Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen

Vierailija
23.12.2023 |

Kokemus ja asiantuntemus ovat vankkaa tasoa.

Kommentit (5057)

Vierailija
741/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reeni on kaappipekka

Rehn varmasti kovasti haluaisi olla Pekka, mutta Original Pekka nyt on vaan niin paljon parempi.

Vierailija
742/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä Rehn oli ainoa heikko-osaisten puolustaja. Olin tästä jopa yllättynyt. 2 lapsen yksinhuoltajana Rehnistä tuli minulle kertaheitolla läheinen. Kiitos, että joku puolustaa. Muiden ehdokkaiden on nyt liian myöhäistä puolustaa. Minä olen tehnyt valintani.

Ainoa missä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja vakaa, osaa käyttäytyä eikä irvistele kuten  esim. Stubb, itetää talouden ym.onko muilla noin vakaata tietoa ja yksikin sanoi kielitaidon olevan etunsa, hoh hoijaa.

Vierailija
744/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tekemät leikkaukset satavat vasemmiston ja sdp:n laariin presidentti kisassa. 

Rehn oli muuten ainoa, joka älähti heikompiosaisten puolesta, kun leikkaukset ilmoitettiin. N35 yksinhuoltaja, sh

Lähde tälle?

Rehnin blogi (vaalisivujen kirjoitus-osio) sekä Helsingin Sanomat, joka siteerasi lähes samana päivänä hänen sanomansa. Katso viitteet alla. Sananmukaisesti:

"Tällä [hallituksen] painotuksella on kuitenkin yhteiskunnallinen hintansa, joka ei ole vähäinen. Kannan suurta huolta sinänsä välttämättömien säästöpäätösten kumuloituvista vaikutuksista joihinkin ihmisryhmiin eli niiden kohdentumisesta samoille ihmisryhmille, etenkin nuorille, opiskelijoille ja yksinhuoltajille. Tämä voi ajaa monet suomalais

Taloustieteilijä ymmärtää, mitä yhteyttä on talouspäätöksillä ja kokonaisturvallisuudella. 

Vierailija
745/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää ymmärtää, että kyse ei ole puoluevaalista.

Vierailija
746/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin äänestän Rehniä. Minua ei pintakiilto ja small talk saa sekaisin. Rehn on kaikista älykkäin, voi luottaa siihen että hän ei lipsauttele mitä sattuu. 

Vierailija
747/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tekemät leikkaukset satavat vasemmiston ja sdp:n laariin presidentti kisassa. 

Rehn oli muuten ainoa, joka älähti heikompiosaisten puolesta, kun leikkaukset ilmoitettiin. N35 yksinhuoltaja, sh

Lähde tälle?

Rehnin blogi (vaalisivujen kirjoitus-osio) sekä Helsingin Sanomat, joka siteerasi lähes samana päivänä hänen sanomansa. Katso viitteet alla. Sananmukaisesti:

"Tällä [hallituksen] painotuksella on kuitenkin yhteiskunnallinen hintansa, joka ei ole vähäinen. Kannan suurta huolta sinänsä välttämättömien säästöpäätösten kumuloituvista vaikutuksista joihinkin ihmisryhmiin eli niiden kohdentumisesta samoille ihmisryhmille, etenkin nuorille, opiskelijoille ja yksinhuoltajille. Tämä voi ajaa monet suomalaiset taloudelliseen ja henkiseen ahdinkoon"..."Kansakunnan vahvin puolustuslinja on sen yhtenäisyys, joka perustuu ajatukseen, että ketään ei jätetä. Nyt valitun politiikan vaikutuksia tähän kansalliseen yhtenäisyyteemme kehottaisin hallitusta vielä huolella miettimään..." 

Tiivistää: "Maamme sisäisen turvallisuuden suurin uhka on yhteiskunnallisen kahtiajaon kärjistyminen, josta on valitettavan monia merkkejä."

Viitteet: HS: Olli Rehn moittii hallituksen säästöjen kasautumista samoille ihmisille - Politiikka | HS.fi

Blogi: Olli Rehn blogissaan: Suomea on rakennettava joukkuepelillä kahtiajaon ei saa antaa kärjistyä - Olli Rehn 2024

Minulle tämä oli ratkaisevin. 

Sama täällä. Pienipalkkaisella alalla työskentelevänä en voisi mitenkään äänestää Stubbia tai Halla-ahoa jotka puolueineen ovat pelkästään kurjistamassa tilannetta. Rehn on "puolellani" arvojohtajana, sellaista arvomaailmaa arvostan presidentiltäkin. 

Vierailija
748/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä Rehn oli ainoa heikko-osaisten puolustaja. Olin tästä jopa yllättynyt. 2 lapsen yksinhuoltajana Rehnistä tuli minulle kertaheitolla läheinen. Kiitos, että joku puolustaa. Muiden ehdokkaiden on nyt liian myöhäistä puolustaa. Minä olen tehnyt valintani.

Tarkoitat noita hänen kirjoituksiaan tuossa edellä? Ovathan ne sympaattisia. Mutta on ihan puhdasta populismia kalastella ääniä "heikko-osaisten" puolustuspuheenvuoroilla, kun kylmä tosiasia on se, että presidentin toimivaltaan ei sosiaalipolitiikka kuulu, Hallitus tekee kansalaisten arkeen ratkaisevimmin vaikuttavat päätökset. Nyt kun nykyhallituksemme on sellainen kuin on, oppositiopuolueita edustavat ehdokkaat saavat toki paljon pisteitä kritisoimalla hallituksen kurjistamispolitiikkaa kampanjassaan. Presidentin tehtävässä he eivät siihen pysty vaikuttamaan.

Vierailija
749/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituspuolueiden ehdokkaita ei äänestetä. 

Jutta on paras. Äänestämme Juttaa. 

Vierailija
750/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakuluissa omavastuu nousee 150 euroa ja saa vähentää enää 7000.

Vierailija
751/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero nousee 40 %.

Vierailija
752/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkakuluissa omavastuu nousee 150 euroa ja saa vähentää enää 7000.

Liittyy presidenttiin miten?

Vierailija
753/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövero nousee 40 %.

Liittyy presidenttiin miten?

Vierailija
754/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat noita hänen kirjoituksiaan tuossa edellä? Ovathan ne sympaattisia. Mutta on ihan puhdasta populismia kalastella ääniä "heikko-osaisten" puolustuspuheenvuoroilla, kun kylmä tosiasia on se, että presidentin toimivaltaan ei sosiaalipolitiikka kuulu, Hallitus tekee kansalaisten arkeen ratkaisevimmin vaikuttavat päätökset. Nyt kun nykyhallituksemme on sellainen kuin on, oppositiopuolueita edustavat ehdokkaat saavat toki paljon pisteitä kritisoimalla hallituksen kurjistamispolitiikkaa kampanjassaan. Presidentin tehtävässä he eivät siihen pysty vaikuttamaan.

Kertoo hänestä ihmisenä ja hänen arvomaailmastaan. Se on se pointti. Ehdokkailla on kaikilla omat arvonsa ja vaikkei nämä ole puoluevaalit, kertoohan se puoluevalinta aina kuitenkin ihmisestä jotakin. Minä en voisi ikinä äänestää äänekkäästi kokoomuslaista tai vahvasti perussuomalaista, nuo leikkaukset ja ylipäänsä tuo kok+ps kovin oikeistolainen ajattelu heikompiosaisten nokkimisineen ei sovi omaan ajatteluuni.  

Vierailija
755/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutta on paras. Äänestämme Juttaa. 

Menepä vtuun jankkaamasta. Jos pitää pilata spämmillä ketju, keksi edes jotain sanottavaa.

Vierailija
756/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Rehnin arvostettava leikkauskommentti kertoo ehdokkaasta ihmisenä, hänen arvomaailmastaan ja siitä, että löytyy luonnetta ja vastuunkantokykyä. Ja onhan leikkauskommentti äärimmäisen lähellä presidentille kuuluvia tehtäviä sitä kautta, että presidentinvirassa ollaan hyvin paljon tekemisissä kokonaisturvallisuuden kanssa. Heikompiosaiset ja kokonaisturvallisuus ovat elimellisessä yhteydessä toisiinsa. Eikö muutama vuosi todettu, että heikompiosaisuus on Suomen suurin turvallisuusuhka. 

Vierailija
757/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutta on paras. 

Vierailija
758/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme äänestä hallituspuolueiden ehdokkaita. 

Ne leikkaavat.

Äänestämme Juttaa. 

Pressavaali on henkilövaali.  Puolueet on unohdettava totaalisesti. Eihän pressa tee mitään puoluepolitiikkaa kun tulee valituksi vaan joutuu eroamaan puolueesta jossa on ehkä ollut jäsen. 

Tarvitsemme sellaisen presidentin joka kykenee yhdistämään kansaa. Ei heitä jotka erottavat jo nyt ja se ei muutu jos valitaan väärälai en presidentti. Moni on sanonu minullekin, että kaikista ehdokkaista Rehn on ainoa, jonka varaan suurin osa voi luottaa ja voi samaistua hänen arvoihin. Rehn ei ole tyyppiä joka tunkee itseään esiin ja puhua pulputtaa. Hänen persoonansa on vakaa ja luja kuten kallio kuten on itse luonnehtinut.

Vierailija
759/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisötilaisuudessa on jo limsat heitetty Stubbin päälle

Vierailija
760/5057 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli on valinta "varman päälle", ei häikäise paneeleissa mutta ei myöskään töpeksi lausumalla sammakoita. Kyllä tuota yhden 6 vuotta katselisi pressana. Miksi ei, pistetään harkintaan.

Ketju on lukittu.