Olen ilmeisesti pick me -girl
Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan.
Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei.
Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin.
Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita.
Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat.
Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle.
En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla.
Tämä on valitettavasti mun kokemus naisista koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. AP
Se on yleensä se koulun suosituin tyttöporukka joka ne kiusaamiset myös hoitaa, yksi syy on esimerkiksi se, jos yrität kuulua joukkoon mutta ulkoiset avut eivät riitä, sitten tulet kiusatuksi.
Meidän koulun häijyin kiusaajaporukka koostui pojista, kiusasivat poikia ja tyttöjä, mutta "suosikki"uhri oli vuotta nuorempi, hyvin koulussa menestyvä poika.
Näin meilläkin. Ja niiden kaverien kouluissa myös joiden kanssa olen tästä puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hemmetin huvittavaa, että aloittaja tuomitaan naisvihaajaksi, vaikka vielä aloituksessa toteaa, ettei mitenkään vihaa naisia, mutta miesten kanssa jutut menee paremmin yksiin.
Sitten taas jos täällä joku nainen avautuu miehistä, että kun on paskoja kokemuksia, niin heti saa isot sympatiat ja myötätunnot, että joo, just sellaisia miehet on. Silloin ei kyllä naiset syytä kanssasisariaan miesvihaajiksi. Mutta heti jopa nainen tuomitaan kurkku suorana naisvihaajaksi, kun kertoo huonoista kokemuksistaan naisten suhteen 😄
Ei sitä ihan suotta sanota, että naiset ajattelee enemmän tunteella kuin järjellä. On nämä yhtälöt niin terveen logiikan vastaisia.
Loistava kirjoitus. Kertokaa toki mammat, että miksi ette koskaan puolusta miehiä kun heitä täällä haukutaan? He ovat kyllä aina haukut teidän miehestänne ansainneet.
Ilkeät tyttöporukat ovat myrkkyä. Kaikki jotka ei mahdu heidän määrittelyynsä naisesta ja tavasta olla nainen leimataan pick me girleiksi ja ties miksi. Typerää vallankäytön yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hemmetin huvittavaa, että aloittaja tuomitaan naisvihaajaksi, vaikka vielä aloituksessa toteaa, ettei mitenkään vihaa naisia, mutta miesten kanssa jutut menee paremmin yksiin.
Sitten taas jos täällä joku nainen avautuu miehistä, että kun on paskoja kokemuksia, niin heti saa isot sympatiat ja myötätunnot, että joo, just sellaisia miehet on. Silloin ei kyllä naiset syytä kanssasisariaan miesvihaajiksi. Mutta heti jopa nainen tuomitaan kurkku suorana naisvihaajaksi, kun kertoo huonoista kokemuksistaan naisten suhteen 😄
Ei sitä ihan suotta sanota, että naiset ajattelee enemmän tunteella kuin järjellä. On nämä yhtälöt niin terveen logiikan vastaisia.
Loistava kirjoitus. Kertokaa toki mammat, että miksi ette koskaan puolusta miehiä kun heitä täällä haukutaan? He ovat kyllä aina haukut teidän miehestänne ansainneet.
Tässä taitaa olla vahvistusharha aika vahvana. Täällä ei puolusteta aina naisia. Esimerkkinä eilinen(?) keskustelu siitä kun mies ja nainen olivat ottaneet vapaata jotta voisivat viettää aikaa perheenä. Nainen teki keskustelun siitä, että mies ei sitten halunnut tehdä mitään muuta kuin häntä kiinnostavia asioita. Nainen olisi halunnut mennä lasten pyynnöstä yhdessä uimahalliin.
Siinä ketjussa oli monta vastausta naisilta, joiden mielestä AP oli väärässä, ja hän on kamala pirttihirmu joka pakosta raahaa miehen joka paikkaan. Sama juttu tämänpäiväisessä ketjussa siitä, kun nainen meni miehen kanssa teatteriin.
Naurettavaa, miten miesten tilastollisesti todistettavat väkivaltaisuudet ja naisviha saa olla, akat itsekin yleistää naisia. Nämä samat naiset suosii miehen sukunimeä, abortoi tyttönsä ja kehuu miten ihan itte valitsee! Ihan vapaita ovat!
Jos kukaan yleistää miehiä, tulee akkalauma heti paikalle rynnimään, huutamaan miten miehet ovat yksilöitä ja luettelemaan miten heidän elämänsä on täynnä upeita, inhimillisiä miehiä! Miehet ovat vihanneet naisia jokaisessa maailman maassa tuhansia vuosia, voisitteko vihdoin kertoa miksi aivonne eivät rekisteröi miesten paljon pahempaa käytöstä?
Miehet myös pettää todennäköisemmin, hylkää perheensä ja suurimmassa osassa maailmaa mies saa lyödä akkaansa. Kritiikin sijaan heteronainen taputtaa rinalla. Nämä samat naiset myös kannattaa miehen oikeutta rai*kaamiseen ja lyömiseen.
Miehet on ihan tilastollisesti naisen suurin uhka, miksi ette muuten tuomitse miesten pettämisiä? Miksi ette ole vaatimassa miehiltä käytöstä kun he rääkkäävät väkivallan uhreja? Miksi aina selitätte miesten paljon pahemman käytöksen pois, mutta naisten paljon lievempiä ongelmia ylikorostatte?
Jännä muuten, miten samanlaiset aloitukset miehistä poistuu kahdessa minuutissa. Naisia sen sijaan saa yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään "mamma" mutta yhdenkään naisen ei ikinä kannata puolustaa miehiä, koska mies ei taatusti tee vastapalvelusta. Vaan päinvastoin hyökkää naisen kimppuun.
Mies toki vaatii suureen ääneen naista puolustajakseen.
Ja mitä olen täällä keskusteluja seurannut, miehet ansaitsevat haukut. Juuri oli pitkä ketju miehestä, joka ei tehnyt mitään kotitöitä.
Tämä on ollut mielestäni hyvä keskustelu, jossa on esitetty monia eri näkökulmia tärkeään asiaan. Olen tämän keskustelun pohjalta pohtinut ja tarkistanut omia asenteitani.
Vierailija kirjoitti:
Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla.
Älä valehtele itsellesi. Eivät juoruile ja eivät puhu. Vain naiset harrastavat sitä koska ovat kieroja. Nainen on naiselle susi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä.
No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?
T. Eri, mutta samankaltaisia kokemuksia. Ja on naisiakin kavereina, mutta ystävyyden rakentaminen naisen kanssa on ollut aina vaikeampaa. Luottamus tulee hitaasti ja traumat on syvällä.
Minulla sama. Narsistisen äitini vuoksi on todella vaikea luottaa muihin naisiin. Miesten kanssa on luontevampaa olla kaveri. Ja vain kaveri, koska en ole ollut minkään näköisissä romanttisissa suhteissa 15 vuoteen. En ole siis mikään pick me myöskään, koska mitään sellaista aietta näiden kaverimiesten suhteen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kiven alla olet kasvanut.
En tunne oikeassa elämässä juurikaan kuvailemasi kaltaisia naisia, muutamiin löyhästi kuvausta vastaaviin olen joskus törmännyt. Joihinkin juoruaviin, draamaileviin, selkään puukottaviin miehiin myös olen törmännyt miesvaltaisella työpaikalla, en kuitenkaan sanoisi että kaikki miehet on x&y.
Kiusaamiskokemukset ovat hirveitä, ei kuitenkaan kannata antaa niiden määritellä koko loppuelämäänsä, tavalla tai toisella . Elä, näe, koe ja muodosta omat mielipiteesi ja maailmankuvasi.
T. Yksinhuoltajaisän ja veljien kasvattama nainen.
Eiköhän ap:n kiusaamiskokemukset johdu ihan siitä että naiset eivät hyväksy kun hän haukkuu naisia. Sen ap näkee kiusaamisena. Kun eihän siinä ole mitään pahaa että sanoo naisten olevan juoruilevia selkäänpuukottajia, kun ap uskoo vakaasti että se on totta.
Minua syytti
Eli olin ekaluokkalaisista lapsesta ansainnut kiusaamisen kasiluokalle asti? Kaiken sen ulkopuolisuuden, juoruilun, yksin jättämisen, maineen pilaamisen pienellä paikkakunnalla, eristämisen, kehon haukkumisen?
Ja varmasti ansaitsin nuorena aikuisena myös työpaikkakiusaamisen. Olin esim. ainoa, jota ei tervehditty, ei kutsuttu pikkujouluihin - mutta minun edessä kyllä porukka nauroi kuinka hauskaa oli ollut pikkujouluissa kenelläkin.
Varmasti ansaitsin myös sen, että kahvihuone hiljene kun astuin sinne, joten join kahvini ja ruokailin yksin työpisteelläni.
Mitään vikaa ei ollut siis noissa koulukiusaajatytöissä, eikä tuon työpaikan naisissa. Jeps. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolustan miehiä silloin kun tiedän asiasta paremmin kuin ne jotka väittävät jotain miehistä. Mutta en tunne miesten sielunmaisemaa samoin kuin naisten, koska olen itse nainen ja ihmiset joiden kanssa keskustelen eniten ja rehellisimmin ovat naisia. Eli jos joku mies vaikkapa täällä lausuu negatiivisen yleistyksen miehistä, minusta on miesten tehtävä korjata asia, koska minä en tiedä pitääkö tämä yleistys paikkansa vai ei. Naisten kohdalla osaan sanoa, että esim ap:n väittämät ovat pelkkiä negatiivisia stereotypioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne oikeassa elämässä juurikaan kuvailemasi kaltaisia naisia, muutamiin löyhästi kuvausta vastaaviin olen joskus törmännyt. Joihinkin juoruaviin, draamaileviin, selkään puukottaviin miehiin myös olen törmännyt miesvaltaisella työpaikalla, en kuitenkaan sanoisi että kaikki miehet on x&y.
Kiusaamiskokemukset ovat hirveitä, ei kuitenkaan kannata antaa niiden määritellä koko loppuelämäänsä, tavalla tai toisella . Elä, näe, koe ja muodosta omat mielipiteesi ja maailmankuvasi.
Eiköhän ap:n kiusaamiskokemukset johdu ihan siitä että naiset eivät hyväksy kun hän haukkuu naisia. Sen ap näkee kiusaamisena. Kun eihän siinä ole mitään pahaa että sanoo naisten olevan juoruilevia selkäänpuukottajia, kun ap usko
Tervehditkö itse toisia, kun astuit kahvihuoneeseen? Osallistuitko keskusteluihin? Vaikutat kuvailujesi perusteella vähän aspergelilta, heidät ns normi-ihmiset näkevät helposti ylimielisinä, kun eivät hae kontaktia toisiin. Lounaasikin söit omalla työpisteelläsi, toiset helposti tulkitsevat tällaisen käytöksen niin, ettei heidän seuransa sinulle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap:n kiusaamiskokemukset johdu ihan siitä että naiset eivät hyväksy kun hän haukkuu naisia. Sen ap näkee kiusaamisena. Kun eihän siinä ole mitään pahaa että sanoo naisten olevan juoruilevia selkäänpuukottajia, kun ap usko
Esität asian itsellesi edullisesti ja esität itsesi uhrina.
Tosiasia kuitenkin on että sinä hyökkäät aloituksellasi puolen ihmiskunnan kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ämmillä meni tunteisiin 🤣 Vaimoni on naisvaltaisella alalla ja sanoo, että todella toksinen työpaikka. Totuus vain on, että miehet ei ole porukassa todellakaan yhtä kusipäitä. Sitä totuutta on ihan turha yrittää jeesustella muuksi.
Aivan. Oikeustapausten perusteella asia hoidetaan miesten kesken tapolla myös työkavereitten kesken.
Jes. Se on niin mahtavan rehellistä ja suoraa asioiden selvittämistä!
Tajuan pointtisi AP, paitsi olen ns miesvihaaja vain siksi, että en suostu aikaisempien erittäin huonojen kokemuksien kanssa olemaan juurikaan miesten kanssa tekemisissä. Koin siis pienestä asti hyväksikäyttöä sukulaismiehen toimesta jonka oma isäni hiljaisesti hyväksyi. Siinä vain yksi esimerkki. Silti miehet vastaa aina sillä samalla No ei kaikki miehet-tekosyyllä.
Ompas tyhmää miten ns epänaisellisia naisia pidetään pick me girl-naisina. Jotkut vain ovat sellaisia luonnostaan, ei siksi että he halveksisivat naisellisuutta. En itsekään ole kovin naisellinen. Olen yrittänyt olla, mutta se on ollut hyvin raskasta feikkaamista. Naisia on kaikenlaisia, ja minun kaltaisia naisia on paljon, joista olen löytänyt oikein hyvää seuraa.
Epäilijöille: kyllä, itse aina tervehdin työkavereita vaikken saanut koskaan samaa kohteliaisuutta osakseni heiltä. Osallistuin yleisellä tasolla keskusteluihin, mutta en luottanut siinä määrin kehenkään että olisin jakanut henkilökohtaisia asioitani. Miksi ne olisivat heitä edes kiinnostaneet kun kohtelivat minua kuin ilmaa, pilkallisesti tai muutoin epäkohteliaasti? No, onneksi tuosta työpaikasta pääsi vaihtamaan muualle. AP
Sinä olet ap päässyt hyvin, hyvin vähällä. Itse olen ollut paljon pahemman kiusaamisen kohteena. En silti hyökkää sen perusteella kaikkien naisten tai kaikkien miesten kimppuun.
Jokainen ihminen on kokenut kiusaamista ja huonoa kohtelua. Osa pääsee siitä yli, osa tekee päätöksen levittää myrkkyä ympärilleen. Ap on näitä jälkimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ompas tyhmää miten ns epänaisellisia naisia pidetään pick me girl-naisina. Jotkut vain ovat sellaisia luonnostaan, ei siksi että he halveksisivat naisellisuutta. En itsekään ole kovin naisellinen. Olen yrittänyt olla, mutta se on ollut hyvin raskasta feikkaamista. Naisia on kaikenlaisia, ja minun kaltaisia naisia on paljon, joista olen löytänyt oikein hyvää seuraa.
Tulet näköjään keskusteluun tasaisin väliajoin toitottamaan tuota provoilumielessä keksimääsi väärää tulkintaa siitä, mikä on pick me.
Meidän koulun häijyin kiusaajaporukka koostui pojista, kiusasivat poikia ja tyttöjä, mutta "suosikki"uhri oli vuotta nuorempi, hyvin koulussa menestyvä poika.