Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
61/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanalta kuulostat. Onko sulla ikä tärkeä asia? Tuntuu, että naisille ihan hirveän tärkeää korostaa jos vaikka alle 40- vuotias. Toinen nainen positioidaan iän perusteella tietynlaiseksi, oli elämäntavat tai harrastukset minkälaiset vaan.

Kiitos Iällä ei ole minulle merkitystä. AP

Vierailija
62/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinkysymys tässä on se, pidätkö ap niitä sisustamis-, muoti-, kauneus-, dieetti- yms. juttuja vähempiarvoisina ja nolompina kuin vaikkapa ralliautoja, tekniikkaa ja jääkiekkoa? Jos kyllä, kannattaa tutkailla omia asenteita.

Eikö jokaisella saa olla omat mielipiteet? Itse en arvosta ralliautoja, mutta en myöskään muotia tai sisustusta. Olen siis alempiarvoinen mielestäsi?`

Oletko sairas provo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. "

Eihän tämä ole miehille mitenkään yleisesti tyypillistä. Moni mies hautoo asioita vuosia, harva myös aidosti uskaltaa puhua suoraan. Ap:n teksti oli niin täynnä ikivanhoja stereotypioita, että vaikea uskoa niiden oikeasti perustuvan todellisiin kokemuksiin. Ympärillään on helppoa nähdä sitä mitä odottaakin näkevänsä.

t. Eräs joka lähti miesvaltaiselta alalta miesten harrastamien hierarkioiden, valtataisteluiden, kukkoilun, selkäänpuukotusten, jatkuvan kilpailun ja toisten työn sabotoinnin takia

Word.

Vierailija
64/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viihdyin lapsena paremmin poikien seurassa. Koulussa kuitenkin oli jotenkin tosi jaottunut sukupuolen mukaan ja olin sitten tyttöjen kanssa. Ja ihan hyvin viihdyin, kunnes sitten murrosiässä nuo sukupuolet alkoi korostua. Tytöt kiinnostui ehkä enemmän meikistä jne, itse taas jatkoin sillä huppari linjalla. Mutta ne muut tytöt ei kiusanneet, vaan ne pojat. 4 vuotta sitä joutui kestämään. Ei ne tytötkään enää kavereita ollut, veikkaan että pelkäsivät että heitäkin kiusataan. 

Peruskoulun jälkeen menin sitten amikseen, osittain senkin takia kun luokan muut meni lukioon. En halunnut heidän kanssaan enää yhtään vuotta. Lisäksi tuo amiksen tekninen linja kiinnosti ja siellä oli minun lisäkseni vain yksi tyttö. Siellä ei sentään kiusattu, mutta ei ne pojat joukkoonsa kuitenkaan ottanut, tämän tytön kanssa oltiin kyllä kavereita. Työllistyminen oli sitten vaikeaa, kun taas törmäsi ennakkoluuloihin. Kun olet tyttö. Eli kokemuksieni mukaan pojat eivät huoli tyttöjä joukkoonsa. Lopulta jouduin valitsemaan alaltani suuntauksen mikä ei niin kiinnostanut, mutta sinne pääsi helpommin naisetkin. Siellä oli ihan hyvä meininki, mutta kyllä ne miehetkin osaa juoruta. 

Nykyään minulla on pari naista kaverina, ei kovin läheisiä, mutta kuitenkin. Miehiä taas ei ole pelkkinä kavereina, kun tuntuu mahdottomalta löytää. Ne on sitten fwb kavereita. Kun olen sinkku ja ei ole edes aikomusta suhteeseen. Huonot kokemukset miehistä siinäkin. Mutta kaikesta huolimatta en leimaa kaikkia miehiä, toisin kuin ap tuntuu tekevän naisten kohdalla. 

Vierailija
65/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet ole yhtään sen mukavampia kuin naisetkaan yleisesti ottaen. Juoruilevat ja puhuvat selän takana ihan samalla tavalla.

Vierailija
66/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt tällaiseen pick me girlyyn. Sen sijaan olen törmännyt moneen hieman erilaiseen naiseen, joita muu muut naiset tykkäävät haukkua. 

Miesten ylenpalttista machoilua ja äijäjuttuja pidetään yleensä yhtä naurettavina kuin naisten liiallista turhamaisuuttakin.  

Vierailija
67/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä yllä mainittiin suojakuoresta pätee minuun hyvin. On vaikea luottaa, avautua omista asioistaan. Kaikille olen kuitenkin ystävällinen ja kohtelias, minut on kasvatettu ajatuksella että muiden käytökseen ei aina voi vaikuttaa, mutta omaansa voi. 

Yksi esimerkki työpaikkakiusaamisesta oli, että minua ei ainoana kutsuttu pikkujouluihin. Sitten minun aikana porukalla naiset kävivät läpi mitä hauskaa olivat tehneet pikkujouluissa. Kyllä se tuntui ihan tahalliselta. Toisaalta usein kahvihuone hiljeni kun tulin paikalle. Join sitten kahvini työpisteelläni, kun tauoilla en ollut tervetullut. 

Se ulkopuolisuuden kokemus ja osattomuuden kokemus teki sen, että tuossa porukassa sulkeuduin vaan enemmän. Olin entistä arempi, mitä tällaisten ihmisten kanssa voisi keskustella joille olin pelkkää ilmaa? AP

Vierailija
68/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Eivät todellakaan juorua. On kokemusta miesvaltaisesta ja naisvaltaisesta alasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
69/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet ole yhtään sen mukavampia kuin naisetkaan yleisesti ottaen. Juoruilevat ja puhuvat selän takana ihan samalla tavalla.

Kuten sanottu, naiset osaavat yleistää, jopa paremmin kuin miehet. Todistetu

Vierailija
70/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan vierasta tämä pick me girl -ajatus. Teen töitä miesten kanssa ja vapaalla olen naisten kanssa. Koskaan ei ole ollut mitään naisten tai eri sukupuolten välistä ongelmaa.

Vierailija
71/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori 67, mutta näinhän ei ole. Tyttö ei pääse koskaan todella osaksi poikaporukkaa, tyttö on aina poikien silmissä alempiarvoinen.

Eikä pidäkään päästä. Myös poika tyttöporukassa on outolintu.

Vierailija
72/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se haittaa ketään, että hengaat mieluummin miesten seurassa. Ei se kuulu kenellekään muulle kuin sinulle. Kaikkea hyvää elämääsi! 

Vierailija
73/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinkysymys tässä on se, pidätkö ap niitä sisustamis-, muoti-, kauneus-, dieetti- yms. juttuja vähempiarvoisina ja nolompina kuin vaikkapa ralliautoja, tekniikkaa ja jääkiekkoa? Jos kyllä, kannattaa tutkailla omia asenteita.

Kaikki nuo edellä mainitut asiat ovat sellaisia, etten jaksaisi puhua kenenkään kanssa noista.

Aika kapea on naiskuvasi, jos naiset mielestäsi puhuvat vain sisustamisesta, laihduttamisesta ja vaatteista. 

Vierailija
74/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina voisi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta olla myös oma tarinani. Tytöt/naiset kiusasi ja poikien seurassa vietin aikaani ja tulin hyvin heidän kanssaan juttuun. Mutta minä olin nuorena näyttävä tyttö, itsetunto oli tosin heikko. 

Iän ja ylimääräisten kilojen myötä olen alkanut mahtumaan naistenkin joukkoon. Kanalaumoissa ei edelleenkään ole hurraamista, eikä sitä kotkotusta jaksa vieläkään kuunnella, mutta helmiä löytyy naistenkin joukosta.

Tämä siis kannustuksena AP:lle ja kaltaisillemme. Suhtaudu avoimesti, anna akkojen paljastaa luonteensa ensin ja tutustu niihin, jotka ovat tutustumisen arvoisia :)

PS. En ole niitä naisia, jotka arvostelevat muiden naisten ulkonäköä tai naisellisuutta, joten en ihan mahdu kategoriaan. Tyhjänpäiväiset jutut ja naisten omituinen ajatuksenkulku ei vaan käy useimmiten yksiin omani kanssa.

Vierailija
75/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Eivät todellakaan juorua. On kokemusta miesvaltaisesta ja naisvaltaisesta alasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Kyllä juoruavat. T. Insinööritoimistossa töissä 

Vierailija
76/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisellinen nainen, enkä koe olevani mitenkään erilainen verrattuna muihin naisiin.

En ole koskaan ajatellut, että muut naiset ovat yhtä massaa ja olisin itse erilainen. Eli taas tuo olettaminen vain jatkuu jostain ylemmyydentunnosta. Ennakkoluuloja ennakkoluulojen perään.

Nykyään useamman naisten kanssa sujuu ihan kivasti, mutta en minä heitä päästä lähelleni enkä kerro henkilökohtaisia asioita - ainakaan vielä. Kuuntelen kyllä heidän jutut ja olen keskustelussa läsnä, ei siinä mitään. Pintapuolisia tuttavia ovat kuitenkin. Jos olisin avoimempi heille, ehkä heitä voisi kutsua ystäviksi mutta suojakuori tulee pian pintaan. Miesten kanssa olen saanut muodostettua syvemmän ystävyyden luontevasti. En silti näe, että miehet ovat ihmisinä naisia parempia tai minä kiusattuna tyttönä olisin muita naisia parempi.

Kerropa nyt, miksi on ok haukkua naisia joilla on kiusaamisen vuoksi traumataustaa ja luottamuspulaa? Oletko sinä niitä ihmisiä, jonka mielestä vika on kiusatussa eikä kiusaajissa? Onko reilua olettaa, ja haukkua toista ihmistä omien oletusten eli ennakkoluulojen kautta?

Vierailija
77/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten juoruamista ei edes tunnisteta juoruamiseksi. Aivan samaa ihmisistä selän takana puhumista kuin naisilla se on, mutta kun miehet tekee sitä niin siitä ei osata ajatella rumasti.

Vierailija
78/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo edellä mainitut asiat ovat sellaisia, etten jaksaisi puhua kenenkään kanssa noista.

Aika kapea on naiskuvasi, jos naiset mielestäsi puhuvat vain sisustamisesta, laihduttamisesta ja vaatteista. 

Oletko sitten PIck me girl ?

Vierailija
79/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt tällaiseen pick me girlyyn. Sen sijaan olen törmännyt moneen hieman erilaiseen naiseen, joita muu muut naiset tykkäävät haukkua. 

Miesten ylenpalttista machoilua ja äijäjuttuja pidetään yleensä yhtä naurettavina kuin naisten liiallista turhamaisuuttakin.  

En ole muuten minäkään. Missä näitä yksisarvisia elelee? 

Vierailija
80/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitten PIck me girl ?

Vain feministien mielestä (eri)