Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
101/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmillä meni tunteisiin 🤣 Vaimoni on naisvaltaisella alalla ja sanoo, että todella toksinen työpaikka. Totuus vain on, että miehet ei ole porukassa todellakaan yhtä kusipäitä. Sitä totuutta on ihan turha yrittää jeesustella muuksi.

Aivan. Oikeustapausten perusteella asia hoidetaan miesten kesken tapolla myös työkavereitten kesken.

Vierailija
102/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on juuri sitä naisille tyypillistä "sosiaalisuutta". Osataan olla ilkeitä, mutta samalla saadaan kiusaamisen kohde näyttämään ilkeltä kiusaajalta.

Sitähän ne "sosiaalisesti taitavimmat" alkavat harjoittelemaan jo päiväkodissa. Esittävät hienot silmienpyörittelyt jos heitä yrittää saada tilille ilkeyksistään ja kääntävät kaiken ympäri. Mutta pakko myöntää, että sellainen vaatii kyllä taitoa."

Allekirjoitan tämän täysin! Tuntuupa mukavalta, kun ei ole ajatuksineen yksin, vaan saman huomion on tehnyt joku toinenkin.

Tuotahan se on, ne kuuluisat hyvät sosiaaliset taidot. Kaksiteräinen miekka. Toisaalta niillä taidoilla pyöritellään mukavasti sitä kanalaumaa ja asemoidaan itselleen suotuisa paikka hierarkiassa. Toisaalla sitten silputaan ihmisiä henkisesti hengiltä.

En arvosta, vaan halveksin ja hyvästä syystä. Ja kyllä, joskus tunnen jopa yllemmyy

Ja nyt on keksitty mediaa myöten uusi termi meille jotka tuomme tuon esiin. Nyt olemme jotain valitse minut tyttöjä😂

noita inhottavia kanalaumanjohtajanaisia on ollut aina, ne on just niitä jotka jo tarhassa eritteli muut tytöt hyviin ja huonoihin, ja jatkoivat sitä koulun kautta opiskeluihin ja työpaikoille. Tämänpitää voida sanoa ääneen ilman että haukutaan pick meksi.

ei meitä voi vaientaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on juuri sitä naisille tyypillistä "sosiaalisuutta". Osataan olla ilkeitä, mutta samalla saadaan kiusaamisen kohde näyttämään ilkeltä kiusaajalta.

Sitähän ne "sosiaalisesti taitavimmat" alkavat harjoittelemaan jo päiväkodissa. Esittävät hienot silmienpyörittelyt jos heitä yrittää saada tilille ilkeyksistään ja kääntävät kaiken ympäri. Mutta pakko myöntää, että sellainen vaatii kyllä taitoa."

Allekirjoitan tämän täysin! Tuntuupa mukavalta, kun ei ole ajatuksineen yksin, vaan saman huomion on tehnyt joku toinenkin.

Tuotahan se on, ne kuuluisat hyvät sosiaaliset taidot. Kaksiteräinen miekka. Toisaalta niillä taidoilla pyöritellään mukavasti sitä kanalaumaa ja asemoidaan itselleen suotuisa paikka hierarkiassa. Toisaalla sitten silputaan ihmisiä henkisesti hengiltä.

En arvosta, vaan halveksin ja hyvä

Ja kaikki muut naiset paitsi sinä ovat niitä inhottavia kanalaumanjohtajanaisia (tai kanoja?). Juu tosi terveen kuuloinen ajatusmaailma. On eri asia inhota kiusaajia kuin lähtökohtaisesti kaikkia oman sukupuolen edustajia. 

Vierailija
104/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myös paljon seksiä niiden j ä n nien miesten kanssa?

Olen parisuhteessa. AP

Maksatko puolet huushollin menoista vai peräti kaiken?

Vierailija
105/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos todella haluat vertaistukea, niin tältäkin palstalta varmasti löytyy paljon vastaavia kokemuksia omaavia naisia. Tästäkin asiasta ja kiusaamisen uhriksi jäämisestä voisi keskustella vähän vähemmän lokeroivaan ja hyökkäävään sävyyn. Se tahtoo olla niin, että ikävän sävyisellä aloituksella saa ikäviä vastauksia. 

Vierailija
106/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille. 

No tämä. Olen itsekin tavannut naisia jotka melkein ensi töikseen alkavat haukkua naisia. Siis ovat aivan avoimesti vihamielisiä minua kohtaan sukupuoleni takia. Ja silti jatkavat keskustelua kuin mitään ei olisi tapahtunut. Toisin sanoen uskovat täysin vilpittömästi että heillä on oikeus halventaa minua. Ja minun pitäisi käyttäytyä kuin se olisi maailman normaalein asia.

Vierailija
107/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ihan älyttömäksi tämä ihmisten lokerointi. Jos joku nainen ei viihtyy meikittömänä, niin ei se tarkoita että hän olisi heti vihaamassa ketään. Ja oikeasti turhamaisiahan monet asiat ovat. Tekotissit ja huulet, miesten ylisuuret lihakset yms. Koskee ihan kaikkia sukupuolia. Mutta nyt huomionhakuinen onkin sitten se luonnossa viihtyvä meikitön eräjormatar. Voi elämän kevät. 

Pick me girl ei tarkoita naista joka viihtyy meikittömänä luonnossa tai mitään muutakaan harrastusta tai ulkonäkötyyliä. Se tarkoittaa yksinkertaisesti naista, joka halveksii muita naisia ja koittaa saada huomiota korostamalla miten on itse erilainen kuin muut naiset. Hän on siis rakentanut päässään negatiivisen kuvan, millaisia kaikki muut naiset ovat. Hän painaa muita naisia alas väittämällä tätä negatiivista kuvaa totuudeksi naisista ja nostaa itseään ylös korostamalla miten itse

Eli perus kuka tahansa nainen, yleensä se joka yrittä miellyttää miehiä myös meikkaamalla ja keimailemalla.

Vierailija
108/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmillä meni tunteisiin 🤣 Vaimoni on naisvaltaisella alalla ja sanoo, että todella toksinen työpaikka. Totuus vain on, että miehet ei ole porukassa todellakaan yhtä kusipäitä. Sitä totuutta on ihan turha yrittää jeesustella muuksi.

😂 ihanaa, kun pal stauli kuvittelee, että hänen kuvitelmavaimonsa, yhden työpaikan kokemuksellaan, olisi oikeassa. Totuus on, että miesvaltaiset alat ovat todella, todrlla hyvin toksisia.

t. tämän monesti kokenut ja saman kokeneiden naisten kanssa todennut DI nainen, joka työskennellyt koko ikänsä kone- ja metalliteollisuudessa 

Vierailija
109/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ihan älyttömäksi tämä ihmisten lokerointi. Jos joku nainen ei viihtyy meikittömänä, niin ei se tarkoita että hän olisi heti vihaamassa ketään. Ja oikeasti turhamaisiahan monet asiat ovat. Tekotissit ja huulet, miesten ylisuuret lihakset yms. Koskee ihan kaikkia sukupuolia. Mutta nyt huomionhakuinen onkin sitten se luonnossa viihtyvä meikitön eräjormatar. Voi elämän kevät. 

Mistä ihmeestä olet nyt tuommoista saanut päähäsi? Ei joku meikkaaminen tai meikittömyys kertakaikkiaan liity koko asiaan oikein mitenkään. Kyse on siitä miten suhtautuu omaan sukupuoleen. Aivan hyvin se pick me girl voi olla myös meikattu ja pinnallinen, se mille näyttää ei tosiaankaan ole asian ydin. 

Tuo on yleisesti käytössä oleva manipulointitaktiikka. Trolli yrittää hämmentää ja vie keskustelua siihen, että tässä muka sanellaan saako meikata vai ei. 

Vierailija
110/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista niin kuin miehistäkin on aivan järkeviä ja mukavia ihmisiä. Mutta. Miehistä löytyy se tietty myrkyllinen, valtaa hamuava osasto joilla on tarve alistaa muita.

Samanlainen vähemmistö löytyy myös naisista. Myrkylliset naiset käyttävät sosiaalisia taitojaan muita ihmisiä vastaan häikäilemättömästi. Jostain syystä toksisesta maskuliinisuudesta puhutaan, mutta ei toksisesta naiseudesta. Nimenomaan nämä myrkyllliset naiset jättävät muita ihmisiä ulkopuolelle ja osoittavat elein ja teoin, ettei heistä pidetä. Tämä ei tietenkään päde kaikkiin  naisiin, mutta ihmettelen miksi moni tavanomainen nainen katsoo tällaista käytöstä vierestä puuttumatta asiaan tai ei asetu puolustamaan kiusattua? Pelkäävät itse jäävänsä porukan ulkopuolelle? Suurta rohkeutta osoittaisi se, että tällaiseen puututaan ja ihmisyyden erilaiset  muodot hyväksytään.

Vierailija
111/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pick me girl. Ei kiinnosta Kardashanien elämä. 

Vierailija
112/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena et joudu mukaan miesten keskinäisiin peleihin.

Niitä vasta riittää.

Vierailija
113/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille. 

No tämä. Olen itsekin tavannut naisia jotka melkein ensi töikseen alkavat haukkua naisia. Siis ovat aivan avoimesti vihamielisiä minua kohtaan sukupuoleni takia. Ja silti jatkavat keskustelua kuin mitään ei olisi tapahtunut. Toisin sanoen uskovat täysin vilpittömästi että heillä on oikeus halventaa minua. Ja minun pitäisi käyttäytyä kuin se olisi maailman normaalein asia.

Onko mahdollista, että olet itse ollut ylimielinen toisen naisen edessä? Ehkä olet itse möläyttänyt jotain ajattelematonta? 

Olen joskus näpäyttänyt yhtä naista, joka alkoi ensitöikseen haukkua ja yleistää miehiä. Varmaan olen hänen mielestä nyt pick me girl.

Vierailija
114/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinkysymys tässä on se, pidätkö ap niitä sisustamis-, muoti-, kauneus-, dieetti- yms. juttuja vähempiarvoisina ja nolompina kuin vaikkapa ralliautoja, tekniikkaa ja jääkiekkoa? Jos kyllä, kannattaa tutkailla omia asenteita.

Kaikki nuo edellä mainitut asiat ovat sellaisia, etten jaksaisi puhua kenenkään kanssa noista.

Aika kapea on naiskuvasi, jos naiset mielestäsi puhuvat vain sisustamisesta, laihduttamisesta ja vaatteista. 

Noista mainituista asioista itse puhuisin mieluiten tekniikasta ja sisustamisesta. Pelit, rallit, meikit ei juurikaan kiinnosta.  Jossain määrin myös dieeteistä, jos siis dieetillä tarkoitetaan ruokavalioita ylipäätään eikä laihduttamista. Meillä töissä sekaporukassa tää ruoka-aihe on yksi suosituimpia puheenaiheita, ruoka kiinnostaa yleisesti ottaen kaikkia 😁

Vierailija
115/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl ne aiheetkin voi olla samoja kuin naisilla. Ihan yhtä ääliöitä kaikki tommoset oli ne miehiä tai naisia.

Vierailija
116/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pick me girl ei tarkoita naista joka viihtyy meikittömänä luonnossa tai mitään muutakaan harrastusta tai ulkonäkötyyliä. Se tarkoittaa yksinkertaisesti naista, joka halveksii muita naisia ja koittaa saada huomiota korostamalla miten on itse erilainen kuin muut naiset. Hän on siis rakentanut päässään negatiivisen kuvan, millaisia kaikki muut naiset ovat. Hän painaa muita naisia alas väittämällä tätä negatiivista kuvaa totuudeksi naisis

Eli perus kuka tahansa nainen, yleensä se joka yrittä miellyttää miehiä myös meikkaamalla ja keimailemalla.

Valitettavasti sanomassasi on totuutta, varsinkin vanhempien sukupolvien kohdalla. Naisetkin ovat hyvin usein naisvihamielisiä. Olen itsekin kasvanut pick me girliksi, koska kasvoin aikakaudella jolloin naisia avoimesti halveksittiin ja miessukupuolta pidettiin automaattisesti parempana. Kasvoin ajatukseen, että naiset ovat pinnallisia, kateellisia, tyhmiä ja kieroja. En kokenut itse olevani sellainen, joten korostin miten erilainen olen kuin muut naiset, samalla vahvistaen stereotypiaa muista naisista. En välittänyt tutustua naisiin, koska negatiivinen kuvani oli niin vahva. Tämä oli varsinkin silloin hyvin yleistä. Naiset eivät ole irrallaan yhteiskunnan asenteista, vaan naisvihamielisessä ilmapiirissä naisetkin sisäistävät naisvihan, ja heistä tulee helposti pick me girlejä. Itse pidän hyvänä asiana, että myös naisten naisvihamielinen käytös tunnistetaan.

Meikkaaminen ja keimailu eivät tähän ilmiöön sinänsä liity, sillä niitä voi tehdä sekä sellainen nainen joka vihaa naisia että sellainen joka ei vihaa.

Vierailija
117/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ja tarpeeton termi, johon joku voisi upottaa varmasti minutkin koska ei kiinnosta kanalaumojen sosiaaliset pelit, ja miesvaltaisessa työpaikassa olen pärjännyt vaivatta, naisia olen ojentanut töissä kiusaamisesta ja yleisestä perzeilystä. Autismia ehkä on, sen voin hyväksyä mutten mitään pick meetä!

Vierailija
118/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jos todella haluat vertaistukea, niin tältäkin palstalta varmasti löytyy paljon vastaavia kokemuksia omaavia naisia. Tästäkin asiasta ja kiusaamisen uhriksi jäämisestä voisi keskustella vähän vähemmän lokeroivaan ja hyökkäävään sävyyn. Se tahtoo olla niin, että ikävän sävyisellä aloituksella saa ikäviä vastauksia. 

Ap käyttää kiusatuksi tulemistaan lyömäaseena muita naisia vastaan. Monta ihmistä ei nimittäin ole, joita EI olisi kiusattu työpaikalla. Ap:n kaltaiset eivät vain pidä miesten kiusaamista kiusaamisena ollenkaan.

Täällä oli kerran pick me, joka kehui miten hyvin häntä kohdellaan miesvaltaisella työpaikalla. Hän ei nillitä mistään hänelle kerrotuista törkyvitseistä eikä siitä että työkaveri suutelee häntä väkisin. Hän oli hyvä jätkä eikä miehet kiusanneet häntä yhtään. Hän ei edes tajunnut että häntä halveksitaan ja savustetaan ulos työpaikaltaan.

Vierailija
119/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi kiva tutustua muihinkin ns. pick me girl-naisiin ja käydä ikäviä kokemuksia läpi ja rakentaa uutta suhtautumista naisiin ja naiseuteen. Asiasta ymmärtämättömät naiset ovat pelottavan ahdasmielisiä ja suorastaan inhottavia tätä ilmiötä kohtaan. Ei edes yritetä ymmärtää, vaan pääasia on että pääsee ilkkumaan toiselle naiselle jonka kokemuksista ei ole mitään hajua. Oletetaan vain ja syljetään päälle. Onpa tosi reilua. Eli kuka täällä on se, joka tuntee ylemmyyttä toista kohtaan? Missä ovat ne naiset, jotka tyttöinä kiusasivat niitä liian erilaisia tyttöjä? Haluaisin kuulla, miksi alkoivat kiusata ja miksi jatkavat tätä edelleen aikuisena?

Ei se onnistuisi heidän kanssaan. Pick me girl on tottunut olemaan prinsessana miesporukassa, eikä osaa siksi normaaleja käyttäytymissääntöjä. Näitä jos kokoat yhteen, niin ei siitä mitään tule, kun jokainen on tottunut siihen, että saa erityiskohtelua muilta ja on ah niin poikkeava ja hyväjätkä, ja toisaalta kukaan ei anna sitä totuttua erityiskohtelua muille.

Vierailija
120/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin samanlainen kuin AP. En pidä miehiä naisia parempina, oikeastaan päin vastoin, naiset ovat minusta sukupuolena huomattavasti miehiä kehittyneempiä, vastuuntuntoisia ja älykkäitä. Silti, jos valitaan satunnaisia mies- ja naisporukoita, sopeudun suurella todennäköisyydellä miesporukkaan naisporukkaa paremmin. Olen puhetyyliltäni keskivertonaista aggressiivisempi ja kärkkäämpi enkä ole kovin miellyttämishaluinen. En pidä näitä hyvinä ominaisuuksina, mutta näillä korteilla miesporukassa on helpompi olla omaitsensä.