Olen ilmeisesti pick me -girl
Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan.
Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei.
Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin.
Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita.
Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat.
Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle.
En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi kiva tutustua muihinkin ns. pick me girl-naisiin ja käydä ikäviä kokemuksia läpi ja rakentaa uutta suhtautumista naisiin ja naiseuteen. Asiasta ymmärtämättömät naiset ovat pelottavan ahdasmielisiä ja suorastaan inhottavia tätä ilmiötä kohtaan. Ei edes yritetä ymmärtää, vaan pääasia on että pääsee ilkkumaan toiselle naiselle jonka kokemuksista ei ole mitään hajua. Oletetaan vain ja syljetään päälle. Onpa tosi reilua. Eli kuka täällä on se, joka tuntee ylemmyyttä toista kohtaan? Missä ovat ne naiset, jotka tyttöinä kiusasivat niitä liian erilaisia tyttöjä? Haluaisin kuulla, miksi alkoivat kiusata ja miksi jatkavat tätä edelleen aikuisena?
Ei se onnistuisi heidän kanssaan. Pick me girl on tottunut olemaan prinsessana miesporukassa, eikä osaa siksi normaaleja käyttäytymissääntöjä. Näitä jos kokoat yhteen, niin ei siitä mitään tule, kun jokainen o
Vahvistit, etten ole pick me -girl. Kiitos. AP
Vierailija kirjoitti:
Typerä ja tarpeeton termi, johon joku voisi upottaa varmasti minutkin koska ei kiinnosta kanalaumojen sosiaaliset pelit, ja miesvaltaisessa työpaikassa olen pärjännyt vaivatta, naisia olen ojentanut töissä kiusaamisesta ja yleisestä perzeilystä. Autismia ehkä on, sen voin hyväksyä mutten mitään pick meetä!
Jotenkin humoristista lukea tämä heti edeltävän viestin perään. Vahvisti niin todeksi tuon 117 analyysin!
"Miehillä ei ole draamaa tai juoruilua"
Lol
Aika sinisilmäinen saa olla, että luulee noin. Miehillä on sellaista laumasieluisuutta, jossa juoruaminen on "tietojen rationaalista vaihtamista" ja draama, väkivalta ja hierarkian ylläpitäminen ovat "tervettä kilpailuhenkisyyttä poikien kesken".
Puhumattakaan siitä, että lähes jokainen mies (seka)kaveriporukassa olisi valmis panemaan keskiverron näköistä kaverinaista, jos nainen antaisi luvan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin samanlainen kuin AP. En pidä miehiä naisia parempina, oikeastaan päin vastoin, naiset ovat minusta sukupuolena huomattavasti miehiä kehittyneempiä, vastuuntuntoisia ja älykkäitä. Silti, jos valitaan satunnaisia mies- ja naisporukoita, sopeudun suurella todennäköisyydellä miesporukkaan naisporukkaa paremmin. Olen puhetyyliltäni keskivertonaista aggressiivisempi ja kärkkäämpi enkä ole kovin miellyttämishaluinen. En pidä näitä hyvinä ominaisuuksina, mutta näillä korteilla miesporukassa on helpompi olla omaitsensä.
Ap nimenomaan pitää itseään naisia parempana. Se näkyy selvästi jo aloituksessa. Olet tehnyt tietoisen päätöksen olla näkemättä sitä. Mutta epärehellisyys on miesten tyypillinen ominaisuus, siksikö sinäkin teeskentelet?
En liiemmin meikkaa ja pukeudun miten sattuu. En ole kiinnostunut kovin monesta ns. perinteisestä naisten jutusta. Koen kiusallliseksi ja painostavaksi, jos joku perinteisempi nainen ikään kuin alkaa lypsää minulta kommenttia, ettei häntä kiinnostavat jutut ole mun juttu. Sitten alkaa kommentointi, miten olen vähän äijämäinen ja lopulta tuohdutaan, kun muka kuvittelen olevan perinteistä naista parempi. En ajattele näin.
En todellakaan tiedä, miten tähän tilanteeseen päädytään. Jotkut hulluimmat varmaan näkevät pick me girlejä joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin samanlainen kuin AP. En pidä miehiä naisia parempina, oikeastaan päin vastoin, naiset ovat minusta sukupuolena huomattavasti miehiä kehittyneempiä, vastuuntuntoisia ja älykkäitä. Silti, jos valitaan satunnaisia mies- ja naisporukoita, sopeudun suurella todennäköisyydellä miesporukkaan naisporukkaa paremmin. Olen puhetyyliltäni keskivertonaista aggressiivisempi ja kärkkäämpi enkä ole kovin miellyttämishaluinen. En pidä näitä hyvinä ominaisuuksina, mutta näillä korteilla miesporukassa on helpompi olla omaitsensä.
Eli miehet sietävät törppöyttäsi paremmin. En kehuskelisi tuolla.
Harrastukseni ympärillä pyörii paljon miehiä. Usein törmään naisiin, jotka luulevat minun harrastavan vain siksi, että saisin miesten huomiota. Mielestäni tämä on nöyryyttävää. Varmasti olen monen mielestä se pick me girl, vaikka ei minulla mitään naisia vastaan ole. Ihmiset otan ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
En liiemmin meikkaa ja pukeudun miten sattuu. En ole kiinnostunut kovin monesta ns. perinteisestä naisten jutusta. Koen kiusallliseksi ja painostavaksi, jos joku perinteisempi nainen ikään kuin alkaa lypsää minulta kommenttia, ettei häntä kiinnostavat jutut ole mun juttu. Sitten alkaa kommentointi, miten olen vähän äijämäinen ja lopulta tuohdutaan, kun muka kuvittelen olevan perinteistä naista parempi. En ajattele näin.
En todellakaan tiedä, miten tähän tilanteeseen päädytään. Jotkut hulluimmat varmaan näkevät pick me girlejä joka paikassa.
Ei sitten ikinä ole tullut mieleen että se olisi totta? Todennäköisesti ovat ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehet sietävät törppöyttäsi paremmin. En kehuskelisi tuolla.
En ole kehuskellut millään, miksi pidät kirjoitustani kehuskeluna? Erikseen sanoin, että en pidä mainitsemia ominaisuuksiani erityisen mairittelevina, mutta ne ovat osa minua siinä missä toisilla miellyttämisenhaluisuus tai konfliktien välttely.
Vierailija kirjoitti:
Harrastukseni ympärillä pyörii paljon miehiä. Usein törmään naisiin, jotka luulevat minun harrastavan vain siksi, että saisin miesten huomiota. Mielestäni tämä on nöyryyttävää. Varmasti olen monen mielestä se pick me girl, vaikka ei minulla mitään naisia vastaan ole. Ihmiset otan ihmisinä.
Eikö sinua häiritsee että miehet uskovat samaa? Vai eikö noilla puolijumalilla ole ikinä noin pikkumaisia ajatuksia?
Kun tarkemmin alkaa miettimään, niin jokainen on varmasti jollain tavoin tällainen pick me girl. Inhoan pastellinsävyjä, rakkauskirjallisuus on lällyä yms. Lista on loputon. Maailmassa on vain totuttu väheksymään kaikkia naisille tyypillisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten ikinä ole tullut mieleen että se olisi totta? Todennäköisesti ovat ihan oikeassa.
Miksi ei voi vain jättää rauhaan tai hyväksyä se tosiasia, että ihmiset ovat erilaisia? Ei minulla ole mitään ongelmaa sen suhteen mistä muut tykkäävät. Miksi se on ongelma, mistä minä tykkään tai en tykkää? En minä ole se riidanhaastaja tässä todellakaan. Aivan kipeetä käytöstä. Toksiset naiset vauhdissa, kun ei hyväksytä toista.
Paljon on myös keskivertomiestä pehmeämpiä miehiä keillä on paljon tyttökavereita, sitten on keskivertonaista aggressiivisempia naisia ketkä sopeutuvat paremmin kaltaistensa joukkoon. Ei oikeastaan edes liity sukupuoleen. Jokainen viihtyy parhaiten siellä minne kokee itse sopivansa parhaiten. Neutraali ilmiö, ei uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tuo miesten luoma ihannekuva naisesta vaatii naiselta hirveästi aikaa ja rahaa. Siinä lahjoitetaan paljon itsestään pois, kun toteutetaan (miesten kustantamien) naistenlehtien ohjeita (miesten johtamien muotitalojen) vaatteilla ja (miesten johtamien meikkifirmojen) meikeillä ja yritetään opetella miesten fantasioiden toteuttamista. Naisille opetetaan tarkkaan, kuinka rikastutetaan miehiä ja köyhdytetään samalla itseä miehiä palvellen. Kyllä siinä pitää jo ryhtyä haukkumaan pmg, mikäli jotkut naiset eivät halua tuohon konseptiin suostua.
Voin kyllä lohduttaa, että miehet eivät tosiaankaan näe kaavasta poikkeavaa naista mitenkään houkuttelevana kumppaniehdokkaana. Ainakin pinnan pitää olla ohjeiden mukainen, vaikka moottorikelkkasafarille lähtisikin. Miehet ovat riippuvaisia kontrollista ja stereotypiat ovat kontrollissa. Miehille on sellainen nainen kauhistus, jota ei pysty ohjailemaan, eikä koskaan tiedä mitä se seuraavaksi tekee tai vielä pahempaa: mille se näyttää :D
Tulee ymmärtää laumapsykologiaa ja miten miehet, sekä naiset eroavat toistensa tuhoamisessa. Naiset tuhoavat maineen henkilön selän takana, miehet tuhoavat henkilön naaman sen etupuolelta. Henkinen ja fyysinen alasrepiminen nämä ovat miesten ja naisten maailmojen erot. Siihen sitten väliin variansseja.
Toisin sanoen, soturin matka on yksinäinen - koita jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla.
Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille.
No tämä. Olen itsekin tavannut naisia jotka melkein ensi töikseen alkavat haukkua naisia. Siis ovat aivan avoimesti vihamielisiä minua kohtaan sukupuoleni takia. Ja silti jatkavat keskustelua kuin mitään ei olisi tapahtunut. Toisin sanoen uskovat täysin vilpittömästi että heillä on oikeus halventaa minua. Ja minun pitäisi käyttäytyä kuin se olisi maailman normaalein asia.
Onko mahdollista, että olet itse ollut ylimielinen toisen naisen edessä?
Enpä ehtinyt tehdä mitään, millä olisin ansainnut näpäytyksen. Olimme nimittäin juuri esittäytyneet eräällä kurssilla, kun hän alkoi avautua minulle siitä miten kamalia naiset ovat.
En itse koskaan näpäytä ketään, kuten sinä. Jos jokin hiertää, sanon joko suoraan tai annan olla. En silti tulkitse että naiset harrastavat näpäyttelyä suoran puheen sijasta, vaikka sinä oletkin nainen. Se on sinun oma tyylisi, ei naisten tyyli. Eikä minun rehellinen ja suora puheeni ole miehiltä kopioitu tyyli, vaan oma tyylini.
Vierailija kirjoitti:
Akat, teidän pitäis välillä jo vähän rauhottua. Kaivanko slaikan esiin, niin saatte vähän rentotua ja imeskellä?
Hehe vähänkö hassu huumorivitsi hihi! Naisten huumori on aina ihan surkeeta, onneks te miehet ootte niin hauskoja
T. Pick me -girl
Kalkkunoiden mielestä on vain yksi ja aikoa tapa olla nainen. Samoin jotkut miehet dissaavat miehiä, jotka eivät istu muottiin. Ei mitään ihmeellistä eikä uutta tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua häiritsee että miehet uskovat samaa? Vai eikö noilla puolijumalilla ole ikinä noin pikkumaisia ajatuksia?
Varmasti uskovat mitä vain, mutta en kai rupea sen takia omista mielenkiinnonkohteistani luopumaan. Miksi oletat, että palvoisin miehiä?
Miten niin ei puhuta? Tuota termiä ei käytetä, mutta naiset ovat kyllä olleet vuosikymmeniä maalitauluna. Kaikki puhuvat siitä miten naisvaltaiset työpaikat ovat kamalia. Kaikki. Tiedät sen ihan hyvin itsekin.
Miesten myrkyllisestä käytöksestä sen sijaan ei puhuta. Vaikka jatkuvasti tulee tilastoja jotka osoittavat miten miehet ahdistelevat naisia miesvaltaisilla työpaikoilla, julkinen keskustelu ei ala. Ei millään. Pari kolme miestä on menettänyt työpaikkansa, mutta rakenteissa olevalle ongelmalle ei tehdä mitään.