Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
181/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut sekä naisvaltaisella ja miesvaltaisella alalla ja molemmissa omat ongelmansa. Näkisittepä miten julmia miehet osaa olla, ja se julmuus on ihan toisenlaista kun naisten selän takana mutisemiset.

Itse olen kiinnostunut monesta "miesten" jutusta ja sen takia miesten kanssa löytyy helpommin enemmän puheenaihetta, mutta ei sen kummempaa ole kuin naisten kanssa jos sattuu nainen jonka kiinnostuksen kohteet ovat samoja kuin itsellä. Sellaisesta äkkiä muodostuu se harha että tulen paremmin toimeen miesten kanssa, vaikka fakta on se että tulen toimeen ihmisten kanssa joiden kiinnostuksen kohteet ovat samankaltaisia, toimeen tulemisella tarkoitan että yhteistä puheenaihetta löytyy helpommin.

Samoin kun se että työpaikoilla miesten keskuudessa minua on kohdeltu hyvin, mikä luo sen harhan että miesten kanssa on helpompaa. Toisaalta sitten

En sano tätä pahalla, mutta on uskomatonta miten naiset on saatu uskomaan että heitä kohdellaan miesvaltaisella työpaikalla hyvin, kun miehet puhuvat heille törkeyksiä ja kommentoivat naisen ulkonäköä.

Vierailija
182/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisessa työssä on helppoa tasan niin kauan kun jaksaa suodattaa "huumoria". Ja "huumoriksi" sitten lasketaan ihan kaikki kiusaamismuodot, ahdistelusta töiden sabotointiin jne, jne, jne. Miesporukassa sitä ainoaa naista pidetään "hyvänä jätkänä" niin kauan kun se nainen pitää suunsa kiinni eli on kiltti ja mukava ja se tarkoittaa miehille että siltä naiselta on pienikin mahdollisuus saada p****a. 

Sitä kun ei enää jaksa niin alkaa savustus ulos.

Sorry tämä kyyninen näkökulma mutta koettu on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tarkemmin alkaa miettimään, niin jokainen on varmasti jollain tavoin tällainen pick me girl. Inhoan pastellinsävyjä, rakkauskirjallisuus on lällyä yms. Lista on loputon. Maailmassa on vain totuttu väheksymään kaikkia naisille tyypillisiä asioita. 

Joo, varmaan lähes kaikki naiset ovat jossain vaiheessa tuollaisia. Itse suhtauduin teininä juuri samoin kuin sinä. En edes lukenut naisten kirjoittamia kirjoja, kun ne ovat vähempiarvoisia.

Nuoret omaksuvat yhteiskunnan asenteet kritiikittömästi. Siksi onkin tärkeää että tuolle asenteelle on nimi ja siitä puhutaan. Se auttaa tunnistamaan ilmiön.

Nykyään luen muuten lähes pelkästään naisten kirjoittamia kirjoja.

Yhtä lailla tämän päivän yhteiskunnan ilmiöt ja asenteet ohjaavat nuoria toimimaan tietyll

Naiset valitsevat naisten kirjoittamia kirjoja siksi että ne eivät pursua naisvihaa, kuten usein on miesten kirjoissa.

En katso enää miesten ohjaamia leffojakaan, koska niissä ei juuri ole naisia ja ne vähät naishahmot eivät juuri tee muuta kuin ovat seksikkäitä ja välillä kirkuvat.

Vierailija
184/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrota noista homehtuneista stereotypioistasi. Ymmärrän kiusaamistrauman, mutta et voi leimata koko sukupuolta sen takia. Olen itsekin tuollaiseen sinun naiskäsitykseesi verrattuna erittäin kaukana naisesta. En tunne naiseuttani, en juoruile, en ole kiinnostunut sisustuksesta, olen miesvaltaisella alalla, mutta se ei tee minusta vähempää tai enempää naista. Minulla on ihania naisia ystävinä, eivätkä hekään ole tuollaisia käveleviä mean girl -stereotypioita. Harva on.

Vierailija
185/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekin että monella on käsitys että vain naisten keskuudessa esiintyy sitä että Keski-ikäiset naiset nokkivat nuorempia naisia työpaikoilla julmasti kateuden vuoksi.

Näkisittepä miesvaltaisella alalla kun parikymppinen menee sinne viiskymppisten miesten sekaan. Siinä haukutaan päin naamaa tissiposkeksi, jätetään yksin, ei neuvota koska pojalle pitää antaa opetuksia oikeasta elämästä, haukutaan ulkomuoto ja homotellaan ja jatkuvasti naureskellaan ja vähätellään poikaa nuoren iän vuoksi.

Ei siis yhtään sen kivempaa ja reilumpaa ole miesten keskuudessa.

Joten yhtä kaikki, samanlaisia ihmisiä pohjimmiltaan ollaan sukupuolesta riippumatta. 

Mutta vain toinen sukupuoli saa tuomion.

Vierailija
186/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan tämäkin muuttui? Ennen vanhaan oltiin ystäviä kaikki ja erilaisuus oli vahvuus. Erilaisuus antaa jokaiselle tilaa olla oma itsensä porukassa. Tuliko tämäkin malli teinileffoista, joissa yksi on "johtaja" ja muiden on seurattava perässä? Ennen vanhaan KEHUTTIIN niitä kavereiden ominaisuuksia, joita muilla ei ollut, eli jokaista vuorollaan. Jos tarvittiin jotain, niin aina joku tyttöporukka ilmoitti, että me voidaan/osataan, koska Marja sitä ja tätä.

Vierailija
187/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisessa työssä on helppoa tasan niin kauan kun jaksaa suodattaa "huumoria". Ja "huumoriksi" sitten lasketaan ihan kaikki kiusaamismuodot, ahdistelusta töiden sabotointiin jne, jne, jne. Miesporukassa sitä ainoaa naista pidetään "hyvänä jätkänä" niin kauan kun se nainen pitää suunsa kiinni eli on kiltti ja mukava ja se tarkoittaa miehille että siltä naiselta on pienikin mahdollisuus saada p****a. 

Sitä kun ei enää jaksa niin alkaa savustus ulos.

Sorry tämä kyyninen näkökulma mutta koettu on. 

Näinhän se alistaminen toimii.

Ihmistä kiusataan, halvennetaan ja mitätöidään monin tavoin, yritetään murskata ihmisen itsetunto ja kyky puolustautua. Alistaminen kuitataan huumoriksi. Jos kohde hyväksyy alistamisen, tulee palkinto. Esimerkiksi kehut siitä miten nainen ei ole tiukkapipo fem akko. Sitten alistamista jatketaan. Ja kohde melkein itkee kiitollisuudesta aina kun tulee se palkinto.

Vierailija
188/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkahan tämäkin muuttui? Ennen vanhaan oltiin ystäviä kaikki ja erilaisuus oli vahvuus. Erilaisuus antaa jokaiselle tilaa olla oma itsensä porukassa. Tuliko tämäkin malli teinileffoista, joissa yksi on "johtaja" ja muiden on seurattava perässä? Ennen vanhaan KEHUTTIIN niitä kavereiden ominaisuuksia, joita muilla ei ollut, eli jokaista vuorollaan. Jos tarvittiin jotain, niin aina joku tyttöporukka ilmoitti, että me voidaan/osataan, koska Marja sitä ja tätä.

Milloin oli tämä legendaarinen Ennen Vanhaan? Koska ainakin olen kuullut kaiken ikäisten miesten ja naisten vähättelevän naisia niin kauan kuin muistan, eli vuosikymmeniä. 

Vierailija
189/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä muuta tuo halventava pick me girl-nimittely on kuin näiden naisten haukkumista toisten naisten osalta? "

Niin sinun mielestäsi kiusaajalle ei saa sanoa, ettei saa kiusata? Onko se haukkumista jos nostaa kiusaamisen esille? "Pick me girl" on termi naisille jotka haukkuvat muita naisia. Se, että muut huomaavat ja tuomitsevat tämän, ei ole haukkumista. Se, että väität niin on kiusaajille tyypillistä uhriutumista jos heidän toimintaansa puututaan.

Vielä: Pick me girl -ilmiössä ei ole kyse erilaisuudesta. Kyse on päinvastoin tasapäistämisestä mitä pmg harrastaa tuomitessaan kaikki muut naiset keskenään samanlaisiksi ja nostaessaan itsensä tästä joukosta erilliseksi. Hän ei itse hyväksy eikä näe erilaisuutta ympärillään, vaan näkee muut omien oletustensa pohjalta massana, samalla kun itse on erillinen ja yksilöllinen.

Vierailija
190/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat on heti uliuliuliuliuliuli, kun pitääkin kuulla totuuksia, eikä syytetäkään miehiä, kuten uli-akkojen mielestä pitäisi.

Vierailija
191/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta

Vierailija
192/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä muuta tuo halventava pick me girl-nimittely on kuin näiden naisten haukkumista toisten naisten osalta? "

Niin sinun mielestäsi kiusaajalle ei saa sanoa, ettei saa kiusata? Onko se haukkumista jos nostaa kiusaamisen esille? "Pick me girl" on termi naisille jotka haukkuvat muita naisia. Se, että muut huomaavat ja tuomitsevat tämän, ei ole haukkumista. Se, että väität niin on kiusaajille tyypillistä uhriutumista jos heidän toimintaansa puututaan.

Vielä: Pick me girl -ilmiössä ei ole kyse erilaisuudesta. Kyse on päinvastoin tasapäistämisestä mitä pmg harrastaa tuomitessaan kaikki muut naiset keskenään samanlaisiksi ja nostaessaan itsensä tästä joukosta erilliseksi. Hän ei itse hyväksy eikä näe erilaisuutta ympärillään, vaan näkee muut omien oletustensa pohjalta massana, samalla kun itse on erillinen ja yksilöllinen.

Itse näen tuon enemmän ilmiön nimenä, koska kyse on niin laajalle levinneestä toimintamallista. Eli kyse ei ole yksittäisistä ihmisistä varsinaisesti. Vaikka on toki hyvä että moni nainen on havahtunut kyseenalaistamaan omaansa ja muiden käytöstä.

Vierailija
193/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mean girlit keksineet taas uuden tavan kiusata.

Vierailija
194/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille. 

En koe ylemmyydentuntoa, pelkään ja olen ihmisarka enemminkin. Johtuu mun kokemuksista, jos luit aloituksen. AP

Et sinä ole ihmisarka, et ole ujo etkä herätä myötätuntoa noilla väitteilläsi. Olet ihan suomeksi sanottuna naisvihaaja.

Oikeasti ujot ihmiset eivät hyökkää muiden kimppuun kuten sinä teet.

Vierailija
195/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pick me girl-huutelijat haluavat naisen yhteen ainoaan kapeaan lokeroon. Jos et mahdu tähän, olet virheellinen. Onpa todella yhteishenkeä nostattavaa. 

Jos päiväkodissa lapsi haukkuu kaikkia muita lapsia, onko se lokeroivaa jos muut sanovat tälle lapselle että ei ole hyvää käytöstä korostaa itseään haukkumalla muita? Yritetäänkö lapsi tällöin laittaa kapeaan lokeroon johon hän ei mahdu? Onko hän virheellinen jos käyttäytyy huonosti?

Ei, kyse ei ole siitä että ihminen olisi virheellinen vaan yksinkertaisesti siitä miten toisia ihmisiä kannattaa elämässä kohdella. Yhteishenkeä nostatetaan kaikkien ihmisten kesken parhaiten sillä että ei haukuta muita. Ja pick me girlin määritemä on se, että hän haukkuu muita naisia, ei se mistä hän pitää tai mitä harrastaa tai miltä näyttää.

Niinpä. Kanalauma nokkimassa toisiaan, stereotyyppisesti.

Vierailija
196/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näen tuon enemmän ilmiön nimenä, koska kyse on niin laajalle levinneestä toimintamallista. Eli kyse ei ole yksittäisistä ihmisistä varsinaisesti. Vaikka on toki hyvä että moni nainen on havahtunut kyseenalaistamaan omaansa ja muiden käytöstä.

Näen samoin, vaikkakin kirjoitin ehkä hieman yksilöivästi. Naisten stereotypisointi ja vähättely on niin syvälle juurtunut ajattelumalli, että kukaan nainenkaan ei välty siltä. Vaatii todella ilmiön tunnistamista ja tunnustamista myös itsessään, jotta sitä voi alkaa kyseenalaistaa. Itse olen myös ollut ihan kunnon pmg aikoinaan kun en vaan tunnistanut itseäni siitä millaiseksi naiset aina kuvattiin. Aloin ajatella että olen poikkeusyksilö.

Kuva tyypillisestä naisesta on niin typerä, alhainen ja rajoittunut, että harva nainen tunnistaa siitä itseään. On helppo alkaa ajatella, että no, minä sitten olen se poikkeus, erilainen nainen, hyvä jätkä. Mutta ilmiöstä puhuminen auttaa siihen, että useampi alkaa ajatella, että ehkä ne muutkaan naiset eivät sitten välttämättä ole niin typeriä ja inhottavia kun en kerran itsekään ole.

Vierailija
197/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. "

Eihän tämä ole miehille mitenkään yleisesti tyypillistä. Moni mies hautoo asioita vuosia, harva myös aidosti uskaltaa puhua suoraan. Ap:n teksti oli niin täynnä ikivanhoja stereotypioita, että vaikea uskoa niiden oikeasti perustuvan todellisiin kokemuksiin. Ympärillään on helppoa nähdä sitä mitä odottaakin näkevänsä.

t. Eräs joka lähti miesvaltaiselta alalta miesten harrastamien hierarkioiden, valtataisteluiden, kukkoilun, selkäänpuukotusten, jatkuvan kilpailun ja toisten työn sabotoinnin takia

Miehet on tosi kovia toisilleen. Valtataistelua riittää ja rumasti puhumista. Kestää vaan täytyy, tai lähteä. Havaintoja miesvaltaiselta alalta.

mutta ap saattaa olla autistinen nainen. Autististen naisten aivot muistuttavat neurotyypillisten miesten aivoja (!!).

Vierailija
198/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä tuon sanan merkitystä. Joskys on kiva vähän shokeeraa, vaikka nuolaista jäätelöä ja tuijottaa jotain miestä vakavalla ilmeellä samalla. 

Vierailija
199/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset näyttävät uskovan, että heitä kohdellaan miesvaltaisella työpaikalla hyvin, kunhan kestävät huumoria. Tässä olisi kuitenkin hyvä tiedostaa, että kommentointi ei ole sama asia mieheltä miehelle kuin mieheltä naiselle. Ei nainen ole milloinkaan samassa asemassa kuin mies miesvaltaisella työpaikalla, vaan altavastaajana.

Muistan itsekin miten tunsin miesvaltaisella työpaikalla syvää kiitollisuutta, kun minua kohdeltiin kivasti. En ole milloinkaan tuntenut että naiset kohtelisivat minua kivasti, koska sehän oli niin itsestään selvää. Tietenkin naiset kohtelevat minua vertaisenaan. Miksi siitä pitäisi olla kiitollinen? Mutta jos mies ei väheksykään, se on mahtava juttu. Voimaannuttavaa. Syy olla kiitollinen. Ja ehkä miettiä, että olenkin vähän muita parempi. 

Samoja tuntemuksia näköjään on muillakin naisilla, jotka ovat kiitollisia hyvästä kohtelusta kun miehet kommentoivat työpaikalla naisen vartaloa ja puhuvat törkeyksiä. Tosi siisti juttu.

Vierailija
200/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei tosiaan ole samanlaista yhteiskunnan painetta hyökätä toisiaan vastaan, mutta kyllä miesten kesken on kateutta ja vihaa.

Fyysisesti heikko mies esimerkiksi voi vihata, pelätä ja kadehtia vahvoja ja väkivaltaisia miehiä. Mutta mies purkaa näitä tunteita nimenomaan hyökkäämällä naisten kimppuun, ei miesten. Siitä johtuu juuri naisten syyttely siitä että naiset tykkäävät väkivaltaisista miehistä.

Kateellinen ja moraalista paheksuntaa tunteva mies ei myöskään ikinä syytä toista miestä seksin harrastamisesta, vaan tässäkin mies pyrkii toisten miesten kimppuun syyttelemällä naisia. 

Miehet ovat tässä yhteiskunnassa jalustalla, arvostelun yläpuolella. Nainen puolestaan on syntipukki.

Jep vanha kuvio. Hyökätään jonkun miehen naisen kimppuun. Mikä parempi kosto miehelle, paitsi jos se mies ei edes huomaa sitä, niin menee kosto vähän väärään osoitteeseen.

Yleensä sisältää kyllä myös sellaisen kieroutineen koston myös naiselle, joka olisi ehkä ok muuten, mutta kun on vihamiehen nainen niin on heti pelkkä h.. ro, jota ei edes tuo kiusaaja haluaisi, paitsi ehkä kuitenkin vähän.