Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen pystyy tekemään 3 ulkomaan matkaa vuodessa, onko se sinusta hyvä vai huono juttu?

Vierailija
23.12.2023 |

Pystyy siis rahoittamaan tuon.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on huono juttu, jos pystyy tekemään vain 3 reissua vuodesta. Se antaa ulospäin jotenkin köyhän kuvan henkilöstä.

Vierailija
122/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mulle ja vielä vähemmän sulle!

Hoida omat asiasi, kylän juoruämmä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käyn ruotsinlaivalla vähintään viisi kertaa vuodessa.

Vierailija
124/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kolme ulkomaanmatkaa on lähinnä valinta. Jos kokee saavansa jotain ja kokee käyttäneensä omat rahansa hyvin, niin mitäpä siitä voisi sanoa. Oma valinta.

Vierailija
125/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen 5 vuoden kuluttua eläkkeelle. Minulla on tällä hetkellä 1,1 miljoonaa lentopistettä. Niitä tulee vielä lisää ennen eläkkeelle pääsyä.

Kun työt loppuu, niin silloin aion kyllä surutta käyttää kertyneet lentopisteet ja reissata turistin roolissa. Aika monta reissua noilla voi tehdä. Esimerkiksi meno-paluu Roomaan kustantaa 30 000 pistettä, bisnesluokassa 45 000 pistettä. 

Vierailija
126/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, että mitenköhän paljon matkustaminen vähentyisi jollei sitä voisi mainostaa somessa ja kehua työkavereille. Monelle kun tuntuu olevan tärkeämpää vain kehuskella asialla (kuten Ap) kuin nauttia itse matkasta. 

Ainakaan omalla kohdalla sillä ei ole mitään merkitystä. Lopetin kaikki matkakuvien postaamiset someen vuonna 2018, kun se alkoi tuntua niin teennäiseltä. 

Teen yhä 5-7 reissua vuodessa ulkomaille. Eikä niistä tiedä kuin ihan lähimmät hmiset.

Vierailija
127/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono, koska kenelläkään ei ole tarvetta tuollaiseen reissutahtiin.

Miten määrittelet tarpeen? Etenkin muiden ihmisten tarpeen?

Nimenomaan!

Mulla on varattuna jo 3 matkaa etelä-Eurooppaan: 9pv maaliskuussa, 2kk vapun jälkeen ja 2kk syyskuun alusta. Voi olla että tulee vielä äkkilähtö vuodenvaihteessa. 

Rahallisesti pikkusumma, lentoihin meni yhteensä n 700e. Majoitus maksaa sähkön ja veden verran, ruoka saman kuin kotona + muutaman ravintolakäynnin. 

Reissaan terveydellisistä syistä, lämpö on ainoa lääke koviin kipuihini. Nyt ollut vajaan 2kk Suomessa ja kivut tapissaan. 

Muuta etelään ja käy kesällä Suomessa.

Mies on vielä töissä Suomessa ja lasten perheet myös. Pyrin olemaan 50/50 toistaiseksi, tulevaisuudessa kokonaan

Vierailija
128/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan 3-4 kertaa vuodessa. Joskus käyn tapaamassa ulkomailla asuvia ystäviäni, joskus menen uuteen kohteeseen. Riippuu ihan siitä mitä matkaltani haen. En tykkää juurikaan laittaa paljoa rahaa materiaan, mielummin matkustan. Olen saanut ulkomailta hyviä kavereita, joita en olisi tavannut ilman matkustamista. Ja kaikki ne nähtävyydet, joita ei Suomessa pääse kokemaan. Matkailu avartaa 

Vierailija
129/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsen 5 vuoden kuluttua eläkkeelle. Minulla on tällä hetkellä 1,1 miljoonaa lentopistettä. Niitä tulee vielä lisää ennen eläkkeelle pääsyä.

Kun työt loppuu, niin silloin aion kyllä surutta käyttää kertyneet lentopisteet ja reissata turistin roolissa. Aika monta reissua noilla voi tehdä. Esimerkiksi meno-paluu Roomaan kustantaa 30 000 pistettä, bisnesluokassa 45 000 pistettä. 

Millä yhtiöllä kertyy noin hyvin? Nehän vanhenee muutamassa vuodessa, käytä äkkiä!

Ei ilmeisesti ainakaan Finskin kun sillä meno-paluu on 40 000 p.

Vierailija
130/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoahan se on, jos pystyy halutessaan matkustelemaan. Koen, että matkustelemalla oikeasti oppii näkemään maailmaa ja erilaisia kulttuureita.

Itse en myös kotona ollessani osaa irtautua töistä (yrittäjä), joten kyllä, pääsen lomailun tunnelmaan ja arkea pakoon vain reissussa. 

Mutta en nyt sanoisi, että matkustelu kertoo ihmisen vauraudesta mitään.

Nelihenkinen perheemme voisi matkustaa 1500 eurolla viikoksi Välimerelle, mutta itse haluan panostaa hotelliin, joten viikon reissun lennot ja hotelli maksaa helposti 5000€-6000€. Tällaisia reissuja emme mekään raaski tehdä kuin kerran vuodessa. Tämän lisäksi jokin kaupunkireissu tai kaksi. Ne on edullisempia, kun voi tehdä loma-aikojen ulkopuolella. 

Luultavasti matkailuni lisääntyy entisestään, kun lapset ovat isoja eivätkä halua lähteä enää mukaan. Se tuntuu jo halvalta matkustaa kun maksaakin vain kahden ihmisen reissun. 

Vierailija
131/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen kertoo vain siitä, että kotona ei kaikki ole kunnossa kun pitää päästä jotain pakoon jatkuvasti.

Vierailija
132/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa, eli ehdottomasti hyvä juttu! Planeetalla on niiiiiin paljon nähtävää!

Vierailija
133/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommonen kertoo vain siitä, että kotona ei kaikki ole kunnossa kun pitää päästä jotain pakoon jatkuvasti.

No meillä on mielenkiintoiset työt, työmatkoja, hyvä avioliitto, 4 jo aikuista lasta perheineen, kaunis okt ja ihana piha. Järvet ja meri vieressä. 2 koti ulkomailla.

Silti rakastan matkailua kuten koko perheemme. En pakene mitään vaan yritän ottaa tästä ainoasta elämästä kaiken irti. Tämä ei oe harjoituskierros

Vierailija
134/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä  lentohäpeä? Onko näitä ihmisiä oikeasti olemassa?

Ei ole huono juttu vaikka olisi varaa matkustaa jatkuvasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi