Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen pystyy tekemään 3 ulkomaan matkaa vuodessa, onko se sinusta hyvä vai huono juttu?

Vierailija
23.12.2023 |

Pystyy siis rahoittamaan tuon.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten valitetaan eläkkeellä, kun rahat eivät riitä ja miksei kukaan sanonut että mikset säästä

Vierailija
22/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitlerkin kävi ulkomailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun mielestä ole kovin kallista jos lentolippu esim. Berliiniin 40€. VR junaliputkin km kalliimpia etelästä esim Seinäjoelle.  Kaukomatkat jo maksaakin sitten enemmän.

Vierailija
24/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi huono juttu? 

Totta kai se on hyvä juttu,  ja ihminen saa käyttää rahat miten lystää. Toinen tykkää matkustaa, toiset ostaa elektroniikkaa 

Vierailija
25/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ulkomaanmatkaa on minusta sellainen normaali määrä. En laske ulkomaanmatkoiksi Ruotsin risteilyä tai Viron matkaa. Itse kävin tänä vuonna neljässä eri maassa. Ajassa noin kuusi viikkoa.

Vierailija
26/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.

Työväenluokkaista.

Just päin vastoin! Olen matkustanut vauvasta asti ja samoin omat lapseni. Sukuvika siis. Iäkkäät vanhempani reissaavat vieläkin kun tykkäävät saada uusia elämyksiä ja kokemuksia.

Vierailija
27/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, että mitenköhän paljon matkustaminen vähentyisi jollei sitä voisi mainostaa somessa ja kehua työkavereille. Monelle kun tuntuu olevan tärkeämpää vain kehuskella asialla (kuten Ap) kuin nauttia itse matkasta. 

Vierailija
28/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lähteä lomilla pois kotikaupungistani. Arkena saa olla ihan tarpeeksi kotona. Meillä ei ole mökkiä eikä vanhempia enää elossa joten on kai hyväksyttävää matkustella?

Vierailija
29/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, että mitenköhän paljon matkustaminen vähentyisi jollei sitä voisi mainostaa somessa ja kehua työkavereille. Monelle kun tuntuu olevan tärkeämpää vain kehuskella asialla (kuten Ap) kuin nauttia itse matkasta. 

Itse asiassa ap ei ole somessa lainkaan! Tätä nimetöntä palstaa kun ei lasketa. Kukaan ei tiedä reissuistani.

Vierailija
30/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ap ei ole somessa lainkaan! Tätä nimetöntä palstaa kun ei lasketa. Kukaan ei tiedä reissuistani.

Jaajaa, mutta on se sinullekin ylpeilyn aihe. Esimerkiksi tänä vuonna on ollut muotia käydä Islannissa, tätä hehkutusta saanut kuulla koko vuoden töissä. 

Vierailija
31/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa, mutta on se sinullekin ylpeilyn aihe. Esimerkiksi tänä vuonna on ollut muotia käydä Islannissa, tätä hehkutusta saanut kuulla koko vuoden töissä. 

Tein tämän aloituksen kyllä siksi että pohdin tuota rahoittamisen mahdollisuutta että onko muilla enkä mitenkään ylpeilläkseni. Islannissa en ole käynyt mutta joskus haluaisin osallistua Albatrosin ryhmämatkalle, vähän suunniteltunakin jo v. 2025 kesälle.

Vierailija
32/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tämän aloituksen kyllä siksi että pohdin tuota rahoittamisen mahdollisuutta että onko muilla enkä mitenkään ylpeilläkseni. Islannissa en ole käynyt mutta joskus haluaisin osallistua Albatrosin ryhmämatkalle, vähän suu

No riippuu muista kuluistasi. Jääkö palkasta muuten säästöön, omistatko asunnon, jne. 

Vierailija
33/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tämän aloituksen kyllä siksi että pohdin tuota rahoittamisen mahdollisuutta että onko muilla enkä mitenkään ylpeilläkseni. Islannissa en ole käynyt mutta joskus haluais

Kyllä minä pystyn hyvin rahoittamaan arkielämäni ja matkani. Mutta esim. autoa en omista lainkaan juurikin sen ylläpitokulujen vuoksi.

Vierailija
34/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä, joiden vanhemmat eivät lapsuudessa vieneet mihinkään ja siksi aikuisena täytyy koko ajan matkustaa.

Työväenluokkaista.

Just päin vastoin! Olen matkustanut vauvasta asti ja samoin omat lapseni. Sukuvika siis. Iäkkäät vanhempani reissaavat vieläkin kun tykkäävät saada uusia elämyksiä ja kokemuksia.

Onko sinunkin vanhemmat väitelleet tohtoriksi 80-luvulla, kuten minun? Työväenluokkainen elämyshakuisuus on juuri tuollaista, mitä kuvasit.

Vierailija
35/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa.

Vierailija
36/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaista.

Onko sinunkin vanhemmat väitelleet tohtoriksi 80-luvulla, kuten minun? Työväenluokkainen elämyshakuisuus on juuri tuollaista, mitä kuvasit.

Matkoilla oppii suvaitsevaisuutta ja uusia kokemuksia jotka sinun repertuaaristasi selkeästikin puuttuvat. Ja SINÄ olet ylpeä itsestäsi ja suvustasi...

Vierailija
37/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaista.

Niinpä. Jotenkin yksinkertaisten ihmisten touhua hakea 'elämyksiä ja kokemuksia' matkustamalla. Mielikuvituksen köyhyyttä parhaimmillaan. Näkeehän tämän jo siitä miten ne yksinkertaisimmat tapaukset ovat aina kovia matkustamaan.

Vierailija
38/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua rasittaa lentäminen ja ulkomailla käynti. Saa kokoajan seurata ryöstääkö joku. Stressaavaa, itse en tykkää. Taloissa voi olla torakoita tai myrkkyhämähäkkejä, varastavia siivoojia... Länsimaalaisia kidnapataan... Huh huh... ei kiitos

😆

Yli 110 reissua, yli 40 maata ja olen nähnyt 1 pihatorakan noista kauhuskenaarioista. 

Vierailija
39/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan matkustamisella muitakin vaikutuksia kuin lennot. Mutta niin kauan ihminen toki matkustaa, kunnes oma hotelli palaa maan tasalle.

?? 

Me emme edes majoitu hotelkeissa joten ei sitten vaikuta meihin:)

Vierailija
40/134 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työmatkat? Teen suunnilleen tuon verran työmatkoja vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi