Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Siis mitä niin ihmeellistä "herkkua" teidän kahviloissanne on? Siis että jos pitäisi olla kaikille aivan ilmiselvää että ei niitä kahviloden "herkkuja" ole tarkoitus syödä.
Asun Helsingissä ja täällä ainakin kahviloiden "herkut" on ihan tavallisia juttuja joita todellakin on tapana kahvilassa syödä. Ja hintakin on sellainen että niitä on jopa opiskelijoiden varaa silloin tällöin syödä sosiaalisissa tilanteissa, kuten esim. treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvila ei ole mikään vatsan täyttö paikka. Jos joku tarjoaa kahvit kahvilassa, niin se ei tarkoita, että voi vetää päivän sapuskat toisen piikkiin kahvilan herkuilla.
Itse en ottaisi edes halvinta pullaa vitriinistä, jos tarjoaja itse menisi pelkällä kahvilla.
Patongit, riisipiirakat, voileivät yms. ovat koristeena kahvilassa?
Eihän ne nyt mitään ruokaa ole vaan höttöä.
Vierailija kirjoitti:
No ap, sovitko toista tapaamista? Jos nainen oli mukava ja löytyi yhteisiä puheenaiheita niin et kai tuohon raha-asiaan juuttunut?
Seuraavat treffit vaikka ulkoilun merkeissä niin ei käy kukkarolle. Jos suhde etenee niin tarjoatte vuorotellen.
Älä nyt herrantähden usuta tuota miestä tyttöraukan perään. Eiköhän tuolle neitoselle löydy arvoistaan seuraa. En ikinä huolisi miestä, joka on märissyt vauvapalstalla 15e perään, vaikka kuinka opiskelija onkin. Tapoja voi olla opiskelijallakin, eikä tuollainen käytös ole eduksi kenellekään. Ikävä olisi naisena myöhemmin kuulla, että mies on pahoittanut mielensä, kun en ymmärtänyt , että mies oli panostanut treffeihin 2,90e enkä ollut tätä ymmärtänyt, vaan menin ja otin paninin ja kaakaon :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää unohtuvan, että nämä molemmat olivat opiskelijoita.
Silloin on hyvä lähteä oletuksesta, että opiskelijabudjetilla mennään.
Vatsaa ei täytejä toisen rahoilla kahvilassa.
Kyllä täytetään, jos kerran toinen kutsuu kahvilaan ja tarjoutuu vieläpä maksamaan.
Ap ei asettanut mitään rajaa sille kutsulleen ja rahankäytölle. Hän vain oletti, että tyttis varmaankin haluaa jotain halpaa sumppia rasvaisella alemunkilla, ja kun sitten menikin - hui kauhistus sentään! - liki 15 euroa, niin johan alkoi poru ja kaikki olikin tytön vikaa.
Kahvila ei ole mikään vatsan täyttö paikka. Jos joku tarjoaa kahvit kahvilassa, niin se ei tarkoita, että voi vetää päivän sapuskat toisen piikkiin kahvilan herkuilla.
Itse en ottai
Minkä lain mukaan kahvilassa ei täytetä vatsaa? Ei minkään, vaan Suomessa on se yleisasenne, ettei saa valita tiskillä kuin moccamasterista vanhaa kahvia ja tarjousmunkkia, vaikka tarjolla on jos jonkinlaista herkkua, joita toiset ovat ajan kanssa ja kauhealla vaivalla valmistaneet myyntiin. 😂
On kyllä ihmisillä aivan liikaa löysää rahaa jos tuollaiset hinnat on normaalit, ja on varaa niitä maksella.
Ennen maksoi kahvi ja sämpylä max. 5 €.
Jospa nainen sanoikin haluavansa kaakaon ja sitten sinulta panon, ja myyjä kuuli, että panini? Ja nainen ei sitten kehdannut enää korjata myyjää.
Paninin puputtajista tulee plösöjä, joten vaikka nyt nuorena olisi ihan kaunis niin ei ole kuule pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua kanssa näitä naisia, joille on todella vaikeaa tarjoutua itse maksamaan, jos mieli tekee enemmän jotain selvästi kalliimpaa kuin mitä mies on ostamassa.
Ihan siitä riippumatta, että mies on sanonut tarjoavansa. Mikä ihmeen volina tämä on, muuut kuuuun seee luuupaaas!
Jos minä sanon, että tarjoan sulle kahvit, tarkoitan kahvit. En sitä tätä tota siitä tiskiltä. Ihan riippumatta siitä, kenen kanssa olen liikenteessä. Jos haluan tarjota enemmän, sanon, että ota siitä tiskiltä, minä maksan. Ja näin oletan toistenkin tekevät, eli kahvit todellakin on vain kahvit.
Toisaalta olenkin ollut 30+ naimisissa ilman riitoja rahasta.
Jos sanot tarjoavasi kahvit, niin kuinka monta kahvia se sisältää?
Santsikupillisen, jos sen
*Häh. Sanoinhan, että voin tarjota myös muuta kuin kahvia, esimerkiksi sen, mitä toinen haluaa tiskiltä ottaa. Voin siis sanoa, että valitse tiskistä, mä maksan. Ja usein sanonkin. Mutta en mä silloin edes ystävien kanssa oleta, että he alkavat tilailla paninit kun sanon tarjoavani kahvit.*
-
Siis siinä vaiheessa kun kutsut kahville ajatuksesi on, että siellä kahvilassa otetaan vain kahvia, ja erikseen pitää jo etukäteen mainita, jos otetaan muutakin - kutsu siis muodossa ``mennään kahville ja munkille / leivokselle / younameit``? En kyllä ole tällaiseen käytäntöön missään törmännyt, vaan yleensä kahville meno = mennään kahvilaan ja otetaan kahvit tai jotain muuta juotavaa + jotain siihen kahvin/ juoman kylkeen.
- - -
*Enkä ennen kaikkea itse kuvittele, että mulle on tilailtu syötävät, kun kerrotaan, että tarjotaan kahvit.*
-
Mä puolestani ihan oletusasetuksilla varaudun tarjoamaan sen normaalin satsin eli kahvin + jonkin syötävän, jos jonkun kutsun kahville, ja näin on kyllä kaikki muutkin tuntemani asian ajatelleet.
- - -
*Mitä sä sitten kuvittelet, kun kaveri sanoo, että poikkea kahville, kuvittelet siellä olevan seitsemät sortit tarjoamisia ja närkästyt, jos onkin vain kahvit ja joku keksipaketti kaivettu kaapista?*
- - -
Ikinä ei oo kukaan kutsunut kahville niin, että tarjolla olisi ollut pelkkää kahvia. Aina on ollut jotain muutakin tarjolla. Joka kerta en tosin kahvia enempää kaipaa, mutta tarjolla on aina ollut, mikäli asioikseen on kahville kutsuttu.
Ja samoin itselläni, kutsuvieraille on aina tarjolla haukattavaakin. Ei välttämättä seitsemää sorttia, mutta yleensä nyt kuitenkin muutakin kuin jotain halpiskeksejä paketti.
Eri asia sitten jos joku kutsumatta poikkeaa, silloin ei välttämättä ole muuta tarjota kuin voileipää, kun en mikään kovin innokas makean syöjä ole eikä näin ollen aina ole pullaa varastossa. Mutta aina jotain muutakin kuin paljasta kahvia, hyvänen aika.
Kyllä minusta kahvila on nimenomaan syömistä/välipalaa varten. En ole niin kofeiiniriippuvainen, että pitäisi mennä pelkät sumpit kumoamaan. Mahakin tulee moisesta kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytetään, jos kerran toinen kutsuu kahvilaan ja tarjoutuu vieläpä maksamaan.
Ap ei asettanut mitään rajaa sille kutsulleen ja rahankäytölle. Hän vain oletti, että tyttis varmaankin haluaa jotain halpaa sumppia rasvaisella alemunkilla, ja kun sitten menikin - hui kauhistus sentään! - liki 15 euroa, niin johan alkoi poru ja kaikki olikin tytön vikaa.
Itse en ottai
No mutta sinäpä olet sopiva pari ap:lle . Yritä saada yhteystiedot ja ei kun yhteisille treffeille juomaan kaljupääkahveja :D
Ja kumpikin tietenkin maksaa omansa.
"että voi vetää päivän sapuskat(=paninin) toisen piikkiin":D
Ps itse olisin kysynyt työltä, että jäikö vielä nälkä ja olisistko halunnut vielä jotakin muuta?
Kaikille naisille tiedoksi- saitoja ja pihejä miehiä kannatta välttää. Ei sen vuoksi, ettetkö itsekin voisi maksaa ostoksesi, vaan tuo luonne on ikävä heillä usein muutoinkin
"No en mä lähde nauttimaan kalliista tai halvoista ruuista miehen kanssa, joka ei kiinnosta mua tippaakaan. MIksi lähtisin, ai senkö vuoksi, että hän keksi pyytää?
Menettekö te tosiaan treffeille siinä ajatuksessa, että no eipä väliä, ei kovin kiinnostava mies, mutta jos se tarjoaa?"
Minä voisin miehenä mennä kahvilaan, jos joku varakas normaalipainoinen nainen tarjoisi vaikka ei kovin paljon nainen ensinäkemältään kiinnostaisi. Itse en käy muuten koskaan kahvilla tai baarissa, koska taklaan inflaatiota sillä tavalla. Ei paljon puristele, jos kahviloiden tai tuoppien hinnat nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ottai
No kyllähän on. Just sen takia sinne aika moni menee, että pitää saada jotakin VATSANTÄYTETTÄ. Harva pelkkää kahvia tai teetä lipittää, vaan melkein aina ostetaan muutakin. Erikseen sitten ne Nesteen ukkoköörit jotka viettää aikaa yhden kahvikupin voimalla kahvilassa koko päivän aikaa kuluttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ottaisi edes halvinta pullaa vitriinistä, jos tarjoaja itse menisi pelkällä kahvilla.
Kahvila on vatsantäyttöpaikka ja herkuttelupaikka aivan siinä missä muutkin paikat missä ruokaa myydään, etenkin jos sinne mennään vaikka työpäivän päätteeksi eikä olla edes ehditty käydä syömässä mitään muuta. Kahvila on myös huomattavasti edullisempikin kuin vertaa, että menisi kunnon ravintolaan syömään. Eihän tuota paninia edes voi verrata kunnon ravintola-ateriaan, enemmän sellainen suolainen hiukopala, joka syödään paremman puutteessa. Ja kyllä kahvilassa ilmeisesti aika moni muukin syö niitä leivonnaisia ja suolaisia, koska miksi edes pitäisi valikoimassa kannattomia tuotteita, joita ei kukaan osta. Jos kaikki tilaisivat vain kahvin, niin silloin siellä ei myytäisi muuta kuin kahvia.
Onneksi voin itse sinkkunaisena syödä ja juoda ihan mitä lystättää kahvilan listalta. Myös vatsani täyteen, jos niin haluan.
Ja kun menen kahvilatreffeille jonkun miehen pyynnöstä, niin se näkyy olevankin oikein mainio pikatesti siitä, mitä mieltä se deittini mahtaa oikeasti olla rahankäytöstä ja minusta.
Kahvila = juodaan kuuma juoma ja mahdollisesti joku pulla tms. yksinkertainen lisuke oheen. Ei siellä mitään aterioita syödä
Ravintola = syödään oikeaa ruokaa, eli täytetään vatsa
Ap kuulostaa fiksulta nuorelta mieheltä, joka hallitsee rahankäytön eikä käytä rahaa turhuuksiin. Ja kalliit kahvilatuotteet todellakin ovat turhuuksia silloin kun rahaa on vähän käytettävissä (=opiskelija).
Ap:n kannattaakin etsiä samanlaista fiksua ja rahankäytöltään järkevää kumppania. Säästyy jatkossa monelta murheelta kun ajatukset ja arvot kohtaavat.
Tuhlarit ja hyväksikäyttäjät voi jättää muiden riesoiksi.
Miksi nainen alun perin lähti treffeille? Katsoakseen että mitäs sitä saisi syödäkseen?
Ei kai sitä nyt parin tunnin kahvilareissussa vielä nälkään ehdi nääntyä. Eli pelkkä juoma olisi ollut riittävä.
Ja olen nainen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5420753/mies-lupasi-tarjota-treffeilla-…