Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisistä jotka eivät laita kapulaa ostoksiensa perään?

Vierailija
30.12.2023 |

Viime aikoina törmännyt tällaiseen, että joku itseäni pahemman näköinen ei laita kapulaa. Sitten he kuikuilevat taakse ett miten reagoin. Ja yksi mummo jopa suuttui, kun en laittanut kapulaa ja kävi repimässä mun laittaman kapulan omien ostosten perästä ja siirsi sen kapulan omien jatkoksi ja kehtasi vielä valittaa, että minun olisi pitänyt laittaa kapula hänen ostostensa jälkeen.. Sitten kerran miesmyyjä ihmetteli minulle,kun ei olllut kapulaa johok totesin, että normaalisti sen laittaa se edellinen asiakas, eihän tämää nössö myyjä uskaltanut miehelle sanoa ja mies katsoi omituisesti minua.

Eilen joku ei minkään näköinen muka tärkeä ihminen jätti laittamatta mutta kuikuili koko ajan minua xD

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa maailmaa ympärilläsi mutta voit muuttaa omaa käytössäsi. Miksi tuhlaat energiaa tuollaiseen? Meitä ihmisiä on erilaisia ja kapulan pois jättäminen ei ole laissa kielletty.

Vierailija
62/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä "sääntö", että ensimmäisen pitäisi laittaa kapula?

Itse olen vain pistänyt kapulan, silloin kun olen nähnyt sille tarvetta. Oli se sitten eteen tai taakse. En ole näin mitättömästä asiasta nähnyt tarpeelliseksi tehdä mitään numeroa.

Se sääntö on syntynyt aivan itsestään siitä, että jollei ostostensa jälkeen kapulaa laita, niin haluaa ilmeisesti maksaa kaikkien muidenkin ostokset. Kassahenkilö vinguttaa niin kauan kun kapula tulee vastaan.

Så man använder även i Finland mentalt handikappade vid kassorna. I andra länder packar de varorna och får inte handskas med pengar, bortsett från egen dricks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä taas järjellä.

Se takana tuleva laittaa sen kapulan omien ostostensa eteen,ei toisinpäin.

Onko noin yksinkertainen asia vaikea ymmärtää? 

-kassatäti-

Et voi olla kassatäti, jos tosiaan kuvittelet että se takana tuleva ylettyy siihen kapulaan!

Kun edellä oleva laittaa kapulan, voi perässä tuleva alkaa heti laittaa ostoksia hihnalle, eikä odotella, että edellä olevan ostokset ovat viimeistä myöten kulkenut kassan läpi. Nykyään kun monessa kaupassa on vain korkeintaan 2 kapulaa.

Vierailija
64/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrän valkoisella tussilla kuvan kapulasta.

Vierailija
65/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kapuloita hyödynnetä mainostamiseen?

Vierailija
66/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivan kassista puisen peniksen ja laitan siihen tyypin ostosten perään.

Onko sullakin sellainen jossa on sulhasen kuva siellä päässä?

Niitä oli 1800-luvulla.

Vierailija
67/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Den som är intresserad av "kapula" kan väl handskas med en sådan hur den anser det vara bäst? Själv har man inte haft någon dragning till "kapula", så de har alltid fått vara ifred för en.

Senast idag undrade man i den enda kassan som var öppen, varför folk går med på betjäningslösa kassor där kassatanterna övervakar att kunderna utför kassatanternas arbete korrekt. Man har degraderat kunden till kassatant och gjort kassatanterna till kundväktare. Skulle det inte vara klarare om kassatanterna skulle sitta i kassan och jobba i dem?

Ostosten hihnalle nostaminen on ihan tarpeetonta.Kassahenkilö voisi piipata ostokset kärryissä, josta ne voisi nostaa suoraan ostoskassiin vaikka sitä mukaa.Vähentäisi myös kassahenkilön tavaroiden siirtelytyötä.

Meidän Prismassa on käsiskannerit.

Meidän Prismassa on edelleen myös kassahenkilöt ja tuotteet pitää edelleen nostaa hihnalle, jos asioi kassahenkilön kassalla. Euroopassa ip- kassoista luovutaan jo varastelun takia.Meidän S-marketissa alennettuja tuotteita ei voi maksaa ip- kassalla.

Vierailija
68/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään laita. Ei ole mun tehtävä valvoa tuleeko joku mun perään vai ei. Sellaisia en ymmärrä, jotka ei laita eteen kapulaa, kun tulevat jonoon jonkun perään. 

Vierailija
69/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuttaa maailmaa ympärilläsi mutta voit muuttaa omaa käytössäsi. Miksi tuhlaat energiaa tuollaiseen? Meitä ihmisiä on erilaisia ja kapulan pois jättäminen ei ole laissa kielletty.

Näinhän se on. Pitää hyväksyä ihmisten erilaiset toimintatavat. 

Vierailija
70/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti laitan kapulan omien ostoksieni perään merkiksi että omat ostokseni loppuvat siihen.

Vierailija
71/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta. Että voiko ostokset mennä sekaisin vai ei. Kädelläkin voi tehdä katkaisuliikkeen kassahihnalle, jos myyjä ei tajua mikä on kenenkin. Perässä tuleva toki voi laittaa halutessaan, ellei ole kipeänä ja ei halua kurkotella.

Minä teen juuri näin. En halua bakteerien vuoksi koskea kapulaan, joten hihnan liikkuessa kuljen samaan tahtiin tehden katkaisuliikettä oikealla kohdalla.

Vierailija
72/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina kapulan perään. 

Kapula takana tuntuu parhaalta.

Vierailija
73/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita kapulaa, en halua koskea siihen ällötykseen!

Vierailija
74/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne tyypit jotka jää seisomaan siihen kassahihnan alun viereen pitkäksi aikaa ja estää seuraavia asettamasta omia ostoksiaan hihnalle?

😬

Vierailija
75/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien ostosten perään se kapula kuuluisi laittaa, mutta se näkyy olevan ihan sattumanvaraista, kumpi sen laittaa. Joskus se vaan unohtuu.

Kerran kassa sekoitti täysin kahden asiakkaan ostokset sen takia, kun ei ollut kapulaa lainkaan välissä ja meni vääriä ostoksia toiselle.

Jos on pitkä jono ja kiire, kapula helpottaa kaikkien elämää, joten laita se kapula itse, jos ei toinen sitä laita.

Bråttom blir det endast om affären har för få kassor. Är det kundens eller affärens problem? För kunden finns det rätt många affärer att välja mellan. Den man idag frekventerade p.g.a. den var skomakarens granne, får vänta på nästa besök. Den endast hade en kassa öppen plus några gummor som irrade omkring som vakter vid den betjäningslösa kassan.

Man har svårt att se hur en affär har råd med sådant då det finns fyra mataffärer i samma korsning.

Vierailija
76/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tietysti kopauttaa edellä olevaa olkapäähän ja sanoa, että laitatko kapulan, kun minä en siihen täältä muhkean perseesi takaa ylety. 

Suomalaiset eivät vain mielellään esitä mitään pyyntöjä vieraille ihmisille.

Vierailija
77/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään laita. Ei ole mun tehtävä valvoa tuleeko joku mun perään vai ei. Sellaisia en ymmärrä, jotka ei laita eteen kapulaa, kun tulevat jonoon jonkun perään. 

Sun ei tarvitse valvoa sitä kun laitat sen kapulan sinne omien ostostesi perään.

Vierailija
78/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaista arkipäivän kohteliaisuutta ja toisen huomioonottamista, eikä ole siihen:  eivät välitä tai ymmärrä.  Mistä kertonee. 

Vierailija
79/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne tyypit jotka jää seisomaan siihen kassahihnan alun viereen pitkäksi aikaa ja estää seuraavia asettamasta omia ostoksiaan hihnalle?

😬

He ovat ihmiskapuloita. Saa siihen hihnalle sopivan välin. Toimii hyvin, etenkin kärsimättömiin rynniviin mullikoihin.

Vierailija
80/124 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍾

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä