Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti pick me -girl

Vierailija
30.12.2023 |

Vastoin yleisiä väittämiä minä en halua miellyttää miehiä. Tulen yksinkertaisesti paremmin toimeen miesten kanssa; vähemmän sosiaalisia pelejä ja juoruilua, selän takana läyhäämistä yms. Tykkään että asiat sanotaan suoraan ja unohdetaan. 

Lapsuudessa ja nuoruudessa tytöt koulukiusasivat raskaasti mua. Se oli ulkopuolelle jättämistä, halveksivia katseita, juoruilua ja pahan puhumista. Sitä kesti kasiluokalle asti. Minä olin paljon yksiin, paitsi serkku (poika) ja sen kaverit oli niitä, joiden kanssa hengasin. Ne kelpuutti joukkoon, tytöt ei. 

Ekassa työpaikassa naisvaltaisella alalla jouduin kiusatuksi; olin ujo ja hiljainen, en kovin sosiaalinen. Ei kukaan edes tervehtinyt kun tulin töihin. 

Vaihdoin alaa miesvaltaiselle alalle muutaman vuoden kuluttua, ja työkavereiden kanssa on helppoa ja rentoa. Koen kuuluvani hyvin porukkaan, enkä ole koskaan ennen tätä työpaikkaa tällaista kokenut. Ei tarvitse miettiä sosiaalisia pelejä eikä ottaa ulkonäköpaineita. 

Lisäksi mua ei oo koskaan kiinnostanut perinteisesti naisille suunnatut asiat kuten muoti, kauneudenhoito, dieetit, sisustus jne mä pukeudun huppariin ja maihareihin vuodesta toiseen, sama hiudleikkaus on ollut koko aikuisiän enkä meikkaa. Ehkä oon sit joku muunsukupuolinen, mut naiset ei pidä musta koska oon erilainen ja kiusaaminen on oikeasti jättänyt traumat. 

Paras ystävä on mies ja onneksi on ystävä. Ei mulle oo väliä sen sukupuolella, otan ystäväksi sen jonka saan. Ei se aikuisena niin helppoa ole, eikä kukaan oo koskaan ollut kovin läheinen mulle. 

En mä naisia halveksi, harvemmin vaan osuu maailmat yksiin. Mut varmasti joku leimaa nyt tuon otsikon mukaisen leiman otsaan kun tällainen trendi nyt on keksitty. 

Kommentit (267)

Vierailija
241/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, kun kerroit rehellisesti millaisia naiset ovat. Hyvää pohdintaa ja kommentoijat vahvistivat toiminnallaan ap:n huomion kiistattomaksi totuudeksi. Peiliin katsomisen paikka naisilla. 

Vierailija
242/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap, kun kerroit rehellisesti millaisia naiset ovat. Hyvää pohdintaa ja kommentoijat vahvistivat toiminnallaan ap:n huomion kiistattomaksi totuudeksi. Peiliin katsomisen paikka naisilla. 

Huom! Ei tarkoittanut meikkipeiliä. Sitä katsellaan liikaakin. Oli kielikuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kovinpa on ahdas lokero sukupuolille.

Olen liki nelikymppinen ja olen kasvanut ympäristössä jossa sukupuoli ei määritellyt mitään. Ihan normaalia oli pukeutua mekkoon tai vaikka batmaniksi. Kiipeillä puissa, leikkiä barbeilla, Legoilla ja Turtleseilla. Pelata jääkiekkoa ja ratsastaa. Teininä oli mopo ja meikit ja vaatteet kiinnosti. 

Aikuisena pukeudun ihan yhtä sujuvasti mekkoon kun maihareihin ja huppariin. Sään mukaan mennään. Kiinnostaa uutiset, maailman tapahtumat, meikit, tekniikka, talous, muoti, autot, sisustus, lasten harrastukset, ruoanlaitto, matkustus, jne. Kotityöt meillä tehdään kuka mitenkin ehtii. Yhtä hyvin vaihtuu renkaat ja leikkautuu nurmikot, valmistuu ruoat ja peseytyy pyykit teki niitä kuka hyvänsä. 

Miehellä samanlainen tausta ja työskennellään molemmat miesvaltaisella alalla, tehdään toisinaan töitäkin yhdessä. 

Ystäväpiirissä on samanlaisesta taustasta tulevia. 

Itse koen että olen saanut kasvaa ja elää vapaasti ilman turhia lokerointeja ja sukupuolirooleja ja samaan malliin kasvatetaan omatkin lapset. 

Vierailija
244/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kovinpa on ahdas lokero sukupuolille.

Olen liki nelikymppinen ja olen kasvanut ympäristössä jossa sukupuoli ei määritellyt mitään. Ihan normaalia oli pukeutua mekkoon tai vaikka batmaniksi. Kiipeillä puissa, leikkiä barbeilla, Legoilla ja Turtleseilla. Pelata jääkiekkoa ja ratsastaa. Teininä oli mopo ja meikit ja vaatteet kiinnosti. 

Aikuisena pukeudun ihan yhtä sujuvasti mekkoon kun maihareihin ja huppariin. Sään mukaan mennään. Kiinnostaa uutiset, maailman tapahtumat, meikit, tekniikka, talous, muoti, autot, sisustus, lasten harrastukset, ruoanlaitto, matkustus, jne. Kotityöt meillä tehdään kuka mitenkin ehtii. Yhtä hyvin vaihtuu renkaat ja leikkautuu nurmikot, valmistuu ruoat ja peseytyy pyykit teki niitä kuka hyvänsä. 

Miehellä samanlainen tausta ja työskennellään molemmat miesvaltaisella alalla, tehdään toisinaan töitäkin yhdessä. 

Ystäväpiirissä on samanlaisesta taustasta tulevia.&nb

Olet onnekas. Itse kasvoin maalla hyvin ahdasmielisessä ilmapiirissä. Esim. seurakunnassa en saanut leikkiä poikien kanssa, minulle ei koskaan ostettu legoja enkä muutenkaan saanut tehdä samoja asioita kuin veljeni, joka sai kasvaa paljon vapaammin. Meille oli eri vaatimukset ja eri standardit joka asiassa. Usein lapsena toivoinkin että olisin ollut poika. 

Oman lapseni olen kasvattanut sukupuolineutraalisti ja hän on saanut just ne lelut, vaatteet yms. mitä on ikinä halunnut. Nyt kun tarkemmin ajattelee, ehkä mulla on aina ollut läsnä jokin katkeruus omaa sukupuolta kohtaan ja omaa kehoa kohtaan. Kiusaamiskokemuksia päälle, en tiedä varmaan niin monenlaista traumaa takana että itsekin solmussa itsensä kanssa. Kiitos vielä eri näkökulmista keskustelijoille! Mä luulen näitä mun ongelmia ois hyvä pohtia vähän enemmän ja ehkä jokin keskusteluapu vois helpottaa elämää. AP

Vierailija
245/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mitä yllä mainittiin suojakuoresta pätee minuun hyvin. On vaikea luottaa, avautua omista asioistaan. Kaikille olen kuitenkin ystävällinen ja kohtelias, minut on kasvatettu ajatuksella että muiden käytökseen ei aina voi vaikuttaa, mutta omaansa voi. 

Yksi esimerkki työpaikkakiusaamisesta oli, että minua ei ainoana kutsuttu pikkujouluihin. Sitten minun aikana porukalla naiset kävivät läpi mitä hauskaa olivat tehneet pikkujouluissa. Kyllä se tuntui ihan tahalliselta. Toisaalta usein kahvihuone hiljeni kun tulin paikalle. Join sitten kahvini työpisteelläni, kun tauoilla en ollut tervetullut. 

Se ulkopuolisuuden kokemus ja osattomuuden kokemus teki sen, että tuossa porukassa sulkeuduin vaan enemmän. Olin entistä arempi, mitä tällaisten ihmisten kanssa voisi keskustella joille olin pelkkää ilmaa? AP

Ikävä kuulla, että olet tullut kiusatuksi. Ja on ymmärrettävää tuollaisten kokemusten jälkeen arastella ihmisiä: jotkut naisia, toiset miehiä, kolmannet molempia, jottei tarvitsisi ainakaan kokea samaa uudelleen. 

Huomasin jo aloituksesta, ettet ole sellainen, mitä pmg-käsitteellä tarkoitetaan. Hyvinhän täällä on käsitettä avattu monissa viesteissä, ja sinun kaltaisesi ihminen ei ole pmg. 

Ei muuta kuin Hyvää uutta vuotta! 

Vierailija
246/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas tyhmää miten ns epänaisellisia naisia pidetään pick me girl-naisina. Jotkut vain ovat sellaisia luonnostaan, ei siksi että he halveksisivat naisellisuutta. En itsekään ole kovin naisellinen. Olen yrittänyt olla, mutta se on ollut hyvin raskasta feikkaamista. Naisia on kaikenlaisia, ja minun kaltaisia naisia on paljon, joista olen löytänyt oikein hyvää seuraa.

Miehet tässä keskustelussa ovat yrittäneet selittää tätä termiä niin, että naiset muka vihaavat sellaisia naisia, jotka eivät sovi perinteisen naisen muottiin. Näinhän asia ei ole. Pick me-girl voi olla vaikka kuinka naisellisesti tälläytynyt tai sitten täysin tomboy. Termi vain kuvaa naista, joka muita naisia halveksimalla yrittää korottaa itseään miesten silmissä. 

Vierailija
247/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Tämä on valitettavasti mun kokemus naisista koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. AP

Ymmärrän että oma vaikea kokemus vaikuttaa kokonaisnäkemykseen, ja voi olla hankala olla siksikin objektiivinen, mutta kannattaa muistaa, että jotain toista koulussa kiusasivat pojat, ja joku toinen koki työpaikkakiusaamista miesvaltaisella alalla. Kyllä molempien sukupuolten edustajista löytyy niitä ikäviä ja huonosti käyttäytyviä toisia kohtaan. 

Vierailija
248/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä vieläkään ap ei ymmärrä mitä termi tarkoittaa.

Vierailija
249/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et halveksi naisia, oletat vain että 50% ihmiskunnasta on juoruavia, kiusaavia, pelailevia ilkimyksiä jotka ovat kiinnostuneita vain meikeistä ja dieeteistä etkä tule heidän kanssaan toimeen. Mutta halveksi et, se on selvä. 

No voi hyvä tavaton. Tuollaisen taustan jälkeen on aika hankalaa luottaa naisiin. Vaikka haluaisi luottaa, niin ei välttämättä pysty. Eikö naisilla pitänyt olla paremmat empatiataidot? Miten näin ilmiselvä kuvio jää huomaamatta, ellei tosiaan ole tarkoitus olla vain ilkeä?

T. Eri, mutta samankaltaisia kokemuksia. Ja on naisiakin kavereina, mutta ystävyyden rakentaminen naisen kanssa on ollut aina vaikeampaa. Luottamus tulee hitaasti ja traumat on syvällä.

En ymmärä, miksi se kiusaaminen Pitää iittää virheellisesi siihen sukupuoleen. Monet IHMISET osaavat olla inhottavia ja kiusata ja satuttaa, ihan sukupuoleen katsomatta. 

Vierailija
250/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitit sitten viestisi heti naisten mollaamisella. Miehet muuten juoruilevat ja puhuvat pahaa selän takana tasan yhtä paljon. Aiheet vaan ovat toisenlaisia kuin naisilla. 

Älä valehtele itsellesi. Eivät juoruile ja eivät puhu. Vain naiset harrastavat sitä koska ovat kieroja. Nainen on naiselle susi.

Melkein vois matkia miesvihahemmoa ja alkaa häsäröidä näitä naisvihaviestejä, mutta taitaa olla niin paljon isompi urakka kuin miesvihan bongaaminen, että en jaksa kuitenkaan.

Vierailija
251/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hemmetin huvittavaa, että aloittaja tuomitaan naisvihaajaksi, vaikka vielä aloituksessa toteaa, ettei mitenkään vihaa naisia, mutta miesten kanssa jutut menee paremmin yksiin.

Sitten taas jos täällä joku nainen avautuu miehistä, että kun on paskoja kokemuksia, niin heti saa isot sympatiat ja myötätunnot, että joo, just sellaisia miehet on. Silloin ei kyllä naiset syytä kanssasisariaan miesvihaajiksi. Mutta heti jopa nainen tuomitaan kurkku suorana naisvihaajaksi, kun kertoo huonoista kokemuksistaan naisten suhteen 😄

Ei sitä ihan suotta sanota, että naiset ajattelee enemmän tunteella kuin järjellä. On nämä yhtälöt niin terveen logiikan vastaisia.

Loistava kirjoitus. Kertokaa toki mammat, että miksi ette koskaan puolusta miehiä kun heitä täällä haukutaan? He ovat kyllä aina haukut teidän miehestänne ansainneet.

Olen puolustanut, jos on ollut aihetta. Sen sijaan koskaan ikinä milloinkaan en ole nähnyt yhdenkään miehen tuomitsevan tai paheksuvan törkeimpiäkään naisvihaviestejä. Miksi? Siksikö, kaikki palstalle kirjoittelevat ja sitä lukevat miehet hyväksyvät naisvihan?

Vierailija
252/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valitettavasti mun kokemus naisista koulukiusaamisen ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. AP

Mitä mieltä olet siitä, että monilla on tuo kokemus pojista ja miehistä? Dissaatko heidän mielipiteensä ja pidät niitä  vääristelynä ja valehtelua, koska omasta mielestäsi miehet ovat niiiiin ihania?

Vierailija
253/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hemmetin huvittavaa, että aloittaja tuomitaan naisvihaajaksi, vaikka vielä aloituksessa toteaa, ettei mitenkään vihaa naisia, mutta miesten kanssa jutut menee paremmin yksiin.

Sitten taas jos täällä joku nainen avautuu miehistä, että kun on paskoja kokemuksia, niin heti saa isot sympatiat ja myötätunnot, että joo, just sellaisia miehet on. Silloin ei kyllä naiset syytä kanssasisariaan miesvihaajiksi. Mutta heti jopa nainen tuomitaan kurkku suorana naisvihaajaksi, kun kertoo huonoista kokemuksistaan naisten suhteen 😄

Ei sitä ihan suotta sanota, että naiset ajattelee enemmän tunteella kuin järjellä. On nämä yhtälöt niin terveen logiikan vastaisia.

Loistava kirjoitus. Kertokaa toki mammat, että miksi ette koskaan puolusta miehiä kun heitä täällä haukutaan? He ovat kyllä aina haukut teidän miehestänn

Ne törkeimmät kirjoitukset on sunkaltaisilta naisilta, jotka levittää miesvihaansa tekeytymällä mieheksi.

Vierailija
254/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä nyt kerron sinulle, että minun mielestäni kuu on juustoa, koska se näyttää siltä, niin kehutko ja kiitätkö samalla tavalla ja julistat kokemukseni kiistattomaksi totuudeksi? Jos vielä sanon, että miehet väittävät havaintoani vastaan, pahksutko heitä ja kehotat katsomaan peiliin?

Vierailija
255/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kiusattu, ja siksi kaihdan naisten seuraa. Miehet sietävät minua jotenkin. Kaveriksi en kelpaa koska en ole viehättävä, enkä ole kiinnostunut urheilusta ja autosta.

Pick me on sellainen joka aktiivisesti hakeutuu miesten seuraan, ja yrittää nolata muita naisia miesten edessä. Minusta ap ei ole Pick me, hän on vain entinen kiusattu, ja ehkä sitten nätti. 

Vierailija
256/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole mikään "mamma" mutta yhdenkään naisen ei ikinä kannata puolustaa miehiä, koska mies ei taatusti tee vastapalvelusta. Vaan päinvastoin hyökkää naisen kimppuun.

Mies toki vaatii suureen ääneen naista puolustajakseen.

Ja mitä olen täällä keskusteluja seurannut, miehet ansaitsevat haukut. Juuri oli pitkä ketju miehestä, joka ei tehnyt mitään kotitöitä."

Hyvä kirjoitus. Olen niin netissä kuin IRL joutunut tapaamaan yksittäisiä miehiä, jotka kyllä odottavat itseään kohtaan reiluutta, empatiaa, jopa inhimillistä lämpöä tai mitä lie, mutta jaksavat olla naissukupuolen suuntaan yksitotisen raukkamaisia. 

En kyllä lähde sellaisia puolustamaan yhtään missään. Jos kerran osaavat olla reiluja vain omalle sukupuolelleen, se olkoon myös se osoite, mistä voivat hakea tarvitsemansa empatian. 

Vierailija
257/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava kirjoitus. Kertokaa toki mammat, että miksi ette koskaan puolusta miehiä kun heitä täällä hauku

Ne törkeimmät kirjoitukset on sunkaltaisilta naisilta, jotka levittää miesvihaansa tekeytymällä mieheksi.

Siis onko tämä palstalla jatkuvasti rakuttava limavittuspermaämpärimällirännihevosennussijapyhävulvasirkusparisuhde-tyyppi nainen? Ohhoh.

Eipä siinä, että hänen oksennuksensa saisivat ajattelemaan mitään pahaa miehistä yleensä, koska eihän hän nyt herranjumala sentään mikään esimerkkimies ole vaan vain surullinen mentaalitapaus. Jotenjos joku nainen tuolla tavalla kuvittelee miesvihaa virittelevänsä niin ei kyllä pääse tavoitteeseensa.

Vierailija
258/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi kiva tutustua muihinkin ns. pick me girl-naisiin ja käydä ikäviä kokemuksia läpi ja rakentaa uutta suhtautumista naisiin ja naiseuteen. Asiasta ymmärtämättömät naiset ovat pelottavan ahdasmielisiä ja suorastaan inhottavia tätä ilmiötä kohtaan. Ei edes yritetä ymmärtää, vaan pääasia on että pääsee ilkkumaan toiselle naiselle jonka kokemuksista ei ole mitään hajua. Oletetaan vain ja syljetään päälle. Onpa tosi reilua. Eli kuka täällä on se, joka tuntee ylemmyyttä toista kohtaan? Missä ovat ne naiset, jotka tyttöinä kiusasivat niitä liian erilaisia tyttöjä? Haluaisin kuulla, miksi alkoivat kiusata ja miksi jatkavat tätä edelleen aikuisena?

Toivottavasti jostain löytyisi ryhmä, jossa voisi käydä läpi näitä osin traumaattisiakin kokemuksia ja vertaistukea; toinen saman kokenut ei tuomitse, mitätöi tai vähättele kokemuksia ja niiden herättämiä tun

Itselläni on juuri päinvastaisia kokemuksia nuoruudesta: pojat ja miehet olivat juuri niitä ulkonäkökeskeisiä ja viheliäisiä kiusaajia ja muut naiset ystävällisiä. Kantasuomalainen mies teki myös sen kaikkein pahimman väkivallan. Kesti pitkään, ennen kuin sain luottamukseni miehiin palautettua, mutta sentään en koskaan yleistänyt kaikkien miesten olevan pahoja. Olihan minulla isä, veljet, enot ym. sukulaiset, jotka olivat hyviä tyyppejä. Nykyisin tutustun helposti ihmisiin ja tulen hyvin toimeen heidän kanssaan. Työni on ihmisläheistä ja siinä saan onnekseni nähdä ihania tyyppejä kaikista sukupuolista.

Vierailija
259/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AP:lla taitaa olla traumojen aiheuttamaa vuorovaikutusongelmaa ja lukkiutumista työpaikan naisten kanssa. Loppujen lopuksi ei ole kyse siitä mistä ja miten puhutaan vaan miten puhutaan ja ollaan ihmisten kanssa. Olen käynyt näitä samoja vaikeuksia hyvin syvällisesti läpi ja opetellut ihmisten kohtaamista ja oman asenteeni ja traumojeni purkamista. 

Jotkut naiset tosiaan kiusaavat ja ovat aika kovia. En yhtään vähättele AP:n kokemusta. Nuorena opettelin työpaikalla sen tyylin, jolla pärjään kovanahkaisten naisten kanssa. Pitää hoitaa hommansa ja olla aika cool, ei pidä mennä paljastamaan herkkyyttään ja heikkouksiaan, eikä suhtautua ylimielisesti kokeneempien tapoihin. Sanoin suoraan, vihaisesti ja kovasti takaisin, jos joku yritti kiusata ja pompottaa. Huh, oli ne kovia elämänkouluja, mutta mielestäni säilyi molemminpuolinen kunnioitus. Onneksi voi nykyään tehdä enemmän etätöitä eikä tarvitse olla niin läheisesti koko ajan työkavereiden kanssa.

Onhan se vaikeampaa, jos on enemmän sellaista vaivihkaista ulos sulkemista. Olen kokenut joissakin työpaikoissa sitäkin. Tosin se ei kohdistunut pelkästään minuun, joten se kertoi työpaikan huonosta hengestä. Sain muutamia läheisiä ystäviä, joiden kanssa puhuimme ääneen kohtaamistamne ikävistä ilmiöistä ja kiusaamisesta. Pomolle kertomisesta ei ollut hyötyä. Lopulta vaihdoin työpaikkaa ja pääsin onneksi terveempään yhteisöön.

Kouluaikoina koin paljon kiusaamista poikien taholta. Sieltä vasta trauman aihetta löytyykin. Työelämässä en ole enää kokenut samaa, vaan miehet ovat olleet hyvin ja liiankin ystävällisiä. Heitä on saanut pitää loitolla. Käsittääkseni AP:lla on se onni puolellaan, että häntä eivät ole koskaan pojat ja miehet kiusanneet ja pilkanneet?

Vierailija
260/267 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olet pick me girl, mutta olet myös naissukupuolen edustaja, ja näin ollen jokainen nainen, joka sinua kiusaa ja halveksii, halveksii samalla myös omaa sukupuoltaan. Kappas vaan, he tekevät sitä mistä sinua syyttävät.

Saat olla juuri sellainen nainen kuin olet. Vaikutat kivalta tyypiltä, tulisimme varmasti hyvin juttuun.