olen varmasti huono sanomaan mitä tollasen kaksvitosen miehen tulisi kahvitteluilta odottaa. Itse ainakin tarjouduin aina maksamaan tuon ikäisenä, ja joskus kun olin itseäni hieman vanhemman naisen kanssa, joka ikänsä puolesta oli edennyt urallaan jo paremmille palkoille halusi maksaa, tuntui se minusta vähän vaivaannuttavalta. En siis missään nimessä voisi siivestää naisen kustannuksella, enkä toki haluaisi, että nainen siivestää minunkaan kustannuksella, mutta joo, viidentoista euron kahvitreffit pystyy vielä maksamaan. Ainakin itse lähtisin siitä ajatuksesta, että jos löytää noilta treffeillä sattumalta aivan upean ihmisen, niin aika edullinen sijoitus loppuelämäksi. Se, että nainen kieltäytyy kunniasta, ja haluaa maksaa itse, on yleensä ollut minulle merkki siitä, että nainen ei halua lähettää mitään signaaleja, eli antaa ymmärtää, että nämä treffit on tässä eikä mitään sen enempää ole tiedossa.
En ole super perinteisten mallien kannattaja, mutta se, että mies maksaa ravintolassa, tulee minulle aivan luonnostaan. Nykyään olisi varaa käydä enemmänkin treffeillä, ja tarjota nuorille naisille, mutta eipä ole ollut kysyntää. Aivan toinen keskustelu sitten jos samaa sukupuolta olevat tai muun sukupuoliset treffailee, että kuka maksaa, mutta mulle tämä ei ole ollut koskaan ongelma. Itselleni tulisi, jos olisin nainen, ainakin vähän säälin sekaisia ajatuksia, jos nuori mies alkaa ensitreffeillä jo euroja laskemaan.
Sellaiset naiset, jotka julkisesti ylpeilee sillä, että en koskaan maksa treffeillä mitään, ja jopa laskee säästäneensä satasia, kiertäisin kuitenkin kaukaa. Voi olla tahdikas, vaikka hieman hyötyykin siitä, että on nainen ja kenties ulkonäkönsä puolesta sellainen, jolle miehet herkästi drinkkejä baarissa tilaileekin.
Vierailija kirjoitti:
Johohan tuo ap on selvinnyt traumastaan..? Ja ennen muuta, johonhan se on rahoissaan, kun ei viime vuonna meinannut selvitä vajaan 15 euron ostoksesta, vaan piti tänne tulla semmoista hintaa päivittelemään. 😂
Onkohan nyt jengi käynyt superkaakaoilla? Ovatkin aika kallista hupia, mitä vähän katselin kun kävin kaupoilla.. äkkiä15€ maksaa superkaakao ja iso panini.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla että on liian erilaiset näkemykset rahankäytöstä ja mitä hän mieheltä haluaa. Tuolla hinnalla muuten söisi jo hyvin lounasbuffetissa ja joisi samaan hintaan kahvit jälkiruoaksi.
Miksi noi makeat/suolaiset kastettavat muuten on niin kamalan kalliita? Laajat buffetit saa samaan hintaan ja siihen sisältyy kahvia niin paljon kun haluaa.
Kannattaa unohtaa ne naiset, jos ottaa noin koville. Tuollainen summa on odotettavissa, jos sitoutuu kahvilassa tarjoamaan. Ei alle 12 euron ole mitään irronnut enää vuosiin. Kuvittelet naisten olevan ihme ajatustenlukijoita ja tilaavan vain kahvin, jos mies tarjoaa. Aika harva menee juomaan kahvilaan pelkkää kahvia.
Ap pohtii edelleen kahdem vaiheilla paninin hintaa. Nainen on unohtanut koskaan olleensa treffeillä opiskelijapojun kanssa.
Vanha trolli-aloitus. Taasko panini?
Eikö siellä ollut myynnissä edes kermatuulihattuja, tai kakkusiivuja?
Vierailija kirjoitti:
Naiselta puuttuu tilannetaju. Jos toinen maksaa, niin silloin ei todella tilata listan kalleimpia tuotteita. Älykäs nainen olisi tilannut kahvin myös ja kysynyt, että jaetaanko jälkiruoka yhdessä. Nainen on tyhmä kuin saapas.
Toisaalta harva haluaa jakaa vieraan ihmisen kanssa paninin. Mieluummin juon pelkän kahvin kun syön ja sotken vuorotellen paninia vieraan miehen kanssa.
Suolasella ruoalla on suolanen hinta😄