Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen pystyy tekemään 3 ulkomaan matkaa vuodessa, onko se sinusta hyvä vai huono juttu?

Vierailija
23.12.2023 |

Pystyy siis rahoittamaan tuon.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on hyvä juttu, että on rahaa muuhunkin kuin pakollisiin menoihin. Tyhmä kysymys.

Se sitten taas on aivan eri juttu, miten fiksuna pidän tuota ulkomaan matkailua kolme kertaa vuodessa. Toki riippuu syystäkin ja minne menee. On aivan eri asia, jos on esim perhettä Saksassa ja käy siellä kuin että lentelee huvin vuoksi johonkin thaikkuihin tai jenkkeihin.

Saastuuko ilmasto vähemmän jos matkustaa perheen vuoksi vs lomamatka? Ankeuttaja oot. 

Opettele lukemaan. Ankea näyttää olevan ihan sun omassa päässäsi.

Vierailija
82/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono juttu, ellei junalla tai polkupyörällä matkusta. Epäilen. 

Itse asiassa jollekin kesälomalle on suunnitteilla flixbus-"interrail" keski-Euroopassa. Mutta se on vasta aivan alkutekijöissä. Ja autoa en tosiaan omista. Mutta tulee lennettyä. Tämän vuoden yksi reissu oli laivalla, 2 lentokoneella.

Ja oikein ylpeänä tulit tämän kertomaan...? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän elää elämää siten, ettei vanhana kiikkustuolissa tarvi murehtia elämätöntä elämää. Itselleni tuo tarkoittaa elämyksiä ja matkustamista eikä materiaa. Jotkut toki pitävät matkustamista vastuuttomana, itse elän elämääni omien arvojen mukaisesti.

Minäminäminä. 

Outo kommentti. Tottakai jokainen elää itselleen mielekästä elämää. 

Kuulostaa samalta kuin sossupummi haukkuu 10k kuussa tienaavaa lääkäriä itsekkääksi kun ei halua maksaa yli 50% veroa. 

Vierailija
84/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pystyy, eri asia jos tekee kolme reissua vuodessa. 

Vierailija
85/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on hyvä juttu, että on rahaa muuhunkin kuin pakollisiin menoihin. Tyhmä kysymys.

Se sitten taas on aivan eri juttu, miten fiksuna pidän tuota ulkomaan matkailua kolme kertaa vuodessa. Toki riippuu syystäkin ja minne menee. On aivan eri asia, jos on esim perhettä Saksassa ja käy siellä kuin että lentelee huvin vuoksi johonkin thaikkuihin tai jenkkeihin.

Saastuuko ilmasto vähemmän jos matkustaa perheen vuoksi vs lomamatka? Ankeuttaja oot. 

Älä ala asiattomaksi. Kerro miksi on pahempi käydä lomalla kuin reissata jonkun muun syyn takia. Tämä on just sitä peri suomalaista mentaliteettiä: kunhan vaan kellään ei ole kivaa. 

Vierailija
86/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän elää elämää siten, ettei vanhana kiikkustuolissa tarvi murehtia elämätöntä elämää. Itselleni tuo tarkoittaa elämyksiä ja matkustamista eikä materiaa. Jotkut toki pitävät matkustamista vastuuttomana, itse elän elämääni omien arvojen mukaisesti.

Minäminäminä. 

Kuulostaa samalta kuin sossupummi haukkuu 10k kuussa tienaavaa lääkäriä itsekkääksi kun ei halua maksaa yli 50% veroa. 

Hieman itsekin ihmettelen jos lääkärille on ongelma maksaa yli 50% veroa ja sen kaltaisia maksuja, itsekin maksan enkä kikkaile. Kuitenkin maksettu se lääkärin koulutus. 

Vierailija
87/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ala asiattomaksi. Kerro miksi on pahempi käydä lomalla kuin reissata jonkun muun syyn takia. Tämä on just sitä peri suomalaista mentaliteettiä: kunhan vaan kellään ei

Ai minä asiattomaksi?

"Ankeuttaja oot."

Katsohan peiliin, Ankea. Et viitsi tuollaiselle pennulle edes vastata mitään, kun tuolle linjalle olet lähtenyt. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
88/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla entisen maailman juttuja toi matkusteluilla kehuskelu.

Tuttuni matkustaa hysteerisenä koko ajan, jotenkin haiskahtaa pakonomaiselta jo. 

Kuten minä. Mitä enemmän matkustelusta huudetaan, sitä enemmän on alettu matkustamaan. Ahdistaa ajatuskin, että tämä elämänsuola ja -ilo vietäisiin. Ja kyllä, olen taas varannut matkan hiihtolomaksi. Tavoite on 3 matkaa vuodessa. 

Olkoon menneen maailman juttuja. Haluan mennä ja piste. Ei kiinnosta räkyttävät ääliöt. EU varmaan seuraavaksi yrittää kieltää ja me maksamme Etelä-Euroopalle kompensaation siitä, että matkailu on niin mahdotonta. Lopputuloksena me annamme saman rahan kuin nytkin sinne, mutta erona se, että emme saa enää sitä hyvää osaa eli itse matkan nautintoa. 

Vierailija
89/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ja laadukkaasti. Rahasta ei ole kiinni, mutta olisihan tämä pallo kiva pitää elinkelpoisena tulevillekin sukupolville. Siksi myös mahd. vähän uusia vaatteita jne. Vähemmän on enemmän.

Vierailija
90/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä. 

Hieman itsekin ihmettelen jos lääkärille on ongelma maksaa yli 50% veroa ja sen kaltaisia maksuja, itsekin maksan enkä kikkaile. Kuitenkin maksettu se lääkärin koulutus. 

Eihän se lääkäri maksa kuin minimiverot, koska tekee töitä yritykselleen eli osaavat kyllä veronkierron.

Vierailija
91/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ala asiattomaksi. Kerro miksi on pahempi käydä lomalla kuin reissata jonkun muun syyn takia. Tämä on just sitä peri s

No mä oon 41 vuotias perheen äiti sekä, toimitusjohtaja yrityksessä jossa 15 työntekijää ja 30 miljoonan liikevaihto. Että vähän menee nyt harakoille nää kasva aikuiseksi -höpötykset. Noh, sitähän se on kun argumentit loppuu ja silti pitää vain räpättää.

Itsepä tulin palstalle. Ei ois pitänyt. Hyvää joulua vain kaikille! 

Vierailija
92/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu. Saisi olla enemmän matkoja. Matkustaminen on ihanaa <3

Vierailija
93/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, koska kenelläkään ei ole tarvetta tuollaiseen reissutahtiin.

Vierailija
94/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kannalta katsottuna, ap? Matkustavan, kohdemaan vai ilmaston?

Vierailija
95/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat halvemmiksi, kuin kolme kotimaan hoteliyöpymismatkaa

Vierailija
96/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeetonta 

Miksi asia, joka tekee ihmisen elämän onnelliseksi on tarpeetonta? 

Vierailija
97/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yksinkertaisesti kiinnosta mitä toiset tekee tai on tekemättä. Nih.

Vierailija
98/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jollain on pokkaa kertoa miten "jollain ei ole tarvetta" johonkin. Jäätävän kontrolloiva asenne. Itse kompensoin matkoja esim sillä että olen tehnyt vain yhden lapsen, ajan sähköautolla, ostan vain Euroopassa valmistettuja vaatteita. Täältä puolen vuoden pimeydestä ja kylmyydestä on pakko päästä välillä pois. Muutan toki pysyvästi lämpimämpään maahan jahka aika koittaa, valitettavasti elämäntilanne ei vielä mahdollista sitä. 

Vierailija
99/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme matkaa ei kuulosta mielestäni erityisen paljolta. Aloittajahan ei tuossa myöskän täsmentänyt ovatko nuo pitkiä viikonloppuja jossain Euroopassa minimibudgetilla vai usean viikon luksuslomia Karibialla.

Vierailija
100/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä heille. Itsellä mahdollista matkustaa ulkomaille 1-2 kertaa vuodessa ja voisin kyllä useamminkin käydä jos työt ja taloustilanne sen sallisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä