Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
81/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aina noin 16v asti nuorempana poikien porukoissa jonkun 1-2 ystäväni (tyttöjen) kanssa yhdessä. Olin kyllä naisellinen, tykkäsin meikata ja pukeutua, mutta myös esim olin todella urheilullinen, määrätietoinen ja kovan luonteen omaava. Välillä pojat yrittivät kiusata tai painaa mua alas, mutta se jäi yleensä yritykseksi, koska osasin aina sanoa takaisin samalla mitalla ellen pahemmin. Tyttöjen kanssa ei ikinä mitään draamaa, kaikki kunnossa. Tää muuttui kun siirryttiin ammattikouluun. Siellä pojat näkivät kaikki tytöt alempi arvoisena. Eli ei muodostunut tyttö poika kaveriporukoita, mutta sain ihanan 6 hengen tyttöporukan. Nyt oon 21v ja jos alan kaveeraan miehen kanssa, jossain kohtaa ehdottaa seksiä tai ilmoittaa tunteistaan. Eli vähintään jos miehen ystävä meinaan olla, pitää jaksaa flirttailua jne.

Vierailija
82/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan älyttömäksi tämä ihmisten lokerointi. Jos joku nainen ei viihtyy meikittömänä, niin ei se tarkoita että hän olisi heti vihaamassa ketään. Ja oikeasti turhamaisiahan monet asiat ovat. Tekotissit ja huulet, miesten ylisuuret lihakset yms. Koskee ihan kaikkia sukupuolia. Mutta nyt huomionhakuinen onkin sitten se luonnossa viihtyvä meikitön eräjormatar. Voi elämän kevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorempana itse samanlainen kuin sinä, Ap. Havahduin kuitenkin aikuisena siihen, että tuo on sisäistettyä naisvihaa, johon myös naisia lietsotaan nuoresta asti. Olet parempi, jos olet enemmän mies kuin nainen. Huomasin asian kun erosin pitkästä parisuhteesta, ja paljastui, että melkein kaikki miespuoliset kaverit olivatkin oikeasti jonossa odottamassa sinkkuuntumistani, eivätkä ystäviäni, koska olin hyvä äijä. Nyt ei ole enää miespuolisia ystäviä yhtään.

Vierailija
84/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni molemmissa näkökulmissa on totuutta. Jos on itse ennakkoluuloinen, ylimielinen ja vetäytyvä muita naisia kohtaan, niin kyllä se asenne välittyy ja kohtelu on sen mukaista. Mielestäni se on stereotyyppistä ajattelua, jos luulee, että kaikki muut naiset ovat kiinnostuneita joistakin tietyistä asioista kuten meikistä, muodista ja sisustamisesta ja puhuisivat vain niistä pinnallista asioista. Puhun itse ystävieni kanssa mielelläni merkityksellistä, syvällisistä asioista.

Toisaalta naiset osaavat kyllä kiusata ja kääntää selkänsä jollekin ryhmän jäsenistä. Tämä kertoo mielestäni ryhmän huonosta hengestä, joka ei välttämättä riipu sukupuolesta. Esim. työpaikkaa vaihtamalla olen huomannut, että on hyviäkin yhteisöjä, joissa keskitytään asioihin ja joissa ei juoruilla ja joissa panostetaan siihen, että kaikki otetaan mukaan.

Miesten ystävällisyys kun voi olla näennäistä. Miehet ovat ystävällisiä ja ottavat mielellään mukaansa kauniin ja vähän naisten porukasta ulkopuolelle jääneen naisen. Olen kokenut tämän asian molemmat puolet. Nuorena kun olin vaatimattoman näköinen ja hiljainen, pojat olivat todella ilkeitä ja halveksivia minua kohtaan. Aikuistuttuani ja muututtuani kauniimmaksi miesten kohtelu minua kohtaan muuttui täysin. Yleisesti ottaen he ovat ylen ystävällisiä ja auttavaisia ja haluaisivat ystävystyä kahden kesken. Itse en halua työpaikalla tai muutenkaan läheisiä ystävyyssuhteita miesten kanssa. Osasyynä on se, etten halua joutua ulos naisten porukasta. 

Vierailija
85/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kanssa ihan turhaa lokerointia. Itse viihdyn harvojen miesten tai naisten kanssa. Harrastan vanhoja autoja, joten arvatenkin siinä pyörii enemmän miehiä. Voin sanoa, että olen kummajainen molempien sukupuolten mielestä. Naisten siksi, koska harrastan noita autoja ja osaan niitä rakentaa ja huoltaa, miesten ihan samasta syystä. 

Vierailija
86/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tämä käsitys että miesten kanssa työskentely on muka jotenkin helpompaa? Ihan samat juoruilut, selkäänpuukotukset, kollegoiden ja esihenkilöiden haukkumiset sielläkin on vastassa. Jossain jopa huudetaan päin naamaa ja heitellään tavaroita, väkivaltaakin esiintynyt. Vaimoista ja tyttöystävistä puhutaan ilkeästi, työmatkoilla jotkut pettävät ihan avoimesti. 

Olen työskennellyt niin monessa miesvaltaisessa työyhteisössä ja missään ei ole ollut rentoa ja helppoa. Jo yleensä työllistyminen ja oman ammattitaitonsa todistaminen vaatii jo paljon työtä. 

Naisvaltaisesta työstä ei ole kokemusta mutta ihan todella naivia on kuvitella että miesvaltaiset alat itsessään olisi jotenkin parempia. 

Vierailija
87/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä. 

No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?

T. Eri, mutta samankaltaisia kokemuksia. Ja on naisiakin kavereina, mutta ystävyyden rakentaminen naisen kanssa on ollut aina vaikeampaa. Luottamus tulee hitaasti ja traumat on syvällä.

Tuo on juuri sitä naisille tyypillistä "sosiaalisuutta". Osataan olla ilkeitä, mutta samalla saadaan kiusaamisen kohde näyttämään ilkeltä kiusaajalta.

Sitähän ne "sosiaalisesti taitavimmat" alkavat harjoittelemaan jo päiväkodissa. Esittävät hienot silmienpyörittelyt jos heitä yrittää saada tilille ilkeyksistään ja kääntävät kaiken ympäri. Mutta pakko myöntää, että sellainen vaatii kyllä taitoa.

Vierailija
88/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikemminkin olet ns. tomboy, poikamainen tyttö?

Vierailija
89/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
90/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää näihin kaikkiin jenkkivillityksiin aina lähteä mukaan. Joku vatun pick me girl.

Vierailija
91/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmillä meni tunteisiin 🤣 Vaimoni on naisvaltaisella alalla ja sanoo, että todella toksinen työpaikka. Totuus vain on, että miehet ei ole porukassa todellakaan yhtä kusipäitä. Sitä totuutta on ihan turha yrittää jeesustella muuksi.

Vierailija
92/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suppea kokemus naisista tälläkin aloittajalla.

Todella.

Vierailija
93/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kyl hiton ärsyttävältä :D ei kaikkia naidia todellakaan kiinnosta muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus. Ja maiharit on kaiken lisäks trendikkäät kengät :'D

Huutista sulle.

Vierailija
94/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Luuletko olevasi Suomen ainoa nainen, joka ei meikkaa, vai ihan koko maailman ainoa nainen, joka ei meikkaa? Ei, kyllä mulle on ihan sama mitä pidät päälläsi, en tykkää sinusta siksi, että väität, että minä naisena meikkaan, enkä puteutuisi huppariin... Olet ainakin pi meä girl.

Vierailija
95/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on juuri sitä naisille tyypillistä "sosiaalisuutta". Osataan olla ilkeitä, mutta samalla saadaan kiusaamisen kohde näyttämään ilkeltä kiusaajalta.

Sitähän ne "sosiaalisesti taitavimmat" alkavat harjoittelemaan jo päiväkodissa. Esittävät hienot silmienpyörittelyt jos heitä yrittää saada tilille ilkeyksistään ja kääntävät kaiken ympäri. Mutta pakko myöntää, että sellainen vaatii kyllä taitoa."

Allekirjoitan tämän täysin! Tuntuupa mukavalta, kun ei ole ajatuksineen yksin, vaan saman huomion on tehnyt joku toinenkin.

Tuotahan se on, ne kuuluisat hyvät sosiaaliset taidot. Kaksiteräinen miekka. Toisaalta niillä taidoilla pyöritellään mukavasti sitä kanalaumaa ja asemoidaan itselleen suotuisa paikka hierarkiassa. Toisaalla sitten silputaan ihmisiä henkisesti hengiltä.

En arvosta, vaan halveksin ja hyvästä syystä. Ja kyllä, joskus tunnen jopa yllemmyyttä omasta, hivenen lämpimämmästä sydämestä.

Vierailija
96/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorempana itse samanlainen kuin sinä, Ap. Havahduin kuitenkin aikuisena siihen, että tuo on sisäistettyä naisvihaa, johon myös naisia lietsotaan nuoresta asti. Olet parempi, jos olet enemmän mies kuin nainen. Huomasin asian kun erosin pitkästä parisuhteesta, ja paljastui, että melkein kaikki miespuoliset kaverit olivatkin oikeasti jonossa odottamassa sinkkuuntumistani, eivätkä ystäviäni, koska olin hyvä äijä. Nyt ei ole enää miespuolisia ystäviä yhtään.

Sisäistettyä naisvihaa oli niiden naisten puolelta jotka eivät ottaneet apta mukaan vaan kiusasivat koska hän oli erilainen nainen kuin he itse olivat. uhria syyllistävää väittää että uhrin kärsimys johtuu hänestä itsestään, ja että tuli tyttöjen kiusaamaksi koska itsen jotenkin synnynnäisesti muka vihaa tyttöjä🙄 kiusaajat ne oli syypäitä eikä ap, ja kiusaajat olivat pikcmejä,ä.

Vierailija
97/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt tällaiseen pick me girlyyn. Sen sijaan olen törmännyt moneen hieman erilaiseen naiseen, joita muu muut naiset tykkäävät haukkua. 

Miesten ylenpalttista machoilua ja äijäjuttuja pidetään yleensä yhtä naurettavina kuin naisten liiallista turhamaisuuttakin.  

Juu, ne kovin turhamaiset naiset ei tosiaan yleensä ole kovin suosittuja toisten naisten keskuudessa. Yleensä asia selitetään kateutena, vaikka kyse on enemmänkin erilaisesta arvomaailmasta. 

Vierailija
98/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ihan älyttömäksi tämä ihmisten lokerointi. Jos joku nainen ei viihtyy meikittömänä, niin ei se tarkoita että hän olisi heti vihaamassa ketään. Ja oikeasti turhamaisiahan monet asiat ovat. Tekotissit ja huulet, miesten ylisuuret lihakset yms. Koskee ihan kaikkia sukupuolia. Mutta nyt huomionhakuinen onkin sitten se luonnossa viihtyvä meikitön eräjormatar. Voi elämän kevät. 

Pick me girl ei tarkoita naista joka viihtyy meikittömänä luonnossa tai mitään muutakaan harrastusta tai ulkonäkötyyliä. Se tarkoittaa yksinkertaisesti naista, joka halveksii muita naisia ja koittaa saada huomiota korostamalla miten on itse erilainen kuin muut naiset. Hän on siis rakentanut päässään negatiivisen kuvan, millaisia kaikki muut naiset ovat. Hän painaa muita naisia alas väittämällä tätä negatiivista kuvaa totuudeksi naisista ja nostaa itseään ylös korostamalla miten itse ei kuitenkaan ole sellainen kuin väittää muiden naisten olevan.

Vierailija
99/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ap, että olet ostanut Suomessa olevien kauppaketjujen kaikki naistenhupparit.

T. Maahantuoja

Vierailija
100/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet nyt tuommoista saanut päähäsi? Ei joku meikkaaminen tai meikittömyys kertakaikkiaan liity koko asiaan oikein mitenkään. Kyse on siitä miten suhtautuu omaan sukupuoleen. Aivan hyvin se pick me girl voi olla myös meikattu ja pinnallinen, se mille näyttää ei tosiaankaan ole asian ydin.