Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
41/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa vielä sen verran, että enpä mä itsekään ikinä sopinut mihinkään "barbit, kotileikit, dieetit, muoti, juoruilu" -muottiin. Minun mielestäni vaan sellaista muottia ei olekaan missään muualla kuin asioita hyvin stereotyyppisesti tulkitsevien ihmisten omassa päässä - valtaosa tuntemistani naisista ei sovi tuohon muottiin. Myös minun ystäväni olivat jo päiväkodissa poikia, mutta se saattoi olla pääosin sattumaa. Nyt aikuisena ystävinä on naisia ja miehiä, mutta ei yhtäkään tuollaista aloittajan kuvailemaa ja tavallisena pitämää stereotyyppistä naista - ei siksi, että minulla olisi mitään heitä vastaan, en vain koskaan ole tutustunut moisiin :D

Vierailija
42/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja saattaa katsoa ja tulkita maailmaa aika ennakkoluuloisten lasien läpi, mikä helposti johtaa tuon tyyppisiin väitteisiin (naiset sitä, miehet tätä).

Olen ollut naisvaltaisessa työpaikassa, jossa nokkiminen ja kyräily oli hirveää. Olen ollut ainoana naisena työpaikassa, jossa ilmapiiri oli mahtava ja kaikki oli helppoa. Minun olisi noiden perusteella helppo olla samalla linjalla kuin aloittaja, jos tyytyisin suoriltaan stereotyyppisiin selityksiin.

Noiden työpaikkojen jälkeen olen kuitenkin nähnyt monenlaisia työyhteisöjä, monenlaisista näkökulmista. Näiden työyhteisöjen tarkkaileminen avoimin silmin on opettanut, että kyse ei olekaan ensisijaisesti sukupuolesta. Nokkijoita, juoruilijoita ja kusipäitä löytyy joka sukupuolesta. Aika usein jos näitä on paljon, kyse on siitä että koko työyhteisö on kulttuuriltaan sairas. Se kulttuuri voi olla tuollaiseen käytökseen johtavaa siitä riippumatta, kumpaa sukupuolta työpaikalla

Hyvin puhut ennakkoluuloista, mutta tuotahan sovelletaant yleisesti, ei vain naisten välillä. Miehet mielletään väkivaltaisiksi juopoiksi, tietyt kansallisuudet altiiksi tekemään seksuaalirikoksia, jne. Tätä ei kritisoida, vaan pidetään palstalla normaalina ennakkoluulona.

Nyt yht'äkkiä tilanne onkin toinen, naiset, jotka eivät sovellut feministien muottiin, ovat pick up naisia, sanan ilkeässä mielessä. Joku nainen täällä jo nimitteli seksualisuutta halventavalla nimellä aloittajaa. Olen miehisessä työpaikassa miehenä, ja tällainen loukkausten määrä, en voisi edes kuvitella. Ehkä jossain tehdastyössä voi taso olla samaa, mutta toimistolla ei ikimaailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suppea kokemus naisista tälläkin aloittajalla.

Keskustelu täynnä naisten loukkauksia aloittajaa kohtaan. en yhtään ihmettele, todistitte hänen kokemuksensa todeksi.

Niin, toivottavasti hän ottaa kokemuksistaan vaarin. Jos hänellä on aina tapana haukkua toiset ihmiset juoruileviksi, ilkeiksi ja tylsiksi niin on ihan normaalia että muut loukkaantuvat. Ehkä sillä on jotain tekemistä sen kanssa millaisia hänen kokemuksensa naisista ovat. Miehiä hän kehuu, joten saa näiltä mukavan vastaanoton. 

Vierailija
44/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi kiva tutustua muihinkin ns. pick me girl-naisiin ja käydä ikäviä kokemuksia läpi ja rakentaa uutta suhtautumista naisiin ja naiseuteen. Asiasta ymmärtämättömät naiset ovat pelottavan ahdasmielisiä ja suorastaan inhottavia tätä ilmiötä kohtaan. Ei edes yritetä ymmärtää, vaan pääasia on että pääsee ilkkumaan toiselle naiselle jonka kokemuksista ei ole mitään hajua. Oletetaan vain ja syljetään päälle. Onpa tosi reilua. Eli kuka täällä on se, joka tuntee ylemmyyttä toista kohtaan? Missä ovat ne naiset, jotka tyttöinä kiusasivat niitä liian erilaisia tyttöjä? Haluaisin kuulla, miksi alkoivat kiusata ja miksi jatkavat tätä edelleen aikuisena?

Vierailija
45/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo vaan special snowflake. 

Vierailija
46/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuosta aloituksesta oikein paistaa läpi syy miksi muut naiset ei tykkää sinusta ja ei, se ei liity siihen että pukeudut huppareihin :D katkeruus ei ainakaan kaunista

Vierailija
47/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot pick me jos työnnät alas tuollaisia naisia. Ihmiset ketkä kohtelee huonosti, on aina ikäviä oli sitten naisia tai miehiä.

Vierailija
48/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei onneksi täysin heijasta reallielämää, se että täällä käyttäydytään inhottavasti ei vielä tarkoita, että tosielämässä toimittaisiin ihan samoin - vaikka on totta, että netissä suollettava kura vuotaa koko ajan enemmän ja enemmän myös kaikkialle muualle. Ensin huudeltiin ilkeyksiä ja tyhmyyksiä vain nimettöminä netissä, sitten netissä nimen kanssa, ja nyt vähitellen jo ihan päin naamaa. Jollain tavalla kai sikailu on normalisoitunut ja sikäli kommenttisi on hyvin ymmärrettävä. 

En kuitenkaan voi itse ottaa henkilökohtaista vastuuta palstan joidenkin kirjoittajien stereotypioista. Jos kirjoitan omana näkemyksenäni siitä, että aloittaja vaikuttaa näkevän sukupuolet melko stereotyyppisesti, se ei tarkoita että minä sitten itse olisi yksi heistä tai samaa mieltä niiden kanssa, joiden mielestä kaikki miehet ovat juoppoja tai tietyt kansalaisuudet erityisen alttiita tekemään seksuaalirikoksia. 

Onneksi en sentään ole koskaan ollut yhdelläkään työpaikalla, jossa porukka käyttäytyisi yhtä huonosti kuin tällä palstalla tai netissä ylipäänsä :) Se olisikin jo aika sietämätöntä.

Vierailija
49/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi kiva tutustua muihinkin ns. pick me girl-naisiin ja käydä ikäviä kokemuksia läpi ja rakentaa uutta suhtautumista naisiin ja naiseuteen. Asiasta ymmärtämättömät naiset ovat pelottavan ahdasmielisiä ja suorastaan inhottavia tätä ilmiötä kohtaan. Ei edes yritetä ymmärtää, vaan pääasia on että pääsee ilkkumaan toiselle naiselle jonka kokemuksista ei ole mitään hajua. Oletetaan vain ja syljetään päälle. Onpa tosi reilua. Eli kuka täällä on se, joka tuntee ylemmyyttä toista kohtaan? Missä ovat ne naiset, jotka tyttöinä kiusasivat niitä liian erilaisia tyttöjä? Haluaisin kuulla, miksi alkoivat kiusata ja miksi jatkavat tätä edelleen aikuisena?

Katso peiliin jos kuvittelet että "erilaisuutesi" on se syy. Sulla on joku alitajuinen käsitys siitä että ns. naiselliset naiset on yhtä ja samaa massaa ja sinä olet neiti Erikoinen Erilainen yksin taistelussa näitä Naisia vastaan. Oikeasti vika on todennäköisesti sinussa.

Vierailija
50/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä. 

Tää sun vastaus on just tota naisten touhua. 

Vierailija
51/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pukeudun maihareihin ja huppareihin" niin pukeutuu joka. ikinen. muukin. nainen.

Vierailija
52/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä. 

hyvä yritys mut valitettavasti edes nää pick metkään ei anna inceleille :(

Vierailija
53/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kokenut että miehet on niitä pahimpia juoruilijoita :D Edelleen, ihmiskohtaista ei sukupuolikohtaista. Voi olla, ettei elämäsi miehet ole jäänyt kiinni vain tällaisesta.

Vierailija
54/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suppea kokemus naisista tälläkin aloittajalla.

Keskustelu täynnä naisten loukkauksia aloittajaa kohtaan. en yhtään ihmettele, todistitte hänen kokemuksensa todeksi.

Niin, toivottavasti hän ottaa kokemuksistaan vaarin. Jos hänellä on aina tapana haukkua toiset ihmiset juoruileviksi, ilkeiksi ja tylsiksi niin on ihan normaalia että muut loukkaantuvat. Ehkä sillä on jotain tekemistä sen kanssa millaisia hänen kokemuksensa naisista ovat. Miehiä hän kehuu, joten saa näiltä mukavan vastaanoton. 

Jotkut nyt vaan loukkaantuu ja pahottaa mielensä sitten useemmin. Joskus vois miettiä että olisko se vika sittenkin minussa. Muttakun se uhriutuminen on niin mukavaa ja helppoa

Vierailija
55/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinkysymys tässä on se, pidätkö ap niitä sisustamis-, muoti-, kauneus-, dieetti- yms. juttuja vähempiarvoisina ja nolompina kuin vaikkapa ralliautoja, tekniikkaa ja jääkiekkoa? Jos kyllä, kannattaa tutkailla omia asenteita.

Vierailija
56/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon kokenut että miehet on niitä pahimpia juoruilijoita :D Edelleen, ihmiskohtaista ei sukupuolikohtaista. Voi olla, ettei elämäsi miehet ole jäänyt kiinni vain tällaisesta.

Heh, aloittajaa haukutaan, ja tämä ennakkoluulo saa näiltä vanhoilta piioilta kannatuksen.Et varmaan huomaa mitään toiminnassasi ja kuinka ennakkoluuloinen olet, mutta eihän se haittaa. Parasta elämässäsi on, että pääset haukkumaan muita naisia, jotka eivät jaa täysin sinun asenteitasi.

Vierailija
57/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap mitään hätää, tuo on vain niiden oikeidenmpick me girlien juoni yrittää kääntää tilanne toisinpäin. Itse nuo ovat juuri niitä pickmeitä, jotka sinua ovat sorsineet ja kiusanneet siksi koska sinä olet erilainen kuin he, ja tulet miesten kanssa juttuun hyvin. Hehän siinä on pickme, kun ovat sinulle kateita miesten huomiosta eilä toisin päin. Sinähän olet vain luontaisessa ympäristössäsi

Vierailija
58/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä yritys mut valitettavasti edes nää pick metkään ei anna inceleille :(

Jokainen mies tällä palstalla on sun mielestä automaattisesti inceli? 

Vierailija
59/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jostain löytyisi ryhmä, jossa voisi käydä läpi näitä osin traumaattisiakin kokemuksia ja vertaistukea; toinen saman kokenut ei tuomitse, mitätöi tai vähättele kokemuksia ja niiden herättämiä tunteita. Liittyisin mielelläni tällaiseen saman kokeneiden naisten kanssa. AP

Vierailija
60/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?

T. Eri, mutta samankaltaisia kokemuksia. Ja on naisiakin kavereina, mutta ystävyyden rakentaminen naisen kanssa on ollut aina vaikeampaa. Luottamus tulee hitaasti ja traumat on syvällä.

Yleensä tytöt kiusaavat tyttöjä, pojat kiusaavat poikia. Pääsääntöisesti. On tosi ikävää joutua kiusatu

On vain inhimillistä rakentaa suojakuori ja vältellä naisia pitkän kiusaamisen ja ulkopuolelle jättämisen vuoksi. Vaikka naiseen tutustuisi ajatuksella, että nyt ennakkoluulot saavat kyytiä, se ei välttämättä suju lainkaan vahvan suojakuoren vuoksi. Toinen osapuoli ei välttämättä ymmärrä lainkaan, miksi kiusattu ei käyttäydy tai puhu luontevasti esim henkilökohtaisista asioistaan. On vaikeaa, kun ei voi rehellisesti sanoa ääneen että on ollut hankaluuksia luottaa naisiin (tai ihmisiin), koska toinen ottaa tämän automaattisesti loukkauksena. 

Kuten sanoit, tytöt kiusaavat tyttöjä ja pojat poikia. Mieheksi kasvaneella pojalla tuskin on perustavanlaatuista traumaa vastakkaista sukupuolta kohtaan, vaikka stereotypioita on pää täynnä. Tuo on ihan eri lähtökohta ilman traumataustaa tutustua toiseen ihmiseen. Ja tiedätkös, osa ystävistäni ovat koulukiusattuja miehiä, joiden on myös vaikea luottaa tietynlaisiin miehiin. Sattumaa? Tuskin. Yhteiset kokemukset yhdistävät. Ystävyys on helpompi luoda ihmisen kanssa, jonka asemaan voi asettua luontevasti.