Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
201/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on rumien ja vanhojen naisten kehno yritys saada normalisoitua miesviha. On se kumma kun nainen ei saisi asettua miesten puolelle esim. #metoo-rahastuksessa tai naisten väkivaltaisuudessa. N22

Vierailija
202/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on rumien ja vanhojen naisten kehno yritys saada normalisoitua miesviha. On se kumma kun nainen ei saisi asettua miesten puolelle esim. #metoo-rahastuksessa tai naisten väkivaltaisuudessa. N22

Pick me asettuu miesten puolelle vain siksi, että hän haluaa miesten hyväksyntää. Kuka tahansa voi kritisoida #metoota tai naisten väkivaltaisuutta olematta pickme esittämällä järkevää dataa. Kuka on lyönyt rahoiksi #metoolla? Miten naisten väkivaltaisuus esiintyy, ja miten sitä voitaisiin vähentää? Pickmellä ei ole vastausta näihin kysymyksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi epäselväksi onko sinulla vaginaa ja käytätsä sitä miesten kanssa vai vedätksä omaa kivaa harjnvarren kera

Vierailija
204/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset näyttävät uskovan, että heitä kohdellaan miesvaltaisella työpaikalla hyvin, kunhan kestävät huumoria. Tässä olisi kuitenkin hyvä tiedostaa, että kommentointi ei ole sama asia mieheltä miehelle kuin mieheltä naiselle. Ei nainen ole milloinkaan samassa asemassa kuin mies miesvaltaisella työpaikalla, vaan altavastaajana.

Muistan itsekin miten tunsin miesvaltaisella työpaikalla syvää kiitollisuutta, kun minua kohdeltiin kivasti. En ole milloinkaan tuntenut että naiset kohtelisivat minua kivasti, koska sehän oli niin itsestään selvää. Tietenkin naiset kohtelevat minua vertaisenaan. Miksi siitä pitäisi olla kiitollinen? Mutta jos mies ei väheksykään, se on mahtava juttu. Voimaannuttavaa. Syy olla kiitollinen. Ja ehkä miettiä, että olenkin vähän muita parempi. 

Samoja tuntemuksia näköjään on muillakin naisilla, jotka ovat kiitollisia hyvästä kohtelusta kun miehet kommentoivat työpaikalla naisen vartaloa ja puhuvat tö

Minulta muuten kysyttiin työhaastattelussa, uskonko pärjääväni miesvaltaisella työpaikalla. Oltiin tyytyväisiä kun kerroin että olin ollut aiemminkin miesvaltaisessa paikassa. Kuulemma oli tärkeää että kestäisin huumoria. Toinen haastattelija tytötteli minua päin naamaa. Miehiä molemmat.

Hain asiantuntijatyöhön ja olen nelikymppinen. Vaikka ei tytöttely korrektia olisi ollut, vaikka olisin hakenut kesätyötä.

Ja arvatkaapa mitä? Olisin ottanut tuon työn jos rekrytointia ei olisi peruttu. On nimittäin niin yleistä tuollainen, että ei voi sen perusteella nirsoilla. Vitsihuumoria hei. Ei pidä olla tosikko.

Vierailija
205/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. "

Eihän tämä ole miehille mitenkään yleisesti tyypillistä. Moni mies hautoo asioita vuosia, harva myös aidosti uskaltaa puhua suoraan. Ap:n teksti oli niin täynnä ikivanhoja stereotypioita, että vaikea uskoa niiden oikeasti perustuvan todellisiin kokemuksiin. Ympärillään on helppoa nähdä sitä mitä odottaakin näkevänsä.

t. Eräs joka lähti miesvaltaiselta alalta miesten harrastamien hierarkioiden, valtataisteluiden, kukkoilun, selkäänpuukotusten, jatkuvan kilpailun ja toisten työn sabotoinnin takia

Miehet on tosi kovia toisilleen. Valtataistelua riittää ja rumasti puhumista. Kestää vaan täytyy, tai lähteä. Havaintoja miesvaltaiselta alalta.

mutta ap saattaa olla autistinen nainen. Autististen naisten aivot muistuttavat neurotyypillisten miesten aivoja (!!).

Ihan mahdollista, en ole asiaan kovin perehtynyt. AP 

Vierailija
206/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset näyttävät uskovan, että heitä kohdellaan miesvaltaisella työpaikalla hyvin, kunhan kestävät huumoria. Tässä olisi kuitenkin hyvä tiedostaa, että kommentointi ei ole sama asia mieheltä miehelle kuin mieheltä naiselle. Ei nainen ole milloinkaan samassa asemassa kuin mies miesvaltaisella työpaikalla, vaan altavastaajana.

Muistan itsekin miten tunsin miesvaltaisella työpaikalla syvää kiitollisuutta, kun minua kohdeltiin kivasti. En ole milloinkaan tuntenut että naiset kohtelisivat minua kivasti, koska sehän oli niin itsestään selvää. Tietenkin naiset kohtelevat minua vertaisenaan. Miksi siitä pitäisi olla kiitollinen? Mutta jos mies ei väheksykään, se on mahtava juttu. Voimaannuttavaa. Syy olla kiitollinen. Ja ehkä miettiä, että olenkin vähän muita parempi. 

Samoja tuntemuksia näköjään on muillakin naisilla, jotka ovat kiitollisia hyvästä kohtelusta kun miehet komm

Minulta muuten kysyttiin työhaastattelussa, uskonko pärjääväni miesvaltaisella työpaikalla. Oltiin tyytyväisiä kun kerroin että olin ollut aiemminkin miesvaltaisessa paikassa. Kuulemma oli tärkeää että kestäisin huumoria. Toinen haastattelija tytötteli minua päin naamaa. Miehiä molemmat.

Hain asiantuntijatyöhön ja olen nelikymppinen. Vaikka ei tytöttely korrektia olisi ollut, vaikka olisin hakenut kesätyötä.

Ja arvatkaapa mitä? Olisin ottanut tuon työn jos rekrytointia ei olisi peruttu. On nimittäin niin yleistä tuollainen, että ei voi sen perusteella nirsoilla. Vitsihuumoria hei. Ei pidä olla tosikko.

Tuo on muuten huvittavaa. Olen ollut aina miesvaltaisella alalla, ja aloin vasta yli kolmekymppisenä puhumaan miehille samalla tavalla kun he puhuvat toisilleen ja minulle. Minut leimattiin sitten edellisessä työpaikassa hankalaksi naiseksi vain siksi, että en jaksanut olla kiltti ja mielistellä jokaista miestä siellä. :D 

Vierailija
207/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi hankalia naisia on niin paljon, kun sen leiman saa oikeastaan mistä tahansa.

Vierailija
208/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että ap ajautuu ihmissuhteissaan ja antaa muiden päättää paikkansa puolestaan. Hän tyytyy siihen mitä saa ja mikä sujuu helposti. Kärjistäen sanottuna naiset eivät ota häntä porukkaansa ja miehet ottavat hänet joukkoonsa. Silloin kun alkaa itse tiedostaa sitä, ettei olekaan itse oman elämänsä toimija joissakin asioissa, on hyvä harjoittaa itsetutkiskelua ja miettiä, että mitä itse haluaa ihan oikeasti ja miten voisi muuttaa omaa asennettaan ja toimintaansa.

AP:n kuvaamat asetelmat ovat hyvin tuttuja minullekin ja olen halunnut tietoisesti oppia toimivampia tapoja ihmissuhteissani. Jos olisin mennyt aina sen mukaan mikä olisi helpointa, olisin päästänyt jo monia miehiä läheisiksi ystävikseni työpaikalla ja olisin etääntynyt naisten seurasta. Olen tajunnut sen, että se ei ole ollut koskaan minun oma tavoitteeni ystävystyä työpaikalla miesten kanssa. Se on aina mennyt niin päin, että joku mies ujuttautuu lähelleni, on hyvin ystävällinen ja alkaa yhä enemmän avautua asioistaan. Jotkut miehet menisivät tuosta vielä paljon pidemmälle, jos antaisin sen tapahtua. Olen pitänyt aina tiettyä etäisyyttä miesten kanssa.

Kaikki läheiset ystäväni ovat fiksuja naisia, joiden kanssa puhumme tärkeistä ja syvällistä aiheista. Kenenkään kanssa en puhu mitään turhaa, epäkiinnostavaa ja pinnallista. Miksi tuhlasin aikaani sellaiseen. 

Se on kyllä totta, kuten ap kertoo, että työpaikoilla voi joutua naisporukoiden kiusaamaksi. Itse olen ollut aika pidättyväinen asioistani ja vaihtanut välillä työpaikkaa. Välillä uusi työyhteisö on ollut edellistä terveempi ja silloin ei tarvitse olla niin varuillaan. Huonossa ympäristössä en ole kuitenkaan mennyt miesten leiriin, vaikka sinne olisi helppoa sujahtaa ja tuntea itsensä tervetulleeksi. Yleensä olen ajan kanssa tutustunut vähän lähemmin muutaman naisen kanssa. Ylipäätään ihmisiin kannattaa suhtautua ja tutustua yksilöinä eikä tuomita heitä mielessään jotenkin itseään tyhmemmiksi. Ihan yksin ei kannata mielestäni jäädä. Vuosien varrella olen toki tehnyt paljon virheitä näissä asioissa, mutta näihin edellä kertomiini asioihin olen päätynyt. Itsetuntemus on kasvanut.

Vierailija
209/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hemmetin huvittavaa, että aloittaja tuomitaan naisvihaajaksi, vaikka vielä aloituksessa toteaa, ettei mitenkään vihaa naisia, mutta miesten kanssa jutut menee paremmin yksiin.

Sitten taas jos täällä joku nainen avautuu miehistä, että kun on paskoja kokemuksia, niin heti saa isot sympatiat ja myötätunnot, että joo, just sellaisia miehet on. Silloin ei kyllä naiset syytä kanssasisariaan miesvihaajiksi. Mutta heti jopa nainen tuomitaan kurkku suorana naisvihaajaksi, kun kertoo huonoista kokemuksistaan naisten suhteen 😄

Ei sitä ihan suotta sanota, että naiset ajattelee enemmän tunteella kuin järjellä. On nämä yhtälöt niin terveen logiikan vastaisia.

Vierailija
210/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että ap ajautuu ihmissuhteissaan ja antaa muiden päättää paikkansa puolestaan. Hän tyytyy siihen mitä saa ja mikä sujuu helposti. Kärjistäen sanottuna naiset eivät ota häntä porukkaansa ja miehet ottavat hänet joukkoonsa. Silloin kun alkaa itse tiedostaa sitä, ettei olekaan itse oman elämänsä toimija joissakin asioissa, on hyvä harjoittaa itsetutkiskelua ja miettiä, että mitä itse haluaa ihan oikeasti ja miten voisi muuttaa omaa asennettaan ja toimintaansa.

AP:n kuvaamat asetelmat ovat hyvin tuttuja minullekin ja olen halunnut tietoisesti oppia toimivampia tapoja ihmissuhteissani. Jos olisin mennyt aina sen mukaan mikä olisi helpointa, olisin päästänyt jo monia miehiä läheisiksi ystävikseni työpaikalla ja olisin etääntynyt naisten seurasta. Olen tajunnut sen, että se ei ole ollut koskaan minun oma tavoitteeni ystävystyä työpaikalla miesten kanssa. Se on aina mennyt niin päin, että joku mies ujuttautuu lähelleni, on h

Tuo on kyllä totta että miehiin kannattaa suhtautua varauksella, koska siellä voi olla taka-ajatuksia. Se ystävällisyys ei ole aitoa.

Vierailija
211/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kiven alla olet kasvanut.

En tunne oikeassa elämässä juurikaan kuvailemasi kaltaisia naisia, muutamiin löyhästi kuvausta vastaaviin olen joskus törmännyt. Joihinkin juoruaviin, draamaileviin, selkään puukottaviin miehiin myös olen törmännyt miesvaltaisella työpaikalla, en kuitenkaan sanoisi että kaikki miehet on x&y.

Kiusaamiskokemukset ovat hirveitä, ei kuitenkaan kannata antaa niiden määritellä koko loppuelämäänsä, tavalla tai toisella . Elä, näe, koe ja muodosta omat mielipiteesi ja maailmankuvasi.

T. Yksinhuoltajaisän ja veljien kasvattama nainen.

Vierailija
212/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hemmetin huvittavaa, että aloittaja tuomitaan naisvihaajaksi, vaikka vielä aloituksessa toteaa, ettei mitenkään vihaa naisia, mutta miesten kanssa jutut menee paremmin yksiin.

Sitten taas jos täällä joku nainen avautuu miehistä, että kun on paskoja kokemuksia, niin heti saa isot sympatiat ja myötätunnot, että joo, just sellaisia miehet on. Silloin ei kyllä naiset syytä kanssasisariaan miesvihaajiksi. Mutta heti jopa nainen tuomitaan kurkku suorana naisvihaajaksi, kun kertoo huonoista kokemuksistaan naisten suhteen 😄

Ei sitä ihan suotta sanota, että naiset ajattelee enemmän tunteella kuin järjellä. On nämä yhtälöt niin terveen logiikan vastaisia.

Tuo aloitus on juuri kuin jonkun En ole rasisti, mutta tyypin näppäimistöltä. En tosiaan halveksi tummaihoisia, mutta en vain tule heidän kanssaan toimeen, koska he ovat laiskoja pommeja, joilla ei ole mitään mielikuvitusta ja minulla on heistä huonoja kokemuksia. :D 

Vierailija
213/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoo ensimmäisessä kappaleessa että naiset juoruilevat, pelailevat ja ovat epärehellisempiä kuin miehet. Miten suoraan hänen pitäisi puhua että kykenisit tunnistamaan naisvihan.

Ja vankilat ovat täynnä miehiä siksi että miehet ajattelevat tunteella, eivät järjellä. Tämä on fakta, toisin kuin ap:n väitteet.

Vierailija
214/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset naiset ovat kaikki pick me -tyttöjä kun mielistelevät aina miehiä ja etenkin suomalaisia miehiä.

Vierailija
215/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

On sinä iso ero kun monet asiat ovat sellaisia, että miehen mielestä niissä ei ole mitään sanomista, mutta naiset levittävät ihan pieniäkin juoruja ja juttuja innokkaana eteenpäin.

Vierailija
216/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Tämä on valitettavasti mun kokemus naisista koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. AP

Se on yleensä se koulun suosituin tyttöporukka joka ne kiusaamiset myös hoitaa, yksi syy on esimerkiksi se, jos yrität kuulua joukkoon mutta ulkoiset avut eivät riitä, sitten tulet kiusatuksi.

Vierailija
217/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää katsoa naisen piirteitä tarkemmin. Jos ei ole äkkiä katsottuna kaunis, mutta on symmetriset kasvot, niin kannattaa antaa mahdollisuus. Sellaista on pitkässä juoksussa mukavampi katsella kuin sellaista jolla on vaikka vain kauniit silmät, mutta muuten ei ole symmetrinen. Kannattaa myös valita sellainen jolla on vahva, normaalipainoinen kroppa. Jaksaa synnyttää ja hoitaa lapsia ja todennäköisesti myös käydä töissä sen enempää valittamatta ja sairastelematta.

Vierailija
218/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille. 

Tämä! Ja nyt kyllä ap saa selittää vielä ihan rehellisesti miten tuo ylemmyydentuntoja ja ilkeily esiintyy.

Se ei sitten kelpaa vielä syyksi, että ei ole kavereita, sillä ei selity tuollaiset, ellei ole kysymyksessä selkeästi tilanne, missä henkilö on teilannut toisten kaveruusehdotukset. Ilkeilyä ei myöskään ole se, että ei itse hakeudu joidenkin kaveriksi. Tietenkin joku voi ottaa sen niin, että seura ei kelpaa. Yleensä kyllä vaatii jo aikamoisen aktiivisen mustamaalaamisen, jotta suht koht tuntemattomista aletaan tekemään analyyseja. 

Vierailija
219/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinä iso ero kun monet asiat ovat sellaisia, että miehen mielestä niissä ei ole mitään sanomista, mutta naiset levittävät ihan pieniäkin juoruja ja juttuja innokkaana eteenpäin.

Vähän aikaa sitten työpaikkani miehet spekuloivat yhden työkaverin rahatilannetta erittäin yksityiskohtaisesti siksi, että hän vaihtoi autonsa vanhempaan malliin. Ja tätä kesti tosiaan pari viikkoa. 

Vierailija
220/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kiven alla olet kasvanut.

En tunne oikeassa elämässä juurikaan kuvailemasi kaltaisia naisia, muutamiin löyhästi kuvausta vastaaviin olen joskus törmännyt. Joihinkin juoruaviin, draamaileviin, selkään puukottaviin miehiin myös olen törmännyt miesvaltaisella työpaikalla, en kuitenkaan sanoisi että kaikki miehet on x&y.

Kiusaamiskokemukset ovat hirveitä, ei kuitenkaan kannata antaa niiden määritellä koko loppuelämäänsä, tavalla tai toisella . Elä, näe, koe ja muodosta omat mielipiteesi ja maailmankuvasi.

T. Yksinhuoltajaisän ja veljien kasvattama nainen.

Eiköhän ap:n kiusaamiskokemukset johdu ihan siitä että naiset eivät hyväksy kun hän haukkuu naisia. Sen ap näkee kiusaamisena. Kun eihän siinä ole mitään pahaa että sanoo naisten olevan juoruilevia selkäänpuukottajia, kun ap uskoo vakaasti että se on totta.

Minua syytti kerran työpaikkakiusaajaksi ihminen, joka varasti työpaikalta ja sain hänet kiinni. Ja hän ihan aidosti näki asian niin että minä savustin hänet ulos. Hän oli ihan rikki, kun kiusasin häntä niin julmasti. Itki ja syytteli minua työpaikan pilaamisesta. En tiedä miten hän oikeutti sen että varasti ja myi työpaikalta ottamiaan tavaroita, mutta varmasti selitys oli valmiina.

Toisin sanoen: ei pidä uskoa kaikkia nyyhkytarinoita.