Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Olen kaunis nuori nainen. Jos menisin jokaisen Tinder-matchin kanssa treffeille, joutuisin käymään joka päivä useilla treffeillä. Ei riitä aika, energia, mielenkiinto eikä raha. Karsin kovalla kädellä ehdokkaita, ja kyllä, jos mies haluaa maksaa, se on hänelle plussaa. Miehet eivät saa treffejä yhtä helposti kuin naiset, joten heidän pitää kilpailla.
En aio pyydellä tätä anteeksi, koska naisena joudun ottamaan takkiin niin monessa muussa asiassa: saan huonompaa palkkaa, joudun panostamaan ulkonäkööni paljon enemmän sekä ajallisesti että rahallisesti kuin miehet (joka on yksi syy, miksi saan niitä deittejä helposti, vinkujamiehet huom., kokeilkaapa joskus), oloni on turvattomampi (tähän menee myös rahaa, kun joutuu esim. ottamaan taksin kävelyn sijaan ja ostamaan turvasuihkeita yms.) ja jokainen deitti on aina mahdollisuus joutua väkivallan uhriksi.
Yleensä miehet eivät muutenkaan panosta deitteihin kuten minä, laittautumisen lisäksi pidän yllä keskustelua ja ikävän usein miehet yrittävät käyttää minua terapeuttina.
En vaadi miestä maksamaan, tienaan itsekin rahaa, mutta kyllä se parantaa hänen mahdollisuuksiaan. Minä vaivaudun kuitenkin sinne paikalle tulemaan ja viihdyttämään miestä, jota useimmiten en edes välitä tavata uudelleen enkä saa tapaamisesta itse yhtään mitään.
Mielestäni kohteliampaa on olla sitten tarjoamatta ollenkaan, kuin alkaa ehdollisesti tarjoamaan kaikista halvin asian ravinotolassa. Se, että haluat tarjota ainoastaan kaikista halvimman asian antaa sellaisen kuvan sinusta, että et arvosta sitä toista ja että haluat määrätä mitä hän saa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
No itse olisi kysynyt sinulta, että voidaanko ottaa myös joku pieni syötävä. Musta panini ei ole sellainen pieni. Pasteija tai karjalanpiirakka olisi. Minusta vähän junttimaista käytöstä.
Niin tai pitäiskö viedä omat eväät ja syödä niitä sitten salaa, kun kahvilassa ei saa syödä omia eväitä ehkä?
Aika naurettavaa nillitystä, että karjalanpiirakka olisi ollut sopiva otettava, mutta ei panini.
Kannattaako menää edes sinne kahvilaan, jos ei ole rahaa. Säästää nekin 2.90e johonkin tärkeämpään ja vie treffikaverin vakka vaan kävelylle, niin on kaikista selvintä, eikä tarvitse myöhemmin märistä, että meni 14e yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää unohtuvan, että nämä molemmat olivat opiskelijoita.
Silloin on hyvä lähteä oletuksesta, että opiskelijabudjetilla mennään.
Vatsaa ei täytejä toisen rahoilla kahvilassa.
Jotkut opiskelijat käyvät töissä.
Niin ja joillakin on rikkaat vanhemmat, jotka antaa paljon kk-rahaa ja maksaa laskuja. Tämmöisiä ei vaan ole kovin kohteliasta tai edes reilua alkaa spekuloimaan, vaan ajatella huomaavaisesti, että näin opiskeluvaiheessa en oleta toisen makselevan itselleni panineita kun näemmä itse kokee, että kahvi riittää.
Lisäksi kyllä mä ihan arvostin ja tykkäsin niistä opiskeluaikojen luontevista ja reiluista tapaamisista, ei tosiaankaan sönkätty mitään herrasmies maksaa ja miehen kuuluu maksaa ja perinteetkin velvoittaa, vaan tapailtiin, vaikka ei niin kauheasti ra
Edelleen, KUKAAN ei sanokkaan, että miehen pitää automaattisesti maksaa, MUTTA ap HALUSI tarjota.
Onko nyt sitten niin, että enää koskaan kukaan mies ei saa tarjota mitään kenellekään naiselle, vaikka näin sanoisi, koska ei kuitenkaan oikeasti halua sitten tarjota?? (Nainen toki saa tarjota, sehän on tasa-arvoa. )
Voistaisko kuitenkin ajatella, että se kuka OIKEASTI haluaa jollekin jotakin tarjota, saa sen edelleen tehdä ja ne jotka vaan feikkaa, että haluavat tarjota, eivät enää vaivaudu esittämään, että tarjoavat. Tai ainakin reilusti sanovat, että se on PELKKÄ kahvi. Joku voi muuten typeryyksissään luulla, että pulla kuuluu myös.
Siis miksi joku haluaa tarjota kahvilassa ja sitten selviää, että hän maksaakin vain 2.90e asti? Eikö vaan voisi olla kokonaan tarjoamatta?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun kantsii ihan kokonaan unohtaa tuollainen naisen ulkonäön miettiminen, koska kuten huomasit itsekin niin ei se oikein lohduta vaikka toinen olisi kuinka nätti jos hänen luonteensa on ilkeä ja itsekäs saati että teidän ajatusmaailmat ja tavat ei oikein kohtaa mitenkään. Nythän heti huomasit, ettei teidän rahankäyttötapanne ole samanlaiset ja olisit tykännyt kyttyrää siitäkin että nainen törsäisi tuolla tavoin omia rahojaankin kahvilassa.
Keskity jatkossa löytämään sellainen nainen jonka kanssa ajatus- ja arvomaailmat kohtaa riittävän samalla tavalla. Että on suht samankaltaiset elämäntavat, koska jos toinen tykkää kahviloista niin hän taatusti haluaa niissä käydä jatkossakin ja mitä ilmeisimmin kustantaa tämän sinun rahoillasi. Ja toisaalta vaikka ei kustantaisikaan niin ei se pitkään jaksa katsella sitäkään, että otat aina sen taviskahvin etkä ole innostunut niistä sämpylöistä, bowleista ja salaateista jne tai et yli
Ja ex-tytteli uuden poikaystävänsä kanssa saa ostaa ihan rauhassa kaakaota ja paninia, pelkäämättä, että hän päätyy sellaisen takia enää koskaan vauvapalstan otsikoksi.
"En vaadi miestä maksamaan, tienaan itsekin rahaa, mutta kyllä se parantaa hänen mahdollisuuksiaan. Minä vaivaudun kuitenkin sinne paikalle tulemaan ja viihdyttämään miestä, jota useimmiten en edes välitä tavata uudelleen enkä saa tapaamisesta itse yhtään mitään. "
Tää on jotain itselleni käsittämätöntä. Juuri sen vuoksi, että olen kaunis nainen, joka saa helposti deittejä, en todellakaan jaksa tai viitsi lähteä jonkun edes mahdollisesti epäkiinnostavan tyypin kanssa minnekään, en siis vaivaudu paikalle vain sen vuoksi, että saisin deitin. Mitä ihmeen järkeä tässä on?
Ei mun tarvitse ketään yksin viihdyttää tai terapioida, jos lähden deitille, oletan todellakin, että saan siitä tapaamisesta jotain irti ja että MYÖS mua viihdytetään ja että mä viihdyn. Se on se vähimmäisodotus.
Eikä mun kanssa kukaan kyllä millään tarjoamisella voi parantaa mahdollisuuksiaan, mitenkään. Jos ei mahdollisuuksia ole niin ei ne siitä parane tai muutu, että mulle jotain ravintolassa tai kahvilassa tarjoaa. Miten ihmeessä, tuleeko miehestä hauskempi, fiksumpi jne. sillä perusteella, että tarjosi mulle ruokaa ja juomaa?
Ja itsestään selvää on, että uusien ihmisten kanssa tapaamisessa molemmat maksaa omansa, sillä eihän meillä ole mitään sidettä keskenämme, millä perusteella mies maksaisi mun pihvin ja punkun. Enkä mäkään maksa hänen.
Vierailija kirjoitti:
"En vaadi miestä maksamaan, tienaan itsekin rahaa, mutta kyllä se parantaa hänen mahdollisuuksiaan. Minä vaivaudun kuitenkin sinne paikalle tulemaan ja viihdyttämään miestä, jota useimmiten en edes välitä tavata uudelleen enkä saa tapaamisesta itse yhtään mitään. "
Tää on jotain itselleni käsittämätöntä. Juuri sen vuoksi, että olen kaunis nainen, joka saa helposti deittejä, en todellakaan jaksa tai viitsi lähteä jonkun edes mahdollisesti epäkiinnostavan tyypin kanssa minnekään, en siis vaivaudu paikalle vain sen vuoksi, että saisin deitin. Mitä ihmeen järkeä tässä on?
Ei mun tarvitse ketään yksin viihdyttää tai terapioida, jos lähden deitille, oletan todellakin, että saan siitä tapaamisesta jotain irti ja että MYÖS mua viihdytetään ja että mä viihdyn. Se on se vähimmäisodotus.
Eikä mun kanssa kukaan kyllä millään tarjoamisella voi parantaa mahdollisuuksiaan, mitenkään. Jos ei mahdollisuuksia ole ni
Hah hah, sä et tosiaan tajua ja hukkaat kauneutesi. Jotkut kauniit ja myös jotkut "kauniit" naiset tosiaankin kuvittelee, että miehet on heille jotain velkaa ihan vaan siitä ilosta, että saavat istua samassa pöydässä näiden ihanuuksien kanssa. Tai että heidän paikalle saapumisestaan jo pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tuosta aloituksen naisesta kyllä vahvasti mieleen eräs tapailunaiseni aikoinaan. Hän tykkäsi käydä säännöllisesti kahviloissa ja ulkona syömässä. Oli sosionomi ja käynyt vuosia töissä, mutta ei omistanut mitään. Osti 500 euron televisionkin osamaksulla ja silloin sille tulee hintaa yli 800 euroa. Mitä hiton järkeä? En ole mielestäni mikään pihi, mutta en nähnyt tuon naisen kanssa lopulta mitään tulevaisuutta, sillä sellaisena taloudellisena kivirekenä henkilön näin.
Aikamoinen tulkinta yksistä kahveista. Seuraavaksi varmaan kerrot, että naiset yleensä aina...
Vierailija kirjoitti:
Olen kaunis nuori nainen. Jos menisin jokaisen Tinder-matchin kanssa treffeille, joutuisin käymään joka päivä useilla treffeillä. Ei riitä aika, energia, mielenkiinto eikä raha. Karsin kovalla kädellä ehdokkaita, ja kyllä, jos mies haluaa maksaa, se on hänelle plussaa. Miehet eivät saa treffejä yhtä helposti kuin naiset, joten heidän pitää kilpailla.
En aio pyydellä tätä anteeksi, koska naisena joudun ottamaan takkiin niin monessa muussa asiassa: saan huonompaa palkkaa, joudun panostamaan ulkonäkööni paljon enemmän sekä ajallisesti että rahallisesti kuin miehet (joka on yksi syy, miksi saan niitä deittejä helposti, vinkujamiehet huom., kokeilkaapa joskus), oloni on turvattomampi (tähän menee myös rahaa, kun joutuu esim. ottamaan taksin kävelyn sijaan ja ostamaan turvasuihkeita yms.) ja jokainen deitti on aina mahdollisuus joutua väkivallan uhriksi.
Yleensä miehet eivät muutenkaan panosta
Tästä on pakko olla samaa mieltä. Ja totta on sekin, että varman keskivertonainen panostaa treffeihin ihan erilailla, kuin miehet. Ja naiselle on tosiaan aina riski mennä tapaamaan ennestään tuntematonta miestä.
Olisit sanonut hänelle ostohetkellä että on limit.
Ois totuus paljastunut hänellekin heti.
Vierailija kirjoitti:
Eikä mun kanssa kukaan kyllä millään tarjoamisella voi parantaa mahdollisuuksiaan, mitenkään. Jos ei mahdollisuuksia ole ni
Mutta auttaa vähän, jos tiedät , että sait edes sen limun ilmaiseksi, ettei tarvinnut sentään tylsästä seurasta maksaa senkään vertaa. ja voihan olla, että sillä mielellä oli ihan mukavaa ja hän nautti koko rahan edestä, että sai olla kauniin naisen seurassa.
Ei se ainakaan huononna miehen mahiksia saada nainen kiinnostumaan, jos mies jo muutenkin on kiinnostava ja vielä ymmärtää hyvinen tapojen päälle.
Mitäpä tuota enempää miettimään. Ette ole hyvä match toisillenne.
Kulutustottumuksenne ovat liian erilaiset. Jos opiskelija laittaa huolettomasti 15€ kahvilaeväisiin, niin minulla tulee ainakin mieleen, että miten hoituu hänen muut raha-asiansa. Onko paljon velkaa, pysyykö raha kädessä.
Toisekseen, jos käytti tilannetta vain hyväkseen ottaakseen mahdollisimman kallista kun kerran saa, niin hän on ahne ja häikäilemätön. Ehkä ei välitä miten käyttäytyy eikä häntä kiinnosta tuleeko seuraavia treffejä.
Jos hän oli taas tilannetajuton, niin ei sekään minusta ole hyvä asia. Jos on kuin norsu posliinikaupassa eikä huomaa mitä ympärillä tapahtuu eikä ole tilanneherkkä jja muita kohtaan hienotunteinen niin en sellaistakaan seurustelukumppania haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mun kanssa kukaan kyllä millään tarjoamisella voi parantaa mahdollis
Jotkut kauniit ja myös jotkut "kauniit" naiset tosiaankin kuvittelee, että miehet on heille jotain velkaa ihan vaan siitä ilosta, että saavat istua samassa pöydässä näiden ihanuuksien kanssa. Tai että heidän paikalle saapumisestaan jo pitäisi maksaa.
Se kuvittelu johtuu siitä, että varsin monen rikkaankin miehen pitää juuri näin tehdä. Moni kroisos on niin karsea, ettei kukaan kaunis nainen muuten vain sellaisten kanssa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis maksaako Suomessa nykyään täytetty sämpylä kahvilassa 12€? Ei oo kyllä järjen hiventä enää tuossa touhussa.
Just ostin viime viikolla täällä toisessa EU maassa ison täytetyn sämpylän kun olin reissun päällä, maksoikohan 1,7€.
Suomessa on kallista pitää ravintolaa,kahvilaa tms
- vuokra kaupungin keskustassa on järkyttävä
- materiaalikustannukset
-verot
-palkat
Siellä " ulkomailla, euroopassa" ne tarjoilijat eivät saa kuin minimipalkan, ja tippinä tulee se muu palkka. Muistathan tilata, vai olitko röyhkeä ja ahne ja itsekäs ja jätit maksamatta.
Mua kiinnostaa lähinnä se, pitikö panini lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuota enempää miettimään. Ette ole hyvä match toisillenne.
Kulutustottumuksenne ovat liian erilaiset. Jos opiskelija laittaa huolettomasti 15€ kahvilaeväisiin, niin minulla tulee ainakin mieleen, että miten hoituu hänen muut raha-asiansa. Onko paljon velkaa, pysyykö raha kädessä.
Toisekseen, jos käytti tilannetta vain hyväkseen ottaakseen mahdollisimman kallista kun kerran saa, niin hän on ahne ja häikäilemätön. Ehkä ei välitä miten käyttäytyy eikä häntä kiinnosta tuleeko seuraavia treffejä.
Jos hän oli taas tilannetajuton, niin ei sekään minusta ole hyvä asia. Jos on kuin norsu posliinikaupassa eikä huomaa mitä ympärillä tapahtuu eikä ole tilanneherkkä jja muita kohtaan hienotunteinen niin en sellaistakaan seurustelukumppania haluaisi.
Kyllä tässä keississä oli nyt se naisosapuoli ihan normaalikäyttäytyjä, josta toinen osapuoli nosti oman mokansa takia kauhean haloon, vieläpä julkisesti netissä. Mitähän tuo toinen osallinen sanoisi, jos tietäisi, että hänen vaivasita 15 euron kahvilakäyntiään puidaan täällä...?!
Ei voi kuin toivoa, ettei ko. neitonen koskaan enää treffaa tätä ihmistä, koska sellaisiakin poikaystäviä kyllä on, jotka katsovat luvallisiksi kaikki kahvilamenun tuotteet, mitä listalla vain lukee ja tarjolla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää unohtuvan, että nämä molemmat olivat opiskelijoita.
Silloin on hyvä lähteä oletuksesta, että opiskelijabudjetilla mennään.
Vatsaa ei täytejä toisen rahoilla kahvilassa.
Kyllä täytetään, jos kerran toinen kutsuu kahvilaan ja tarjoutuu vieläpä maksamaan.
Ap ei asettanut mitään rajaa sille kutsulleen ja rahankäytölle. Hän vain oletti, että tyttis varmaankin haluaa jotain halpaa sumppia rasvaisella alemunkilla, ja kun sitten menikin - hui kauhistus sentään! - liki 15 euroa, niin johan alkoi poru ja kaikki olikin tytön vikaa.
Kahvila ei ole mikään vatsan täyttö paikka. Jos joku tarjoaa kahvit kahvilassa, niin se ei tarkoita, että voi vetää päivän sapuskat toisen piikkiin kahvilan herkuilla.
Itse en ottaisi edes halvinta pullaa vitriinistä, jos tarjoaja itse menisi pelkällä kahvilla.
Vierailija kirjoitti:
Kahvila ei ole mikään vatsan täyttö paikka. Jos joku tarjoaa kahvit kahvilassa, niin se ei tarkoita, että voi vetää päivän sapuskat toisen piikkiin kahvilan herkuilla.
Itse en ottaisi edes halvinta pullaa vitriinistä, jos tarjoaja itse menisi pelkällä kahvilla.
Patongit, riisipiirakat, voileivät yms. ovat koristeena kahvilassa?
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa lähinnä se, pitikö panini lämmittää.
Se kuuluu syödä lämpimänä.
Ap, sun kantsii ihan kokonaan unohtaa tuollainen naisen ulkonäön miettiminen, koska kuten huomasit itsekin niin ei se oikein lohduta vaikka toinen olisi kuinka nätti jos hänen luonteensa on ilkeä ja itsekäs saati että teidän ajatusmaailmat ja tavat ei oikein kohtaa mitenkään. Nythän heti huomasit, ettei teidän rahankäyttötapanne ole samanlaiset ja olisit tykännyt kyttyrää siitäkin että nainen törsäisi tuolla tavoin omia rahojaankin kahvilassa.
Keskity jatkossa löytämään sellainen nainen jonka kanssa ajatus- ja arvomaailmat kohtaa riittävän samalla tavalla. Että on suht samankaltaiset elämäntavat, koska jos toinen tykkää kahviloista niin hän taatusti haluaa niissä käydä jatkossakin ja mitä ilmeisimmin kustantaa tämän sinun rahoillasi. Ja toisaalta vaikka ei kustantaisikaan niin ei se pitkään jaksa katsella sitäkään, että otat aina sen taviskahvin etkä ole innostunut niistä sämpylöistä, bowleista ja salaateista jne tai et ylipäätään jaksa tuollaisia juttuja.
Ihan turha hankkia elämäänsä ongelmia ja hankaluutta itselle vääränlaisen ihmisen muodossa vaikka hän olisikin ihan kaunis.