Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
21/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi sulle herkkä aihe. En usko että oot parisuhteessa.

Vierailija
22/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suppea kokemus naisista tälläkin aloittajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tosiaan välität jos joku väittää sinua "pick me" -naiseksi tai miksikään muuksi? 

Tuolla naisten on tarkoitus loukata naista, joka ei sovellu heidän muottiinsa. Vai hyväksytkö itsesi haukkumisen?

Vierailija
24/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat naiset on kiinnostuksen kohteilta ja tekemisiltä ap muuten enemmän sun kaltaisia, mutta koska meitä on paljon, pidämme juuri tätä normaalina naiseutensa. Mun ystävänaiset ei oo erityisen kiinnostuneita muodista, harrasta dieettejä, sisusta tai juoruilee. 

Vierailija
25/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat naiset on kiinnostuksen kohteilta ja tekemisiltä ap muuten enemmän sun kaltaisia, mutta koska meitä on paljon, pidämme juuri tätä normaalina naiseutensa. Mun ystävänaiset ei oo erityisen kiinnostuneita muodista, harrasta dieettejä, sisusta tai juoruilee. 

Pick me girl-kerho

Vierailija
26/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu täynnä naisten loukkauksia aloittajaa kohtaan. en yhtään ihmettele, todistitte hänen kokemuksensa todeksi.

Vierailija
27/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Missä tynnyrissä elää, jos naiset on hänen piireissään tuollaisia, millaisiksi kuvaa. 

Vierailija
28/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tosiaan välität jos joku väittää sinua "pick me" -naiseksi tai miksikään muuksi? 

Tuolla naisten on tarkoitus loukata naista, joka ei sovellu heidän muottiinsa. Vai hyväksytkö itsesi haukkumisen?

Tältä se tosiaan tuntuu. Minä en sovi muottiin, en ole sopinut edes lapsena ja varmaan vähemmän aikuisena. En voi sille mitään että vaan olen erilainen. Ehkä oon muunsukupuolinen sitten, mutta en koe mitään vahvaa naiseutta. 

Mulla oli jo päiväkodissa pojat parhaina kavereina enkä koskaan halunnut käyttää mekkoja tai leikkiä kotileikkejä. Barbielta muistan leikanneen lapsena hiukset. AP

Vierailija
29/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Missä tynnyrissä elää, jos naiset on hänen piireissään tuollaisia, millaisiksi kuvaa. 

Onko käynyt mielessä, ettei hän edes uskalla tutustua naisiin tai päästää edes lähelle? Tietysti mielikuva voi jäädä kapeaksi tällöin.

Vierailija
30/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina mukavaa, jos löytää samanhenkisen työ- tai harrastusporukan. Miesten kanssa voi kuitenkin syntyä erilaista draamaa, koska heillä voi olla eroottisia toiveita, joita pidetään sitten vakan alla vuosia tai jopa kymmeniä vuosia. Sosiaalisesti vähän toistaitoinen nainen voi sitten yllättyä, ihan tavallinen hoksaavainenkin nainen voi. Asioita ei todellakaan aina sanota suoraan.

Vierailija
31/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä se tosiaan tuntuu. Minä en sovi muottiin, en ole sopinut edes lapsena ja varmaan vähemmän aikuisena. En voi sille mitään että vaan olen erilainen. Ehkä oon muunsukupuolinen sitten, mutta en koe mitään vahvaa naiseutta. 

Mulla oli jo päiväkodissa pojat parhaina kavereina enkä koskaan halunnut käyttää mekkoja tai leikkiä kotileikkejä. Barbielta muistan leikanneen lapsena hiukset. AP

Ymmärrätköhän mitä muu sukupuolisuus on?! :D

Vierailija
32/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Muunsukupuolisuus 

Vierailija
33/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että tuo kiusaaminen jättää trauman. Varmaan samantapaisia kokemuksia monen muunkin "pick me girl"-tyyppisen naisen taustalla. On kuitenkin ihan tavallista olla nainen, joka on enemmän kiinnostunut tekniikasta kuin hiusten laitosta tai sisustuksesta, ja miehetkin osaa kyllä sen selkäänpuukotuksen jalon taidon aivan hyvin. Sitä voi juuttua noihin kliseisiin stereotypioihin tai voi yrittää opetella näkemään muutakin. 

Vierailija
34/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja saattaa katsoa ja tulkita maailmaa aika ennakkoluuloisten lasien läpi, mikä helposti johtaa tuon tyyppisiin väitteisiin (naiset sitä, miehet tätä).

Olen ollut naisvaltaisessa työpaikassa, jossa nokkiminen ja kyräily oli hirveää. Olen ollut ainoana naisena työpaikassa, jossa ilmapiiri oli mahtava ja kaikki oli helppoa. Minun olisi noiden perusteella helppo olla samalla linjalla kuin aloittaja, jos tyytyisin suoriltaan stereotyyppisiin selityksiin.

Noiden työpaikkojen jälkeen olen kuitenkin nähnyt monenlaisia työyhteisöjä, monenlaisista näkökulmista. Näiden työyhteisöjen tarkkaileminen avoimin silmin on opettanut, että kyse ei olekaan ensisijaisesti sukupuolesta. Nokkijoita, juoruilijoita ja kusipäitä löytyy joka sukupuolesta. Aika usein jos näitä on paljon, kyse on siitä että koko työyhteisö on kulttuuriltaan sairas. Se kulttuuri voi olla tuollaiseen käytökseen johtavaa siitä riippumatta, kumpaa sukupuolta työpaikalla on. Tietynlainen mahdottomuus vaikuttaa omaan työhön, mielivaltaiset lasitornista johdetut organisaatiot, epäreiluuden kokemukset jne lisäävät riskiä siihen, että koko työyhteisö sairastuu vittumaiseen käytökseen - ja on totta, että esimerkiksi julkisen sektorin hoiva-aloilla näitä ongelmia on paljon, ja ne alat myös sattuvat olemaan naisvoittoisia. Tällöin ongelman juurisyy ei kuitenkaan ole sukupuoli.

Jos aloittajan tavoin kuitenkin päättää tulkita asiat tuosta suppeasta näkökulmasta, se vaikuttaa voimakkaasti omaan asenteeseen ja toimintaan. Tämä taas kyllä vaikuttaa siihen, millaisen vastaanoton itse saa. Tällöin omalle ennakkoluulolleen tulee saamaan koko ajan uutta tukea - tilanteesta muodostuu itseään toteuttava ennuste.

Vierailija
35/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Tuossa voi olla syy miksi tämä ei tule toimeen naisten kanssa. Kokee ylemmyydentuntoa ja on itse ilkeä naisille. 

Menneisyyden kiusaamisen takia hän leimaa kaikki naiset samanlaisiksi. Joo, olet pick me. 

Vierailija
36/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että kaikki naiset "tuntee vahvaa naiseutta"? Että ajattelevat vaikka kadulla kulkiessaan, että tässä minä nyt naisena menen? En minä ainakaan. Ajattelet kyllä harvinaisen stereotyyppisesti.

Vierailija
37/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkäsin leikkiä poikien kanssa sotaleikkejä pienenä ja edelleen olen kiinnostunut esim tekniikasta. Ihan tavallinen nainen olen.

Vierailija
38/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmaisen huomionhakua.

Vierailija
39/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä. 

No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?

T. Eri, mutta samankaltaisia kokemuksia. Ja on naisiakin kavereina, mutta ystävyyden rakentaminen naisen kanssa on ollut aina vaikeampaa. Luottamus tulee hitaasti ja traumat on syvällä.

Yleensä tytöt kiusaavat tyttöjä, pojat kiusaavat poikia. Pääsääntöisesti. On tosi ikävää joutua kiusatuksi, mutta kannattaisi enemmän kyllä käydä läpi sitä kuviota, miksi nuo kokemukset johtavat siihen että pitää kaikkia naisia paskoina ja miehet nostaa jalustalle.

Se on kyllä ihan olemassaoleva ilmiö, että sekä miehet että naiset kohtelevat hyvin henkilöä joka on ainoana joukossa eri sukupuolta. Siksi moni nainen tykkää olla miesvaltaisella alalla, koska saa erityiskohtelua. Samoin mies saa naisvaltaisella alalla. Eivät ne miehet kuitenkaan toisiaan välttämättä sillä tavalla kohtele. Ihmisissä on ilkeitä, juoruavia, pelejä pelailevia paskiaisia sukupuoleen katsomatta, ja jos tuomitsee yhden sukupuolen kokonaan, voi jäädä aika paljosta paitsi. Tiedän kokemuksesta, koska myös minä kannoin joskus vastaavia stereotypioita naisista, enkä edes yrittänyt tutustua muihin naisiin. Olin vain ottanut annettuna sen stereotypian että naisten kanssa pitäisi puhua epäkiinnostavista asioista ja osata pelata jotain peliä. Oli kivempaa ja helpompaa nauttia erityiskohtelusta miesjoukossa kuin aidosti kohdata ihmisiä.

Vierailija
40/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostat. Onko sulla ikä tärkeä asia? Tuntuu, että naisille ihan hirveän tärkeää korostaa jos vaikka alle 40- vuotias. Toinen nainen positioidaan iän perusteella tietynlaiseksi, oli elämäntavat tai harrastukset minkälaiset vaan.