Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus sosionomin työstä

Vierailija
03.01.2024 |

Jos pääsisin aikakoneeseen menisin tapaamaan sitä pölhöä nuorta minääni joka teki 20v sitten järkyttävän virheen lähteä sosiaalialalle ja kertoisin totuuden alasta. Tämä sopii sinulle vain jos olet MASOKISTI 

Joten EI. Älä mene. Pyydän. 

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä joka on myös sosionomi, kauhean raskasta työtä. Etenkin psyykkisesti..

Vierailija
2/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Itse kadun valintaani joka päivä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Palkka on surkea, pomot rääkkää, pian joudut hakemaan terapiaa itse kun et jaksa enää 

Vierailija
4/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nuoret, älkää hakeutuko tänne vaikka sydän sanoisi niin. On eri tapoja auttaa

Vierailija
5/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihminen joka kokee että haluaa auttaa, niin parempi mennä töihin joista maksetaan kunnolla. Sitten voit lahjoittaa rahaa hyvään ja tehdä vapaaehtoistyötä. Paljon parempi vaihtoehto kuin mennä itse alalle. 

Vierailija
6/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut sosionomi 10 v ja joudun käymään nykyään terapiassa koska työpaikkakiusaaminen oli alalla niin rankkaa 

Vierailija
7/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia työtehtäviä teette ja minkälaisissa työpaikoissa olette töissä te jotka ette ole tyytyväisiä työhönne?

Vierailija
8/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kadun valintaani mutta päädyin päiväkodin puolelle töihin. Siellä viihdyin pitkään mutta onhan se puuduttavaa työtä. Todella huonoja on työyhteisöt sosiaalialalla ainakin sen vähän perusteella mitä niitä on itse nähnyt.

Vierailija
9/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus vaihdat alaa. Yhtä tyhmä sinä kyllä taidat edelleen olla kuin silloin 20 vuotta sitten. 

Vierailija
10/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän monenlaisia on sosionomien työnkuvat. Hyvinvointialueilla työskentelevillä on edessä kovat ajat, kun rahoitusta kiristetään ja palveluita teetetään enemmän oman henkilökunnan voimin. Kun siis aiemmin ostettiin yksityisiltä palveluntuottajilta. 

Vierailija
11/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastensuojelun avohuollon puolella.

Pomo on todella haastava. 

Tämä oli duuni mistä saan tuntipalkallisena parhaiten liksaa mut en tiiä onko sen arvoista kun ei koskaan tiedä koska esimies taas flippaa ja haukkuu maanrakoon ja jättää todella pahan olon. Joudun käymään mielenterveyspalveluissa tämän takia.

Aloittaja on oikeassa en olisi ikinä tullut alalle jos olisin tiennyt 

Vierailija
12/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt millaiset ihmiset oikein opiskelevat sosionomin tutkinnon. Jos jostain syystä tuollaista schaibaa haluaa työkseen tehdä, niin miksei suoraan sosiaalityöntekijäksi? Palkkakin on paljon parempi.

Vierailija
13/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt millaiset ihmiset oikein opiskelevat sosionomin tutkinnon. Jos jostain syystä tuollaista schaibaa haluaa työkseen tehdä, niin miksei suoraan sosiaalityöntekijäksi? Palkkakin on paljon parempi.

Koulussa väitetään että saat tehdä samaa duunia. Eli valehdellaan päin näköä 

Vierailija
14/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikäs se totuus on? Kerros nyt kaikille

Vierailija
15/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus vaihdat alaa. Yhtä tyhmä sinä kyllä taidat edelleen olla kuin silloin 20 vuotta sitten. 

Jos olet 45v niin ei ole helpointa vaihtaa alaa.

Mut sulla tuo empatia ei taida olla vahvinta alaa muutenkaan joten ehkä turhaan selitän. Kuulostat juuri samanlaiselta kuin mun esimiehet... 

16/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sosionomikoulutukseen on tosi vaikeaa päästä, eikös sinne pääse joku 10% hakijoista?

Vierailija
17/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kyllä menee ns. suoraan sosiaalityöntekijäksi, sosionomikoulutukseen on paljon helpompi päästä kuin sosiaalityöntekijän kandiohjelmaan ja antaa kuitenkin saman kelpoisuuden suorittaa maisterin tutkinnon sosiaalityössä. Toki haussa pitää päästä sisään mutta kilpailua paljon vähemmän.

Vierailija
18/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut sosionomi 10 v ja joudun käymään nykyään terapiassa koska työpaikkakiusaaminen oli alalla niin rankkaa 

Minäkin jouduin alalla kiustatuksi. Heti vasta valmistuttuani. Nyt olen työttömänä ja kärsin jatkuvista paniikkikohtauksista.

Vierailija
19/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kuitenkin sosionomikoulutukseen on tosi vaikeaa päästä, eikös sinne pääse joku 10% hakijoista?

Joo mun keskiarvo oli peruskoulussa 8.0 ja lukiossa kirjoitin lähinnä B:n paperit ettei pidä paikkaansa että vaadittais mitään erityistä. Lähinnä että nuoleskelet niitä opeja jotka tekee haastattelut. Sehän tekee 10 pistettä eli järkyttävän paljon koko kokeesta noin prosentuaalisesti 

Vierailija
20/107 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huippusuosittu ala ja vaikeampi päästä opiskelemaan kuin useimpiin yliopistoihin.

Kuinkakohan moni hakiessa ymmärtää että työ on lähinnä lähihoitajan työtä vastaavaa ja palkkakin samaa tasoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi