Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen pystyy tekemään 3 ulkomaan matkaa vuodessa, onko se sinusta hyvä vai huono juttu?

Vierailija
23.12.2023 |

Pystyy siis rahoittamaan tuon.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.

Työväenluokkaista.

Just päin vastoin! Olen matkustanut vauvasta asti ja samoin omat lapseni. Sukuvika siis. Iäkkäät vanhempani reissaavat vieläkin kun tykkäävät saada uusia elämyksiä ja kokemuksia.

Onko sinunkin vanhemmat väitelleet tohtoriksi 80-luvulla, kuten minun? Työväenluokkainen elämyshakuisuus on juuri tuollaista, mitä kuvasit.

Niinpä. Jotenkin yksinkertaisten ihmisten touhua hakea 'elämyksiä ja kokemuksia' matkustamalla. Mielikuvituksen köyhyyttä parhaimmillaan. Näkeehän tämän jo siitä miten ne yksinkertaisimmat tapauk

Eipä tulisi heti mieleen jäädä kotiin nyrpistelemään nenää muille paheksuen sen sijaan että pakkaisin rinkkani ja lähtisin seikkailulle Amazonille.

Vierailija
42/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet hankkii autonkin, jotkut useammankin. Harrastukset kullankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin ulkomaan matka. 

Onko se käynti Haaparannalla paluumatkalla Lapin laskettelulomalta? Tai onko se muutaman tunnin perilläoloaika Tallinnassa / päiväristeily Tukholmaan? Vai esimerkiksi vasta sitten, kun perillä ollaan yön yli, ja jos näin, niin montako yötä ollaan perillä?

Kaikkea tuota on tullut tehtyä viimeisen vuoden aikana, laskutavasta riippuen on ulkomaanmatkoja 0-10, pisin ulkomailla yön yli viipyminen kesti 7 yötä, lyhin 2 kaksi yötä. Ihan normaalia keskituloiselle yh:lle, osa matkoista lapsen kanssa, osa muussa seurassa. Ja ihan omilla palkkatuloillani matkustan, en saa edes elareita.

Vierailija
44/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele ensin ulkomaan matka. 

Onko se käynti Haaparannalla paluumatkalla Lapin laskettelulomalta? Tai onko se muutaman tunnin perilläoloaika Tallinnassa / päiväristeily Tukholmaan? Vai esimerkiksi vasta sitten, kun perillä ollaan yön yli, ja jos näin, niin montako yötä ollaan perillä?

Kaikkea tuota on tullut tehtyä viimeisen vuoden aikana, laskutavasta riippuen on ulkomaanmatkoja 0-10, pisin ulkomailla yön yli viipyminen kesti 7 yötä, lyhin 2 kaksi yötä. Ihan normaalia keskituloiselle yh:lle, osa matkoista lapsen kanssa, osa muussa seurassa. Ja ihan omilla palkkatuloillani matkustan, en saa edes elareita.

No lasken käyneeni esim. Vatikaanissa vaikka vierailin vain alueella muutaman tunnin ajan ja yövyin muualla Roomassa (ja kävin samalla reissulla muualla Italiassakin päiväseltään).

Vierailija
45/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, että mitenköhän paljon matkustaminen vähentyisi jollei sitä voisi mainostaa somessa ja kehua työkavereille. Monelle kun tuntuu olevan tärkeämpää vain kehuskella asialla (kuten Ap) kuin nauttia itse matkasta. 

Itse asiassa ap ei ole somessa lainkaan! Tätä nimetöntä palstaa kun ei lasketa. Kukaan ei tiedä reissuistani.

Jaajaa, mutta on se sinullekin ylpeilyn aihe. Esimerkiksi tänä vuonna on ollut muotia käydä Islannissa, tätä hehkutusta saanut kuulla koko vuoden töissä. 

Tein tämän aloituksen kyllä siksi että pohdin tuota rahoittamisen mahdollisuutta että onko muilla enkä mitenkään ylpeilläkseni. Islannissa en ole käynyt mutta joskus haluaisin osallistua Albatrosin ryhmämatkalle, vähän suu

"Ulkomaan matka" voi olla myös melko edullinen, joten varmaan iso osa jo keskituloisista lapsettomista pariskunnista pystyy sellaisen 3 kertaa vuodessa itselleen järjestämään.

Vierailija
46/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hoitaneet raha-asiat hyvin ja/tai ovat hyväpalkkaisissa töissä. Eivät tuhlaa tupakkaan, viinaan eikä krääsään vaan elämyksiin, sekin on valinta. 

Suon sen heille (ja meille) ilomielin!

Itse olin 13 vkoa reissussa, mies mukana 6vkoa. Plus 2 Tallinnan piipahdusta mutta niitä en laske ulkomaanmatkoihini

Vierailija
47/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Itsellä enimmillään ollut neljä ulkomaanreissua vuodessa. Raskas työ vaatii raskaat huvit.

Vierailija
48/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tälläkin kysymyksella oikein tavoitellaan. Onko syytä olla kateellinen? Onko väärin että olen kateellinen?

Minä pystyn rahoittamaan vaikka 10 matkaa, mutten rahoita yhtäkään.

Vierailija
49/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella noloa nykyään rampata ulkomailla jatkuvasti lentäen. Maata pitkin matkustaminen junalla on ihan ok.

Lentohäpeän kokeminen on niin 2018. Ei sellaisesta kukaan enää välitä.

Korona tosiaan haihdutti lentohäpeän. Nyt on aika mennä ja kokea.

Vierailija
50/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan tein paljon ulkomaanmatkoja töiden takia. Aina ei siis ole kyse lomailusta.

Vierailija
51/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu, ellei junalla tai polkupyörällä matkusta. Epäilen. 

Vierailija
52/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viikonloppureissu esim. Berliinissä maksaa n. 500€. Samoin viikon äkkilähtö vaikka Madeiralle. Normaalituloinen säästää tuon helposti kuukaudessa tai parissa.

Vierailija
53/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei juurikaan vähentynyt .

Miettikää sitä, moralisoijat.

Koneet lensivät kyllä tyhjinä siltihttps://yle.fi/a/3-12271405  Siksi kuormitus ei vähentynyt.

Vierailija
54/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.

Työväenluokkaista.

Just päin vastoin! Olen matkustanut vauvasta asti ja samoin omat lapseni. Sukuvika siis. Iäkkäät vanhempani reissaavat vieläkin kun tykkäävät saada uusia elämyksiä ja kokemuksia.

Onko sinunkin vanhemmat väitelleet tohtoriksi 80-luvulla, kuten minun? Työväenluokkainen elämyshakuisuus on juuri tuollaista, mitä kuvasit.

Niinpä. Jotenkin yksinkertaisten ihmisten touhua hakea 'elämyksiä ja kokemuksia' matkustamalla. Mielikuvituksen köyhyyttä parhaimmillaan. Näkeehän

Niin eli et ymmärtänyt edes pointtia. No pakkaa se laukkusi ja lähde hakemaan niitä elämyksiä, kun et muuhu kykene

Vierailija
55/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa niin kauan, kun sen tekee oikeasti omilla rahoillaan. Lähipiirissä vaan on perhe, jonka on pakko matkustaa monta kertaa vuodessa ja sieltä reissusta sitten soitellaan suku läpi ja kerjätäänn rahaa ruokaan. Se turistikohde ei ollutkaan niin halpa, kuin rouva oli kuvitellut. Ja takaisinmaksu ei tietenkään onnistu yhtä jouheasti kuin seuraavan reissun varaaminen 

Vierailija
56/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella noloa nykyään rampata ulkomailla jatkuvasti lentäen. Maata pitkin matkustaminen junalla on ihan ok.

Heh, lentohäpeä oon niin nolo juttu nykyään. Siitä jauhetaan,  mutta lentojen määrä vaan lisääntyy maailmanlaajuisesti😁 mä ainakin lennän niin kauan itsekin kunnes poliitikot yms. moralisoijat lopettaa lentämisen itse kokonaan. Kuukauden päästä taas thaikkuihin😎 

Haavisto ja Antonio ainakin lentelevät tämän tästä tahoillaan. Kun se ei vihreitä haittaa, niin ei sillä lentämisellä mitään merkitystä ilmastonmuutokseenkaan siis ole.

Joten hyvällä omallatunnolla vaan lentelemään niin paljon kuin pystyy

Vierailija
57/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaista.

Niinpä. Jotenkin yksinkertaisten ihmisten touhua hakea 'elämyksiä ja kokemuksia' matkustamalla. Mielikuvituksen köyhyyttä parhaimmillaan. Näkeehän tämän jo siitä miten ne yksinkertaisimmat tapauk

No jos asuu tyyliin Juupajoella niin koepa siellä sitten elämyksiä ja uusia kokemuksia.

Vierailija
58/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan matkustamista, mutta pidän tuota vastuuttomana. Tunnen itse lentohäpeää ja viimeisestä lennosta onkin jo monta vuotta. Varaa kyllä olisi. Joskus varmasti vielä lennänkin, mutta mieluummin lähelle (Eurooppaan) ja pidemmäksi aikaa. Noloa lennellä koko ajan pariksi päiväksi johonkin.

Vierailija
59/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono juttu, ellei junalla tai polkupyörällä matkusta. Epäilen. 

Itse asiassa jollekin kesälomalle on suunnitteilla flixbus-"interrail" keski-Euroopassa. Mutta se on vasta aivan alkutekijöissä. Ja autoa en tosiaan omista. Mutta tulee lennettyä. Tämän vuoden yksi reissu oli laivalla, 2 lentokoneella.

Vierailija
60/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan matkustamista, mutta pidän tuota vastuuttomana. Tunnen itse lentohäpeää ja viimeisestä lennosta onkin jo monta vuotta. Varaa kyllä olisi. Joskus varmasti vielä lennänkin, mutta mieluummin lähelle (Eurooppaan) ja pidemmäksi aikaa. Noloa lennellä koko ajan pariksi päiväksi johonkin.

Onneksi Australiat ja muut tuli käytyä silloin, kun lentämistä ei vielä pidetty huonona asiana. Koen siis kiintiön olevan tavallaan täynnä. Paljon on nähty ja ihania muistoja on kyllä. Rahasta matkustaminen ei koskaan ollut kiinni, onhan se ollut ihan hävyttömän halpaa. Opiskelijanakin oli varaa matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä