Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut yli 60 työpaikkaa, eikä edes yhtä haastattelua....

toivoton
13.03.2023 |

Tulin tänne pyytämään apua että missä voisi olla vika? Olen joulukuusta asti hakenut töitä pk-seudulta, enkä pääse edes haastatteluun. Alallani on suht paljon töitä.
Opiskelen tällä hetkellä yksityiskoulussa Ranskassa, sekä viimeistelen myös suomalaista tradenomin tutkintoa. Omat taitoni ja kokemukseni useimmiten vastaavat täysin paikkoja joita haen. Kysyin myös ammattilaiselta apua CV:n ja hakukirjeiden suhteen, ja hän myös kehui niitä erinomaisiksi...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että käytän paljon hakemuksiin aikaa ja muokkaan ne aina vastaamaan haettua työtä. Hakukirjeissä painotan aina miksi haluan juuri kyseiseen firmaan töihin ja mitä lisäarvoa minulla on tarjota heille...

Vierailija
2/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan 30-vuotias, ja kai sinulla on muutaman vuoden kokemus käytännössä samasta tehtävästä kuin mitä haet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22-vuotias ja olen hakenut vain harjoittelijan paikkoja (entry level), useimmissa mainitaan ettei kokemusta tarvita ja etsitään juuri opiskelijaa. Minulla on kokemusta jonkin verran, enemmän kuin luokkatovereilla. 

Vierailija
4/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että itse sain paljon useammin haastattelukutsuja, kun kävin töissä, kuin täysin työttömänä. Mutta minkäs teet, kun et työttömänä mihinkään pääse.

Vierailija
5/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ala. Olisi kannattanut kouluttautua lähihoitajaksi.

Vierailija
6/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta tuskin apua saat. Jatka opiskelua ranskalaisessa yksityiskoulussa ja sen jälkeen voit jatkaa elämääsi paistamalla patonkeja jossain väsyneessä leipomossa.

Vierailija
7/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan alle 30-vuotias, mutta omaat yli 10 vuotta työkokemusta ja omistat maisterin tai insinöörin paperit?

Vierailija
8/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ole työtön eli työtä vailla. Ainoastaan jo hyvässä työpaikassa olevat huomioidaan. Muutenhan on epäilyttävää että hakija pyrkii yritykseen töihin.

Vierailija
9/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle Kokoomuksen neuvo:

Mene töihin. 

Vierailija
10/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että itse sain paljon useammin haastattelukutsuja, kun kävin töissä, kuin täysin työttömänä. Mutta minkäs teet, kun et työttömänä mihinkään pääse.

Uskon, usein meiltä opiskelijoilta ei tätä odoteta. Itseä tosin pelottaa työttömyys koulun jälkeen ja miten selitän sen etten ole löytänyt töitä? En ole ikinä ollut nuuka töiden suhteen ja 14-vuotiaasta lähtien ollut joka kesä ja myös koulun ohella töissä.  Opiskeluun olen käyttänyt sen verran aikaa ja (ottanut lainaa), joten en enää kyllä kaupan kassalle palaa....

Vierailija
11/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tunkua niihin paikkoihin. Jospa haet hieman suoremmin työmessuilta

Vierailija
12/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, ja työpaikkoja löytyy, kun hallulla piette. Minä tiedän. Nyt olen ministeriössä apulaispääsihteerinä. Aina saa, kun jotain antaa.

Vierailija
13/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sata työpaikkaa heti kun kokoomus poistaa asumistuet ja kaikki sosiaaliloukut.

Vierailija
14/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta tuskin apua saat. Jatka opiskelua ranskalaisessa yksityiskoulussa ja sen jälkeen voit jatkaa elämääsi paistamalla patonkeja jossain väsyneessä leipomossa.

Olipa kiva kommentti. Ranskaan en ole jäämässä, kaipaan Suomea. Olen puoliorpo ja tulen yksinhuoltajaperheestä maalta. Olen ollut täysin itsenäinen oman talouden suhteen 18-vuotiaasta asti, joten voin selventää etten ole mikään rikas lapsi täällä valittamassa. 

Vierailija
15/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähetät hakemuksia?

Soittamalla saat työpaikan.

Vierailija
16/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemasi paikat ovat liian suosittuja. Hae vähemmän suosittuja töitä.

Vierailija
17/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähetät hakemuksia?

Soittamalla saat työpaikan.

Olen kalenteriin laittanut ylös kaikki soittoajat, useimmiten yrityksistä ei vastata.. Viime viikolla yritin soittaa kahteen paikkaan - ei vastausta. Jos puhelinnumeroa tai soittoaikaa ei ole mainittu niin olen lähettänyt sähköpostia. Harmittavan moneen ei edes vastata. Olen ottanut yrityksiin yhteyttä vaan jos minulla on oikeasti ollut jotain kysyttävää.

Vierailija
18/18 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemasi paikat ovat liian suosittuja. Hae vähemmän suosittuja töitä.

Ehkä kaikki on vaan niin suosittuja. Olen hakenut kaikkiin paikkoihin mitä listoille on tullut, olen laittanut myös avoimia hakemuksia moniin yrityksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi