Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan hyvätuloinen ja kannatan verotuksen kiristämistä

Vierailija
03.01.2024 |

Jotta saataisiin toimivat palvelut ja riittävä sosiaaliturva. En voisi ajatella muutenkaan. Muita?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen pienituloinen ja kannatan sosiaaliturvan leikkauksia 

Vierailija
2/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kuulun alempaan keksiluokkaan ja en kannata verojen kiristämistä koska nyt jo verottaja vie liikaa. Kannatan verojen keventämistä koska haluan että ostovoimani olisi parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HP, ap.

Vierailija
4/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ökyrikkaat aina jeesutelevat, miten minulla kyllä on rahaa ja voin luopua siitä. Mikä estää antamasta sitä rahaa köyhille tai vaikka Hurstille?

Tai luultavammin aloittaja on persauksinen rölli.

Vierailija
5/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, ja kannatan veronalennuksia. Olisi syy tehdä töitä.

Vierailija
6/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paremmat tulot on niin sitä helpommin niitä veroja kykenee maksamaan. Joku hyvätuloinen 4000e/kk tienaava kykenee maksamaan veroja paljon enemmän kuin pienituloinen 2500e/kk tienaava koska pienituloisen tuloista menee jo iso osa asumiseen ja autoon.

Vierailija
7/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pitää palvelut ennallaan ja lisäisin veroja.

Vierailija
8/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma vaan on se että (jo alkujaan liian pientä) sosiaaliturvaa leikataan silti koko ajan. Koska jokin lakipykälä tai systeemi ei muutu. Se leikkausmekanismi ja minimekanismi pitäisi saada irti. Ettei ole kiristyksen alla aina ne samat onnettomat ihmiset. Eli jokin on vielä syvemmällä ja jonkun pitää kaivaa ne tiedot ylös.

Vierailija
9/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukavasti toimeen ja kannatan myös verotuksen kiristymistä. Myös ruokavero, makeusvero, alkoholi- ja tupakkavero ja bensavero voidaan hyvinkin korottaa. 

saataisiin maahan paremmin toimivat palvelut ja Suomen velkaa maksettua. 

Vierailija
10/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä paremmat tulot on niin sitä helpommin niitä veroja kykenee maksamaan. Joku hyvätuloinen 4000e/kk tienaava kykenee maksamaan veroja paljon enemmän kuin pienituloinen 2500e/kk tienaava koska pienituloisen tuloista menee jo iso osa asumiseen ja autoon.

no se hyvätuloinen 4000e/kk maksaa sen 1000e kuussa veroihin, palj, onko olisi sun mielestä vielä varaa ottaa pois? 1500e, 2000e? Tuppaa taas unohtumaan, että palkan myötä nousee myös vastuu..

Vierailija
11/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa minulta vietäisiin sossutuet. Pitäisi lopettaa tämä ryyppääminen ja makoilu.

Vierailija
12/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hyvätuloinen ja voisin varsin hyvin maksaa enemmänkin veroja, mutta olen vaiti. En kyllä kehtaa katsoa kiusattuja silmiin ja äänestin Kokoomusta.

Vierailija
13/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen ja kannatan tuloverotuksen progressiivista alentamista siten että kaikki maksavat enemmän. Ehtona tälle on se, että julkisen sektorin kuluja alennetaan siten että olemme VEROYLIJÄÄMÄISIÄ KANSANTALOUDELLISESTI.

Vierailija
14/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no se hyvätuloinen 4000e/kk maksaa sen 1000e kuussa veroihin, palj, onko olisi sun mielestä vielä varaa ottaa pois? 1500e, 2000e? Tuppaa taas unohtumaan, että palkan myötä nousee myös vastuu..

Olen tuo kenelle vastasit. Ymmärsit nyt täysin väärin mun viestin. 

Ap kertoi että hän voisi maksaa enemmän veroja ja se on hyvätuloinen, tottakai hyvätulosoiset kykenee maksamaan enemmän veroja koska heillä on parempi palkka.

Minun mielestä suomessa pitäisi olla joku pakollinen vero 5% ja sitten jokainen ihminen saisi itse päättää mihin lahjoittaa rahojaan.

Vierailija
15/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä hyvin pienituloinen ja kanssasi toki samaa mieltä, mutta mua on riivannut viime aikoina miten moni tällä palstalla luulee että ne kuuluisat verot on pelkästään tuloveroa.Eivät ymmärrä arvolisäverosta tuon taivaallista tai siitä miten pienituloisten kulutus kuitenkin menee suoraan sinne valtion verokassaan verrattuna siihen miten jonkun pääomasijoittajan tulot lilluu jossain veroparatiisissa. 

Palstasta on tullut niin polarisoitunut ja myrkyllinen. Terveellisempää on naputtaa pasianssia kun lukea tätä.

Vierailija
16/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pienituloisena kannatan pienempiä tulonsiirtoja. Niitä joutaisi leikata rankalla kädellä. 

Vierailija
17/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ihan hyvätuloinen, ap? Minä olen hyvätuloinen ja maksan mielestäni jo ihan tarpeeksi veroja, kiitos vaan. Verotuloja kertyy meillä jo riittävästi, niitä vain tuhlataan vääriin asioihin. Jos verotus vielä kiristyy, toteutan ulkomaille muuton joka on muutenkin ollut mietinnässä. Mukava olisi kotimaata tukea jatkossakin, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
18/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on ihan hyvätuloinen, ap? Minä olen hyvätuloinen ja maksan mielestäni jo ihan tarpeeksi veroja, kiitos vaan. Verotuloja kertyy meillä jo riittävästi, niitä vain tuhlataan vääriin asioihin. Jos verotus vielä kiristyy, toteutan ulkomaille muuton joka on muutenkin ollut mietinnässä. Mukava olisi kotimaata tukea jatkossakin, mutta rajansa kaikella.

En ole ap mutta varmaan kaikki itse määrittelee eritavalla mikä on hyvätuloinen ja mikä pienituloinen yms, on näihin vissiin jotkut "viralliset" pykälätkin olemassa mihin tuloluokkaan kukakin kuuluu.

Itse ajattelen asian niin että hyvätuloinen ansaitsee kuukaudessa jotain 4000e bruttona ja porvari ansaitsee yli 5000e bruttona kuukaudessa. Pienituloinen ansaitsee alle 3000e ja keskituloinen on 3000-4000 euron tuloilla.

Vierailija
19/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan verojen kiristämistä heti kun täällä osataan elää suu säkkiä myöten. Liian anteliaat tuet pois ja hyvävelivirat pois.

Nyt jos nostetaan veroja niin mikään ei muutu. Ihminen ei viisastu ennen kuin se oppii kantapään kautta. 

Kun laitetaan systeemit ensin kuntoon niin sit siitä veronkiristyksestä riittää velkojen maksuun ja hyvinvointiin.

Vierailija
20/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta. Kannatan verojen kevennyksiä ja tukien leikkauksia.

Antakaa mulle edes asumistukea tai lapsilisää niin sitten voisin kannattaa verojen maksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi