Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen pystyy tekemään 3 ulkomaan matkaa vuodessa, onko se sinusta hyvä vai huono juttu?

Vierailija
23.12.2023 |

Pystyy siis rahoittamaan tuon.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdetaankohan esim saksalaisten tai sveitsiläisten vauvapalstalla pohtia samaa. Joku täällä määrittää että matkustaminen on tarpeetonta. Kun katsoo ikkunasta ulos niin meillä suomalaisillahan se tarve nimenomaan on. Mutta tähän suomalaiseen mentaliteettiin kuuluu olennaisena osana että joka ikisen on suoritettava tätä ankeutta maksimaalisella tavalla. Muuten olet luopio. Ja sehän ei käy päinsä. Tämä on himpun verran ahdistavaa. 

Vierailija
62/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeetonta 

Mutta kivaa. Kerran vuodessa lennän johonkin kivaan paikkaan kaupunkilomalle, kaksi kertaa vuodessa Suomeen. 

Keskeltä Saksaa kirjoitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn ulkomailla 1-2 kertaa vuodessa. Joskus voi jäädä yksi vuosi kokonaan väliinkin. Ihan fiiliksellä mennään. Joskus huvittaa, joskus ei.

Vierailija
64/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeetonta 

Mutta kivaa. Kerran vuodessa lennän johonkin kivaan paikkaan kaupunkilomalle, kaksi kertaa vuodessa Suomeen. 

Keskeltä Saksaa kirjoitan.

Keskeltä Saksaa sen matkan tekeminen sujuu monesti paremmin junalla kuin lentokoneella. Tai tietty, jos kiva kaupunki on toisella mantereella asia ei onnistu, mutta lähes kaikkiin Euroopan kaupunkeihin juna on oiva ratkaisu Saksasta. Siellä paremmin ymmärtää lentämisestä moralisoinnin.

Vierailija
65/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänävuonna 2023 tehnyt 4 lomamatkaa Välimerelle. Maksanut matkoista hyvän hinnan. En koe tehneeni mitään väärin. Matkat jatkuvat ensi vuonna. Mukava käydä lomalla. Se käy jolla varaa matkustaa. Köyhä tai vähävarainen voi olla sitten kotona ja tehdä bussimatkan paikallisella linja- autolla tai pyörällä. 

Vierailija
66/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän elää elämää siten, ettei vanhana kiikkustuolissa tarvi murehtia elämätöntä elämää. Itselleni tuo tarkoittaa elämyksiä ja matkustamista eikä materiaa. Jotkut toki pitävät matkustamista vastuuttomana, itse elän elämääni omien arvojen mukaisesti.

Vierailija
67/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No viikonloppureissu esim. Berliinissä maksaa n. 500€. Samoin viikon äkkilähtö vaikka Madeiralle. Normaalituloinen säästää tuon helposti kuukaudessa tai parissa.

Itse olen tehnyt Berliiniin viikonloppumatkoja noin 100-150 €/hlö sisältäen lennot ja hotellimajoituksen 3 tähden hotellissa.

Vierailija
68/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.

Työväenluokkaista.

Luuletko lapsena matkustamisen suojaavan siltä myöhemmin? Höpsis. Itse toki tunnustan, ettei minua lapsena viety minnekään, eikä nuorenakaan ollut juuri rahaa matkustaa. Matkustan siis nyt, kun voin, sillä maailmassa on paljon paikkoja, jotka haluan nähdä. Eniten ärsyttää ihmiset, jotka sädekehä päänsä päällä kertovat, että ovat jo ehtineet kiertää niin paljon maailmaa, että nyt on aika ajatella ilmastoa ja pysyä kotimaassa. Itse en ole matkustanut murto-osaakaan heidän matkoistaan. Jos asuisin Keski-Euroopassa, olisi helppo matkustaa vain maata pitkin, mutta Suomesta käsin ei riitä aika puksuttaa aina Ruotsin tai Baltian kautta. Mutta kaukomatkoja en ilmastosyistä tee, vaan olen päättänyt, että minulle riittää Eurooppa. 

Vierailija
69/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.

Työväenluokkaista.

Just päin vastoin! Olen matkustanut vauvasta asti ja samoin omat lapseni. Sukuvika siis. Iäkkäät vanhempani reissaavat vieläkin kun tykkäävät saada uusia elämyksiä ja kokemuksia.

Onko sinunkin vanhemmat väitelleet tohtoriksi 80-luvulla, kuten minun? Työväenluokkainen elämyshakuisuus on juuri tuollaista, mitä kuvasit.

Niinpä. Jotenkin yksinkertaisten ihmisten touhua hakea 'elämyksiä ja kokemuksia' matkustamalla. Mielikuvituksen köyhyyttä parhaimmillaan. Näkeehän tämän jo siitä miten ne yksinkertaisimmat tapauk

Näen ja kuulen tämän kirjoittajan sieluni silmin ja korvin 😅 Isäni oli tuollainen, ja Pohjanmaalla tuollaista porukkaa on vieläkin. Isä ei voinut uskoa, että hänen järkevänä pitämänsä naapuri oli käynyt Brasiliassa. 

Vierailija
70/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaista.

Jos on työväenluokasta ponnistanut niin mitä sitten. Eiköhän meistä suurin osa ole. Tuskinpa tänne mitkään von gyllenböögelit kirjoittelee. Miks ylipäänsä pitäisi feikata jotain vanhaa rahaa jos on omaisuutensa omalla työllä ja säästämisellä/sijoittamisella kerryttänyt. 

Ihmetyttää tämän päivän vanhan rahan ihannointi. Suomessa tapaa mennä niin että viimeistään kolmas polvi on kaiken törsännyt. 

Vierailija
71/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaista.

Just päin vastoin! Olen matkustanut vauvasta asti ja samoin omat lapseni. Sukuvika siis. Iäkkäät vanhempani reissaavat vieläkin kun tykkäävät saada uusia elämyksiä ja kokemuksia.

Onko sinunkin vanhemmat väitelleet tohtoriksi 80-luvulla, kuten minun? Työväenluokkainen elämyshakuisuus on juuri tuollaista, mitä kuvasit.

Niinpä. Jotenkin yksinkertaisten ihmisten touhua hakea 'elämyksiä ja kokemuksia' matkustamalla. Mielikuvituksen köyhyyttä parhaimmillaan. Näkeehän

Näen ja kuulen tämän kirjoittajan sieluni silmin ja korvin 😅 Isäni oli tuollainen, ja Pohjanmaalla tuollaista porukkaa on vieläkin. Isä ei voinut uskoa, että hänen järkevänä pitämänsä naapuri oli käynyt Brasiliassa. 

Eli et edes ymmärrä mitä tarkoitin.

Vierailija
72/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viikonloppureissu esim. Berliinissä maksaa n. 500€. Samoin viikon äkkilähtö vaikka Madeiralle. Normaalituloinen säästää tuon helposti kuukaudessa tai parissa.

Itse olen tehnyt Berliiniin viikonloppumatkoja noin 100-150 €/hlö sisältäen lennot ja hotellimajoituksen 3 tähden hotellissa.

Kiva sulle, itse tykkään reissussa syödäkin ja käydä museoissa, ehkä ostaakin jotain.

Vierailija
73/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tänä vuonna ensimmäistä kertaa sitten lukion mahdollisuus matkustaa ulkomaille lentäen ja kävinkin kolme kertaa Saksassa. Ennen tätä vuotta en tosiaan yli 15 vuoteen ollut ollut lentokoneessa. Ei oikein kiinnosta muiden moralisointi, hyvähän se on keski-ikäisenä tosiaan sädekehä pään päällä julistaa huolta ilmastosta, kun on ensin kiertänyt nuoruudessaan maapallon ympäri. Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta matkustaa samalla tavalla. Aika monta reissua saan tehdä, että pääsen keskiverron suomalaisen matkustusmääriin. En myöskään käy kaukomailla, aion ensi vuonnakin matkustaa vain Euroopassa. Käyn ulkomailla katsomassa konsertteja sellaisilta bändeiltä, joiden kiertue ei ulotu Suomeen. Nämä ovat minulle tärkeitä elämyksiä.

Noin muutoin en ole kovin suuri rasite ilmastolle, minulla ei ole autoa eikä lapsia eikä tarkoitus hankkiakaan. 

Vierailija
74/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella noloa nykyään rampata ulkomailla jatkuvasti lentäen. Maata pitkin matkustaminen junalla on ihan ok.

Heh, lentohäpeä oon niin nolo juttu nykyään. Siitä jauhetaan,  mutta lentojen määrä vaan lisääntyy maailmanlaajuisesti😁 mä ainakin lennän niin kauan itsekin kunnes poliitikot yms. moralisoijat lopettaa lentämisen itse kokonaan. Kuukauden päästä taas thaikkuihin😎 

Lentohäpeä? Kun ei lennä, niin mistä se häpeä tulisi? Sun kaltaisten ihmisten arvostus on kyllä täysi nolla. 😔 

Vierailija
75/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän elää elämää siten, ettei vanhana kiikkustuolissa tarvi murehtia elämätöntä elämää. Itselleni tuo tarkoittaa elämyksiä ja matkustamista eikä materiaa. Jotkut toki pitävät matkustamista vastuuttomana, itse elän elämääni omien arvojen mukaisesti.

Minäminäminä. 

Vierailija
76/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on hyvä juttu, että on rahaa muuhunkin kuin pakollisiin menoihin. Tyhmä kysymys.

Se sitten taas on aivan eri juttu, miten fiksuna pidän tuota ulkomaan matkailua kolme kertaa vuodessa. Toki riippuu syystäkin ja minne menee. On aivan eri asia, jos on esim perhettä Saksassa ja käy siellä kuin että lentelee huvin vuoksi johonkin thaikkuihin tai jenkkeihin.

Vierailija
77/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaista.

Matkoilla oppii suvaitsevaisuutta ja uusia kokemuksia jotka sinun repertuaaristasi selkeästikin puuttuvat. Ja SINÄ olet ylpeä itsestäsi ja suvustasi...

Kyllä ihan varmasti. 😄 Viikko hotellin uima-altaalla ja shoppailemassa avartaa mieltä. Jos sinä käyt katsomassa köyhiä Intiassa, niin 99% ei käy. 

Vierailija
78/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on hyvä juttu, että on rahaa muuhunkin kuin pakollisiin menoihin. Tyhmä kysymys.

Se sitten taas on aivan eri juttu, miten fiksuna pidän tuota ulkomaan matkailua kolme kertaa vuodessa. Toki riippuu syystäkin ja minne menee. On aivan eri asia, jos on esim perhettä Saksassa ja käy siellä kuin että lentelee huvin vuoksi johonkin thaikkuihin tai jenkkeihin.

Saastuuko ilmasto vähemmän jos matkustaa perheen vuoksi vs lomamatka? Ankeuttaja oot. 

Vierailija
79/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työmatkojen lisäksi 5-10 reissua vuodessa ulkomaille. Seuraava reissu on edessä helmikuussa Malesiaan. Lennot tälle reissulle maksoi 3800 euroa. 2/3 reissuista tulee tehtyä Eurooppaan. Liikun välillä myös junilla. 

Lentämisen lopetan sitten, kun vapaa-ajan lentäminen kielletään lailla. Arvioisin siihen menevän vielä suunnilleen 10 vuotta. 

Vierailija
80/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdetaankohan esim saksalaisteKunn tai sveitsiläisten vauvapalstalla pohtia samaa. Joku täällä määrittää että matkustaminen on tarpeetonta. Kun katsoo ikkunasta ulos niin meillä suomalaisillahan se tarve nimenomaan on. Mutta tähän suomalaiseen mentaliteettiin kuuluu olennaisena osana että joka ikisen on suoritettava tätä ankeutta maksimaalisella tavalla. Muuten olet luopio. Ja sehän ei käy päinsä. Tämä on himpun verran ahdistavaa. 

En yhtään ihmettele, että sua ahdistaa, jos ja kun ajatusmaailmasi on tukea luokkaa. Ihan itse aiheutettua ja turhaa ahdistusta siis. 

Enkä kyllä ymmärrä yhtään tätä lausetta: 

"Kun katsoo ikkunasta ulos niin meillä suomalaisillahan se tarve nimenomaan on."

Ei kyllä minun ikkunasta näy mitään tuollaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan