Olen ilmeisesti pick me -girl
Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan.
Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei.
Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin.
Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita.
Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat.
Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle.
En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty.
Kommentit (267)
Oletko miettinyt voisitko olla aitusminkirjolla? Tästähän oli tutkimus että tällaisilla naisilla aivojen tunnepuoli toimii kuin miehillä. Heidän on helpompi sopeutua miesten sosiaalisiin "sääntöihin".
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt voisitko olla aitusminkirjolla? Tästähän oli tutkimus että tällaisilla naisilla aivojen tunnepuoli toimii kuin miehillä. Heidän on helpompi sopeutua miesten sosiaalisiin "sääntöihin".
Saatan ihan hyvin olla. Eipä ole koskaan tutkittu. AP
Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla.
Tämä on valitettavasti mun kokemus naisista koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. AP
Vierailija kirjoitti:
Onko myös paljon seksiä niiden j ä n nien miesten kanssa?
Olen parisuhteessa. AP
Vierailija kirjoitti:
Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille.
Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille.
En koe ylemmyydentuntoa, pelkään ja olen ihmisarka enemminkin. Johtuu mun kokemuksista, jos luit aloituksen. AP
Eivät miehet pidä sinua ystävänään. Sitä monet naiset eivät halua hyväksyä.
"Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. "
Eihän tämä ole miehille mitenkään yleisesti tyypillistä. Moni mies hautoo asioita vuosia, harva myös aidosti uskaltaa puhua suoraan. Ap:n teksti oli niin täynnä ikivanhoja stereotypioita, että vaikea uskoa niiden oikeasti perustuvan todellisiin kokemuksiin. Ympärillään on helppoa nähdä sitä mitä odottaakin näkevänsä.
t. Eräs joka lähti miesvaltaiselta alalta miesten harrastamien hierarkioiden, valtataisteluiden, kukkoilun, selkäänpuukotusten, jatkuvan kilpailun ja toisten työn sabotoinnin takia
Mitä väliä? Sanat on sanoja ja tehty satuttamaan. Älä anna vaikuttaa.
Joo täytät kyllä pick me girlin kriteerit: olet mielestäsi parempi kuin muut naiset halveksumalla toisia naisia. Olet niin paha että sun piti tulla siitä tekemään aloitus. Basic pick me girl.
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet pidä sinua ystävänään. Sitä monet naiset eivät halua hyväksyä.
Saatat olla oikeassa. Kumminkin sekin on parempi kuin olla ilman kavereita. On kiva, että parisuhteen lisäksi on joku jolle jutella. AP
Vierailija kirjoitti:
Joo täytät kyllä pick me girlin kriteerit: olet mielestäsi parempi kuin muut naiset halveksumalla toisia naisia. Olet niin paha että sun piti tulla siitä tekemään aloitus. Basic pick me girl.
Pahoittelut jos sanoin liian suoraan tai pahasti mutta itse haukut muita naisia....
Ihania tällaiset yleistykset ja stereotypiat, joilla pääset haukkumaan oman sukupuolesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Sanat on sanoja ja tehty satuttamaan. Älä anna vaikuttaa.
Kiitos Ei vaan ole aina helppoa olla välittämättä. AP
Vierailija kirjoitti:
Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä.
No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?
T. Eri, mutta samankaltaisia kokemuksia. Ja on naisiakin kavereina, mutta ystävyyden rakentaminen naisen kanssa on ollut aina vaikeampaa. Luottamus tulee hitaasti ja traumat on syvällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihania tällaiset yleistykset ja stereotypiat, joilla pääset haukkumaan oman sukupuolesi.
Sanoo koulukiusaaja.
Miksi tosiaan välität jos joku väittää sinua "pick me" -naiseksi tai miksikään muuksi?