Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Huh heijaa, AP pyytää kauniin naisen ensitreffeille ja on ajatellut käyttää tähän rahaa huimat 2,90e . Onko enää todellistakaan.
Sitten nainen kehtaakin ostaa kaakaon ja paniinin ja ap on pyöryä kauhusta.
Reteesti tarjotaan, mutta ei sitten kumminkaan........
Vierailija kirjoitti:
Hei camoon nyt kaikki , kaikki tuota ap kahviseuraa haukkuvat! AP itse sanoo, että halusi miehenä maksaa ja LUULI, että nainenkin haluaa vain kahvia. Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, sanoo jo vanha sananlaskukin.
Kuka voisi kuvitella, että kun mies pyytää ulos kahvilaan ensitreffeille , hän on butjetoinut siihen 2,90e ?
Itse en pyytäisi ketään tuolla butjetilla ulos, mielummin sanoisin, että maksetaan molemmat omamme, kun ei nyt satu pätikkää olemaan. Olisi vain saatanut käydä ap:n luonnon päälle ja nyt sitten pitää treffikaveria täällä mollata :D Piti esittää rahamiestä ja nyt sitten itkettää, kun menikin melkein 15e :D
Suomen taantuma on näemmä jo alkanut vaikuttaa niin, että joillakin deittailiu kaatuu siihen, kun neiti tilaa kaakaon ja paninin pojan laskuun. Tämä ei tiedä kyllä hyvää hallituksen perhepolitiikalle, jossa piti syntyvyys saada nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vauvoja nämä 'miehet' , reteesti tarjotaan mutta sitten 14€ 70 c onkin ihan liikaa :D
Saahan sillä jo monta kaljaa, joita voi vetää kavereittensa kanssa illanistujaisissa. Koska kysymys on selvästikin siitä, mihin tai kehen ap sen summan meni laittamaan. Jos olisi mennyt kaveri-iltaan, olisko harmittanut...? En usko.
Laivalta saa 24-packin olutta tarjouksesta. AP:ta lienee eniten harmittavan se, että nainen hyväksikäytti APn avokätisyyttä ja hyväuskoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kannataisiko miettiä, viekö jonkun kahvilaan, jos budjetti suurimmaillan on 2,5e? Itse en kyllä riskiä ottaisi, joten en veisi.
Tuo on kyllä hyvä pointti. Kun se on mielestäni ihan yleinen tapa, että kun mennään kahvilaan, niin yleensä juoman lisäksi otetaan jotain pikkusuolaista tai -makeaa. Ja yleensä kahvilassa otetaan jotain muuta kuin tavallista suodatinkahvia, esim. Chilikaakao, cappuccino, , suklaakahvi jne
No ap, sovitko toista tapaamista? Jos nainen oli mukava ja löytyi yhteisiä puheenaiheita niin et kai tuohon raha-asiaan juuttunut?
Seuraavat treffit vaikka ulkoilun merkeissä niin ei käy kukkarolle. Jos suhde etenee niin tarjoatte vuorotellen.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat maksavat itse, varsinkin jos ottaa paljon kalliimman annoksen kuin toinen. Naisen olisi pitänyt sanoa, että haluaa maksaa itse, jos kerran tahtoo ahmia kallista paninia. En ymmärrä tuota naista, kuinka edes kehtaa ottaa noin paljon kalliimman annoksen, kun toinen tarjoutuu maksamaan. Ahne, röyhkeä ja vailla mitään käytöstapoja. Vaihtoon vaan koko muija.
Mieshän tässä nuija on, kun on varannut ensitrefeille kauniin naisen kanssa, josta on ilmeisen kiinnostuntu, rahaa peräti 2,90e. Ja luvannut maksaa, mutta ei ilmeisesti "muistanut" (=kehdannut)sanoa, että on valmis maksamaan vain kahvikupillisen.
Olisi ap siihen tiskille mennessän nostanut kaksi kuppia tarjottimelle kaatanut niihin kahvia, ehkä siinä kohtaa kysynyt, että ottaako toinen teetä vai kahvia ja maksanut ne kassalla.
Ei pidä esittää rahamiestä, jos ei sellainen ole. Epärehellisyys kostautuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähtee treffeille ja haluaa tarjota,ajatus on kai tarjota myös kiva hetki toiselle. Kaikki ei juo kahvia. Eli jos meinaat tarjota tuntemattomalle,et voi vaatia hänen juovan myös kahvia,kuten sinä, jos hän ei sitä muutenkaan juo. Tuo olis kannattanut miettiä etukäteen,ennenkuin lähtee tarjoamaan tai sit mainita ,et valita listalta muutamasta ap:n valitsemasta vaihtoehdosta juomaksi😄
Suomessa oletetaan, että haluat samaa kuin muutkin eli korkeintaan ne halvimmat munkkikahvit abc:llä.
Sopisi kyllä käydä niissä kahviloissa seuraavaksi ihan yksin ja katsoa, ettei niitä muitakaan syötäviä sinne tiskille näen vuoksi ole leivottu ja esille laitettu, vaan ihmiset peräti ostavatkin niitä.
Mutta Ap antaa deitistään sen kuvan kuin tyttö olisi joku ihmeotus, jollaista ei ole Maa-planeetan kahviloissa ennen nähty. 🛸👽
Ilmainen neuvo ap: ota reissumiespaketti ja murukahvia seuraaville treffeille(jos niitätulee...)
,jos naiselle tulee nälkä/jano. Vesimaksunkin varmaan perit niin muista sanoa millon on sähkön hintapiikki kun treffinaisesi pyytää vedenkeitintä siihen murukahviin jos hän sen lämpimänä haluaa.
Oot melkoinen saalis ap
Oman makunsa ja arvonsa tunteva nuori nainen tilasi sen, mitä kuuluikin, eli oman makunsa mukaisen kaakaon ja paninin. 👍 Niin sitä pitää.
Kaakao + panini kahveilla?
Kuulostaa pullakalta deitiltä.
Jos on sovittu, että mennään kahville, sinne ei mennä tyhjin vatsoin täyttämään mahaa kahvilan kalleimmilla ja täyttävimmillä tarjoomuksilla. Vaikka itse maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lähtee treffeille ja haluaa tarjota,ajatus on kai tarjota myös kiva hetki toiselle. Kaikki ei juo kahvia. Eli jos meinaat tarjota tuntemattomalle,et voi vaatia hänen juovan myös kahvia,kuten sinä, jos hän ei sitä muutenkaan juo. Tuo olis kannattanut miettiä etukäteen,ennenkuin lähtee tarjoamaan tai sit mainita ,et valita listalta muutamasta ap:n valitsemasta vaihtoehdosta juomaksi😄
Suomessa oletetaan, että haluat samaa kuin muutkin eli korkeintaan ne halvimmat munkkikahvit abc:llä.
Sopisi kyllä käydä niissä kahviloissa seuraavaksi ihan yksin ja katsoa, ettei niitä muitakaan syötäviä sinne tiskille näen vuoksi ole leivottu ja esille laitettu, vaan ihmiset peräti ostavatkin niitä.
Mutta Ap antaa deitistään sen kuvan kuin tyttö olisi joku ihmeotus, jollaista ei ole Maa-planeetan kahviloissa ennen nähty. 🛸👽
Niinpä😄
"Miksi naisella olisi velvollisuus maksaa, kun joku mies häneen haluaa tutustua?? Eihän se naisen asia ole tuhlata rahojaan jakaiseen mieheen joka keksii hänet ulos pyytää. Varsinkin jos mies on selvästi sanonut, että hän haluaa tarjota. Ei pidä luvata sellaista mitä ei pysty pitämään."
Siis mikä juttu tää on? Lähdetkö sä kahville jokaisen kanssa, joka haluaa suhun tutustua ja lupaa tarjota? Etkö itse ole lainkaan kiinnostunut miehestä ja halua häneen tutustua, menet vaan lampaana kahville, kun mies keksi ulos pyytää?
Kyllä mä oletan, että treffeille mennessä molemmilla on kiinnostus toiseen tutustua. Sen lisäksi en ajattele, että mä voin heittää käytöstavat romukoppaan ja ostella miehen piikkiin kalliita kahvilasyömisiä, sillä perusteella, että olen tullut paikalle.
Mutta jos toisaalta mies ei tosiaan kiinnosta yhtään niin tajuan, että miehen maksamat tarjoilut on tärkeässä osassa.
Kiva ilta on treffit kahvilassa maksimi 2,90€/hlö (sis.kitkerä kahvi,muuta ei saa) mies tarjoo...no ei oo tarkoitus kettuilla🦊
Nainen ei tehnyt mitään väärää. Sinä sanoit että tarjoat ja oletit ihan omiasi mitään kysymättä. Kuinka vaikeaa on vaikka sanoa että tarjoan sinulle juoman/kahvin? Ei siitä kukaan ota nokkiinsa, mutta tuo jälkeenpäin ulina 15 eurosta on todella säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sovittu, että mennään kahville, sinne ei mennä tyhjin vatsoin täyttämään mahaa kahvilan kalleimmilla ja täyttävimmillä tarjoomuksilla. Vaikka itse maksaisi.
Jos kerran viikossa syö kaakaon ja paninin, niin sillä ei ole mitään merkitystä painoon, jos muulloin syö terveellisesti ja liikkuu. Kahvilaan mennään nimenomaan yleensä nauttimaan jotain herkullista; sehän on niiden kahviloiden tarkoitus. Vie deittisi terveysravintolaan, jos on tärkeää, että hän popsii treffeilläkin ituja.
Omasta kokemuksestani puhuttaessa kahvittelusta kavereiden kanssa, niin kyllä se likimain aina tarkoittaa myös jotain makeaa tai suolaista purtavaa lisäksi. On vain tapana sanoa, että mennäänkö kahville, ja se sisältää ne tuotteet, jotka kuuluvat kahvilan valikoimaan. Ei tarvitse erikseen määritellä, että hei tavataanko huomenna americanolle, kivennäisvedelle ja mustikkamuffinille.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi naisella olisi velvollisuus maksaa, kun joku mies häneen haluaa tutustua?? Eihän se naisen asia ole tuhlata rahojaan jakaiseen mieheen joka keksii hänet ulos pyytää. Varsinkin jos mies on selvästi sanonut, että hän haluaa tarjota. Ei pidä luvata sellaista mitä ei pysty pitämään."
Siis mikä juttu tää on? Lähdetkö sä kahville jokaisen kanssa, joka haluaa suhun tutustua ja lupaa tarjota? Etkö itse ole lainkaan kiinnostunut miehestä ja halua häneen tutustua, menet vaan lampaana kahville, kun mies keksi ulos pyytää?
Kyllä mä oletan, että treffeille mennessä molemmilla on kiinnostus toiseen tutustua. Sen lisäksi en ajattele, että mä voin heittää käytöstavat romukoppaan ja ostella miehen piikkiin kalliita kahvilasyömisiä, sillä perusteella, että olen tullut paikalle.
Mutta jos toisaalta mies ei tosiaan kiinnosta yhtään niin tajuan, että miehen maksamat tarjoilut on tärkeässä osassa.
Vai kalliita kahvilasyömisiä. 😂 Juuri sitähän täällä on koitettu vääntää rautalangasta, että kysymys on vain kahvilaruoasta, mikä ei ketään kyllä syökse perikatoon.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi naisella olisi velvollisuus maksaa, kun joku mies häneen haluaa tutustua?? Eihän se naisen asia ole tuhlata rahojaan jakaiseen mieheen joka keksii hänet ulos pyytää.
Niinpä, molemmat voivat maksaa omat safkansa, jos molemmat ovat halunneet lähteä treffeille. Olen minäkin saanut Tinderissä paljon treffikutsuj, mutta olen käynyt treffeillä yleensä vain kiinnostavien miesten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Entä jos menee suoraan töistä sinne? Takuulla on nälkä. Sä et voi väittää tuollaista kun et ollut paikalla näkemässä.
Siis maksaako Suomessa nykyään täytetty sämpylä kahvilassa 12€? Ei oo kyllä järjen hiventä enää tuossa touhussa.
Just ostin viime viikolla täällä toisessa EU maassa ison täytetyn sämpylän kun olin reissun päällä, maksoikohan 1,7€.
Jos ei ole valmis tarjoamaan tytölle paninia, ei kannata elätellä toiveita päästä paninolle.