Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus sosionomin työstä

Vierailija
03.01.2024 |

Jos pääsisin aikakoneeseen menisin tapaamaan sitä pölhöä nuorta minääni joka teki 20v sitten järkyttävän virheen lähteä sosiaalialalle ja kertoisin totuuden alasta. Tämä sopii sinulle vain jos olet MASOKISTI 

Joten EI. Älä mene. Pyydän. 

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo aloitus. Sosionomi voi tehdä aika laajaa työnkuvaa toimistotyöstä sosiaalihuollon puolella päiväkotiin tai vaikkapa kehitysvammaisten ryhmäkoteihin ohjaajina. Eikä palkkakaan nyt mikään kovin huono ole, pk-seudulla jotain 2800 e/kk näyttää peruspalkka olevan. Ei työnkuvasta enempääkään makseta, ihan perustellusti. Opiskele uusi ala, jos ei sosiaaliala kiinnosta, sillähän siitä pääsee. 

2800 on täys vitsi!!! Et selkeästi ole itse alalla.Numero pitäis alkaa vähintään kolmosella että sitä kukaan viitsisi tehdä. Mut monet on duuneissaan jumissa ja kaiken lisäksi sossualalta ei haluta ihmisiä pois, koin tämän juuri te-toimistossa, yritetään väkisin pitää alalla kun tiedetään kuinka koko tilanne on hajoomas käsiin, ei haluta auttaa uuteen koulutukseen jne. Ihan suolesta. Ainoa tapa näyttäisi olevan että ma

Kuka estää opiskelemasta?? Ottakaa vastuu itsestänne. Aivan hyvin voin säästää tai tehdä keikkaan opintojen ajan. Ei ole muiden vastuulla maksaa sinulle elatusta opintojen aikana.

Vierailija
42/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tutkinto, jonka suorittaneita yritetään työntää tehtäviin, joihin on täsmäkoulutetut osaajat muista koulutuksista. Ilman osaamista sitten taistelevat näistä paikoista niihin koulutettujen asiantuntijoiden kanssa. Hölmöä hommaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmön hommaa, en suosittele kelleen. Ite oon jo kiin vanha, etten viitsi vaihtaa mihinkään. Palkka on pieni, ihmisten ongelmat suuria. Sekopäitä, mikään ei auta tai muuta niitä, kuten tuolla edellä joku sossu jo kertoikin. 

Teen jotain pientä päivien mittaan. Tosiaan se, ettei voi edes vaikuttaa, on viimeinen niitti työmotivaatiolle. Porukka on aivan päästänsä sekaisin.

T sosiaaliohjaaja, lastensuojelu avohuolto

Vierailija
44/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit tekevät tärkeää työtä mm lastensuojelussa, turvakodeissa, verkkoauttajana, kouluissa jne. Asumisyksiköissä palkka ei ole hyvä, mutta joissain muissa paikoissa voi olla parempi, kuten Kelalla tai Risellä.

Itse olen pian vastavalmistuva sosionomi ja päinvastoin odotan työllistymistä. Sosionomin työkenttä kun on niin laaja.

Vierailija
45/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v. Halusin vaan ammattiin millä on 100% töitä ja koen tulevani ihan hyvin toimeen ihmisten kanssa. Valmistuin kolme vuotta sitten ja pääsin ns hyviin hommiin eli sosiaaliohjaajaksi heti valmistumisen jälkeen ja palkkani on vähän yli 3000€. Työ on ihan ok, meidän tiimi on ihan ok ja ei liian raskasta, mutta ajatus siitä että olen periaatteessa urani huipulla ahdistaa.  Työ on loputonta ja harvoin näkee asiakkaiden kohdalla muutosta parempaan. Ärsyttää kun muut ikäiseni etenevät urallaan ja palkka nousee vuosittain. Luultavasti lähden pian opiskelemaan jotain muuta, varmaankin kaupallista/tietotekniikkaa. 

Vierailija
46/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28v. Halusin vaan ammattiin millä on 100% töitä ja koen tulevani ihan hyvin toimeen ihmisten kanssa. Valmistuin kolme vuotta sitten ja pääsin ns hyviin hommiin eli sosiaaliohjaajaksi heti valmistumisen jälkeen ja palkkani on vähän yli 3000€. Työ on ihan ok, meidän tiimi on ihan ok ja ei liian raskasta, mutta ajatus siitä että olen periaatteessa urani huipulla ahdistaa.  Työ on loputonta ja harvoin näkee asiakkaiden kohdalla muutosta parempaan. Ärsyttää kun muut ikäiseni etenevät urallaan ja palkka nousee vuosittain. Luultavasti lähden pian opiskelemaan jotain muuta, varmaankin kaupallista/tietotekniikkaa. 

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa johonkin,  missä ahkeruus ja hyvä tekeminen palkitaan. 

Mä olin sellainen vielä 30v:nä mutta en tajunnut silloin lähteä muualle.

Tätä samaa sosionomin työtä tahkonnut. Ihan sama,  miten hyvin teet tai et tee, palkka ei tosiaan muutu mihinkään.

Vierailija
47/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli monessa perus amispaskassa saa enemmän? 

Mut eikö siellä ole raskaita töitä?? Siis tosi fyysisesti raskasta? 

Toki henkisellä puolella toi on varmaan hirveetä toi sossuhuttu 

Ihmiset on todella sekaisin nykyisin. Ei niiden ongelmia oikeasti kukaan voi ratkoa, kunhan jotain paikkaillaan ja ollaan tekevinämme sosiaalipuolella jotain. Jaetaan rahaa ja luullaan sen auttavan jotain. Päihteitä ja mielenterveysongelmia työ täynnä. Saa kuulla huutoa, solvausta ja uhkailua. Omasta puolesta etuuksia, tukia ja palveluita voisi karsia rajulla kädellä, vastuuttaa ihmisiä omasta elämästään. Ilmainen ehkäisy kaikille, toivottavasti syntyisi vähemmän lapsia näille sekopäille.

sossu

Täällä kollega täysin samoin ajatuksin ja tuntemuksin.Asiakkaiden tilanteet ovat nykyään pääsääntöisesti sellaisia, että ei kannata tosissaan edes uskotella itselleen jotenkin "auttavansa". Päihdeongelmaisia ja persoonallisuushäiriöisiä asiakkaita, joiden kanssa psykiatria ja päihdepalvelut ovat nostaneet kätensä pystyyn aikoja sitten. Sossussa niin ei vaan voida tehdä, joten yksittäisen työntekijän ei auta kuin koettaa selvitä ja jaksaa jotenkin.

Itse jaan rahaa äärimmäisen niukasti, koska koen sen ihan päättömäksi. Mutta osa kollegoista vaan myöntää käytännössä kaiken mitä asiakkaat keksivät hakea. Eivät kai jaksa kuunnella sitä haukkumista, uhkailua, nimittelyä jne. Helpoimmalla tässä kyllä pääsisikin, jos vaan kirjoittelisi myönteisiä päätöksiä ja maksusitoumuksia. Taidan olla vaan masokisti, kun yritän taistella sitä vastaan. Ei tunnu pomojakaan kiinnostavan tippaakaan, kuinka paljon julkista rahaa tuhlataan. Huoh. 

Jos korona ei olisi tuonut pysyväksi etätyötä, olisin varmaan jo itse työkyvyttömyyseläkkeellä. Nyt pystyn jotenkin säätelemään jaksamistani ja vointiani, kun voin halutessani tehdä töitä kotona omassa rauhassani ja miellyttävässä ympäristössä. Työpaikalla kauheat sisäilmaongelmat eikä enää edes omia työhuoneita... 

Hieman yli neljä tonnia ei ole kohtuullinen korvaus tästä työstä, ainakaan jos sitä yrittää tehdä edes jotenkin vastuullisesti ja rationaalisesti. 

Vierailija
48/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vielä sekin, että työtilat on kulahtaneita ja homeisia. 

Onneksi tosiaan tuli etätyö. En enää jaksaisi olla toimistolla nyt ainakaan. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on todella sekaisin nykyisin. Ei niiden ongelmia oikeasti kukaan voi ratkoa, kunhan jotain paikkaillaan ja ollaan tekevinämme sosiaalipuolella jotain. Jaetaan rahaa ja luullaan sen auttavan jotain. Päihteitä ja mielenterveysongelmia työ täynnä. Saa kuulla huutoa, solvausta ja uhkailua. Omasta puolesta etuuksia, tukia ja palveluita voisi karsia rajulla kädellä, vastuuttaa ihmisiä omasta elämästään. Ilmainen ehkäisy kaikille, toivottavasti syntyisi vähemmän lapsia näille sekopäille.

sossu

Täällä kollega täysin samoin ajatuksin ja tuntemuksin.Asiakkaiden tilante

Vierailija
49/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on kenellekkin raskasta. Sosionomina tekemäni työtehtävät ovat kevyimpiä työurallani.

Vierailija
50/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt on kenellekkin raskasta. Sosionomina tekemäni työtehtävät ovat kevyimpiä työurallani.

Millä sektorilla olet sosionomin hommissa?

Vierailija
51/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo veikkaan ettei hän ole ole ollut päivääkään oikeissa hommissa. Jotkut rikkaat saavat nimittäin suoraan homman isiltä/äidiltä joka on työpisteen johtaja joten ei ihme ettei ole haastavaa, näitä pappa betalar tyyppejä on kyllä nähty 

Vierailija
52/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo veikkaan ettei hän ole ole ollut päivääkään oikeissa hommissa. Jotkut rikkaat saavat nimittäin suoraan homman isiltä/äidiltä joka on työpisteen johtaja joten ei ihme ettei ole haastavaa, näitä pappa betalar tyyppejä on kyllä nähty 

Jep. Esim Sipoossa jne törmää tähän jatkuvasti. Voin vain kuvitella millaista on jossain paikoissa missä on ruotsinkielinen yhteisö.

Meillä oli harjoittelussa nainen joka sai kaikki edut jne ja kun viimein pääsi töihin heti valmistuttuaan sai parhaan duunipaikan ja tiimin johtajan roolin, kun nostettiin mekkala kävi ilmi että kyseessä on pomon tytär! 

Vierailija
53/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sanon myös että täytyy olla TODELLA kutsumus alalle että tätä jaksaa. Itse en muista kuinka monta kertaa olen itkenyt kun olen viimein päässyt kotiin ja käpertynyt kissan viereen. Tuntuu kuin kaikki voima olisi rutistettu pois ja koko kehoa ja sielua särkee.

Olisiko kellään hyvää ideaa minne hakea muualle? Olen siis fysioterapeutti. Kaikki ideat otetaan vastaan! 

Vierailija
54/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa haluan itsekin kysyä, vaihdoitko töitä ja mihin? Oliko vaikeaa? 

Vierailija
55/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sanon myös että täytyy olla TODELLA kutsumus alalle että tätä jaksaa. Itse en muista kuinka monta kertaa olen itkenyt kun olen viimein päässyt kotiin ja käpertynyt kissan viereen. Tuntuu kuin kaikki voima olisi rutistettu pois ja koko kehoa ja sielua särkee.

Olisiko kellään hyvää ideaa minne hakea muualle? Olen siis fysioterapeutti. Kaikki ideat otetaan vastaan! 

Luulisi, että jos on fysioterapeutiksi opiskellut, niin osaisi itsekin miettiä sopivia vaihtoehtoja...

Vierailija
56/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sossu

haista sinä kettu. Niputat kaikki jotka tarvitsevat apua samaan nippuun ja kohtelet kaikkia samalla tavalla. Olet varmasti 1 ketun luonnehäiriöinen pska.

Vierailija
57/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia työtehtäviä teette ja minkälaisissa työpaikoissa olette töissä te jotka ette ole tyytyväisiä työhönne?

Iltapäiväaskartelukerhon vetäminen. Rankkaa!

Vierailija
58/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sossu

haista sinä kettu. Niputat kaikki jotka tarvitsevat apua samaan nippuun ja k

Siellä on näköjään yksi näistä sekopäistä. Just tuollaisia ne on, haistattelee ja kiroilee eivätkä mitään muuta osaa. Kaikki on aina jonkun tai yhteiskunnan syytä. Kyllä tuommoset tiedetään, liiankin hyvin.

Eri

Vierailija
59/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia työtehtäviä teette ja minkälaisissa työpaikoissa olette töissä te jotka ette ole tyytyväisiä työhönne?

Iltapäiväaskartelukerhon vetäminen ei vaadi edes lähihoitajan tutkintoa. Eli et tiedä lainkaan mistä puhut. Haluaisin viedä sut päiväksi katsomaan mielenterveyskuntoutujien arkea ja niitä ryhmiä joita vedän. Lyön satatuhatta vetoa ettet ole enää sama ihminen kun ilta koittaa. Sieltä tulee niin hirvittävää juttua. Tai toki voit olla täysin kyyninen etkä välitä kuinka esim lapsia r4isk4t44n, mutta veikkaan että se mullistaisi koko pikku maailmasi 

Vierailija
60/107 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdappa neiti muutaman vanhuksen ripulivaippa ja tule sen jälkeen tänne pätemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi