Olen ilmeisesti pick me -girl
Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan.
Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei.
Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin.
Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita.
Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat.
Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle.
En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Kun tarkemmin alkaa miettimään, niin jokainen on varmasti jollain tavoin tällainen pick me girl. Inhoan pastellinsävyjä, rakkauskirjallisuus on lällyä yms. Lista on loputon. Maailmassa on vain totuttu väheksymään kaikkia naisille tyypillisiä asioita.
Joo, varmaan lähes kaikki naiset ovat jossain vaiheessa tuollaisia. Itse suhtauduin teininä juuri samoin kuin sinä. En edes lukenut naisten kirjoittamia kirjoja, kun ne ovat vähempiarvoisia.
Nuoret omaksuvat yhteiskunnan asenteet kritiikittömästi. Siksi onkin tärkeää että tuolle asenteelle on nimi ja siitä puhutaan. Se auttaa tunnistamaan ilmiön.
Nykyään luen muuten lähes pelkästään naisten kirjoittamia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukseni ympärillä pyörii paljon miehiä. Usein törmään naisiin, jotka luulevat minun harrastavan vain siksi, että saisin miesten huomiota. Mielestäni tämä on nöyryyttävää. Varmasti olen monen mielestä se pick me girl, vaikka ei minulla mitään naisia vastaan ole. Ihmiset otan ihmisinä.
Eikö sinua häiritsee että miehet uskovat samaa? Vai eikö noilla puolijumalilla ole ikinä noin pikkumaisia ajatuksia?
Varmasti uskovat mitä vain, mutta en kai rupea sen takia omista mielenkiinnonkohteistani luopumaan. Miksi oletat, että palvoisin miehiä?
Miksi siis naisten ajatukset vaivaavat sinua mutta miesten ei? Uskot että molemmilla on oletuksia sinusta mutta vain naiset ovat ongelma. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt voisitko olla aitusminkirjolla? Tästähän oli tutkimus että tällaisilla naisilla aivojen tunnepuoli toimii kuin miehillä. Heidän on helpompi sopeutua miesten sosiaalisiin "sääntöihin".
Saatan ihan hyvin olla. Eipä ole koskaan tutkittu. AP
Et ole. Ironisesti te muka erilaiset akat olette juuri niitä itseinhoisia, alistuvia, helposti höynättettäviä bim*oja. Kukaan miehekäs ihminen ei kääntyisi omaa sukupuoltaan vastaan ja yleistäisi itseään. Miehet arvostavat itseään, naisia yleistämällä olet nimenomaan akkamainen ja heikko.
Minä sen sijaan olen oikeasti miehekäs nainen. En ikinä vaihtaisi nimeäni, pyllistelisi, imisi polvistuneena kuin koira ja ylistäisi sukupuolta joka haluaa poistaa minun sukupuoleni väestöstä. Kukaan järkevä ihminen ei luota miehiin, hehän nimenomaan uhkaavat naisen henkeä ja terveyttä, puolustavat rai*kauksia, ajavat nimeään kuin ty*annit ja haluavat vain seksiä.
Ihan järjetöntä nai*vihaa aina yleistää naisia, kun te akat itsekin tuomitsette miesten yleistämisen välittömästi :D silloin kiljutte miten miehet ovat yksilöitä, naisia sen sijaan akka itsekin yleistää. Tajuatko, että nimenomaan olet heikko ja akkamainen? Et todellakaan miesten tasolla. Me miehen tasoiset emme alennu miesten seuraan.
Kerrotko miten miesten kanssa om vähemmäm draamaa, kun miehet ovat tilastollisesti naisen suurin uhka? Kerrotko miksi miehet kannattaa naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, jos he kerta ovat draamattomia? Miksi miehen seurassa on aina riski tulla rai*katuksi, miesten omien sanojenkin mukaan?
Olet itse todennäköisimmin hankala, ja siksi kelpaat vain miehille panoksi. Miehet vihaavat naisia, he vasta sitä draamaa, väkivaltaa, por*noa ja pettämistä saa aikaan. Avaa silmäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä.
No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?
Jos perustelisit noin sitä, että yleistät oletuksesi koskemaan kaikkia miehiä, olisi miesvihamies tikkana paikalla häsäröimässä viestisi miesvihaksi. Mutta asia lienee ihan ok ja faktaa, kun kohteena ovat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunoiden mielestä on vain yksi ja aikoa tapa olla nainen. Samoin jotkut miehet dissaavat miehiä, jotka eivät istu muottiin. Ei mitään ihmeellistä eikä uutta tässä.
Ei niin, mutta ei liity pick me girl -ilmiöön. Kyseisellä termillä tarkoitetaan naista joka haukkuu muita naisia ja nostaa itseään jalustalle koska ei ole samanlainen kuin sisäistämänsä stereotypia muista naisista.
Vastaava ilmiö miehessä olisi sellainen, joka hakee naisilta hyväksyntää itselleen haukkumalla kaikkia muita miehiä aggressiivisiksi, väkivaltaisiksi, välteltäviksi rai*kareiksi ja yrittää saada suosiota korostamalla ettei itse ole sellainen. Totta kai moni normaali mies loukkaantuisi tuon yhden miehen väitteistä omaa sukupuoltaan kohtaan. Ei se ole mitään muottiin laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiemmin meikkaa ja pukeudun miten sattuu. En ole kiinnostunut kovin monesta ns. perinteisestä naisten jutusta. Koen kiusallliseksi ja painostavaksi, jos joku perinteisempi nainen ikään kuin alkaa lypsää minulta kommenttia, ettei häntä kiinnostavat jutut ole mun juttu. Sitten alkaa kommentointi, miten olen vähän äijämäinen ja lopulta tuohdutaan, kun muka kuvittelen olevan perinteistä naista parempi. En ajattele näin.
En todellakaan tiedä, miten tähän tilanteeseen päädytään. Jotkut hulluimmat varmaan näkevät pick me girlejä joka paikassa.
Ei sitten ikinä ole tullut mieleen että se olisi totta? Todennäköisesti ovat ihan oikeassa.
Miksi ei voi vain jättää rauhaan tai hyväksyä se tosiasia, että ihmiset ovat erilaisia? Ei minulla ole mitään ongelmaa sen suhteen mistä muut tykkäävät. M
Sinua ei kritisoitu siitä että hyväksy sitä mistä muut tykkäävät. Vaan siitä että väheksyt naisia. Ja kun kerran saat tuota kritiikkiä ongelmaksi asti, siinä on hyvin luultavasti perää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tarkemmin alkaa miettimään, niin jokainen on varmasti jollain tavoin tällainen pick me girl. Inhoan pastellinsävyjä, rakkauskirjallisuus on lällyä yms. Lista on loputon. Maailmassa on vain totuttu väheksymään kaikkia naisille tyypillisiä asioita.
Joo, varmaan lähes kaikki naiset ovat jossain vaiheessa tuollaisia. Itse suhtauduin teininä juuri samoin kuin sinä. En edes lukenut naisten kirjoittamia kirjoja, kun ne ovat vähempiarvoisia.
Nuoret omaksuvat yhteiskunnan asenteet kritiikittömästi. Siksi onkin tärkeää että tuolle asenteelle on nimi ja siitä puhutaan. Se auttaa tunnistamaan ilmiön.
Ja sitten on niitä naisia ketkä yksinkertaisesti sopeutuvat keskimäärin paremmin miesporukkaan kuin naisporukkaan, ihan kuten on miehiä ketkä löytävät hengenheimolaisensa naisten joukosta ilman agendaa. Jostain syystä jälkimmäinen on ilmiönä helppo hyväksyä, ensimmäistä ei.
Miehiä pitää vihata! Miehet on kaikki sikoja! Me naiset ollaan kilttejä toisillemme ja meidän keskinäinen seksikin on parempaa, kun nuollaan toistemme turreja 😘😛
T: palstafeministi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukseni ympärillä pyörii paljon miehiä. Usein törmään naisiin, jotka luulevat minun harrastavan vain siksi, että saisin miesten huomiota. Mielestäni tämä on nöyryyttävää. Varmasti olen monen mielestä se pick me girl, vaikka ei minulla mitään naisia vastaan ole. Ihmiset otan ihmisinä.
Eikö sinua häiritsee että miehet uskovat samaa? Vai eikö noilla puolijumalilla ole ikinä noin pikkumaisia ajatuksia?
Varmasti uskovat mitä vain, mutta en kai rupea sen takia omista mielenkiinnonkohteistani luopumaan. Miksi oletat, että palvoisin miehiä?
Miksi siis naisten ajatukset vaivaavat sinua mutta miesten ei? Uskot että molemmilla on oletuksia sinusta mutta vain naiset ovat ongelma. Miksi?
Tässä sen näkee. Miehiltä ei odoteta yhtään mitään. Naisten odotetaan olevan ymmärtäväisiä ja järkeviä, ja petytään jos he eivät yllä tähän rimaan.
Minusta tämä on typerä termi. Naisia on yhtä monenlaisia kuin miehiäkin, toiset tykkää meikeistä, toiset rassaa koneita ja jotkut puuhaavat puutarhahommissa. Miehissäkin on meikeistä ja muodista kiinnostuneita juoruämmiä ja naisissa kaljaa ryystäviä työakkoja. Entä jos opettelisimme ensisijaisesti kohtaamaan toisemme ihmisinä, yksilöinä? Lokerointi on todella vanhanaikaista ja typerää, luulisi että tällä vuosituhannella oltaisiin jo opittu moisesta typeryydestä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pitää vihata! Miehet on kaikki sikoja! Me naiset ollaan kilttejä toisillemme ja meidän keskinäinen seksikin on parempaa, kun nuollaan toistemme turreja 😘😛
T: palstafeministi
Mene pois miesvihamies, täällä ei ole sinulle mitään nähtävää. Täällä vihataan vain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt voisitko olla aitusminkirjolla? Tästähän oli tutkimus että tällaisilla naisilla aivojen tunnepuoli toimii kuin miehillä. Heidän on helpompi sopeutua miesten sosiaalisiin "sääntöihin".
Saatan ihan hyvin olla. Eipä ole koskaan tutkittu. AP
Et ole. Ironisesti te muka erilaiset akat olette juuri niitä itseinhoisia, alistuvia, helposti höynättettäviä bim*oja. Kukaan miehekäs ihminen ei kääntyisi omaa sukupuoltaan vastaan ja yleistäisi itseään. Miehet arvostavat itseään, naisia yleistämällä olet nimenomaan akkamainen ja heikko.
Minä sen sijaan olen oikeasti miehekäs nainen. En ikinä vaihtaisi nimeäni, pyllistelisi, imisi polvistuneena kuin koira ja ylistäisi sukupuolta joka haluaa poistaa minun sukupuoleni väestöstä. Kukaan järkevä ihminen ei luo
Vihapuhetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunoiden mielestä on vain yksi ja aikoa tapa olla nainen. Samoin jotkut miehet dissaavat miehiä, jotka eivät istu muottiin. Ei mitään ihmeellistä eikä uutta tässä.
Ei niin, mutta ei liity pick me girl -ilmiöön. Kyseisellä termillä tarkoitetaan naista joka haukkuu muita naisia ja nostaa itseään jalustalle koska ei ole samanlainen kuin sisäistämänsä stereotypia muista naisista.
Vastaava ilmiö miehessä olisi sellainen, joka hakee naisilta hyväksyntää itselleen haukkumalla kaikkia muita miehiä aggressiivisiksi, väkivaltaisiksi, välteltäviksi rai*kareiksi ja yrittää saada suosiota korostamalla ettei itse ole sellainen. Totta kai moni normaali mies loukkaantuisi tuon yhden miehen väitteistä omaa sukupuoltaan kohtaan. Ei se ole mitään muottiin laittamista.
Miehet tavallaan haukkuvat muita miehiä, mutta miesten käytöksessä on yksi merkittävä ero.
Miehet syyttävät naisia miesten huonoista ominaisuuksista ja rikoksista. Esimerkiksi miehet puhuvat paljon väkivaltaisista miehistä ja ongelma ovat nimenomaan NAISET jotka ovat väkivaltaisten miesten kanssa.
Ongelma eivät ole miehet itse, vaan aina naiset. Mies ei halua hyökätä suoraan omaa sukupuoltaan vastaan, siksi se tehdään tuollaista kiertotietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on niitä naisia ketkä yksinkertaisesti sopeutuvat keskimäärin paremmin miesporukkaan kuin naisporukkaan, ih
Ja sitten on ihmisiä jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen, sukupuolesta riippumatta. Itse haluan mieluiten olla sellainen.
Olipa kerran pieni paha noita av-mamma nimeltään
Se huvittelee haukkumalla miehiä ja pahoittamalla mieltään
Se on niin f e m i n i s t i, ettei sisaret sitä pysty näkemään
Mutta vauvapalstalle se mielellään tulee kyräilemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska nämä naiset tuovat ajatuksensa julki. Eli suoraan sanottuna kiusaavat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on typerä termi. Naisia on yhtä monenlaisia kuin miehiäkin, toiset tykkää meikeistä, toiset rassaa koneita ja jotkut puuhaavat puutarhahommissa. Miehissäkin on meikeistä ja muodista kiinnostuneita juoruämmiä ja naisissa kaljaa ryystäviä työakkoja. Entä jos opettelisimme ensisijaisesti kohtaamaan toisemme ihmisinä, yksilöinä? Lokerointi on todella vanhanaikaista ja typerää, luulisi että tällä vuosituhannella oltaisiin jo opittu moisesta typeryydestä eroon.
Termi näyttää sinusta typerältä siksi että et vaivaudu ottamaan selvää mitä se tarkoittaa, ennen kuin alat soittaa suutasi. Hyvin yleinen ongelma nykyään, kun some on vienyt ihmisiltä keskittymiskyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis naisten ajatukset vaivaavat sinua mutta miesten ei? Uskot että molemmilla on oletuksia sinusta mutta vain naiset ovat ongelm
Miehet siis eivät tee sitä? Vai eikö se vain häiritse sinua? Esimerkiksi miesten ehdottelut ja kommentit ulkonäöstäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tavallaan haukkuvat muita miehiä, mutta miesten käytöksessä on yksi merkittävä ero.
Miehet syyttävät naisia miesten huonoista ominaisuuksista ja rikoksista. Esimerkiksi miehet puhuvat paljon väkivaltaisista miehistä ja ongelma ovat nimenomaan NAISET jotka ovat väkivaltaisten miesten kanssa.
Ongelma eivät ole miehet itse, vaan aina naiset. Mies ei halua hyökätä suoraan omaa sukupuoltaan vastaan, siksi se tehdään tuollaista kiertotietä.
En tiedä onko kyse siitä, etteivät miehet halua hyökätä omaa sukupuoltaan kohtaan, vaan että heillä ei ole siihen tarvetta koska mieheys on aina nähty arvostetumpana. Pick me boy olisi tavallaan mahdoton ilmiö, koska mies joka väittäisi kaikkien muiden miesten olevan täysiä sikoja ja paskoja, aiheuttaisi lähinnä ihmetystä ja epäilyjä mielenterveyden ongelmista. Naisten kohdalla taas on hyvin yleistä että nainen väittää kaikkien muiden naisten olevan kanoja ja paskoja. Siihen suhtaudutaan tai ainakin suhtauduttiin ennen, jotenkin niin että tottahan tuo. Se kertoo kulttuuristamme.
Kiitos samoin. Ajansyömänä askel kevenee.